BesteDank u voor uw bericht en de gelegenheid om onze bevindingen nader toe te lichten. Wij begrijpen dat de situatie voor u erg vervelend is en willen graag onze kant van het verhaal toelichten.Naar aanleiding van uw melding in juli 2023 zijn wij daarna ter plaatse gekomen om de corrosie aan uw ramen te onderzoeken. Tijdens deze inspectie hebben wij kenmerkende verontreiniging van de volledige buitenzijde van de elementen geconstateerd, evenals corrosievorming die zich voornamelijk op de onderzijde van de elementen bevond. Uit ons onderzoek is gebleken dat de corrosie veroorzaakt is door het gebruik van een onderhoudsproduct met sterke zuren, irriterende stoffen en een ontvettende werking. Deze combinatie heeft een verontreiniging achtergelaten die heeft geleid tot de kenmerkende plaatselijke schade aan de aluminium ramen.We willen benadrukken dat het correct onderhouden van aluminium ramen essentieel is om schade te voorkomen. Het door u gebruikte product, panama zeep, bevat componenten die niet geschikt zijn voor het periodieke reinigen van aluminium. De onderhoudsinstructies zijn steeds beschikbaar op onze website alsmede via diverse andere kanalen. Bovendien had u altijd vragen over het onderhoud van de ramen kunnen stellen bij één van onze kantoren. Helaas hebben wij nooit dergelijke vragen van u ontvangen.Gezien het feit dat de schade voortkomt uit het gebruik van een ongeschikt reinigingsproduct, valt deze schade niet onder de garantie. Onze garantie dekt geen schade die ontstaat door het gebruik van verkeerde onderhoudsproducten of -methoden. Wij betreuren de situatie en begrijpen uw teleurstelling.We willen u echter wel graag helpen met het vinden van een oplossing en staan open voor een constructief gesprek over hoe we u kunnen ondersteunen bij het adviseren over geschikte producten en methoden voor toekomstig onderhoud om verdere schade te voorkomen.Huidig bericht wordt u gericht zonder enige nadelige erkentenis onzentwege.Met vriendelijke groetenKlachtendienst BelisolLuikersteenweg 254 - 3500 Hasselt - BelgiumWebsitewww.group-a.comBefore printing this e-mail, think about the environment.Van: Belisol Service service@belisol.com Verzonden: woensdag 17 juli 2024 13:50Aan: Thibault Vanlaer thibault.vanlaer@group-a.comOnderwerp: Fwd: Weigering te herstellen onder garantieBegin doorgestuurd bericht:Van: klachten@test-aankoop.beOnderwerp: Weigering te herstellen onder garantieDatum: 14 juli 2024 om 13:45:09 CESTAan: service@belisol.comU ontvangt niet vaak e-mail vanklachten@test-aankoop.be.Meer informatie over waarom dit belangrijk is