Terug

Weigering van retour op defect model

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

M. R.

Naar: Troostwijk Auctions

20/05/2025

Op 20 maart 2025 kochten wij via Troostwijk een tweedehandse barkoelkast aan voor het bedrag van 475,17 euro (kavelnummer A1-30216-68). Na levering bleek het toestel onbruikbaar wegens een onzichtbaar defect aan het koelelement (ernstige corrosie). De opgevraagde offerte ter herstelling bij fabrikant Gamco zou hoger liggen dan de aankoop van een nieuw exemplaar. Wij hebben Troostwijk hiervan op de hoogte gebracht en vriendelijk verzocht om een volledige terugbetaling en ophaling van het defecte toestel. Troostwijk weigert dit en beroept zich op het feit dat de gebreken tijdens de kijkdag zichtbaar zouden zijn geweest. Naar onze overtuiging gaat het hier echter duidelijk om een verborgen gebrek: je kan visueel niet vaststellen dat de koelkast niet werkt en de corrosie was verborgen. Hoewel Troostwijk initieel een gedeeltelijke compensatie van 150 euro aanbood, blijven wij aandringen op een volledige terugbetaling, gezien de ernst van het gebrek en de geschatte herstellingskosten van ca. 1500 euro exclusief btw, wat disproportioneel is in verhouding tot de aankoopwaarde. Wij willen graag nagaan of we juridisch in ons recht staan om de volledige ontbinding van de koop te vragen en/of het herroepingsrecht of het wettelijk garantiekader voor verborgen gebreken hier van toepassing is, ook in het kader van een online openbare verkoop van tweedehandse goederen. Wij hopen op korte termijn uw advies en eventuele ondersteuning te mogen ontvangen in deze zaak. Met vriendelijke groet, Marnix Rummens

Berichten (2)

Troostwijk Auctions

Naar: M. R.

21/05/2025

Geachte, Dank voor uw schrijven. Zo te zien gaat het hier over een veiling uit Nederland. Wij zullen uw klacht naar hen doorsturen en vragen of zij deze kunnen oppakken. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben, richten wij u dit schrijven onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis. Met vriendelijke groet, Kind regards, Tessa Overschiestraat 59 1062XD Amsterdam Netherlands Op 20 mei 2025 om 19:30:45 UTC schreef Klachten klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [11R6X7-29DND]

Troostwijk Auctions

Naar: M. R.

21/05/2025

Beste, Hartelijk dank voor uw e-mail aan Troostwijk Auctions. Vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over uw gekochte kavel(s). Troostwijk Auctions is alleen een bemiddelaar die een veilingplatform exploiteert om kavels in naam en voor rekening en risico van een verkoper te veilen. Wij zijn bij de omschrijving van een kavel afhankelijk van de door de verkoper verstrekte informatie. Troostwijk Auctions is immers op geen enkel moment eigenaar van de kavel(s). U heeft als koper een onderzoeksplicht. Daarom wordt sterk geadviseerd gebruik te maken van de kijkdag. Zodoende wordt u voorafgaand aan het uitbrengen van een bod in de gelegenheid gesteld een kavel deugdelijk te onderzoeken. Op de kijkdag heeft u de mogelijkheid om na te gaan of de kavel aan uw verwachtingen voldoet. Mede gelet op het feit dat de kavel(s) voornamelijk bestaan uit gebruikte en niet uit nieuwe goederen, geldt dat deze worden gekocht in de staat waarin ze zich bij afname bevinden. Het ligt daarom op uw, dan wel de door u ingeschakelde derde, weg om uw kavel(s) (nogmaals) te controleren bij afname, aldus op de ophaaldag. Als u niet tevreden bent met de staat van uw kavel(s), kunt u op het moment van afname uw kavel(s) achterlaten en de medewerker ter plekke melding ervan laten maken in het systeem. Bij afname heeft u de kavel(s) feitelijk geaccepteerd in de staat waarin het verkeerde. Om deze reden kan niks voor u worden betekend in uw klacht. Hoewel wij ons kunnen voorstellen dat dit niet het antwoord is waarop u hoopte, kunnen wij u helaas niet anders berichten. Met vriendelijke groet, Kind regards, Gregory Overschiestraat 59 1062XD Amsterdam Netherlands Op 21 mei 2025 om 07:50:17 UTC schreef Tessa info@troostwijk.be: Geachte, Dank voor uw schrijven. Zo te zien gaat het hier over een veiling uit Nederland. Wij zullen uw klacht naar hen doorsturen en vragen of zij deze kunnen oppakken. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben, richten wij u dit schrijven onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis. Met vriendelijke groet, Kind regards, Tessa Overschiestraat 59 1062XD Amsterdam Netherlands Op 20 mei 2025 om 19:30:45 UTC schreef Klachten klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [11R6X7-29DND] [11R6X7-29DND]

Bemiddeling door Testaankoop 21 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform