Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Afwerkproblemen
Beste Op 02/12/2024 en 03/12/204 heeft BELISOL onze ramen en de voordeur geplaatst maar het moest ook valbeveiliging geplaatst worden door hun aannemer maar helaas dit is nog altijd niet gebeurd. Iedere keer als we naar Belisol er voor bellen of naar hun kantoor gaan zeggen ze we plaatsen dit niet zelf maar we gaan onze aannemer contacteren of we hebben vandaag een afspraak met onze aannemer en we bellen u terug. Ze bellen nooit terug en elke week is zelfde dat is nu 6 maanden bezig. Ik wil dat dit afwerkt wordt. We hebben alles gebetaald zelf de eindfactuur ook gebetaald op 27/11/2024. De werk moet al lang afgewerkt worden. Met vriendelijke groeten, Barry Hawaou
Gebogen raamprofiel Belisol afgedekt met vliegenraam
Geachte mevrouw/heer, Sept 2017 kochten we nieuwe ramen bij Belisol en betaalden we er 13500€ voor. Onlangs ontdekten we dat onder het vliegenraam van één van de ramen , het profiel gebogen is. Enkel maanden terug meldde ik dit omdat dit duidelijk een gebrek is van het aangekochte product dat doelbewust verstopt werd onder het vliegenraam die tegelijkertijd werdgeïnstalleerd. Aangezien het op de bovenverdieping was, werd dit pas opgemerkt na wegnemen van het vliegenraam voor andere werkzaamheden aan de buitenkant van het raam. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit een visueel gebrek zou zijn dat niet meer onder garantie valt. Maar als er iets boven gemonteerd werd, kan dit niet als visueel worden beschouwd. Ik maak bezwaar tegen deze argumentatie. Overeenkomstig de geboden garantie van 10 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Weigering garantie
Geachte , Op 20/04/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 174,50. Dat moet echter een vergissing zijn: Is een garantie Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Ik heb hiervoor al meerdere mails gestuurd, zie bijlages. Dit probleem was toen al in 2021 aan Linsday ook vermeld samen met de rolluiken van deze venster. zie ook printscreen, dit ging effectief over deze klink. Die gaf toen al problemen maar was 'tijdelijk' of niet goed nagezien blijkbaar, want deze duur wordt misschien max. 2x per jaar gebruikt (deur naar ons plat dak) Dus sinds installatie nog geen 8x geopend geweest. De melding werd zeker in de garantie periode doorgegeven. Zoals ook reeds in die mail toen gezegd hadden we heel veel kwaliteits problemen met de vensters, rolluiken, ... Dit kunnen jullie ook in de mail van 2021 lezen. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 0, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,
belisol
Eind juni 2017 heeft Belisol 7 nieuwe aluminium ramen geplaatst bij ons (totale glasoppervlakte ongeveer 31 m2 en totale kost van bijna €24 000). Er werd een garantie gegeven op de ramen van 20 jaar (zonder specifieke voorwaarden). In juli 2023 hebben we melding gemaakt van het voorkomen van corrosie op een aantal plaatsen. In november 2023 hebben we dan bezoek gehad van het hoofdkantoor hieromtrent. Op 22 december 2023 werd door Belisol gemeld dat de corrosie het gevolg is van het gebruik van een verkeerd onderhoudsproduct en zij de kosten voor het wegwerken van de corrosieschade dan ook niet ten laste nemen. Na verdere navraag door ons hieromtrent hebben ze ons een onderhoudsfiche gestuurd in januari 2024. Het was de eerste maal dat we die onderhoudsfiche zagen; daar was ons eerder nooit over gesproken of op gewezen geweest. 30 juni 2024 hebben wij nogmaals gewezen op het feit dat wij van in het begin geen kennis hadden gekregen van de onderhoudsrichtlijnen van Belisol en zij in deze de verantwoordelijkheid dan ook niet op ons kunnen afschuiven. Bovendien trekken wij het door ons gebruikte onderhoudsprodukt (panama zeep met ph 7) als oorzaak van de corrosie sterk in twijfel aangezien wij sowieso maar ongeveer 3 ml (halve dop) van het product in een emmer water gebruikten. 09 juli 2024 hebben zij herhaald dat zij “vermoeden” dat de corrosie het gevolg is van het gebruik van een “agressief” onderhoudsproduct en dus bij hun stelling blijven, m.a.w. wij draaien volledig op voor de kosten van het wegwerken van de corrosie. Op het feit dat zij ons pas 7 jaren na de plaatsing de nodige onderhoudsrichtlijnen hebben gestuurd, leggen ze schijnbaar naast hun neer, want daar reageren ze niet op.
Gebrekkige initiële uitvoering, ontbrekende en foute leveringen
Begin sept. 2023 ondertekende ik - in naam van mijn bejaarde moeder - de offerte en betaalde het voorschot, voor de plaatsing van 2 ramen met voorzetrolluiken. Bij de opmeting kort daarna, werden bepaalde zaken verduidelijkt, maar leverde Belisol géén kopie van het ondertekende document af. De uitvoering op 12 jan. 2024 was zeer gebrekkig. Naast diverse grove tekortkomingen : - verkeerd type glas, - ontbrekende beglazingsrubber voor het ventilatierooster (probleem dat de installateurs bovendien probeerden te camoufleren !), - ontbrekende stangbediening voor het ventilatierooster, - tocht langs beide ramen (!), - te korte kabels voor elektrische rolluiken, - overeengekomen maar niet-uitvoerde werkzaamheden (plaatsing van kabelgoten, elektrische aansluiting rolluiken), waren er nog talrijke 'kleinere' problemen, die door Belisol bestempeld werden als zijnde 'binnen tolerantie'. Ook werd ik onder druk gezet door de installateur om de oplevering op 12 jan. te aanvaarden : het document daartoe had hij zélf als "volledig OK" ingevuld, en duwde dat op het laatste moment onder mijn neus, zeggende dat ze nu wel dringend weg moesten ... vast en zeker goed op de hoogte van diverse mankementen. Bovendien levert Belisol geen kopie v.h. ondertekende document aan de klant. Ik betaalde gelukkig niet het volledige bedrag. Na veel tijdverlies, e-mails en extra verplaatsingen door mij naar de werf, nogmaals gordijnen afnemen, discussie, ... en aandringen van mij, kwam Belisol op 21 juni eindelijk afwerken. De meeste problemen werden nu zoals afgesproken geregeld, op de foute en onvolledige levering van de stangbediening na. Belisol betwist dit nu, en chanteert ons met inhouden v.h. attest voor premie-aanvraag, en dreigen met een incasso-bureau, indien we het saldo niet betalen. Toch betaalde ik op 27/6 de helft van het saldo. Wij vragen gewoon om te leveren wat afgesproken werd en verzoeken een billijke compensatie voor de door Belisol veroorzaakte overlast en kosten. Ik voeg een print v. mijn e-mail aan Belisol toe, in antwoord op hun rappel-factuur (met de 2 bijlagen) van 27/6.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten