Terug

Problemen om het bestelde te plaatsen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Belisol

28/05/2024

Beste,In februari bestelden wij een voordeur, achterdeur en garagepoort bij Belisol Roeselare.Dit zou allen tesamen worden geplaats, echter is de poort geplaatst op 13/05/2024 en werder de deuren op 14/05/2024 geplaatst. Dit op zich was een ongemak met dat er in plaats van 1 dag verlof voor ons, plots 2 dagen verlof moesten aangevraagd worden, maar dit was op zich nog te doen.Bij het plaatsen vd poort was er sprake van overmacht, het codeklavier krijgt stroom, maar werkt niet.Tot op heden nog niets over de vervanging hiervan mogen vernemen.Bij het plaatsen vd deuren krijgen we plots te horen dat het voorpaneel vd voordeur er nog niet is, dit wel als de oude deuren al gedemonteerd zijn. De voordeur werd er dus tijdelijk ingeplaatst, met overal spleten en kieren als gevolg. De voordeur mogen we ook niet gebruiken, aangezien ze maar tijdelijk is vastgezet. Niet handig met kleine kinderen. Ook al het lawaai vd straat en koude is totaal niet fijn, zeker niet met kleine kinderen.Ook was de boordsteen voor de voordeur niet goed opgemeten bij het opmeten vd voordeur, waardoor dit ook niet paste. De achterdeur was totaal niet goed of deftig afgesteld. Toen ik hiervoor compensatie vroeg, kreeg ik het antwoord dat dit 'overmacht' was. Overmacht is wat er mis liep met het klavier vd garagepoort. Niet het verkeerdelijke opmeten van een blauwe boordsteentje en een voorpaneel dat er niet is, terwijl er uitdrukkelijk aan de telefoon voordien werd gezegd dat alle onderdelen er wel waren.Na redelijk wat verweer van jullie dat de fout bij een ander lag, en dat de voorgestelde datum (23/05/2024) om dit te komen afwerken toch op deze datum kon doorgaan. (ik had alweer verlof genomen hiervoor en kon deze niet meer aanpassen naar jullie getouwtrek) komen de plaatsers laat in de namiddag er door.Deze mensen hebben de achterdeur goed afgesteld (hetgeen meer tijd in beslag nam als ze hadden verwacht). Het voorpaneel aan de voordeur werd geplaatst en alles werd permanent geplaatst. En dan kwam onze handgreep (deurknop) aan de buitenkant aan de beurt,...Wederom kon dit niet geplaatst worden, doordat we een deur met raampjes bovenaan hebben vanvoor, een ruit die blijkbaar van bovenaan de deur doorloopt tot onderaan de deur, kon dit niet geplaatst worden zonder het glas dus te beschadigen. Er werd me toen beloofd dat de winkel contact ging opnemen met mij, maar aangezien er gewoon geen reactie komt op mijn mails had ik hierin al weinig vertrouwen, en inderdaad, tot op heden nog niets gehoord van Belisol.Wij zitten dus momenteel met een voordeur zonder klink of dergelijke langs de buitenkant, hetgeen wel wederom lastig is. Volgens de verkoopster was het anders wel uitvoerbaar hoe wij het hadden besteld, hier is dus totaal geen sprake van 'overmacht' maar eerder onbekwaamheid. Na al dit zouden we graag eens weten wat Belisol ons voorsteld en wanneer ze dit in orde gaan maken.

Berichten (2)

Belisol

Naar: D. D.

28/05/2024

Beste,Wij bevestigen de goede ontvangst van uw schrijven.Dit wordt intern besproken en u zal op korte termijn ons antwoord mogen verwachten.Mvg,Belisol klantendienstOp 28 mei 2024, om 00:02 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

Belisol

Naar: D. D.

31/05/2024

Beste,Hierbij komen wij inhoudelijk nog terug op uw klacht.1. De poort werd geplaatst door onze leverancier. Om dit op dezelfde dag te laten plaatsvinden als onze plaatsing van de deuren is niet evident. Echter waren wij de dag erna daar om de deuren te plaatsen.2. De arduinstrip werd inderdaad provisoir geplaatst. Zijdeur was wel toegankelijk voor gebruik. Het paneel zat in backorder bij onze leverancier.3. De week erna, 23 mei, zijn we reeds opnieuw langsgekomen om de juiste arduinstrip te plaatsen en het paneel te plaatsen.4. Om in het paneel te kunnen boren om de deurtrekker te plaatsen, hebben we deze week pas officieel bevestigd gekregen van onze leverancier. De deur is echter perfect bruikbaar. Maandag 3 juni komen we de deurtrekker plaatsen en zijn alle werken afgerond.Wij zijn dus van mening dat wij telkens bereikbaar waren, en in elke stap onze verantwoordelijkheid hebben opgenomen en snel hebben geschakeld in afwachting van antwoord van onze leveranciers.U vraagt reeds van in het begin om compensatie, hier gaan we niet op in gaan aangezien alles conform werd afgewerkt en er een professionele opvolging is geweest langs onze kant.Met vriendelijke groet,Belisol klantendienstOp 28 mei 2024, om 00:02 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform