Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
0,0 service
Beste, Wij hebben eind Augustus een DIGI simkaart aangevraagd voor onze zoon van 12j zodat hij bereikbaar zou zijn wanneer hij op school is. Vanaf het begin hebben wij enkel vertragingen en het niet werken van deze simkaart mogen ervaren. De SIMkaart werd eerst wel, dan niet en dan te laat opgestuurd. Plots stopt deze ook met werken waardoor onze zoon zonder bereik aan school een paar uur stond te wachten, leuk is anders. En nu stelt men terug een nieuwe simkaart gestuurd te hebben op 2 oktober omdat onze oude defect zou hebben maar opnieuw nog niets gekregen.... We kregen natuurlijk wel stipt een faktuur op 8 September... Graag restitutie voor de reeds betaalde bedragen en het ongemak dat mijn zoon heeft moeten ervaren en onmiddellijk een simkaart die deze keer wel werkt. Groeten, Peter VdV
verbindingsproblemen in Spanje met Movistar en DIGI
Sinds 13 september, bij aankomst in Spanje, kan ik met de DIGI Simkaart niet internetten, en niet gebeld worden. Na een 10-tal meldingen, en antwoorden naast de kwestie, probleem niet opgelost. Ik krijg geen technisch bekwaam iemand aan de lijn, die het probleem zou kunnen oplossen. Probleem zit bij de verbinding Movistar Spanje en Digi België. De care lijn mag me niet doorschakelen naar de techniekers. In een boodschap hadden ze me zelfs gemeld dat in Spanje enkel Orange netwerk beschikbaar is voor DIGI Sim kaarten, maar een ander bericht deelde me mee dat ook Movistar Spanje beschikbaar is. Alles geprobeerd. Sim kaart op ander toestel ... zelfde probleem. Maar met Sim kaart Digi Spanje, op dezelfde plaats en in hetzelfde toestel ... geen enkel probleem. Dus DIGI ... los aub de problemen op, en kom niet af dat het een probleem is van niet de juiste APN instellingen. Bij mijn vorige provider, Mobile Vikings, werkte hier alles perfect. Het is nu de 10e dag dat ik geen oproepen kan ontvangen, en er is nog steeds geen oplossing in zicht
Betalen voor geen service
Beste, Ik heb 10 juni 2025 een nieuw GSM contract onderschreven bij Digi-Belgium zij doen alles om mijn GSMnr naar hun te transformeren en ik kan nog steeds gewoon bellen, op 9 juli 2025 merk aan de factuur van mijn vorige operator dat mijn nr nog steeds bij hun is en als kers op de taart komt er ook een factuur binnen van. Digi-Belgium binnen en ik bel naar Digi-Belgium daar krijg ik te horen dat er een fout is gebeurt en dat onmiddelijk mijn gaan overzetten en ik krijg van mijn oude operator een mail met de bevestiging dat mijn nr naar Digi-Beglium is overgedragen. Nu de factuur van Digi-Belgium is van 10 juni 2025 waar ik totaal niet akkoord ga en wil deze dan ook niet betalen al zij een fout maken moet ik er voor opdraaien en dubbel betalen voor geen service van hun. Kunnen jullie mij verder adviseren AUB heb reeds meerdere malen gebeld Digi-Belgium dan wordt de fout bij mij gelegd.
technisch probleem nooit opgelsot dus geen betaling
Geachte mevrouw/heer, Op 18/03 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van 10,81€ . Dat moet echter een vergissing zijn: er zijn vanaf dag 1 problemen geweest met de ANP-settings waarover ik uren gehoord heb tijdens het wachten naar jullie hulplijn. Ik vind dat we meer dan billijk geweest zijn om na 3 maanden terug van leverancier te wijzigen , telkens werd ik aan het lijntje gehouden met beloftes dat er prioriteit zou van gemaakt worden. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze te annuleren omdat ik op enkele gesprekken van 30 à 40 minuten naar jullie bijna niks kon aanvangen wegens geen internetverbinding. In afwachting van uw reactie betaal ik helemaal niks, in tegendeel jullie zouden mij een schadevergoeding moeten betalen wegens al de miserie en tijdsverlies, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Eveline Claeys
simkaart doet het niet en toch facturatie
Digi DIGI #320471623 Betreft: Reactie op klacht – Dossiernummer 12214590 – Willy Engelen Referentie: thread:eHNK3fzBF0SIPvPiVf3ZOls Geachte heer, mevrouw We hebben uw schrijven van het dossier van de heer Willy Engelen goed ontvangen. Om alles helder toe te lichten, geven wij graag een overzicht van de situatie: De heer Engelen heeft op 18/12/2024 een aanvraag ingediend om zijn nummer 0477/74.06.99 over te zetten naar Digi. Intussen is hij sinds 28/03/2025 geen klant meer bij ons. In dit dossier werden de volgende documenten opgemaakt: - 14/02/2025: Factuur 250027186 – bedrag €11,94 - 11/03/2025: Creditnota 250056205 – bedrag €1,94 - 18/03/2025: Factuur 250083927 – bedrag €5,00 - 24/03/2025: Creditnota 250102955 – bedrag €10,00 Op basis van bovenstaande komt het verschuldigde bedrag aan Digi uit op €16,94, tegenover een totaal van €11,94 aan creditnota’s. De heer Engelen heeft op 20/03/2025 reeds een betaling van €10,00 uitgevoerd. Na verrekening blijkt dat wij nog een bedrag van €5,00 aan de heer Engelen verschuldigd zijn. Wij vragen u vriendelijk ons een geldig rekeningnummer te bezorgen zodat wij dit saldo kunnen terugbetalen. We danken u voor de samenwerking en staan uiteraard ter beschikking voor verdere vragen of toelichtingen. Met vriendelijke groeten Kristof Fiber questions? Explore our FAQ DIGI Belgium T: 0800/41.041 / E: commercial@digi-belgium.be DIGI Communications Belgium - Rue de l'Hopital 31, 1000 Bruxelles
betwisting factuur
Geachte mevrouw/heer, Op [datum] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €11- 12 Dat moet echter een vergissing zijn: ben geen klant bij digi, de nummeroverdracht is nooit gebeurt. telefonisch enkele malen contact gehad hieromtrent maar nummeroverdracht is nooit gelukt. nog altijd klant bij orange. dus nooit gebruik gemaak van de diensten van digi. opgebeld en 2 x werd mij telefonisch bevestigd dat factuur ging geschrapt worden. tot op heden is dit nog altijd niet gebeurt Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze te schrappen. ieder abonnement op mijn naam dient ook onmiddellijk stop gezet te worden. Met vriendelijke groet, de volder johan 049187 77 66
opzeg contract voor activering
Geachte mevrouw/heer, Ik ben/was klant bij uw onderneming met referentie 24224. Op 16/12 heb ik een sim kaart aangevraagd met nummeroverzetting van mijn telenetcontract. Pas eind december ontving ik mijn sim kaart. Omwille van de problemen die ik las over uw bedrijf heb ik besloten mijn telenetnummer te behouden en op 7/1 januari heb ik per mail mijn (niet geactiveerd )contract opgezegd. Ik kreeg per kerende mail een bevestiging dat het contract werd opgezegd. Ik stel echter vast dat de stopzetting van mijn contract nog niet werd uitgevoerd en ik krijg nu een factuur voor de maand december/januari. Bij nazicht van mydigi blijkt dat mijn contract niet op 7/1 is stopgezet maar dat er een nieuw contract werd afgesloten zonder nummeroverdracht en met een onbekend nummer. Uw klantendienst beweert nu dat volgens de voorwaarden een contract ingaat op datum verzending sim+1 dag. Echter staat er duidelijk in mijn contract dat en contract voor mobiele diensten pas ingaat bij activering van het nummer. Ik vraag dan ook al meerdere malen om mijn factuur te crediteren. Tot hiertoe zonder antwoord In dit verband zal ik toekomstige facturen uiteraard niet betalen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de 2 dagen de nodige rechtzettingen te doen in uw administratie zodat de factuur niet van mijn rekening gaat Met vriendelijke groet,
Geen 4G, ongewenst prive nummer, belaging door smsjes
Beste, Op 30/12/2024 heb ik mijn gsm abonnement met Telenet overgezet naar Digi (bestelling #297870). Ik verblijf sinds 21/01/2025 in Spanje en heb sinds die dag geen verbinding met 4G. Ik heb dit telefonisch gemeld en kreeg van Digi medewerker de verzekering dat het probleem binnen de 48 uren zou opgelost zijn. Dit bleek niet het geval, en ondanks mijn herhaaldelijke telefonische oproepen met Digi heb ik nog steeds geen verbinding met 4G en konden de Digi medewerkers die ik aan de lijn kreeg mij niet zeggen of en wanneer dit probleem zal opgelost worden. Bovendien is sinds mijn telefonisch contact met Digi de situatie van kwaad naar erger geëvolueerd en zijn er volgende nieuwe problemen opgedoken: 1) mijn telefoonnummer is ongevraagd omgezet naar een prive nummer, met als gevolg dat als ik naar mijn contacten bel, deze niet weten dat ik hen opbel. 2) wanneer ik contacten wil toevoegen wordt als landen code Roemenië als default aangegeven, ondanks het feit dat ik een Belgisch telefoonnummer heb. 3) Als klap op de vuurpijl krijg ik sinds een week om de haverklap automatische smsjes van Digi om te melden dat ik in Spanje verblijf met info over de prijzen van smsen enz Het aantal van die smsjes is ondertussen opgelopen tot 170! Deze problemen blijven onopgelost ondanks mijn herhaalde meldingen aan Digi en de vage maar ook tegenstrijdige beloftes van de Digi medewerkers aan de telefoon. Deze toestand is onaanvaardbaar en onhoudbaar. Vandaar mijn dringende oproep langs deze weg om me niet langer aan het lijntje te houden (letterlijk en figuurlijk) en in de kortste keren er voor te zorgen dat ik 4G verbinding krijg, mijn nummer niet langer als prive ingesteld is, en de belaging met ongewenste smsjes van Digi stopt. Ik verwacht in de kortste keren een antwoord van Digi met precieze en correcte informatie over de maatregelen die zullen genomen worden om de problemen op te lossen en de timing hiervan. Met vriendelijke groeten, Johan Renders
Overdracht nummer na 1 maand volledig al onbereikbaar bij beide providers
al maand proberen over te schakelen betaal al maand bij digi en vorige provider abbonementskost en ben op geen van de 2 bereikbaar. Na maand is het nog niet opgelost en wordt er ook niets gedaan om het op te lossen ik betaal geen cent voor alles in orde is en alle maanden dat ik bij mijn andere provider moet blijven betalen bij mijn andere provider wil ik ook gecompenseerd zien.... Ik ben aan het solliciteren en niemand kan me bereiken!
Digi sim kaarten raken niet gectiveerd en er is geen support
Geachte mevrouw/heer, Op 31/12/2025 heb ik met uw bedrijf een contract gesloten voor de levering van telecommunicatiediensten voor het nummer 0488 43 61 41 Tot op heden, 13 dagen later, is de dienst nog steeds niet geïnstalleerd en werkt hij nog steeds niet, ondanks talrijke telefoontjes naar uw klantendienst. In het licht van het bovenstaande was ik genoodzaakt om over te schakelen naar een andere provider. Die is er wel onmiddellijk in geslaagd om het nummer te activeren binnen de 2 dagen. Onze dochter, die eigenaar is van dit nummer, is dus 13 dagen onbereikbaar geweest en alle diensten die gekoppeld waren aan haar nummer waren dus ook niet meer mogelijk. Graag wensen we via deze weg een schadevergoeding te verkrijgen. Niet alleen voor het deel van het abonnement dat niet actief was, maar vooral voor alle tijd dat we jullie diensten aan het bellen waren zonder repliek. Uiteindelijk hebben we een drietal keer met jullie diensten kunnen spreken. Het gevolg was echter dat men ons gewoon heeft bezig gehouden zonder resultaat. Jullie mensen aldaar gaven uiteindelijk toe dat ze er zelf niets van snapten en ons gewoon moesten bezig houden. Met vriendelijke groet, Taufik
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten