Terug

30 Dagen Notice voor een Maand account

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Annulering

Klacht

J. V.

Naar: DAZN

13/10/2025

Beste testaankoop, ik heb volgende klacht aan DAZN overgemaakt. Betreft: Ingebrekestelling betreffende onrechtmatige contractverlenging en aanrekening Kenmerk: Account gelinkt aan [mijn e-mailadres] (bij gebrek aan klantnummer) Geachte heer, mevrouw, Ondergetekende, (mijn naam-wens ik niet publiek te delen, maar de klacht wel), stelt DAZN middels dit schrijven formeel in gebreke aangaande de door DAZN beoogde automatische verlenging van mijn abonnement. Feitenrelaas: Op 14 september 2025 sloot ik bij DAZN een maandelijks abonnement af voor de periode van 14 september 2025 tot en met 14 oktober 2025, tegen een kostprijs van € 34,99. Ter identificatie van mijn account verwijs ik naar mijn e-mailadres, daar mij door de diensten van DAZN geen klantnummer werd verstrekt. Op 10 oktober 2025, derhalve ruimschoots vóór het verstrijken van de contractuele einddatum, heb ik via de daartoe voorziene procedure mijn abonnement opgezegd. Naar aanleiding van deze opzegging werd mij te kennen gegeven dat een opzegtermijn van dertig (30) dagen van toepassing zou zijn, met als gevolg dat het contract zou worden verlengd tot 10 november 2025 en een bijkomende betaling van € 34,99 zou worden gevorderd. Juridische argumentatie: Ik betwist de rechtmatigheid van deze door DAZN gehanteerde opzegtermijn. Een opzegtermijn van 30 dagen op een contract met een initiële duurtijd van één maand is onredelijk bezwarend en holt de aard van de oorspronkelijke overeenkomst volledig uit. Een dergelijke clausule transformeert een contract van één maand de facto in een contract van twee maanden, hetgeen als een misleidende handelspraktijk kan worden gekwalificeerd onder het Wetboek van Economisch Recht. De consument kan redelijkerwijs en te goeder trouw verwachten dat een opzegging vóór de vervaldatum volstaat om verdere aanrekeningen te vermijden. De intentie van mijn opzegging was bovendien om over te schakelen naar een jaarabonnement, hetgeen blijk geeft van mijn wens om een langdurige klantrelatie met uw onderneming aan te gaan. Uw huidige handelswijze verhindert dit en creëert een onnodige financiële drempel. Vordering: Bijgevolg sommeer ik u om: De opzegging van mijn abonnement te aanvaarden en te bevestigen met als effectieve einddatum 14 oktober 2025. Af te zien van elke verdere aanrekening, in het bijzonder de aangekondigde facturatie van € 34,99. Mij hiervan schriftelijke bevestiging te bezorgen binnen een termijn van zeven (7) kalenderdagen na ontvangst van dit schrijven. Indien ik binnen de gestelde termijn geen gunstig gevolg ontvang, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen en deze zaak voor te leggen aan de bevoegde consumentenombudsdienst en andere relevante instanties. Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis. Hoogachtend,

Berichten (1)

DAZN

Naar: J. V.

24/10/2025

Beste, Wij verwijzen naar uw bericht dat wij via TestAankoop hebben ontvangen, en danken u voor de toelichting bij uw klacht. Wij begrijpen dat u bedenkingen heeft bij de toepassing van een opzegtermijn van 30 dagen voor onze maandabonnementen. Wij wensen evenwel te verduidelijken dat op verschillende momenten tijdens het bestelproces en in de toepasselijke abonnementsvoorwaarden duidelijk wordt vermeld dat het maandabonnement automatisch wordt verlengd, tenzij het minstens 30 dagen vóór de volgende verlengingsdatum wordt opgezegd. Deze informatie wordt onder meer weergegeven bij het afsluiten van het abonnement en in de bevestigingsmail die u na uw aankoop heeft ontvangen. Wij menen dan ook dat er geen sprake is van een misleidende handelspraktijk. Klanten kunnen een abonnement afnemen voor één maand dat ook afloopt op het einde van die maand. Dat gezegd zijnde, begrijpen wij dat uw intentie was om over te stappen naar een jaarabonnement, en wij helpen u hier graag mee verder. U kan uw abonnement laten omzetten door contact op te nemen met onze klantendienst via s:www.dazn.com/nl-BE/help. Voor zover wij kunnen nagaan, werd dit nog niet gebeurd. Wij hopen hiermee duidelijkheid te bieden en danken u voor uw begrip. Met vriendelijke groet, DAZN Customer Service

Bemiddeling door Testaankoop 24 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform