Terug

opzeg contract voor activering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Opzeg

Klacht

A. V.

Naar: Digi

20/02/2025

Geachte mevrouw/heer, Ik ben/was klant bij uw onderneming met referentie 24224. Op 16/12 heb ik een sim kaart aangevraagd met nummeroverzetting van mijn telenetcontract. Pas eind december ontving ik mijn sim kaart. Omwille van de problemen die ik las over uw bedrijf heb ik besloten mijn telenetnummer te behouden en op 7/1 januari heb ik per mail mijn (niet geactiveerd )contract opgezegd. Ik kreeg per kerende mail een bevestiging dat het contract werd opgezegd. Ik stel echter vast dat de stopzetting van mijn contract nog niet werd uitgevoerd en ik krijg nu een factuur voor de maand december/januari. Bij nazicht van mydigi blijkt dat mijn contract niet op 7/1 is stopgezet maar dat er een nieuw contract werd afgesloten zonder nummeroverdracht en met een onbekend nummer. Uw klantendienst beweert nu dat volgens de voorwaarden een contract ingaat op datum verzending sim+1 dag. Echter staat er duidelijk in mijn contract dat en contract voor mobiele diensten pas ingaat bij activering van het nummer. Ik vraag dan ook al meerdere malen om mijn factuur te crediteren. Tot hiertoe zonder antwoord In dit verband zal ik toekomstige facturen uiteraard niet betalen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de 2 dagen de nodige rechtzettingen te doen in uw administratie zodat de factuur niet van mijn rekening gaat Met vriendelijke groet,

Berichten (2)

Digi

Naar: A. V.

03/03/2025

DIGI 320019730 Geachte meneer, mevrouw, Wij versturen een antwoord op Klachtnummer 12139555 van mevrouw An Van Britsom: Geachte mevrouw Britsom, Hartelijk dank voor uw bericht en het aankaarten van uw probleem. U geeft aan niet tevreden te zijn met de factuur, omdat u de diensten van DIGI nooit hebt gebruikt. Uw aanvraag is succesvol geregistreerd en zal zo spoedig mogelijk door de juiste afdeling worden beoordeeld. Aangezien we onlangs zijn gestart met de facturatie voor onze klanten, ervaren we momenteel een hoger aantal verzoeken. Wij verzoeken u dan ook om nog even geduld te hebben. Zodra wij meer duidelijkheid hebben over uw aanvraag, houden wij u uiteraard direct op de hoogte. Wij kunnen bevestigen dat uw contract inderdaad op 7 januari is geannuleerd. Echter, de simkaarten worden pas op de laatste dag van de maand inactief (in uw geval: 31 januari). Dit verklaart waarom uw simkaart nog actief was en zichtbaar bleef in MyDigi. U heeft geen nieuw contract of andere overeenkomst ontvangen; u had één contract en dit werd geannuleerd. Bij DIGI is het inderdaad zo dat voor Mobiele Telefonie de facturatie begint op de besteldatum plus één dag. Dit staat bij 6.2 in onze Algemene Voorwaarden, die u via deze link kunt raadplegen: s:www.digi-belgium.be/nl/algemene-voorwaarden Referentie: @@REF_ID@71dd6e885d903db0f5@REF_ID@@ Met vriendelijke groet, Sokayna Fiber questions? Explore our FAQ DIGI Belgium T: 0800/41.041E: commercial@digi-belgium.be DIGI Communications Belgium - Rue de l'Hopital 31, 1000 Bruxelles

Digi

Naar: A. V.

02/05/2025

DIGI 320019730 Geachte heer, mevrouw Ik wil graag navragen of er nog enige terugkoppeling is geweest op ons eerder mailverkeer in dit dossier, waarin wij de klacht van mevrouw Van Bristom hebben behandeld. Wij kunnen u intussen bevestigen dat de initieel uitgereikte factuur 250016443 voor een bedrag van 6,94 euro intussen volledig werd geannuleerd door uitreiking van 2 creditnota's 250050292 en 250102849 voor respectivelijk 2,90 euro en 4,04 euro. Hierdoor is de klant niets meer verschuldigd en werd alles correct afgesloten. Indien dit dossier zonder gevolg mag worden gesteld, kunt u ons hiervan dan op de hoogte brengen? Alvast bedankt voor uw hulp en we kijken uit naar uw antwoord. Referentie: @@REF_ID@71dd6e885d903db0f5@REF_ID@@ Met vriendelijke groeten DIGI Care Team Fiber questions? Explore our FAQ DIGI Belgium T: 0800/41.041E: commercial@digi-belgium.be DIGI Communications Belgium - Rue de l'Hopital 31, 1000 Bruxelles


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform