Beste,
Wij zitten met onze handen in de haren.
Op 26 februari hebben we bij Autohero een Peugeot 2008 met bouwjaar 2022 en 21000 kilometer op de teller. Wij hebben de standaardgarantie van 12 maanden hierbij. Echter ben ik op 27 oktober laatstleden met de auto in panne gevallen en heb ik dadelijk een claim ingediend bij autohero . Nog geen half uur later kregen we al een tegenbericht van autohero dat de garantie verlopen is en we er geen recht op hebben, onze wagen werd intussen naar garage Vanholst getakeld waar de garagist me met raad en daad bijstaat en die me wist te vertellen dat ik wel recht heb op garantie , na heel veel heen en weer gemail hebben ze bij Autohero toch de claim terug geopend . Maar het probleem is , de auto staat nu al meer dan 3 weken in de garage en bij autohero zeggen ze nu dat ik de auto moet laten overbrengen naar een Peugeot garage voor diagnose waarna ze dan eens zouden zien of er tussenkomst mogelijk is(wat mijn garagist zeer sterk in twijfel trekt en ons meedeelde dat we ons aan het ergste mogen verwachten) . De wagen staat bij dit schrijven nog steeds bij garage Vanholst omdat de wagen zelfs niet gestart kan worden en ze hem niet in neutraal krijgen om die te takelen.
Intussen hebben wij als consument wel al moeten opdraaien voor de kosten van takeldienst en voor een vervangwagen.
Mijn vrouw en ik zijn beiden invalide en hebben dagelijks de wagen nodig maar intussen blijven de kosten en zorgen maar oplopen . Bij Autohero sturen ze ons van het kastje naar de muur en er komt geen oplossing van hun uit ,we zijn intussen bijna een maand verder en er is nog steeds niks uit de bus gevallen. We zijn echt ten einde raad , we vrezen dat alle kosten voor ons zullen zijn en we op de koop toe het geld dat we in de wagen gestoken hebben kwijt zullen zijn ,het gaat hier om onze spaarcenten (25000€)
Intussen is er al een factuur betaald van 1265€ voor takeldiensten en vervangwagen .
Je krijgt als antwoord bij Autohero" ja je moet maar een pechverzekering afsluiten" . Blijkt achteraf ook dat de wagen bij verkoop aan een grote technische controlle zou onderworpen zijn en de wagen onderhoud zou gekregen hebben ,wat niet gebeurd is , hebben we via de Peugeotapp kunnen ontdekken.
Wij hebben alles gedaan wat in onze macht ligt om alles op te lossen maar dit lukt ons gewoon niet want ze stellen ons telkens met onze rug tegen de muur op
Geld voor een rechtzaak te beginnen hebben we niet meer want al ons geld zit in die wolk van gebakken lucht dat ze ons verkocht hebben bij Autohero. Wat onze droom was is onze grootste nachtmerrie geworden en is een zware financiele aderlating voor ons .
Kunnen jullie ons verder helpen aub
Met vriendelijke groet
Dewerchin Manolito