Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weigering van retour op defect model
Op 20 maart 2025 kochten wij via Troostwijk een tweedehandse barkoelkast aan voor het bedrag van 475,17 euro (kavelnummer A1-30216-68). Na levering bleek het toestel onbruikbaar wegens een onzichtbaar defect aan het koelelement (ernstige corrosie). De opgevraagde offerte ter herstelling bij fabrikant Gamco zou hoger liggen dan de aankoop van een nieuw exemplaar. Wij hebben Troostwijk hiervan op de hoogte gebracht en vriendelijk verzocht om een volledige terugbetaling en ophaling van het defecte toestel. Troostwijk weigert dit en beroept zich op het feit dat de gebreken tijdens de kijkdag zichtbaar zouden zijn geweest. Naar onze overtuiging gaat het hier echter duidelijk om een verborgen gebrek: je kan visueel niet vaststellen dat de koelkast niet werkt en de corrosie was verborgen. Hoewel Troostwijk initieel een gedeeltelijke compensatie van 150 euro aanbood, blijven wij aandringen op een volledige terugbetaling, gezien de ernst van het gebrek en de geschatte herstellingskosten van ca. 1500 euro exclusief btw, wat disproportioneel is in verhouding tot de aankoopwaarde. Wij willen graag nagaan of we juridisch in ons recht staan om de volledige ontbinding van de koop te vragen en/of het herroepingsrecht of het wettelijk garantiekader voor verborgen gebreken hier van toepassing is, ook in het kader van een online openbare verkoop van tweedehandse goederen. Wij hopen op korte termijn uw advies en eventuele ondersteuning te mogen ontvangen in deze zaak. Met vriendelijke groet, Marnix Rummens
Problemen met terugbetaling / transport
Beste, via troostwijk auctions kocht ik een crosstrainer en betaalde de factuur.Ik kreeg een document met de datum wanneer ik dit moest komen afhalen. Op het document stond er dat deze datum niet kon veranderd worden. De datum was 01/04/2024.Ik heb een camionette gehuurd omdat een crosstrainer niet in mijn auto geraakt. Daar aangekomen in Meer waar ik moest zijn, was niemand te zien. Ik heb proberen bellen maar niemand nam op.Twee dagen later kreeg ik een mailtje dat ik 03/04 het kavel mag gaan halen. Ik heb geantwoord dat zij voor een andere oplossing moesten zorgen. Optie 1 : zij leveren de crosstrainer bij mij of optie 2: de terugbetaling van het kavel plus de factuur van de verhuurwagen. Nu zeggen zij de hele tijd dat ze niet verantwoordelijk zijn en hebben mij gezegd dat ik het maar op 03/04 of 05/04 moet komen ophalen.Ik kan daar niet nog eens verlof voor vragen heb ik heb gezegd maar heb erna geen gehoord meer gekregen. Ook telefonisch krijg ik geen gehoor.
Problemen met beloofde terugbetaling
Ik heb goederen gekocht op een veiling. Bij ophaling bleek de helft van een kavel er niet te liggen niettegenstaande gemeld is geweest dat het kavel uit twee parcels bestond. Ik heb dit ter plaatse gemeld en de verantwoordelijke bevestigde mij dat dit terugbetaald zou worden. Het hoofdkantoor zou in kennis worden gesteld. Heb op zijn aanwijzen rest opgeladen want lokalen moesten leeg zijn. Ik, voor alle veiligheid, dit s’anderaags toch per mail en telefoon gemeld. Enkele dagen nadien werd me gemaild dat een terugbetaling van dit kavel zou volgen. Die ene helft is dan ook reeds terugbetaald. Nu eis ik de andere helft terug, na voldaan te hebben aan hun wensen om het restant van dit kavel alsnog terug te brengen. Plots verandert de teneur en willen ze de andere helft niet betalen. Ik kan met het restant niks doen uiteindelijk en wil mijn geld terug van dit kavel. Zoals beloofd werd.
Kan niet betalen omdat online moet gebeuren
Geachte ik heb bij de Firma Troostwijk Actions bij opbod online een een product gekocht die ik heb gewonnen en moet deze online betalen.Dit gaat niet en krijg de melding ieder maal dat ik moet herbeginnen.Door dat ik geen factuur heb of rekeningnummer kan ik het niet doen.Probeer de firma online te contacteren maar luk niet en telefonisch nog minder.Heb gevraagd om de factuur op te sturen dat ik dit direct langs de bank kan.Dit is al drie weken bezig krijg een rappel en probeer te betalen gaat niet.Wat moet ik doen en kan ik problemen krijgen.HoogachtendeLeroy L
Wasmachine defect bij aankoop
Ik kocht een (gebruikte) wasmachine via veiling bij Troostwijk Auctions. Toen ik de machine opzette, kreeg ik na ongeveer vijf minuten de foutmelding dat de motor defect was. Ik stuurde meerdere mails naar Troostwijk en kreeg uiteindelijk het antwoord dat de kavelhouder weigert de defecte wasmachine terug te nemen omdat er een kijkdag was, waar de toestellen nagekeken hadden kunnen worden. Alleen was er op die kijkdag geen waterleiding voorzien, waardoor de machine niet getest kon worden.Bovendien werd de veiling van de toestellen aangekondigd als 'refurbished', wat betekent dat de toestellen vooraf getest moeten geweest zijn door de verkoper. De verkoper zegt dat hij geen garantie aanbiedt, dat vraag ik ook niet. Ik wist ook dat er geen herroepingsrecht mogelijk was. Maar het 'refurbished' toestel was al defect toen ik het kocht en kon niet terdege getest worden vooraf.Ik heb intussen meerdere mails gestuurd naar Troostwijk maar krijg geen antwoord meer. Ook niet nadat ik voorgesteld heb om de helft van de herstelkosten (ik heb bij LG, het merk van de wasmachine, een offerte laten opmaken voor reparatie) voor mijn rekening te nemen. Daarmee doe ik eigenlijk al een toegift, want het toestel had al moeten werken bij aankoop.Troostwijk staat dus toe dat kavelhouders defecte toestellen veilen, het beschermt op die manier dubieuze kavelhouders in plaats van zijn klanten.Gelieve snel een oplossing aan te bieden voor bovenstaand probleem. Waarvoor dank.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten