Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Misleidende verkoopactie
Geachte, ik heb 23-06-2025 een nieuwe Samsung Galaxy S25 gekocht bij Proximus in Halle. De verkoper heeft mij dit toestel laten aankopen omwille van een cashback van 200 euro en bijkomend 50 euro inruilwaarde. Deze acties waren een belofte bij mijn aankoop! Bij het indienen van de aanvraag bleek echter dat mijn oude gsm geen waarde meer had. Om die reden heb ik contact opgenomen met Proximus om te bevragen dat het nog noodzakelijk was dat de gsm werd opgestuurd. Er werd mij verteld dat het nutteloos was om die kosten voor het opsturen van de GSM te doen aangezien de inruilwaarde toch 0 euro was. De cashback van 200 euro werd mij echter wel gegarandeerd, zowel in de Proximus winkel van Halle als op de klantendienst. Na 7 weken bel ik zowel bij proximus als bij samsung leg ik dat uit, sturen mij van links naar rechts zonder antwoord voor verschillende keren zonder resultaat. Samsung dekt zich in door te stellen dat er geen gsm werd opgestuurd en ik dus geen recht heb op de cashback.
Niet-levering van iPhone 16 pro
Op 12 augustus 2025 bestelde en betaalde ik via de webshop van Telenet een iPhone 16 Pro 128 GB Naturel Titanium (€989), bestelnummer 0225038870. Volgens de track & trace van PostNL (3SMHRE2635262) zou het toestel op 13 augustus geleverd worden. De levering werd echter herhaaldelijk uitgesteld (13, 14 en 16 augustus) en op 16 augustus om 14.37u kreeg ik via de track & trace de melding dat de zending vernietigd werd door PostNL. Ik heb hiervan ook een schriftelijke bevestiging van de klantenservice van PostNL, evenals alle bijhorende bewijzen (track & trace, chats, vernietigingsmelding, ontvangersverklaring). Deze bewijsstukken heb ik intussen aan Telenet bezorgd in de vorm van een stukkenbundel (bij de ingebrekestelling). Ondanks dit alles krijg ik van Telenet enkel te horen dat ik (7 werkdagen) moet wachten op “intern onderzoek”, terwijl uit alle stukken duidelijk blijkt dat levering onmogelijk is geworden. Ik heb een "ontvangersverklaring" ondertekend en teruggezonden op 18 augustus maar heb daarna geen reactie meer ontvangen. Ik heb daarom op 19 augustus 2025 om 13.43 een ingebrekestelling gestuurd (per mail én aangetekend), waarin ik Telenet formeel verzoek om: - Ofwel onmiddellijke terugbetaling van €989 (zonder bijkomende wachttijd van 14 werkdagen) - Ofwel een onmiddellijke uitvoering in natura van het contract, namelijk een vervangend toestel dat uiterlijk binnen 5 werkdagen geleverd wordt. En mij van één van deze oplossingen op de hoogte te stellen binnen de 24 uur. Tot op heden is geen oplossing aangeboden en reageert Telenet niet op de ingebrekestelling of berichten. Ik vraag dat deze klacht formeel behandeld wordt en dat Telenet tot snelle terugbetaling of levering wordt verplicht.
misleidende verkooptechnieken bij orange
Beste, op 19/07/2025 begeef ik me in de Orange shop in Diest voor de aankoop van een gsm. de verkoper die BRAD.B noemt legt me de aanbieding voor de Samsung s25 ultra uit met de korting en Cachback van 250 euro plus een watch7 cadeau. door deze info van promoties ga ik over tot de aankoop van deze gsm. ik vraag de verkoper of hij me kan helpen met de Cachback en aanvraag v de horloge die er cadeau bij was.de verkoper Bart.B antwoorde dat ik dat thuis moest doen via de website van 0range en hij dat niet mocht doen me daar mee helpen. toen ik thuis kwam ben ik meteen aan de slag gegaan maar al snel bleek dat ik de aankoop datum niet kon selecteren .ik bel terug naar de winkel met de vraag wat ik moet doen dan, de verkoper Bart.B zegt kom dinsdag terug naar de winkel dan kijken we er naar. zo gezegd zo gedaan, ben deze voormiddag sta ik in de winkel en Bart.B de verkoper kijkt het na en zegt doodleuk , ahja die actie is verlopen. Daar ik deze gsm gekocht heb door de info van de verkoper vroeg ik of ik mijn geld kon terug krijgen. Dat bleek niet te gaan. Dit is valse informatie en wens mijn geld terug te krijgen. wat kan ik hier verder tegen ondernemen? vriendelijke groeten
Onium verzekering Proximus
Beste, Mijn IPhone 15 gekocht bij Proximus met verzekering Smartphone Omnium. Mijn Iphone 15 was stuk, dan andere Iphone 15 gekregen die ook niet werkt!!! Teruggestuurd, maar na 10 dagen nog niets gehoord. Gebeld met Proximus, maar daar zeggen ze dat de fout bij Smartphone Omnium ligt. Waarom betaal ik dan mijn verzekering bij Proximus? Bij de voorwaarden van de verzekering zou de Iphone in 5 werkdagen moeten hersteld zijn.
Oneerlijke handelspraktijken
Er staat een gigantische claim op hun website bij de aankoop van een internetabonnement (https://mobilevikings.be/nl/offer/internet/ - 16/07/2025) dat men een gratis installatie aanbiedt: “Indien mogelijk op jouw adres, kun je alles zelf gratis installeren. Indien niet, komt de installateur gratis langs (t.w.v. €149).” Bij de effectieve bestelling van internet blijkt er echter toch standaard een kost van € 59 aan verbonden te zijn. Dit valt onder misleidende handelspraktijken, zoals bedoeld in Richtlijn 2005/29/EG, artikel 6 en 7, waarin wordt gesteld dat foutieve of onvolledige informatie over essentiële elementen (zoals prijzen) verboden is. Gezien dat een automatisch gegeven is betekent dit zelfs een structurele inbreuk tegen dit principe.
Weigering correcte toepassing garantie
Op 30/4/2025 kochten wij in de Orange Shop Aarschot een iPhone 16E. Al meteen was duidelijk dat er een probleem was met het beeldscherm, dat slechts een beperkt aantal kleuren toonde. We hebben eerst geprobeerd om dit zelf op te lossen met informatie op internet, maar toen we daar niet in slaagden gingen we terug naar het Orange-filiaal. Dat deden we op 30/05/2025, en daar zei men ons dat we een volledige reset naar fabrieksinstellingen moesten doen. Om de gegevens op het toestel niet te verliezen, deden we dat thuis na eerst een backup te hebben gemaakt. Het probleem was hiermee echter niet opgelost, en daarom begaven we ons op 07/06/2025 opnieuw naar het Orange-filiaal. Daar zei verkoper Giel V. dat het toestel zou moeten opgestuurd worden naar Apple voor herstelling. We zouden het toestel dan echter zeker 2 weken moeten missen. We vroegen een vervangtoestel, maar dat was niet mogelijk volgens de verkoper. Een gevraagde tijdelijke opschorting van het gekoppelde abonnement was evenmin mogelijk. De verkoper deed eerst uitschijnen dat we voor de garantie afhankelijk zijn van Apple als *fabrikant*, maar toen we informatie van de website van Testaankoop toonden gaf hij uiteindelijk toch toe dat hij als *verkoper* verantwoordelijk is voor het verzekeren van de wettelijke garantie. De verkoper was ondertussen al bijzonder onvriendelijk en zelfs vijandig geworden tegenover ons. Tijdens de discussie vonden we in het dossier over garantie van Testaankoop dat we het recht hebben om zelf te kiezen tussen 2 opties: herstelling of vervanging. Toen we de verkoper daarop attent maakten, werden we zelfs vierkant uitgelachen. Volledig onacceptabel! De smartphone zomaar afgeven gaat in elk geval niet, en omwille van de negatieve houding van de verkoper willen we eigenlijk zo weinig mogelijk met hem te maken hebben. Zeker daarom dringen we erop aan om gewoon een nieuw toestel te krijgen.
promotie
Geachte mevrouw/heer, Op 31- 04-2025 kocht ik een gsm samsung s25 in uw winkel en betaalde ik er ik betaalde 9 euro +2 jaar 35 euro per maand voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die op het televisie scherm in de winkel stond. Ik dacht: ik ga die samsung galaxy s25 plus de smartwatch tonen op het televisiescherm. en de verkoper zei ja het is de laatste dag je gaat die hier niet meekrijgen je moet je moet hiervoor een cashback formulier invullen dus de verkoop word gesloten maar als ik buiten de documenten bezag zat er geen cashback formulier bij dus na mijn bezoek aan een andere winkel ben ik teruggegaan naar de verkoper die ondertussen al bezig was met een andere klant en ben er tussen gekomen en heb gevraagd naar dat formulier die meldde me dan dat ik naar de klantendienst moest bellen voor een cashback formulier wat zij me ook door stuurden ik ben dan naar de samsung site gegaan om het formulier in te vullen en bij het inzetten van de datum bleek dat de actie een dag verlopen was en dat had de verkoper niet gezegd want anders had ik niet naar de klantendienst gebeld ik heb dan teruggebeld naar de diensten en ze hebben een klachtenformulier opgesteld ddezelfde dag of dags nadien hebben ze me dan van de klachtendienst teruggebeld en heb ik daar de dezelfde uitleg gedaan hij vroeg me of ik een foto had gemaakt van het televisie scherm ik meldde die persoon dat mijn gsm stuk was en dan denk je daar niet aan ze gingen het onderhoren bij de verkoper en die meldde mooi dat hij het had gezegd wat niet klopt want dan had ik niet voor het cashback formulier gebeld naar de klantendienst de klachtendienst meldde me dan ook wat ik absurd vind dat er een datum op het scherm stond dat de actie afliep wat ik er niet op zien staan heb en aangezien ik bij een verkoper zat die het normaal zou moeten weten en het me niet gezegd heeft de klachtendienst ging me terugbellen ok ze bellen terug en melden me dat de actie afgelopen was en dat ze me of 40 euro konden bieden of de notebook chrome die bij de volgende cashback kwam waarop ik gezegd heb dat ik deze telefoon op basis van het televisiescherm in de winkel heb gekocht en deze smartwatch ook wilde dus heb ik hun voorstel geweigerd dit is heel misleiden en bedriegen en dan nog dat een verkoper de waarheid niet kan zeggen tegen zijn klachtendienst vind ik erover waar staan wij als klant als jullie in de fout gaan en dan waren er nog andere euvels met die verkoper ik had de gsm van mijn vader mee die life 360 op de gsm had staan had ik gevraagd of hij dit kon installeren en aangezien mijn gsm stuk was en ik ook niet meer aan de foto's en alle andere zaken kon stuurde hij me naar de phone dokter in sint-niklaas ipv hulp te bieden alsook de webmail lag eruit er waren problemen met de mail ik vroeg dit aan de verkoper en die zei bel maar naar de technische dienst terwijl hij bezig was het de gsm aan het lamineren hoor ik een andere verkoopster zeggen dat er problemen waren met de webmail kon hij me dit niet melden ?dit heb ik zelf niet gemeld aan de klachtendienst . Als u mij dit vooraf alsook heb ik tegen de klachtendienst gemeld ik heb deze gsm gekocht omdat er een smartwatch bij was dus meldde ik hem ook ik heb niet gekregen wat er op het televisie scherm stond dus nemen jullie dan de gsm terug en daar hebben ze me doodleuk gezegd dat ze geen retours nemen ik ben al jaren klant en ben nu echt boos maar had dit laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, wil ik alsnog de smartwatch die mee op het televisiescherm stond en geen andere cashback noch de 40 euro die jullie me aanboden Ik vraag u daarom ook om binnen om binnen 5 dagen hier een oplossing te vinden de fout is bij jullie gebeurd niet bij mij Met vriendelijke groet, Bijlagen: die kan ik niet doorsturen maar die vinden jullie ook in jullie bestand - referentie bestelling R000000110000X0J8 IN WINKEL TE WAASLAND SHOPPING CENTER - Betalingsbewijs VINDEN JULLIE WEL TERU G IN JULLIE GEGEVENS
Klacht over abonnementsafhandeling en facturatie
Beste, Op vrijdag 21 maart 2025 probeerde ik een abonnement via uw website af te sluiten. Hierbij ging het om de volgende promotie: een levenslange korting van €10 op Orange Internet Fiber Zen, gecombineerd met een Orange Mobile Medium-abonnement. Aangezien ik werkzaam ben bij de NMBS, had ik ook recht op Cooldeals en ging ik via die site verder met bestellen. Na toepassing van de promoties kreeg ik een totaalprijs van €55,90 te zien. Echter, bij het afronden van de bestelling liep er iets mis. De uiteindelijke prijs kwam uit op €84,10 per maand, wat hoger is dan de twee producten afzonderlijk. Dit wijst duidelijk op een fout in het systeem. Omdat de website niet naar behoren werkte, heb ik aangegeven telefonisch gecontacteerd te willen worden. Kort daarna werd ik geholpen door een vriendelijke medewerker die alles in orde leek te brengen. Tijdens dit gesprek werd bevestigd dat: 1. De totale maandprijs €55,90 zou bedragen (zoals op de website aangegeven). 2. Mijn oude Orange-nummer toch behouden zou blijven en ik geen nieuw nummer nodig had. 3. Hierdoor de resterende belwaarde van ongeveer €87 gebruikt zou worden voor de eerste facturen. Ondanks dat ik meerdere keren expliciet navraag heb gedaan naar de maandprijs en de belwaarde, werd ik telkens gerustgesteld dat alles correct verwerkt zou worden. Op 25 maart werd mijn internet geactiveerd. Ik ontving op 2 april een factuur van €23,25, enkel voor telefonie. Hierop stond mijn internetabonnement, dat reeds actief is, niet vermeld. Deze factuur was opgesplitst als volgt: Periode 22/03 - 24/03: €2,25 Periode 25/03 - 24/04: €21,00 Na telefonisch contact hierover werd mij geen bevredigende uitleg gegeven. Er is wel een creditnota van enkele euro's verstrekt, maar de situatie blijft incorrect. Wat ik verwacht: 1. Een correcte factuur met een totaalbedrag van €55,90 per maand, vermeerderd met de kosten voor telefonie van twee dagen voorafgaand aan het abonnement. 2. Kwijtschelding van de huidige factuur van €23,25. 3. Bevestiging dat de resterende belwaarde van ongeveer €87 gebruikt zal worden voor de eerste facturen, zoals afgesproken. Ik vertrouw erop dat u dit spoedig naar tevredenheid kunt oplossen en zie uw reactie met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet, Birgen Cosman
Misleidende reclame
Geachte mevrouw/heer, Op 15/02/2025 kocht ik 2 Realistische konijntjes die zoals een echt konijntje zouden functioneren in uw winkel en betaalde ik er €37,95 voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht: wow cool, een konijntje dat reageerd op aanrakingen en beweegt als een echt konijntje, geweldig ik bestel er direct 2 dan is men zoontje super blij. Maar uiteindelijk kreeg ik voor die prijs, prullen die ik op de markt voor 8euro/stuk koop, en maakt deze een hels lawaai. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen de 5 werkdagen het bedrag van 21,95 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Wat ik al een mooie oplossing vind, vermits u op de andere oplossingen niet reageert. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs
verkeerde informatie
Geachte mevrouw/heer, Op 15/02/2025 kocht ik een smartphone one plus 13R met contract voor 2 jaar in uw winkel te Moeskroen en betaalde ik er 9 euro voor plus contract 24 maanden à 25 euro/ maand . Bij de aankoop van de smartphone in uw vestiging te Moeskroen werd ons verteld dat er bij deze telefoon een gratis smartwatch werd cadeau gegeven ter waarde van 250 euro . Mede op basis van deze informatie hebben we voor deze telefoon gekozen . Achteraf bleek als ik deze smartwatch online wou claimen dat de actie pas geldig was tot 09/02/2025 en ik bijgevolg naar dit cadeau kon fluiten . Als ik de verkopers van deze winkel hen hiermee wilde confronteren op 22/02/2025 bleek voor hen nietsvermoedend deze actie nog altijd geldig !!!! Het gevolg was , "meneer , we kunnen niets meer voor je doen" !! Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie eis ik alsnog hetgeen me werd beloofd , zo niet , zeg ik alles op wat ik maar kan opzeggen bij Proximus . Na ruim 15 jaar klant te zijn vind ik dit een regelrechte schande vooral ook dat ik bij Proximus geen gehoor krijg over de amateuristische aanpak van hun verkopers of hoe moet ik dit anders noemen !!! Met vriendelijke groet, Carl Maes ( abonnee 1943989-12 ) Bijlagen: - Laatste factuur waarbij de aankoop van het toestel met het contract lopende tot 14/02/2027 vermeld staat
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten