Terug

belisol

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

T. C.

Naar: Belisol

14/07/2024

Eind juni 2017 heeft Belisol 7 nieuwe aluminium ramen geplaatst bij ons (totale glasoppervlakte ongeveer 31 m2 en totale kost van bijna €24 000). Er werd een garantie gegeven op de ramen van 20 jaar (zonder specifieke voorwaarden). In juli 2023 hebben we melding gemaakt van het voorkomen van corrosie op een aantal plaatsen. In november 2023 hebben we dan bezoek gehad van het hoofdkantoor hieromtrent. Op 22 december 2023 werd door Belisol gemeld dat de corrosie het gevolg is van het gebruik van een verkeerd onderhoudsproduct en zij de kosten voor het wegwerken van de corrosieschade dan ook niet ten laste nemen. Na verdere navraag door ons hieromtrent hebben ze ons een onderhoudsfiche gestuurd in januari 2024. Het was de eerste maal dat we die onderhoudsfiche zagen; daar was ons eerder nooit over gesproken of op gewezen geweest. 30 juni 2024 hebben wij nogmaals gewezen op het feit dat wij van in het begin geen kennis hadden gekregen van de onderhoudsrichtlijnen van Belisol en zij in deze de verantwoordelijkheid dan ook niet op ons kunnen afschuiven. Bovendien trekken wij het door ons gebruikte onderhoudsprodukt (panama zeep met ph 7) als oorzaak van de corrosie sterk in twijfel aangezien wij sowieso maar ongeveer 3 ml (halve dop) van het product in een emmer water gebruikten. 09 juli 2024 hebben zij herhaald dat zij “vermoeden” dat de corrosie het gevolg is van het gebruik van een “agressief” onderhoudsproduct en dus bij hun stelling blijven, m.a.w. wij draaien volledig op voor de kosten van het wegwerken van de corrosie. Op het feit dat zij ons pas 7 jaren na de plaatsing de nodige onderhoudsrichtlijnen hebben gestuurd, leggen ze schijnbaar naast hun neer, want daar reageren ze niet op.

Berichten (1)

Belisol

Naar: T. C.

19/07/2024

BesteDank u voor uw bericht en de gelegenheid om onze bevindingen nader toe te lichten. Wij begrijpen dat de situatie voor u erg vervelend is en willen graag onze kant van het verhaal toelichten.Naar aanleiding van uw melding in juli 2023 zijn wij daarna ter plaatse gekomen om de corrosie aan uw ramen te onderzoeken. Tijdens deze inspectie hebben wij kenmerkende verontreiniging van de volledige buitenzijde van de elementen geconstateerd, evenals corrosievorming die zich voornamelijk op de onderzijde van de elementen bevond. Uit ons onderzoek is gebleken dat de corrosie veroorzaakt is door het gebruik van een onderhoudsproduct met sterke zuren, irriterende stoffen en een ontvettende werking. Deze combinatie heeft een verontreiniging achtergelaten die heeft geleid tot de kenmerkende plaatselijke schade aan de aluminium ramen.We willen benadrukken dat het correct onderhouden van aluminium ramen essentieel is om schade te voorkomen. Het door u gebruikte product, panama zeep, bevat componenten die niet geschikt zijn voor het periodieke reinigen van aluminium. De onderhoudsinstructies zijn steeds beschikbaar op onze website alsmede via diverse andere kanalen. Bovendien had u altijd vragen over het onderhoud van de ramen kunnen stellen bij één van onze kantoren. Helaas hebben wij nooit dergelijke vragen van u ontvangen.Gezien het feit dat de schade voortkomt uit het gebruik van een ongeschikt reinigingsproduct, valt deze schade niet onder de garantie. Onze garantie dekt geen schade die ontstaat door het gebruik van verkeerde onderhoudsproducten of -methoden. Wij betreuren de situatie en begrijpen uw teleurstelling.We willen u echter wel graag helpen met het vinden van een oplossing en staan open voor een constructief gesprek over hoe we u kunnen ondersteunen bij het adviseren over geschikte producten en methoden voor toekomstig onderhoud om verdere schade te voorkomen.Huidig bericht wordt u gericht zonder enige nadelige erkentenis onzentwege.Met vriendelijke groetenKlachtendienst BelisolLuikersteenweg 254 - 3500 Hasselt - BelgiumWebsitewww.group-a.comBefore printing this e-mail, think about the environment.Van: Belisol Service service@belisol.com Verzonden: woensdag 17 juli 2024 13:50Aan: Thibault Vanlaer thibault.vanlaer@group-a.comOnderwerp: Fwd: Weigering te herstellen onder garantieBegin doorgestuurd bericht:Van: klachten@test-aankoop.beOnderwerp: Weigering te herstellen onder garantieDatum: 14 juli 2024 om 13:45:09 CESTAan: service@belisol.comU ontvangt niet vaak e-mail vanklachten@test-aankoop.be.Meer informatie over waarom dit belangrijk is

Bemiddeling door Testaankoop 24 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform