Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. V.
Vandaag

Tweemaal betaald voor abonnement

Na betaling van mijn abonnement werd het bedrag tweemaal van mijn rekening gehaald. Op 7 en 14 september. Nergens kan ik op de site, app mijn klacht kwijt. Via de telefoon is niemand bereikbaar en sturen ze me gewoon door naar de app of site. Geen live chat te bespeuren. Dus geen mogelijkheid om klacht in te dienen of geholpen te worden.

In behandeling
Z. V.
25/09/2025

Abonnementsklachten Dazn

Op 23 september 2025 sloot ik een abonnement af bij Dazn, maar dit was een vergissing. Ik wilde graag gebruik maken van de 7 dagen gratis proefperiode om het platform te leren kennen. Onmiddellijk contact opgenomen met de chatservices op de website maar daar gaven ze constant standaard antwoorden over hun contract voorwaarden. We namen per mail contact op met de klanten service en opnieuw hetzelfde probleem, een standaard antwoord. Onderstaande mail werd verzonden naar Dazn. "Hierbij beroep ik mij op mijn wettelijk herroepingsrecht zoals voorzien in artikel VI.47 van het Belgische Wetboek van Economisch Recht. Ik stel vast dat u in uw algemene voorwaarden stelt dat het herroepingsrecht kan vervallen zodra er binnen de bedenktijd gestreamd wordt. Echter, volgens artikel VI.53, 13° WER kan het herroepingsrecht enkel vervallen als aan volgende voorwaarden is voldaan: 1. ik uitdrukkelijk voorafgaand toestemming heb gegeven om de uitvoering van de dienst te laten starten binnen de herroepingstermijn; én 2. ik voorafgaand en afzonderlijk heb erkend dat ik daarmee mijn herroepingsrecht verlies. Ik heb bij mijn inschrijving geen afzonderlijke en expliciete toestemming gegeven noch een aparte erkenning bevestigd. Het enkel opnemen van een clausule in uw algemene voorwaarden volstaat hiervoor wettelijk niet. Om die reden behoud ik mijn recht op herroeping en verzoek ik u: • de overeenkomst te ontbinden, en • het reeds betaalde bedrag van 19,99 EUR binnen 14 dagen terug te betalen via hetzelfde betaalmiddel als waarmee ik de betaling uitvoerde. Indien ik binnen 14 dagen geen bevredigende reactie ontvang, zal ik een klacht indienen bij de FOD Economie / Economische Inspectie en Test-Aankoop, en behoud ik mij het recht voor verdere juridische stappen te ondernemen. Ik zie uw bevestiging en terugbetaling graag spoedig tegemoet." We krijgen als antwoord dat we voor een jaar verbonden zijn aan het contract voor 19,99 EUR per maand. Als we het abonnement willen stopzetten moeten we sowieso voor een jaar betalen. We hebben volgens hun voorwaarden 'afstand gedaan van het herroepingsrecht', maar dit is niet wettelijke gezien we hier geen expliciete toestemming tot gegeven hebben.

In behandeling
J. K.
21/09/2025

Annulatieperiode abonnement

Beste Ik heb een vraag in verband met mijn abonnement bij DAZN. Ik heb namelijk op 10 augustus een proefperiode gekregen bij DAZN, hierdoor kreeg ik 7 dagen DAZN Total gratis en moest ik beginnen met betalen op 17 augustus met een maandelijks abonnement van 34,99 euro /maand. Ik heb mijn abonnement niet opgezegd tijdens die periode, dus startte mijn betalingsperiode op 17 augustus. Vervolgens, op 13 september, heb ik dan mijn abonnement opgezegd, en merkte toen al op dat mijn abonnement nog geldig zou zijn tot 13 oktober. Vervolgens is er dan ook nog 30 euro van mijn rekening gegaan op 17 september om nog te betalen voor de resterende periode. DAZN verplicht dus om nog te betalen voor 30 dagen nadat je uw abonnement hebt geannuleerd en geeft niet de optie om je abonnement onmiddelijk te stoppen. Met andere woorden, als je DAZN Total maar wil voor 1 maand, zou je onmiddelijk op de eerste dag uw abonnement opnieuw moeten opzeggen. Dit staat ook effectief zo vermeld in hun 'plans and pricing' plan (https://www.dazn.com/en-BE/help/articles/16184063399709-DAZN-plans-and-pricing). Dit voelt niet correct aan, en lijkt op een vuile manier om nog extra geld te krijgen van hun klanten. Ik vroeg me dus af of het legaal is om op deze manier om te gaan met het annuleren van een abonnement? Ik heb hiervoor ook al contact opgenomen met de support van DAZN, en die screenshots heb ik toegevoegd als bijlage. Alvast bedankt

In behandeling
L. N.
9/09/2025

Er is ongevraagd een abonnement voor mij gestart

Beste, Ik heb op 24/7 dit abonnement genomen bij DAZN: Betalingstermijn: Maandelijks Abonnementsduur: Opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen Betaald bedrag: 34.99 EUR Startdatum abonnement: 2025-07-24 Einddatum abonnement: 2025-08-24 Dit abonnement heb ik laten doorlopen in augustus, en dan heb ik gekeken in mijn account naar de opties om het om te zetten in een jaarabonnement. Daar stond dat dit 24,99€ per maand zou kosten. Maar ondertussen las ik overal dat er een promotie liep waarbij de prijs per maand 19,99€ was. Ik heb dan via chat contact opgenomen met de klantendienst van DAZN, ergens eind augustus. De persoon van de klantendienst vertelde me dat die mijn vraag ging doorgeven aan de dienst facturatie en dat ik via e-mail een antwoord zou krijgen. Op 1 september krijg ik 2 e-mails met deze titels: - Gelukt! Jouw nieuw jaarabonnement - Jouw abonnement bij DAZN is gestart! In deze emails staat de volgende abonnementsinfo: Betalingstermijn: Jaarlijks Abonnementsduur: minimale duur van 12 maanden Betaald bedrag: 299.88 EUR Startdatum abonnement: 2025-09-01 Einddatum abonnement: 2026-09-01 Ik kijk naar mijn bankapp, en merk dat dit bedrag is geïnd op mijn creditcard. Ik heb dit abonnement NIET aangevraagd, want dit gaat dus -omgerekend- om 24,99€ per maand. Ik neem opnieuw via chat contact op met DAZN, en de persoon daar neemt nota en zegt dat die het zal doorgeven. Op 3 september krijg ik weer een e-mail van DAZN met weer de titel: 'Jouw abonnement op DAZN is gestart' en met deze abonnementsinfo: Over je abonnement: Betalingstermijn: Maandelijks Abonnementsduur: minimale duur van 12 maanden Betaald bedrag: 24.99 EUR Startdatum abonnement: 2025-09-03 Einddatum abonnement: 2026-09-03 En ja hoor: er is ook weer 24,99€ geïnd op mijn creditcard. Ik krijg ook een e-mail van support van DAZN, met hierin het volgende: "We willen je laten weten dat we de terugbetaling van 299,88 EUR hebben verwerkt. Het terugbetaalde bedrag zal binnen 7-10 werkdagen op je oorspronkelijke betaalmethode worden bijgeschreven. Neem contact op met je bank voor een update over de terugbetaling. Voor het jaarabonnement is je verzoek op 27 augustus doorgestuurd naar het facturatieteam om het abonnementsplan te wijzigen. Na controle bleek echter dat je niet in aanmerking komt voor de aanbieding van € 19,99. Het interne team heeft daarom het jaarabonnement van € 24,99 toegepast. Helaas moeten we je informeren dat we volgens de Algemene voorwaarden het abonnement niet kunnen annuleren of een terugbetaling verstrekken tijdens de actieve contractperiode." De dienst facturatie heeft dus blijkbaar beslist dat ik niet in aanmerking kwam voor de promotie van 19,99€ en dan VOOR MIJ beslist om een jaarabonnement van 24,99 per maand te starten. Dit is volledig onaanvaardbaar en ik eis dan ook dat dit abonnement meteen wordt stopgezet. Ik heb nooit mijn akkoord gegeven om aan deze prijs een abonnement te starten. Ik heb andermaal contact gezocht met support, deze keer door te replyen op de vorige e-mail. Dit is hun antwoord: "We begrijpen je bezorgdheid en willen dit graag verduidelijken. Na je account te hebben bekeken, kunnen we bevestigen dat er momenteel slechts één actief jaarabonnement is, met een maandelijkse betaling van € 24,99, dat afloopt op 31 augustus 2026. Volgens onze Algemene voorwaarden kan dit type abonnement niet tussentijds worden geannuleerd. Je kunt het abonnement echter wel annuleren, zodat het niet automatisch wordt verlengd na de huidige termijn. We hebben dit proces voor je gestart." Dus mijn abonnement is nu 'opgezegd' door DAZN zelf, maar ik moet wel nog het hele jaar elke maand 24,99 betalen want 'dat staat in de voorwaarden.' Dit is absoluut onaanvaardbaar en ik eis dan ook dat de reeds geïnde 24,99€ wordt teruggestort en dat de automatische incasso op mijn creditcard meteen wordt stopgezet.

Opgelost
L. V.
7/09/2025

Facturering verlenging al contract alvorens eindtermijn proefabonnement

Proefabonnement van 7 dagen afgesloten. Nog voor het vervallen van de proefperiode werd mijn abonnement toch al verlengd, ik heb dit gemeld. DAZN weigert een terugbetaling te doen. Ondanks het feit dat een proefabonnement telt vanaf de minuut dat je het afsluit (dus bvb 1 september 23:59h) en ook geldt tot 7 dagen later die minuut (bvb 8 september 23:59h), geldt de termijn om je abonnement op te zeggen niet op dezelfde manier. Je moet dan al opzeggen VOOR 8 september (dus ten laatste 7 september 23:59h), dus de laatste 24 uren van je 7 dagen gelden niet meer als opzegtermijn. Terwijl ze wel beweren dat je gedurende de volledige termijn van je proefabonnement kan opzeggen. Pure waanzin en onrechtvaardig. En de arrogantie van hun klantendienst laat ik dan nog buiten beschouwing.

Afgesloten
J. M.
22/08/2025

Klacht tegen DAZN

Beste, Ik had een gratis proefabonnement genomen bij DAZN om het Belgisch voetbal te kunnen bekijken. Na deze 7 dagen proefperiode koos ik voor een maandelijks opzegbaar abonnement van 34,99 euro per maand. Dit bedrag werd op 2 augustus echter 2 x van mijn rekening gehaald. Ik heb hiervoor via e-mail contact genomen met DAZN en toen vroegen ze mij mijn rekeningnummer, kaartnummer en geldigheidsperiode van mijn kaart. Ik heb deze info bezorgd en ze beweren dat ze het bedrag maar 1 x hebben opgevraagd en ontvangen. Ik bezorgde hen de nodige bewijsstukken en toen vroegen ze mij een ARN nummer. Ik nam contact met BNP Parisbas Fortis maar daar zeggen ze dat ze niet werken met een ARN nummer. Ik bezorgde hen een printscreen van mijn rekeninguittreksels maar ook dat was niet voldoende. Ondertussen ben ik reeds 3 weken in contact met DAZN per email (tientallen mails) en ze blijven beweren dat ze het bedrag slechts 1 x ontvangen hebben. Ik heb nog andere juridische bewijsstukken die ik van BNP Paribas Fortis ontving overgemaakt maar ze zijn echt van slechte wil en blijven volhouden dat ze het bedrag maar 1 x ontvangen hebben. Nu hebben ze mij ook gecontacteerd via messenger en blijven ze achter de ARN-nummers vragen voor de 2 verrichtingen maar die heb ik niet. Ik ben ten einde raad om het bedrag van 34,99 euro te recupereren (1 van de 2 betalingen) en vrees dat ze begin september het bedrag opnieuw 2 x zullen afhouden van mijn rekening. Kunnen jullie tussenkomen? Ik voeg de bewijsstukken toe aan deze klacht.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
W. D.
15/08/2025

Diensten worden niet geleverd

Beste , Ik heb reeds meerdere malen klachten gemeld via de bestaande kanalen. Chat en live chat. Ik wordt echter steeds met een kluitje in het riet gestuurd. Vorige week was er de heel.slechte beeldweergave van de match van patro eisen. Vandaag terug prijs. Eerst geen commentaar , dan commentaar van een andere wedstrijd ( jong genk). Ondanks mijn engelengeduld kan ik.niet blijven luisteren naar antwoorden van de live chat die compleet naast de kwestie zijn. Heb video's gestuurd alles gedaan wat ze vroegen , doch ze leggen steeds het probleem bij mij. Kan er iemand mij een oplossing bieden aub. Ik ben dit tijdrovend gedoe heel beu aan het raken. Mvg , wim de keyzer

Afgesloten
G. D.
11/08/2025

Annulering

Beste, Om te kunnen kijken naar het wereldkampioenschap voor clubs had ik een proefabonnement genomen op DAZN . Ik heb dan nog voor 1 maand betaald en dan mijn abonnement opgezegd. Ik kan ook niet meer kijken naar DAZN. Niettegenstaande dat wordt er toch iedere maand lidgeld van mijn mastercard afgehaald door DAZN. Na heel veel proberen is het me eindelijk gelukt om DAZN te contacteren via mail. Uit hun antwoord blijkt dat mijn abonnement nog loopt tot 06/06/2025. Is daar iets aan te doen? In bijlage de bewijzen. Mvg. Dessers Georges Lidnummer: 4414508-38

In behandeling
N. L.
3/08/2025

DAZN: doorlopen abonnement ondanks annulering

Geachte, Op zondag 27 juli startte ik een proefabonnement op DAZN. Enkele dagen latere annuleerde ik dit proefabonnement via jullie app, tijdig dus. Ik kreeg op het scherm een bevestiging van annulatie en vermelding dat het proefabonnement nog verder liep tot 3/8. Ik kreeg weliswaar geen bevestiging per e-mail. Op zondag 3 augustus wordt via Paypal een bedrag van 34,99 Euro van mijn rekening gehaald, voor zogezegd het verder lopen van het abonnement. Ik startte een chat op met een medewerker van Dazn. Ik diende een schermafbeelding te tonen van mijn annulatie, wat ik uiteraard niet kon. Ondanks aandringen kwam ik niet tot een akkoord. Meer nog, het is nog helemaal niet duidelijk of ik wel tijdig de volgende maand kan opzeggen. In de chat werd gesproken van minimum 30 dagen op voorhand annuleren. Ik vroeg voor alle zekerheid na aan de bediende of ik toch zeker ook de volgende (tweede) maand niet moest betalen maar deze haakte af. In een volgende chat met een andere bediende probeerde ik dit nogmaals en vroeg of hij voor alle zekerheid mijn nieuwe ongevraagde maandabonnement kan annuleren. Dit bevestigde hij. Op de app stond dit vervolgens ook aangegeven, weliswaar maar heel even. Wat later kon ik ook niet meer via de app achterhalen of ik wel of niet nog een abonnement had. Ik kreeg ook geen email met bevestiging van annulering (net zoals bij het proefabonnement uiteindelijk). Bovendien liep het proefabonnement nog tot vandaag (7 dagen).Niettemin ben ik er zeker van dat ik het proefabonnement effectief annuleerde via de app en wil dus het bedrag van 34,99 Euro terug en bevestiging dat ik volgende maand niet opnieuw belast wordt. Bedankt voor creditering

Afgesloten
K. D.
2/08/2025

Terugvordering betaling DAZN

Geachte Test Aankoop, Ik dien hierbij een klacht in tegen de streamingdienst DAZN, wegens het onterecht aanrekenen van een bedrag vóór het einde van een door hen aangeboden gratis proefperiode. Situatieschets: • Op 26 juli 2025 om 20:18 schreef ik me in voor een 7-daagse gratis proefperiode bij DAZN. • Volgens hun voorwaarden zou mijn eerste betaling pas mogen plaatsvinden na afloop van die periode, dus na 2 augustus 2025 om 20:18. • Toch werd er op 2 augustus 2025 om 16:37 reeds €34,99 van mijn rekening afgeschreven — bijna vier uur vóór het verstrijken van de proefperiode. Contact met de dienst: Ik nam contact op met DAZN, en na verschillende berichten bevestigde hun klantendienst letterlijk: “Your first payment should only have been processed on 2 August 2025, after the end of the trial.” Hiermee bevestigen zij zelf dat de betaling te vroeg gebeurde, en dus niet in lijn is met hun eigen voorwaarden. Wat ik vraag: Ondanks deze erkenning weigert DAZN tot op heden een terugbetaling te doen. Ik verzoek via deze weg om ondersteuning in het verkrijgen van een volledige terugbetaling van €34,99, die ten onrechte is uitgevoerd. Bedrijfsgegevens tegenpartij: • Naam: DAZN Limited • Website: https://www.dazn.com • Adres: Hanover House, Plane Tree Crescent, Feltham, TW13 7BZ, Verenigd Koninkrijk • E-mail: help@dazn.com Ik ben bereid alle relevante communicatie (e-mails, tijdstippen, betalingsbewijs) als bijlage aan te leveren indien nodig. Met dank voor uw inzet en tussenkomst. Met vriendelijke groet, Kevin De Plancke

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform