Terug

Geen 4G, ongewenst prive nummer, belaging door smsjes

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Service-activering

Klacht

J. R.

Naar: Digi

01/02/2025

Beste, Op 30/12/2024 heb ik mijn gsm abonnement met Telenet overgezet naar Digi (bestelling #297870). Ik verblijf sinds 21/01/2025 in Spanje en heb sinds die dag geen verbinding met 4G. Ik heb dit telefonisch gemeld en kreeg van Digi medewerker de verzekering dat het probleem binnen de 48 uren zou opgelost zijn. Dit bleek niet het geval, en ondanks mijn herhaaldelijke telefonische oproepen met Digi heb ik nog steeds geen verbinding met 4G en konden de Digi medewerkers die ik aan de lijn kreeg mij niet zeggen of en wanneer dit probleem zal opgelost worden. Bovendien is sinds mijn telefonisch contact met Digi de situatie van kwaad naar erger geëvolueerd en zijn er volgende nieuwe problemen opgedoken: 1) mijn telefoonnummer is ongevraagd omgezet naar een prive nummer, met als gevolg dat als ik naar mijn contacten bel, deze niet weten dat ik hen opbel. 2) wanneer ik contacten wil toevoegen wordt als landen code Roemenië als default aangegeven, ondanks het feit dat ik een Belgisch telefoonnummer heb. 3) Als klap op de vuurpijl krijg ik sinds een week om de haverklap automatische smsjes van Digi om te melden dat ik in Spanje verblijf met info over de prijzen van smsen enz Het aantal van die smsjes is ondertussen opgelopen tot 170! Deze problemen blijven onopgelost ondanks mijn herhaalde meldingen aan Digi en de vage maar ook tegenstrijdige beloftes van de Digi medewerkers aan de telefoon. Deze toestand is onaanvaardbaar en onhoudbaar. Vandaar mijn dringende oproep langs deze weg om me niet langer aan het lijntje te houden (letterlijk en figuurlijk) en in de kortste keren er voor te zorgen dat ik 4G verbinding krijg, mijn nummer niet langer als prive ingesteld is, en de belaging met ongewenste smsjes van Digi stopt. Ik verwacht in de kortste keren een antwoord van Digi met precieze en correcte informatie over de maatregelen die zullen genomen worden om de problemen op te lossen en de timing hiervan. Met vriendelijke groeten, Johan Renders

Berichten (2)

Digi

Naar: J. R.

03/02/2025

DIGI 320014274 Geachte meneer Renders, Wij hebben uw klacht met klachtnummer 11995732 goed ontvangen. Allereerst willen wij ons verontschuldigen voor het ongemak dat u heeft ervaren met onze diensten en klantenservice. Vanwege de drukte hebben wij helaas niet tijdig kunnen reageren, maar wij gaan direct aan de slag met het oplossen van uw klacht. U gaf aan dat u sinds 21 januari 2025 geen 4G-verbinding heeft, en wij veronderstellen dat uw mobiele data in roaming mogelijk niet werkt. Heeft u gecontroleerd of uw APN-instellingen correct zijn? Soms kunnen deze wijzigen tijdens het reizen, wat ertoe kan leiden dat mobiele data niet werkt. Als de APN-instellingen correct blijken te zijn, zullen wij dit verder escaleren naar onze technische dienst. Om de juiste informatie door te geven, verzoek ik u vriendelijk om de onderstaande vragen te beantwoorden: - U heeft sinds 21 januari geen 4G; kunt u wel goed bellen en sms’en? - Heeft u gecontroleerd of de APN-instellingen nog goed ingesteld zijn? - Welk type gsm-toestel gebruikt u met uw DIGI-simkaart? - In welk land bevindt u zich momenteel? - In welke stad of specifieke locatie bevindt u zich? - Op welk telefoonnummer en e-mailadres mag u gecontacteerd worden? - Heeft u nog andere relevante informatie die u met ons wilt delen? Wij danken u alvast voor uw antwoorden. Ik zal de informatie en uw overige problemen, zoals het privé bellen, het toevoegen van contacten, en de 170 ontvangen sms-berichten, met prioriteit escaleren naar onze technische dienst. Wij zullen u op de hoogte houden van alle nieuwe ontwikkelingen. (Referentie: @@REF_ID@4ddbb24f855d97725d@REF_ID@@) Met vriendelijke groet, Sokayna Fiber questions? Explore our FAQ DIGI Belgium T: 0800/41.041E: commercial@digi-belgium.be DIGI Communications Belgium - Rue de l'Hopital 31, 1000 Bruxelles

J. R.

Naar: Digi

03/02/2025

Ik verwijs naar uw antwoord zoals hieronder vermeld en voeg in bijlage een pdf document met uw bericht waarin mijn antwoorden op uw vragen in die tekst zijn opgenomen. Gericht tot: JOHAN RENDERS 03/02/2025 DIGI 320014274 Geachte meneer Renders, Wij hebben uw klacht met klachtnummer 11995732 goed ontvangen. Allereerst willen wij ons verontschuldigen voor het ongemak dat u heeft ervaren met onze diensten en klantenservice. Vanwege de drukte hebben wij helaas niet tijdig kunnen reageren, maar wij gaan direct aan de slag met het oplossen van uw klacht. U gaf aan dat u sinds 21 januari 2025 geen 4G-verbinding heeft, en wij veronderstellen dat uw mobiele data in roaming mogelijk niet werkt. Heeft u gecontroleerd of uw APN-instellingen correct zijn? Soms kunnen deze wijzigen tijdens het reizen, wat ertoe kan leiden dat mobiele data niet werkt. Als de APN-instellingen correct blijken te zijn, zullen wij dit verder escaleren naar onze technische dienst. Om de juiste informatie door te geven, verzoek ik u vriendelijk om de onderstaande vragen te beantwoorden: - U heeft sinds 21 januari geen 4G; kunt u wel goed bellen en sms’en? - Heeft u gecontroleerd of de APN-instellingen nog goed ingesteld zijn? - Welk type gsm-toestel gebruikt u met uw DIGI-simkaart? - In welk land bevindt u zich momenteel? - In welke stad of specifieke locatie bevindt u zich? - Op welk telefoonnummer en e-mailadres mag u gecontacteerd worden? - Heeft u nog andere relevante informatie die u met ons wilt delen? Wij danken u alvast voor uw antwoorden. Ik zal de informatie en uw overige problemen, zoals het privé bellen, het toevoegen van contacten, en de 170 ontvangen sms-berichten, met prioriteit escaleren naar onze technische dienst. Wij zullen u op de hoogte houden van alle nieuwe ontwikkelingen. (Referentie: @@REF_ID@4ddbb24f855d97725d@REF_ID@@) Met vriendelijke groet, Sokayna

Bemiddeling door Testaankoop 06 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform