Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
Y. T.
31/07/2025

Kapot voor levering.

Auto al kapot voor levering! Geven geen uitleg en moet maar wachten. Als ik bel zeggen ze me dat ze later gaan terug bellen maar gebeurt nooit. Soms spreken ze zelf geen Nederlands en als je dan naar iemand anders belt om dat ik de person niet versta verbinnen ze je gewoon terug met hem! Kost mij geld maar intreseert hun niet.

Opgelost
D. V.
25/03/2025

Defecte Schokdemper

Geachte, 5 Juni 2024,een auto ontvangen die ik heb aangekocht bij Autohero,voor 24.199,het model KIA CEE'D 15GDI 2023,(al de documenten zijn hierbijgevoegd!) Enkele weken geleden een gerammel dat harder en harder word,vooral bij een verkeersdrempel,of stoeprand,Autohero op de hoogte gesteld,en een afspraak gemaakt met een garage (Coenen te Herenthout )deze vriendelijke mensen reden een tijdje en dan op de brug lieten ze me zien dat de rechtse achterschokbreker (kant passagier),dit is geen "normale"slijtage,de wagen ,nog geen jaar in bezit en een 10.000 km mee gereden ,nu ongeveer 20.000 kmstand, Autohero weigert deze herstelling te betalen,laten uitvoeren,zelfs met onze aangeschafte extra "Premium "verzekering 350€ 12 maand(die ook nog niet voorbij is) Ze wijten dit defect onderdeel aan "normale "slijtage !! Dit kan "mag"toch echt 'niet ! Kan u ons helpen ! Alvast bedankt , Van Steen Danny Kiezelweg 2 /007 2560 Bevel Ps:ik kan geen doc toevoegen!! De toets "Uploaden "reageert niet,hoe kan ik deze doc bezorgen!? Mijn mail danny.vansteen@hotmail.com

Afgesloten
K. P.
12/10/2023

Problemen met betalen herstelling

Beste,Ik bestelde op 26/07/2023 een auto bij Autohero.be. Op 07/08/2023 werd de auto geleverd, alles leek op eerste zicht OK - geen klachten over de levering of het aankoopproces.Diezelfde dag maakte ik al een melding dat de linker zijspiegel niet kon inklappen. Dit probleem is uiteindelijk correct opgelost (spiegel vervangen op kosten van Autohero) dus minder belangrijk maar ik vermeld het voor de volledigheid.Vijf dagen later, op 12/08/2023 liet ik weten dat er een oranje motorstoringslampje was begonnen branden op het dashboard. Ik had op dit moment slechts 105 kilometer met de auto gereden. Ik heb een foto genomen van het dashboard met daarop het brandende lampje en de kilometerstand. Ik heb hiervan een e-mail (en uiteraard de foto) als bewijs.De officiële 'claim' die ik hierover moest indienen volgde wel pas op 18/08/2023 omdat ik het proces op dit moment nog niet zo goed kende en dacht dat deze melding automatisch ging toegevoegd worden aan mijn bestaande claim over de spiegel. Dit was uiteraard nog altijd slechts 11 dagen na ontvangst van de wagen.Ik moest van Autohero kiezen voor een partner garage van hen om langs te gaan voor beide problemen - ik had al een afspraak gemaakt bij Auto5 te Roeselare voor de spiegel, deze afspraak was op 23/08/2023. Op die datum ben ik dan ook naar Auto5 gegaan en hebben ze de twee problemen bekeken.Bij uitlezen van het probleem bleek het te gaan over 'injectie/katalysator'. De mechanieker zag echter niet onmiddellijk een probleem en omdat de auto nog vrij jong is (vijf jaar oud met 49660 km op de teller op de dag van ontvangst) heeft hij het lampje ge-reset, afwachten of het terugkeert was de boodschap. Met de spiegel konden ze me niet helpen omdat ze dergelijke spiegel niet konden bestellen. Ze raadden op dat moment aan om een Dacia dealer te zoeken om de auto verder te bekijken.Ik liet dit weten aan Autohero, zij hadden liever dat ik toch langsging bij een andere partner garage. Zo gezegd, zo gedaan, ik maakte een afspraak bij garage Vancompernolle in Meulebeke. Op 31/08/2023 ging ik langs bij deze garage. Zij konden de spiegel wel bestellen. Ze hadden geen tijd om de motorstoring uit te lezen en vroegen om op een later moment terug te keren: 12/09/2023. Dit liet ik ook weten aan Autohero.Op 12/09/2023 ging ik dus nog eens langs bij garage Vancompernolle. Helaas was het opnieuw heel druk in de garage en heeft de mechanieker op dat moment vrijwel hetzelfde gedaan als de mechanieker bij Auto5: uitlezen (injectie/katalysator), lampje resetten, raad om terug te keren als het lampje toch opnieuw opduikt.Toen ik dit liet weten aan Autohero, kreeg ik telefoon van hen. Ze lieten weten dat ze zelf contact gehad hadden met garage Vancompernolle en dat de garage wel de nieuwe spiegel zou bestellen en herstel uitvoeren van de spiegel, maar de motorstoring verder diagnosticeren dat zagen ze niet zitten.Het lampje is opnieuw beginnen branden op 17/09/2023, Autohero raadde aan om toch weer contact op te nemen met de eerste garage (Auto5). Ik heb Auto5 opgebeld, zij lieten weten dat het echt beter zou zijn om naar een Dacia dealer te gaan met dit probleem. Ik meldde dit aan Autohero en kreeg toestemming om een Dacia dealer te contacteren.Op 20/09/2023 heb ik een afspraak gemaakt bij garage Van Mossel Devos-Capoen te Kuurne, een Renault/Dacia garage. Ik mocht langsgaan met de auto op 02/10.Intussen wist Autohero zelf niet meer goed wat er gaande was met mijn dossier: op 29/09/2023 kreeg ik een mail met de vraag om hen te laten weten hoe het gegaan was met de afspraak bij Auto5. Ik liet hen weten dat eerder al gemeld had dat Auto5 had laten weten dat zij het probleem waarschijnlijk moeilijk konden oplossen.Op 02/10/2023 ben ik met de auto naar garage Van Mossel geweest, de Renault/Dacia garage. Ik kreeg een uurtje nadat ik de auto daar binnengebracht had telefoon dat de testen met de lambdasonde pas de dag erna konden gebeuren. Even afwachten dus.Op 03/10/2023 kreeg ik de melding dat ik de auto kon gaan ophalen. Ik kreeg een factuur van 309,46 euro voorgeschoteld, voornamelijk arbeidsloon uren want uiteraard kruipt er wel wat tijd in het diagnosticeren van dergelijk probleem. Autohero weigerde deze factuur te betalen omdat ze niet genoeg info gekregen hadden over deze 'herstelling'. De herstelling in kwestie stond vermeld op de factuur: diagnose, uitlezen fouten, test met nieuwe lambdasonde, terugmonteren oude lambdasonde, herprogrammatie inspuiting. De hoop was dat het probleem hiermee van de baan was.Ik heb deze factuur dus betaald - slechts een dag later (04/10/2023) echter...kwam het lampje opnieuw terug. Nieuwe afspraak bij garage Van Mossel: 10/10/2023. Na enkele dagen lieten ze me uiteindelijk weten dat na veel testen toch bleek dat de katalysator moet vervangen worden. De garage stuurde een bestek door naar Autohero en mezelf. Kostplaatje: 2.265,87 euro. Deze e-mail werd verstuurd om 16:29. Dertien minuten later, om 16:42, kreeg ik antwoord van Autohero dat deze herstelling niet gedekt wordt onder mijn garantievoorwaarden en dat zij dit dus niet zullen betalen, de garage kreeg ook dit antwoord.Autohero levert mij dus een auto waar duidelijk iets aan schort, wat al bleek binnen 5 dagen / 105 kilometer, maar weigert op te draaien voor de herstelkosten.

Opgelost
F. D.
29/07/2022

Problemen met levering

Auto online besteld, 500 € voorschot en rest van bedrag kon niet vlug genoeg gestort worden. Auto gekei en ging vandaag geleverd worden maar toen ik m'n papieren doorstuurde naar verzekering bleek rose formulier er niet bij te zitten. Nu moet hij ineens terug opnieuw gekeurd worden maar ik zit nu wel zonder auto en als je belt ligt het aan de werkplaats of aan iem anders maar om je te laten betalen moet rap gebeuren .op 12 augustus zou ik vertrekken op reis met auto

Afgesloten
L. C.
26/06/2022

Niet uitgevoerd onderhoud bij verkoop tweedehandswagen

Ik heb in juni 2021 een tweedehandswagen aangekocht bij Autohero. Toen waren er al heel wat problemen (spiegels stuk, achterbumper beschadigd, hoedenplank ontbrak). Maar een jaar later bleek ook dat de wagen sinds 2020 geen onderhoud meer heeft gekregen. Nochtans beweerde Autohero dat de wagen een uitgebreid onderhoud heeft gekregen net voor de levering. In het elektronisch onderhoudsboekje is ook geen melding van een onderhoud in 2021. Bij navraag bij Autohero bleek dat het onderhoud eerst uitgevoerd zou zijn in oktober 2021 (onmogelijk want de wagen was toen al in mijn bezit), dan in maart 2021 ... Een bewijs zou worden opgestuurd, maar tot op heden niets ontvangen. Dit is pure oplichterij. Kan hier een schadevergoeding geëist worden? Luc Claeys

Afgesloten
B. V.
24/08/2021

Problemen met betaling

Beste,Onlangs kocht ik een auto bij autohero.Na het wachten van 2maanden had ik de wagen nog steeds niet ontvangen terwijl me beloofd was deze na 3 weken te leveren.Ook was me gezegd op die moment dat deze toen nog zeker 3weken langer zou duren.Door die reden heb ik de wagen geannuleerd. Intussen heb ik wel de factuur ontvangen van verkeersbelastingen en deze dienen betaald te worden. Het is niet normaal dat ik deze factuur moet betalen voor een wagen die ik nooit gezien heb. Autohero weigerde echter deze voor mij te betalen hoewel zij degene zijn die de afspraak van levering niet konden nakomen. Na contact met autohero werd me een waardebon voor bol.com ter waarde van 50€ aangeboden. Deze dekt echter de kost van 676,64 bBIV en het verloren deel van de verkeersbelasting niet.

Opgelost
S. S.
18/05/2021

Aanslepen afronding dossier

Beste AutoheroOp 25 februari reserveerden we bij jullie een auto.Na een week zou deze geleverd worden.Maar na de keuring voor verkoop bleek er allerlei niet in orde en moest dit nog eerst hersteld worden.Na veel gedoe zou de auto uiteindelijk bij ons thuis geleverd worden op 10 maart.Bij het ontvangen van de track en trace was echter het adres van Autohero Mechelen ingegeven.Wij werden hier niet over ingelicht.Hebben uiteindelijk zelf meermaals gebeld om uiteindelijk te horen te krijgen dat er nog last minute carrosseriewerken moesten gebeuren.De wagen zou in de loop van de week pas bij ons geleverd worden.Na veel gedoe besloten jullie de wagen alsnog die dag bij ons te leveren.We namen een auto in ontvangst die er op het eerste zicht goed uitzag. Ook al was er maar 1 sleutel geleverd. De andere zou nog komen.De dag nadien merkten we echter dat de trekhaak niet inklapte en dat hiervan geen sleutel geleverd was. Alsook brandde het lampje van de bandensensor.Jullie wezen ons een garage aan in de buurt en lieten een bestek opmaken.De goedkeuring van het bestek liet echter op zich wachten. Het akkoord hiervoor was nog niet binnen en de volgende probleem kwamen al.18 maart wilde de wagen niet meer starten en kwam heel onze oprit onder de olie te liggen.(dit was trouwens 1 van de opmerkingen op de keuring, dus in hoeverre werd dit hersteld?!)Er werd snel geschakeld en diezelfde dag nog werd de wagen getakeld. Maar we zaten wel zonder auto want een vervangwagen was op dat ogenblik niet beschikbaar.Na veel over en weer gebel uiteindelijk toch een dag later in de namiddag een vervangwagen gekregen.Op 23 maart kregen we akkoord voor de trekhaak en de bandenspanning, maar wat was er mis met de auto?Dat kon niemand ons vertellen.De communicatie verliep moeizaam. Doordat er goedkeuring nodig was van hogerop was de garage steeds laat op de hoogte en duurde het weer voordat de herstelling in orde was. Het ene was echter hersteld en dan was er weer iets anders aan. Elke vrijdag konden we de wagen ophalen en telkens weer was er iets kapot.Elke week hoop en elke week teleurstelling.We kregen regelmatig telefoon van de garage omdat jullie zo moeilijk bereikbaar zijn en antwoord op het bestek telkens op zich liet wachten. Wij kwamen uit op hetzelfde, zeer moeilijk bereikbaar... En als we iemand aan de lijn kregen dan was het antwoord we wachten op goedkeuring van hogerop.Op 21 april bleek er een scheur in de motor te zitten, dus zochten we naar een andere oplossing, we deden een voorstel voor een omruiling, maar dat werd al snel duidelijk dat dit geen mogelijkheid was.Wij ginger er vanuit dat de motor vervangen zou worden. Jammer genoeg kregen we op 29 april te horen dat jullie het contract zouden verbreken omdat het voor jullie niet rendabel was om de herstelling alsnog uit te voeren.Dat nieuws was een klap in ons gezicht.na de ontelbare telefoons, de weken onzekerheid en stress rond alles, komen jullie er vanaf met een terugbetaling.Jullie gingen uiteindelijk akkoord met een terugbetaling van de inschrijving en verzekering, wat wel het minste was gezien wij dit betaald hebben voor een wagen waar we niet mee konden rijden!Maar intussen is het 18 mei, we hebben eindelijk de terugbetaling van de wagen ontvangen, maar hoe zit het met de rest van het dossier? Bij jullie is het radiostilte, op mails wordt niet gereageerd en de Dossierbeheer krijg ik niet meer aan de lijn. Na meerdere pogingen kwam ik uit bij een collega, die ons tracht te helpen, maar dit blijkt lastig want ze kent het dossier niet.We zijn diep teleurgesteld in jullie service en kwaliteit.Wij voelen ons genoodzaakt om ons verhaal te delen. Reeds meer dan 8 weken miserie, bijna dagelijks telefoons om een status update te krijgen en toch moddert het maar verder... Wat er nog gaat volgen weten we niet. Het blijft een onzekerheid.

Afgesloten
G. P.
12/05/2021

Garage weigert herstelling van auto te betalen

Beste, Ik heb een Alfa romeo Giulia gekocht van Autohero.De dag dat deze auto in mijn bezit kwam merkte ik dat de verwarmde zetels die vermeld waren op de website er niet in zaten en dat er vocht in de koplamp zat. Dit heb ik de dag erna gemeld. Ze hebben een vergoeding aangeboden van 200euro voor de stoelverwarming en deze heb ik geweigerd omdat dit te weinig was voor een optie die 1000 euro is als je de auto nieuw koopt. Ik heb gevraagd voor een betere compensatie maar er is niets meer voorgesteld geweest. Daarna ik mocht een afspraak maken bij een garagist in mijn buurt(TB-autoservice) voor de reparatie van mijn koplamp. dit ging nog een aantal weken duren en in die tijd is mijn multimedia systeem gebroken en heb ik dit ook gemeld. alles wat op dit moment ging vermaakt worden was het multimediasysteem, de koplamp en de batterij. Voor de batterij moest ik ook gaan want deze was ook defect. Voor de batterij mocht ik wat vroeger gaan want deze vervanging duurde niet lang. Toen de auto naar de garage(TB-autoservice) mocht voor de koplamp en multimediasysteem te repareren, heb ik 3 weken gewacht om uiteindelijk te horen dat Autohero de betaling voor het multimediasysteem heeft geweigerd en mocht ik de auto halen met een multimediasysteem die niet werkt. Dit is allemaal gebeurd binnen 2 maanden tijd. De garantie op de auto geldt voor 12 maanden. Ik kan ook de auto niet terug geven omdat dit buiten de trial periode is. Tot nu ben ik bezig om een aangetekende brief te maken en deze volgende week op te sturen. Ook ben ik bezig met mijn rechtsbijstand van mijn verzekering aan te spreken. Mijn vraag voor jullie is: Wat kan ik het best doen? Alvast bedankt,Mvg,Gerald Parmentier

Afgesloten
S. V.
17/02/2021

Garantie probleem

Geachte heer/mevrouw,Op 22/08/20 heb ik u in kennis gebracht via email dat mijn autoAangekocht op 13/03/2020, BEDP672607 een olielek heeft aan de tussen versnellingsbak.Helaas constateer ik dat u weigert hierin garantie te geven wegens (uw mail op 02/09/2020)dit onder regulier onderhoud valtDeze panne (olielek) situeert zich aan de aandrijflijn motor versnellingsbak differentieel en isdus nooit onderdeel van onderhoud dat trouwens door jullie uitgevoerd is voortweedehands verkoop.Dus ofwel zijn jullie in gebreken met de garantie ofwel met het beloofde onderhoud voor verkoop.Na 100 mails te sturen naar jullie die onbeantwoord bleven, een aangetekend schrijven dat genegeerd bleef is de maat vol.Ik heb de herstelling laten uitvoeren bij een ford garage dit binnen mijn jaar garantie. De factuur hiervan is ook naar jullie gezonden en uiteraard ook genegeerd.Ik mocht van mijn garage vernemen dat jullie wel naar hun gebeld hebben om korting(!) te vragen op de herstelling dus het besef dat dit wel garantie is, is er wel degelijk. Mijn garage werkte hier niet in mee en toen hebben jullie mij laten weten dat het geen garantie is. Dit is alles behalve hoe ik de aankoop van een wagen had willen zien verlopen.

Opgelost
M. D.
31/01/2021

Probleem garantie wagen

Beste, Wij kochten bij jullie op 18/01/2020 onze wagen: volkswagen Amarok met 15758km.op 30 mei 2020 had ik 6000 km met de wagen gereden en kreeg ik de melding om onderhoud te laten uitvoeren.Toen had ik contact met jullie opgenomen en mocht ik de wagen binnenbrengen om onderhoud te laten uitvoeren op 10/06/2020. Net voor de melding hoorde ik een licht tikkend geluid in het motorcompartiment. welke ik toen ook had doorgegeven, waarbij ik van jullie de uitleg kreeg dat dit niets erg was en waarschijnlijk van een ventilator ofzo kwam. Maar na enkele maanden begon dit lawaai meer en luider voor te komen. Toen hebben we terug met jullie contact opgenomen en mocht ik na heel wat heen en weer gemail de wagen binnenbrengen in een bosch service punt. Daar konden ze mij niet helpen en mocht ik uiteindelijk na weer heel wat gemail de wagen in een volkswagen garage binnenbrengen op 14/12/2020, daar hebben ze vastgesteld dat de oliepomp defect is. Dit is een inwendig deel in de motor voor dit te herstellen komt de factuur op meer dan 1600 euro.Nu blijven jullie moeilijk doen of jullie al dan niet jullie garantie gaan naleven. Ik krijg geen duidelijkheid en jullie blijven mij aan het lijntje houden. volgens jullie is 1600 euro een te grote kost? Daarbovenop mocht ik de eerste maal naar de keuring gaan waarop mijn wagen verboden tot het verkeer werd verklaard en ik zonder wagen zat.Blijkbaar was de vering niet origineel en zaten er spoorverbreders onder de wagen. De wagen is bij jullie zo gekeurd geraakt voor verkoop? Hier komen jullie niet tussen hebben jullie al laten weten. Jullie beloven mij altijd om zo snel mogelijk iets te laten weten, maar blijven maar uitstellen en praatjes maken. Ik sta er op dat de wagen moet hersteld worden, waarom koop ik anders een wagen met garantie? en 1600 euro is voor mij meer geld dan voor jullie.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform