Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Weigering van retour op defect model
Op 20 maart 2025 kochten wij via Troostwijk een tweedehandse barkoelkast aan voor het bedrag van 475,17 euro (kavelnummer A1-30216-68). Na levering bleek het toestel onbruikbaar wegens een onzichtbaar defect aan het koelelement (ernstige corrosie). De opgevraagde offerte ter herstelling bij fabrikant Gamco zou hoger liggen dan de aankoop van een nieuw exemplaar. Wij hebben Troostwijk hiervan op de hoogte gebracht en vriendelijk verzocht om een volledige terugbetaling en ophaling van het defecte toestel. Troostwijk weigert dit en beroept zich op het feit dat de gebreken tijdens de kijkdag zichtbaar zouden zijn geweest. Naar onze overtuiging gaat het hier echter duidelijk om een verborgen gebrek: je kan visueel niet vaststellen dat de koelkast niet werkt en de corrosie was verborgen. Hoewel Troostwijk initieel een gedeeltelijke compensatie van 150 euro aanbood, blijven wij aandringen op een volledige terugbetaling, gezien de ernst van het gebrek en de geschatte herstellingskosten van ca. 1500 euro exclusief btw, wat disproportioneel is in verhouding tot de aankoopwaarde. Wij willen graag nagaan of we juridisch in ons recht staan om de volledige ontbinding van de koop te vragen en/of het herroepingsrecht of het wettelijk garantiekader voor verborgen gebreken hier van toepassing is, ook in het kader van een online openbare verkoop van tweedehandse goederen. Wij hopen op korte termijn uw advies en eventuele ondersteuning te mogen ontvangen in deze zaak. Met vriendelijke groet, Marnix Rummens
Problemen met terugbetaling / transport
Beste, via troostwijk auctions kocht ik een crosstrainer en betaalde de factuur.Ik kreeg een document met de datum wanneer ik dit moest komen afhalen. Op het document stond er dat deze datum niet kon veranderd worden. De datum was 01/04/2024.Ik heb een camionette gehuurd omdat een crosstrainer niet in mijn auto geraakt. Daar aangekomen in Meer waar ik moest zijn, was niemand te zien. Ik heb proberen bellen maar niemand nam op.Twee dagen later kreeg ik een mailtje dat ik 03/04 het kavel mag gaan halen. Ik heb geantwoord dat zij voor een andere oplossing moesten zorgen. Optie 1 : zij leveren de crosstrainer bij mij of optie 2: de terugbetaling van het kavel plus de factuur van de verhuurwagen. Nu zeggen zij de hele tijd dat ze niet verantwoordelijk zijn en hebben mij gezegd dat ik het maar op 03/04 of 05/04 moet komen ophalen.Ik kan daar niet nog eens verlof voor vragen heb ik heb gezegd maar heb erna geen gehoord meer gekregen. Ook telefonisch krijg ik geen gehoor.
Problemen met beloofde terugbetaling
Ik heb goederen gekocht op een veiling. Bij ophaling bleek de helft van een kavel er niet te liggen niettegenstaande gemeld is geweest dat het kavel uit twee parcels bestond. Ik heb dit ter plaatse gemeld en de verantwoordelijke bevestigde mij dat dit terugbetaald zou worden. Het hoofdkantoor zou in kennis worden gesteld. Heb op zijn aanwijzen rest opgeladen want lokalen moesten leeg zijn. Ik, voor alle veiligheid, dit s’anderaags toch per mail en telefoon gemeld. Enkele dagen nadien werd me gemaild dat een terugbetaling van dit kavel zou volgen. Die ene helft is dan ook reeds terugbetaald. Nu eis ik de andere helft terug, na voldaan te hebben aan hun wensen om het restant van dit kavel alsnog terug te brengen. Plots verandert de teneur en willen ze de andere helft niet betalen. Ik kan met het restant niks doen uiteindelijk en wil mijn geld terug van dit kavel. Zoals beloofd werd.
Kan niet betalen omdat online moet gebeuren
Geachte ik heb bij de Firma Troostwijk Actions bij opbod online een een product gekocht die ik heb gewonnen en moet deze online betalen.Dit gaat niet en krijg de melding ieder maal dat ik moet herbeginnen.Door dat ik geen factuur heb of rekeningnummer kan ik het niet doen.Probeer de firma online te contacteren maar luk niet en telefonisch nog minder.Heb gevraagd om de factuur op te sturen dat ik dit direct langs de bank kan.Dit is al drie weken bezig krijg een rappel en probeer te betalen gaat niet.Wat moet ik doen en kan ik problemen krijgen.HoogachtendeLeroy L
Wasmachine defect bij aankoop
Ik kocht een (gebruikte) wasmachine via veiling bij Troostwijk Auctions. Toen ik de machine opzette, kreeg ik na ongeveer vijf minuten de foutmelding dat de motor defect was. Ik stuurde meerdere mails naar Troostwijk en kreeg uiteindelijk het antwoord dat de kavelhouder weigert de defecte wasmachine terug te nemen omdat er een kijkdag was, waar de toestellen nagekeken hadden kunnen worden. Alleen was er op die kijkdag geen waterleiding voorzien, waardoor de machine niet getest kon worden.Bovendien werd de veiling van de toestellen aangekondigd als 'refurbished', wat betekent dat de toestellen vooraf getest moeten geweest zijn door de verkoper. De verkoper zegt dat hij geen garantie aanbiedt, dat vraag ik ook niet. Ik wist ook dat er geen herroepingsrecht mogelijk was. Maar het 'refurbished' toestel was al defect toen ik het kocht en kon niet terdege getest worden vooraf.Ik heb intussen meerdere mails gestuurd naar Troostwijk maar krijg geen antwoord meer. Ook niet nadat ik voorgesteld heb om de helft van de herstelkosten (ik heb bij LG, het merk van de wasmachine, een offerte laten opmaken voor reparatie) voor mijn rekening te nemen. Daarmee doe ik eigenlijk al een toegift, want het toestel had al moeten werken bij aankoop.Troostwijk staat dus toe dat kavelhouders defecte toestellen veilen, het beschermt op die manier dubieuze kavelhouders in plaats van zijn klanten.Gelieve snel een oplossing aan te bieden voor bovenstaand probleem. Waarvoor dank.
niet te bereiken of contacteren voor een vraag
Beste, Ik heb via een veiling een kavel gewonnen en wil dat kavel wel hebben en betalen. echter had ik niet gezien dat de afhaaldag op 1 september zou plaatsvinden. Ik heb geprobeerd via vrienden/kenissen/familie om iemand te laten rijden wat tevens 3 uur heen en 3 uur terug zal in beslag nemen maar niemand kan of is bereid die afstand te doen. Vervolgens probeer ik via alle kanalen die mogelijk zijn troostwijk te contacteren maar op geen enkele manier zijn ze bereikbaar met de vraag hoe ik dit kan oplossen. Ik weiger mijn kavel te betalen zonder dat ik daar een oplossing voor krijg. Als oplossing kan ik de dag ervoor dus 31 augustus het kavel gaan ophalen. maar ik krijg geen antwoorden. Wel krijg al 2 keer de herinnering mijn kavel te betalen. Ik heb een telefoongesprek opgenomen waarop je gewoon de ringtoon minutenlang hoort overgaan. op de chat is geen antwoord, wel via de bot maar als deze dan door moet worden gestuurd naar een echt persoon komen er geen antwoorden meer. via mail komt er geen antwoord. Ik ben eigenlijk ten einde raad.
Stuk
Deze mail reeds verstuurd op 26/6 . Tot op heden nog niets gehoord. Beste,Er is mij een Kavelnummer verzonden in een gesloten doos dat stuk was. Partytent antraciet 3meter, de laatste op de factuur. Tent is gescheurd, 1 paal gescheurd, 3 plastiek dingen om de palen te bevestigen niet geleverd 1 stuk. 1 kleefband van de tent stuk eraf gewoon. VuilSwat helemaal stuk en niet bruikbaar. De tent zat in een gesloten doos dus dit was niet te zien voor aankoop. We hebben deze laten leveren met ander materiaal voor 200€. Factuur zit in de bijlage . Graag willen we onze betaling hiervan terug. Er staat gekocht is gekocht maar hoe hard kan je mensen oplichten dat het in een gesloten doos zit? Hopelijk komen we er samen uit. MvgMieke van hemeldonck
Geannuleerd en toch betalen???
Beste, op 05/12/2022 bezocht ik de website van Troostwijk en meer bepaald de veiling van Fitnessapparatuur waar ze oa crosstrainers veilden, kavel 6 was oa een crosstrainer. Ik wilde weten hoeveel het totaalbedrag was na opgeld en BTW hiervoor diende ik een bedrag in te vullen en akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Zo geschiedde maar na het zien van het totaalbedrag vond ik het toch wel te duur en klikte ik aldus op 'annuleren'. De dag erna, gisteren dus, ontving ik tot mijn verbazing per mail een PRO FORMA KOOPOVEREENKOMST. Dus ik heb op annuleren gedrukt en toch heb ik die overeenkomst ontvangen. Er wordt gevraagd om een bedrag van 214,00 te betalen. Ik kan me hiermee niet akkoord verklaren. Daarom graag annulatie van het geplaatste 'bod'.
Beschadigde producten
Wij zijn helaas niet tevreden over onze aankoop. Het ging over een aankoop van houten balken. Deze werden via troostwijk auctions verkocht voor Vandentop Tuinhout. Bij het afhalen van de houten balken heb ik terplekke de gebreken vastgesteld. Midden in de pakketten van balken zitten stukken (gebroken, gebarsten, rot,..) waardoor van de helft van de balken geen volledige lengte bruikbaar is en er zelfs stukken van 2 meter tussen zitten. Dit is zeker geen nauwkeurige omschrijving van de goederen, lengte 4200 mm. Op de website staat niet beschreven dat het om tweede keus/ B- kwaliteit gaat, dus wij verwachten hout van betere kwaliteit. Op de website konden we ook geen gedetailleerde foto's bekijken. Het is aangekocht om te gebruiken in een nieuwbouwwoning als draagbalk, maar de meerderheid is onbruikbaar. Dit is onaanvaardbaar voor de prijs die we hier nog voor betaald hebben. Tijdens de uitleverdag heb ik, nadat ik de gebreken had vastgesteld, onmiddellijk een medewerker van Troostwijk aangesproken en hem verteld dat ik helemaal niet akkoord was over de kwaliteit van de goederen en dat het niet kon dat ze zoiets nog verkopen. De medewerker is mee gaan kijken en was duidelijk met me eens. Toen ik hem vroeg wat ik eraan kon doen zei hij tegen mij : ik weet het niet, je zal het best klacht neerleggen via de website van Troostwijk). Hij zei ook nog tegen me : ik zal het vermelden. Er is helemaal niet gesproken over 'kavels achter laten'. Dat is de reden waarom ik de kavels toch heb meegenomen. Er is me ook niet gevraagd of ik akkoord was (wat duidelijk niet was) en er is ook in mijn bijzijn niets afgetekend.• Op 25 maart 2022 hebben we voor het eerst contact opgenomen met Troostwijk. De bovenstaande klacht werden uitvoerig besproken met het nodige foto materiaal.• Op 29 maart 2022 kregen we hier een vaag antwoord terug.• Op 30 maart 2022 hebben we nogmaals een antwoord teruggestuurd met nogmaals de nodige foto's van de beschadigde artikelen.• Op 1 april 2022 kregen we terug antwoord dat ze de foto's gingen voorleggen aan de verkoper. Tot op de dag van vandaag hebben we nog steeds geen respons van de verkoper ontvangen. • Op 14 april 2022 kregen we voor de 3de maal hetzelfde vaag antwoord .Er werd meerdere malen aangehaald dat we naar de kijkdag hadden moeten komen kijken. Het klopt dat er kijkdagen georganiseerd worden, maar omdat het voor ons een verplaatsing was van 300 km (heen en terug) rekende wij op de eerlijkheid van de verkoper dat de goederen zouden voldoen aan de omschrijving en kwaliteit (nergens geen vermelding van 2de keus of b-kwaliteit) zoals vermeld op de veiling gegevens. Verder vragen we ons af of de kijkdag wel de mogelijkheid bestaat om die pakketten onder een stapel hout van 4 meter (zoals ze stonden bij ophaling) te laten halen zodat deze stuk per stuk te controleren.
probleem met Herroepingsrecht
Geachte,Via Troostwijk kocht ik een mini Mac die na aankoop volledig defect blijkt te zijn.Met alle mogelijke argumentatie heb ik Troostwijk proberen overtuigen om de verkoop ongedaan te maken maar zij komen telkens met andere argumenten naar boven om hier niet op in te hoeven gaan.Ik forward u graag alle mails hieromtrent, op welk e-mailadres heeft u dat liefst.ik las op internet dat online veilingen zich moeten houden aan verschillende regels om conform te zijn met de wetgeving hieromtrent.Zo is er onder meer de 5 minuten regel die door verschillende online veilinghuizen wordt toegepast zo ook bij Troostwijk waardoor ze al worden beschouwd als niet conform en het eigenlijk om een verkoop op afstand zou gaan.Verder las ik ook dat online veilingen die haast 24 uur op 24 uur lopen het quasi onmogelijk is om hierbij een ambtenaar aanwezig te hebben.Met de meeste hoogachting,Bart bonnyns@gmail.com
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten