Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
H. B.
9/07/2025

Afwerkproblemen

Beste Op 02/12/2024 en 03/12/204 heeft BELISOL onze ramen en de voordeur geplaatst maar het moest ook valbeveiliging geplaatst worden door hun aannemer maar helaas dit is nog altijd niet gebeurd. Iedere keer als we naar Belisol er voor bellen of naar hun kantoor gaan zeggen ze we plaatsen dit niet zelf maar we gaan onze aannemer contacteren of we hebben vandaag een afspraak met onze aannemer en we bellen u terug. Ze bellen nooit terug en elke week is zelfde dat is nu 6 maanden bezig. Ik wil dat dit afwerkt wordt. We hebben alles gebetaald zelf de eindfactuur ook gebetaald op 27/11/2024. De werk moet al lang afgewerkt worden. Met vriendelijke groeten, Barry Hawaou

Opgelost
H. A.
24/05/2025

Gebogen raamprofiel Belisol afgedekt met vliegenraam

Geachte mevrouw/heer, Sept 2017 kochten we nieuwe ramen bij Belisol en betaalden we er 13500€ voor. Onlangs ontdekten we dat onder het vliegenraam van één van de ramen , het profiel gebogen is. Enkel maanden terug meldde ik dit omdat dit duidelijk een gebrek is van het aangekochte product dat doelbewust verstopt werd onder het vliegenraam die tegelijkertijd werdgeïnstalleerd. Aangezien het op de bovenverdieping was, werd dit pas opgemerkt na wegnemen van het vliegenraam voor andere werkzaamheden aan de buitenkant van het raam. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit een visueel gebrek zou zijn dat niet meer onder garantie valt. Maar als er iets boven gemonteerd werd, kan dit niet als visueel worden beschouwd. Ik maak bezwaar tegen deze argumentatie. Overeenkomstig de geboden garantie van 10 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Opgelost
L. S.
19/07/2024

Weigering garantie

Geachte , Op 20/04/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €  174,50. Dat moet echter een vergissing zijn: Is een garantie Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Ik heb hiervoor al meerdere mails gestuurd, zie bijlages. Dit probleem was toen al in 2021 aan Linsday ook vermeld samen met de rolluiken van deze venster. zie ook printscreen, dit ging effectief over deze klink. Die gaf toen al problemen maar was 'tijdelijk' of niet goed nagezien blijkbaar, want deze duur wordt misschien max. 2x per jaar gebruikt (deur naar ons plat dak) Dus sinds installatie nog geen 8x geopend geweest. De melding werd zeker in de garantie periode doorgegeven. Zoals ook reeds in die mail toen gezegd hadden we heel veel kwaliteits problemen met de vensters, rolluiken, ... Dit kunnen jullie ook in de mail van 2021 lezen. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 0, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
T. C.
14/07/2024

belisol

Eind juni 2017 heeft Belisol 7 nieuwe aluminium ramen geplaatst bij ons (totale glasoppervlakte ongeveer 31 m2 en totale kost van bijna €24 000). Er werd een garantie gegeven op de ramen van 20 jaar (zonder specifieke voorwaarden). In juli 2023 hebben we melding gemaakt van het voorkomen van corrosie op een aantal plaatsen. In november 2023 hebben we dan bezoek gehad van het hoofdkantoor hieromtrent. Op 22 december 2023 werd door Belisol gemeld dat de corrosie het gevolg is van het gebruik van een verkeerd onderhoudsproduct en zij de kosten voor het wegwerken van de corrosieschade dan ook niet ten laste nemen. Na verdere navraag door ons hieromtrent hebben ze ons een onderhoudsfiche gestuurd in januari 2024. Het was de eerste maal dat we die onderhoudsfiche zagen; daar was ons eerder nooit over gesproken of op gewezen geweest. 30 juni 2024 hebben wij nogmaals gewezen op het feit dat wij van in het begin geen kennis hadden gekregen van de onderhoudsrichtlijnen van Belisol en zij in deze de verantwoordelijkheid dan ook niet op ons kunnen afschuiven. Bovendien trekken wij het door ons gebruikte onderhoudsprodukt (panama zeep met ph 7) als oorzaak van de corrosie sterk in twijfel aangezien wij sowieso maar ongeveer 3 ml (halve dop) van het product in een emmer water gebruikten. 09 juli 2024 hebben zij herhaald dat zij “vermoeden” dat de corrosie het gevolg is van het gebruik van een “agressief” onderhoudsproduct en dus bij hun stelling blijven, m.a.w. wij draaien volledig op voor de kosten van het wegwerken van de corrosie. Op het feit dat zij ons pas 7 jaren na de plaatsing de nodige onderhoudsrichtlijnen hebben gestuurd, leggen ze schijnbaar naast hun neer, want daar reageren ze niet op.

Afgesloten
H. L.
27/06/2024

Gebrekkige initiële uitvoering, ontbrekende en foute leveringen

Begin sept. 2023 ondertekende ik - in naam van mijn bejaarde moeder - de offerte en betaalde het voorschot, voor de plaatsing van 2 ramen met voorzetrolluiken. Bij de opmeting kort daarna, werden bepaalde zaken verduidelijkt, maar leverde Belisol géén kopie van het ondertekende document af. De uitvoering op 12 jan. 2024 was zeer gebrekkig. Naast diverse grove tekortkomingen : - verkeerd type glas, - ontbrekende beglazingsrubber voor het ventilatierooster (probleem dat de installateurs bovendien probeerden te camoufleren !), - ontbrekende stangbediening voor het ventilatierooster, - tocht langs beide ramen (!), - te korte kabels voor elektrische rolluiken, - overeengekomen maar niet-uitvoerde werkzaamheden (plaatsing van kabelgoten, elektrische aansluiting rolluiken), waren er nog talrijke 'kleinere' problemen, die door Belisol bestempeld werden als zijnde 'binnen tolerantie'. Ook werd ik onder druk gezet door de installateur om de oplevering op 12 jan. te aanvaarden : het document daartoe had hij zélf als "volledig OK" ingevuld, en duwde dat op het laatste moment onder mijn neus, zeggende dat ze nu wel dringend weg moesten ... vast en zeker goed op de hoogte van diverse mankementen. Bovendien levert Belisol geen kopie v.h. ondertekende document aan de klant. Ik betaalde gelukkig niet het volledige bedrag. Na veel tijdverlies, e-mails en extra verplaatsingen door mij naar de werf, nogmaals gordijnen afnemen, discussie, ... en aandringen van mij, kwam Belisol op 21 juni eindelijk afwerken. De meeste problemen werden nu zoals afgesproken geregeld, op de foute en onvolledige levering van de stangbediening na. Belisol betwist dit nu, en chanteert ons met inhouden v.h. attest voor premie-aanvraag, en dreigen met een incasso-bureau, indien we het saldo niet betalen. Toch betaalde ik op 27/6 de helft van het saldo. Wij vragen gewoon om te leveren wat afgesproken werd en verzoeken een billijke compensatie voor de door Belisol veroorzaakte overlast en kosten. Ik voeg een print v. mijn e-mail aan Belisol toe, in antwoord op hun rappel-factuur (met de 2 bijlagen) van 27/6.

Afgesloten
D. D.
27/05/2024

Problemen om het bestelde te plaatsen

Beste,In februari bestelden wij een voordeur, achterdeur en garagepoort bij Belisol Roeselare.Dit zou allen tesamen worden geplaats, echter is de poort geplaatst op 13/05/2024 en werder de deuren op 14/05/2024 geplaatst. Dit op zich was een ongemak met dat er in plaats van 1 dag verlof voor ons, plots 2 dagen verlof moesten aangevraagd worden, maar dit was op zich nog te doen.Bij het plaatsen vd poort was er sprake van overmacht, het codeklavier krijgt stroom, maar werkt niet.Tot op heden nog niets over de vervanging hiervan mogen vernemen.Bij het plaatsen vd deuren krijgen we plots te horen dat het voorpaneel vd voordeur er nog niet is, dit wel als de oude deuren al gedemonteerd zijn. De voordeur werd er dus tijdelijk ingeplaatst, met overal spleten en kieren als gevolg. De voordeur mogen we ook niet gebruiken, aangezien ze maar tijdelijk is vastgezet. Niet handig met kleine kinderen. Ook al het lawaai vd straat en koude is totaal niet fijn, zeker niet met kleine kinderen.Ook was de boordsteen voor de voordeur niet goed opgemeten bij het opmeten vd voordeur, waardoor dit ook niet paste. De achterdeur was totaal niet goed of deftig afgesteld. Toen ik hiervoor compensatie vroeg, kreeg ik het antwoord dat dit 'overmacht' was. Overmacht is wat er mis liep met het klavier vd garagepoort. Niet het verkeerdelijke opmeten van een blauwe boordsteentje en een voorpaneel dat er niet is, terwijl er uitdrukkelijk aan de telefoon voordien werd gezegd dat alle onderdelen er wel waren.Na redelijk wat verweer van jullie dat de fout bij een ander lag, en dat de voorgestelde datum (23/05/2024) om dit te komen afwerken toch op deze datum kon doorgaan. (ik had alweer verlof genomen hiervoor en kon deze niet meer aanpassen naar jullie getouwtrek) komen de plaatsers laat in de namiddag er door.Deze mensen hebben de achterdeur goed afgesteld (hetgeen meer tijd in beslag nam als ze hadden verwacht). Het voorpaneel aan de voordeur werd geplaatst en alles werd permanent geplaatst. En dan kwam onze handgreep (deurknop) aan de buitenkant aan de beurt,...Wederom kon dit niet geplaatst worden, doordat we een deur met raampjes bovenaan hebben vanvoor, een ruit die blijkbaar van bovenaan de deur doorloopt tot onderaan de deur, kon dit niet geplaatst worden zonder het glas dus te beschadigen. Er werd me toen beloofd dat de winkel contact ging opnemen met mij, maar aangezien er gewoon geen reactie komt op mijn mails had ik hierin al weinig vertrouwen, en inderdaad, tot op heden nog niets gehoord van Belisol.Wij zitten dus momenteel met een voordeur zonder klink of dergelijke langs de buitenkant, hetgeen wel wederom lastig is. Volgens de verkoopster was het anders wel uitvoerbaar hoe wij het hadden besteld, hier is dus totaal geen sprake van 'overmacht' maar eerder onbekwaamheid. Na al dit zouden we graag eens weten wat Belisol ons voorsteld en wanneer ze dit in orde gaan maken.

Opgelost
S. M.
28/06/2023

Levering met simpel slot in plaats van overeengekomen veiligheidslot

Beste, ik bestelde een nieuw voordeur en vensters bij Belisol. Met de verkoper was ik overeen gekomen dat we ook voor de veiligheid een veiligheidslot geleverd zouden krijgen met de deur.Bij installatie was dit niet het geval - de installateur heeft dit ook voorgemerkt op het rapportvan de installatie. Daarna kreeg ik een email van Belisol dat vertelde dat ze wel de juiste slot afgeleverd hadden met de deur - als ik een veiligheidslot wou hebben zou dit een meerprijs van EURO 253 kunnen.

Opgelost
H. J.
8/01/2023

nieuwe EPB opstellen

na verschillende mails, heb ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag:de deskundige en de architect die een nieuwe EPB van onze verbouwing opstellen vragen nog altijd :een bewijs van de Uw waarde en de G-waarde en de glasmaten per raam .is het omdat alles betaald is, dat dit niet meer opgemaakt wordt?

Opgelost
D. S.
2/07/2022

Condens probleem ramen

Goedemiddag,Wij verwijzen naar ons schrijven van 7, 22, 23 december 2021, 12, 13, 14, 15, 19, 29 januari 2022, 13 maart 2022, 2 en 4 april 2022, 1, 2, 3, 4 mei 2022, jullie reactie, de aanpassingswerken, het bezoek van Profel, het e-mailverkeer met uw diensten, de verbintenis van 28 januari 2021, jullie algemene aankoopvoorwaarden en garantievoorwaarden. Wij hebben momenteel nog steeds het item van de verfstift voor de vijzen aan het schuifraam alsook het condensprobleem van de erker in de slaapkamer openstaan als onopgelost. Tevens het onderhoud van de ramen staat nog open als te behandelen. Tot op heden is de communicatie stilgevallen en blijft het probleem van de condens aan het raam bestaan. - De aanpassing van Arne op 12 januari 2022 heeft het probleem niet opgelost. - Ook het voorstel om de raam regelmatig open te zetten is geen oplossing.- Door het raam open te zetten (niet kip stand maar volledig) stijgt de vochtigheid soms zelfs. Mede gezien de hoge energieprijzen is het dus niet logisch, ecologisch en energetisch om het raam open te laten zoals jullie voorstellen. Eveneens lijkt het ons niet logisch dat een raam gedurende de dag en nacht open moet blijven. Dan kunnen we evengoed geen raam plaatsen dus die redenering gaat voor ons niet op. De reden waarom de ramen werden vervangen was juist omdat de isolatie zowel thermisch als akoestisch ging verbeteren en de huidige ramen versleten waren. Enkel bij het raam in de slaapkamer is het na de renovatie dus niet het geval. We verwijzen eveneens naar de thermische analyse, eerdere e-mails, gesprekken en dringen aan om spoedig met een voorstel tot oplossing te komen. We begrijpen dat jullie de kans moeten krijgen om jullie te organiseren, het probleem te onderzoeken, oplossen en appreciëren jullie inzet tot dus zover. Echter is het nu al maanden stil en dat verontrust ons.We willen niet dat de communicatie hieromtrent stilvalt en willen geïnformeerd blijven over de volgende te zetten stappen en een termijn van oplossing kennen.We willen jullie dan ook met aandrang vragen om alle problemen aan te pakken en er een positief gevolg aan te geven. Eveneens werd onze vraag om het verslag van de fabriek door te sturen niet beantwoord. Wij zien uw reactie tegemoet,Zonder enige nadelige erkentenis, onder voorbehoud van alle rechten,Met vriendelijke groet,

Afgesloten
S. V.
1/06/2022

Miserie met de ramen en deuren stopt niet

Ter info: Belisol herstelde reeds de vinylfolie binnen garantieperiode achteraan het schuifraam, dat kwam in bubbels. Dus het kleur blijft een vinyl te zijn, geen idee of dat conform de industriestandaard is, maar mij verbaasde dat wel. Daarnaast is er een groot raam met barsten in het glas (boven én apart nog een onderaan). Belisol beweerde thermische breuk en komt daarin niet tussen. Ookal is op zijn zachtst gezegd het zeer verdacht dat de barst vanboven daaronder zou kunnen vallen. Maar nu heb ik iemand laten komen voor winddichting. Die stelde vast dat de dorpel los ligt en dat ook het PVC van het raam naast de deur beschadigd is. Samengevat ... belisol heeft een deur geplaatst die klemde. Doordat die deur teveel spande is de dorpel los komen te liggen en het pvc naast de deur beschadigd. En dus zitten we nu met een deur die tocht, een kapot pvc raam én een losse dorpel. Allemaal doordat de deur zo klemde. Toen ze het elektrisch slot achteraf plaatsten, hebben ze één winddichting verwijderd omdat de deur anders teveel spande. Amateuristisch gedoe tot en met.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform