Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
30/08/2024

niet werkende zonnepanelen

Sedert juni 2023 hebben wij 30 zonnepanelen en 4 grote batterijen laten installeren door Izen. De zonnepanelen hebben tot April 2024 geen enkel rendement geleverd door allerhande problemen zoals verkeerde aansluitingen bij de installatie, foute batterijen die niet compatible waren met de software e.d.. TTelkens waren de mensen vn IZEN nagenoeg niet te bereiekn en hebben wij letterlijk 10 tallen telefoons moeten doen vooraleer iemand aan de lijn te krijgen. Toen dit ook niet lukte ben ik persoonlijk naar de kantoren van de firma gereden en zelfs daar werd ik ergens naar een adres verwezen waar hun kantoren eigenlijk waren. Dit adres bestond niet...... Uiteindelijk zijn er een paar batterijen vervangen en heeft het systeem van Mei tot nu Augustus naar behoren gefunctioneerd. Sedert 1 week zien we echter dat er weer geen energie naar de lege batterijen gaat. Telkenmale doen wij een reset van de batterijen en dan werken deze een paar uren en vallen terug uit. Het is weeral onmogelijk om iemand van IZEN te bereiken. telefoon slaat af, gen enkele reactie op verschillende mails etc... Wij zijn ten einde raad en overwegen nu juridische stappen . Dit lijkt mij echt frauduleus en ik wil mensen hiervoor waarschuwen.

Afgesloten
J. V.
27/02/2024

indienstreding batterij

Beste,ik schafte in 2022 een batterij aan bij izen,na herhaalde foutmeldingen van de batterij werd deze hersteld door izen.Maar nu geeft ze nog foutmeldingen en kunnen wij ze ook niet aansturen.Het betreft hier een batterij voor zonne energie.

Afgesloten
H. J.
14/02/2024

Kortsluiting differentieel omvormer zonnepanelen

Beste,In augustus 2016 hebben jullie in een appartementsgebouw te Lichtaart, zonnepanelen geplaatst met 4 omvormers. Er is een kortsluiting geweest in één van de appartementen . Nu blijkt dat de schroeven van het differentieel waren overgedraaid waardoor er een slecht contact was. In het andere differentieel zat de bekabeling niet vast waardoor ook vonk vorming was en begon te smeulen. Foto's vindt u als bijlage. We hebben hiervoor een interventie gevraagd maar IZEN kon pas een week later en met aanzienlijke voorrijkosten langskomen. We hebben daarom onze elektricien dit euvel laten herstellen. Jullie antwoorden op onze mails dat jullie geen aansprakelijkheid erkennen voor een installatie van 7 jaar oud. Maar een onafhankelijke keurder zegt dat de installatie inderdaad dateert van 2016 maar een differentieel mag nooit beginnen smeulen en/of vonken veroorzaken, zelfs niet na 10 of meer jaren. Graag ontvangen we daarom een financiële tegemoetkoming in de factuur van Claessen Electriciteitswerken bv voor het vervangen van het differentieel.Graag ontvangen wij uw reactie.Met vriendelijke groeten,Carine en Herman Janssens-Remysen

Opgelost
P. D.
30/12/2023

opstarten installatie

Ik bestelde zonnepanelen via aannemer Ecohuis. Ecohuis liet de panelen leggen door IZEN in oktober 2023. Fluvius plaatste de defintieve meter op 3 november 2023, na uiteraard de keuring door BTV op 31 oktober 2023, volledig zoals gepland. Ik wacht dus al van 3 november 2023 op het opstarten van de installatie van de omvormer en de panelen door IZEN en hun extra keuring. Bij Ecohuis werd bijkomend aangedrongen om dit voor 31/12/2023 te realiseren. Noch via IZEN, noch via Ecohuis een afspraak kunnen vastleggen, niettegenstaande alle facturen al volledig zijn betaald, wat een vereiste is bij Ecohuis.

Opgelost
P. R.
1/08/2023

Geen dienst na verkoop

Beste,In 2007 hebt u bij mij een zonneboilerinstallatie geplaatst. Ik stel nu een defect vast en heb uw klantendienst gecontacteerd voor herstelling.Uw medewerker vertelde me dat ik bij u niet terecht kon voor herstelling (aangezien u deze toestellen niet meer plaatst), en dat u mij ook niet kon doorverwijzen naar een installateur/hersteller die mij wel zou kunnen helpen (met name een hersteller die uw toestellen kent, en bijgevolg voor de meest efficiënte oplossing kan zorgen). Ik vind dit erg teleurstellend voor een firma die duurzaam ondernemen als één van haar kernwaarden heeft, en voel me hierdoor in de steek gelaten.

Opgelost
L. B.
31/07/2023

Terugroepactie / omruilen omvormer naar andere versie mits betaling meerprijs

Beste Wij lieten bij ons thuis zonnepanelen, optimisers en een omvormer plaatsen door Izen. De verkoper vertelde ons dat wij een 1fasige omvormer nodig hadden, deze werd dan ook geïnstalleerd. (Wij zelf hadden zelf geen kennis van zaken en gingen er dus vanuit dat de verkoper wist waarover hij praatte.)Een tijdje later kregen we een bericht van Izen. De omvormer en de optimisers zouden door een terugroepactie van Huawai vervangen moeten worden. Ondertussen heb ik mij verdiept in de materie en wist ik dat aan ons de verkeerde omvormer verkocht werd vermits de meeste toestellen in ons huis op 3 fasen draaien. Dus wij wekken op dit moment zelf energie op die we niet kunnen gebruiken... Daarvoor leg je uiteraard geen zonnepanelen...Daarom hebben wij aan Izen gevraagd of ze de omvormer niet konden vervangen door een 3-fasige omvormer (mail op 10/09/2022), en dat wij dan uiteraard het verschil in prijs daarvan zouden bijpassen. Hierover hebben we bijna een jaar(!!) heen en weer moeten mailen. Een telefonische ja, maar dan weer geen mailtje, dan werkte onze contactpersoon ineens niet meer voor Izen,... en ga zo maar door. Uiteindelijk kregen we op 24/5/2023 een offerte en de boodschap dat we heel de omvormer zouden moeten betalen, en een tijd later (op 4/7/2023) nog een mailtje met de melding dat er ondertussen ook nog een prijsstijging werd doorgevoerd en dat we dus nog steeds de volledige omvormer zouden moeten betalen + 300 euro (= de prijsstijging)Wij zijn dus zeer ontevreden en willen dat deze situatie zo snel mogelijk opgelost wordt.

Afgesloten
M. Z.
29/08/2022

klacht : niet naleving van garantie voorwaarden van aankoop/installatie Izen NV

klacht : niet naleving van garantie voorwaarden van aankoop/installatie Izen NVBesteHierbij wens ik een klacht in te dienen tegen de firma Izen NV, deze leven de garantie voorwaarden niet na zoals overeengekomen in de offerte en vermeld op de factuur van mijn zonnepanelen installatie door hen geplaatst in 2020.Ondertussen zijn de zonnepanelen vervangen op 17/8/2022.Op 18/08/2022 hebben we telefonisch contact gehad met de klantendienst met de vraag over de compensatie van de geleden verliezen aan opbrengst. Dit hetreft mind.eropbrengst vcan 3200 kWhVandaag nog steeds geen enkele reactie van Izen ??Hierbij voeg ik de nodige documenten ivm deze zaakGraag had ik hierbij uw advies en uw tussenkomst gezien.Alvast met vriendelijke dank Bijgevoegd :1) kopie emails met Izen NV2) factuur installatie door Izen NV3) offerte opgemaakt door Izen NV 4) kopie aangetekende ingebrekestelling aan Izen NVmet vriendelijke groeten M.O. ZoutendijkDegruyter M.Berkenlaan 932940 Hoevenen0475/980871

Opgelost
M. Z.
8/08/2022

Niet naleven garantievoorwaarden vermogens opbrengst zonnepanelen

KOPIE brief: Hoevenen,19/02/2022Degruyter MoniqueZoutendijk M.O.Berkenlaan 932940 Hoevenen0475/980871Email : mdeg53@gmail.comAan : Izen energy systemsHoeksken 562275 LilleBTW BE 0461.969.032Aangetekend:INGEBREKESTELLINGBetreft: Niet conforme levering & installatie van zonnepanelen 07/02/2020 Geachte,Op 09/09/2019 kregen we van Izen een offerte voor plaatsing en levering van een zonnepanelen installatie op ons adres.Deze installatie werd uitgevoerd op 07/02/2020.Bij deze aankoop (ref factuur 200250 10/02/2020) als consument is de garantiewetgeving van toepassing.Op uw factuur is er een bijkomende duidelijke vermelding van 10 jaar omnium garantie.In 2021 stelde ik volgende gebreken vast:De opbrengstgarantie van de panelen door U gegeven voor het 1ste jaar (schaduwverlies coëfficiënt van 0.95). 4.684 kWh, in 2021 en 2022 (het 2de jaar en 3de jaar) werd deze opbrengstgarantie helemaal niet gehaald.Dit werd u gemeld in de loop van 2021 via email, zonder enige noemenswaardige actie van Izen hierop.De PV-installatie heeft voor mij niet de eigenschappen die ik als consument mag verwachten en voldoet niet aan de offerte en voorwaarden, ze vertoont dus conformiteitsgebreken.Ik beroep mij op de garantiewetgeving opgenomen in het Burgerlijk Wetboek onder de art. 1649bis tot 1649octies en op uw 10-jarige omnium garantie.Ik verzoek u vriendelijk met aandrang het product, nl de 18 zonnepanelen van 330Wp te willen vervangen. Gezien dit nog onder de garantie valt, zijn er geen kosten zijn verbonden aan de vervanging.Ik reken erop dat u uw wettelijke garantieverplichtingen nakomt.Ondertussen werd door uw vertegenwoordiger dhr. Tim Noyens in de email van 12/07/2022 bevestigd dat er inderdaad een kwaliteitsprobleem met de geleverde zonnepanelen is.U stelt voor alle panelen kosteloos te vervangen door een soortgelijk type, zoals onder de garantievoorwaarden overeengekomen is.Graag had ik van u verder een concrete datum voor deze herstelling gekregen, ons opbrengstverlies van +- 40% loopt wel heel erg op. Graag had ik van Izen de verdere uw standpunt hiervoor ontvangen, waarvoor bij voorbaat dank. Met vriendelijke groeten,Degruyter M.Zoutendijk M.O.

Afgesloten
P. V.
24/01/2022

Vraag naar commerciële geste.

Beste, op 13 december 2021 hebben wij reeds een schrijven gericht naar jullie firma met het verzoek om een commerciële geste dit ten gevolge van de veelvuldige problemen welke wij mochten ondervinden bij de plaatsing van twee thuisbatterijen.Tot op heden hebben wij, meer dan één maand later, nog geen enkele reactie van jullie firma ontvangen.In bijlage voegen wij een deel van ons schrijven in kwestie.Wij kijken uit naar enige reactie.Met vriendelijke groeten,

Opgelost
A. C.
13/11/2017

probleem met omvormer van zonnepanelen

Via de groepsaankoop had ik me ingeschreven voor het plaatsen van zonnepanelen. De firma IZEN kwam er als meest voordelige en kwalitatieve firma uit. Ik had een voorschot betaald van 150 euro en had met de firma een plaatsingsdatum afgesproken op woensdag 27 september2017. Bij de plaatsing meldde de technieker dat de omvormer niet in de Nederlandse taal kon geplaatst worden en in het Chinees bleef staan. Hij meldde dat dit euvel zo vlug mogelijk zou verholpen worden door ofwel een nieuwe te plaatsen ofwel het probleem uit te zoeken via de producent. Op 2 oktober kwam de keurder langs die mij meldde dat hij dit nog nooit had meegemaakt en al zeker 1000 den zonnepanelen had gekeurd. Ik nam meerdere malen telefonisch contact op met de firma IZEN. Zij beloofden mij steeds dat het probleem zo vlug mogelijk zou aangepakt worden. Op 20 oktober kreeg ik een mail waarin stond dat ik de factuur diende te betalen voor het plaatsen van de zonnepanelen. Ik stuurde hierop een mail terug met de melding dat ik graag eerst de taalinstelling van de omvormer in het Nederlands had gewild. Ze vonden dit niet kunnen en eisten dat ik reeds 90 procent van het factuurbedrag diende te betalen en de resterende 10 procent als de omvormer in orde zou zijn. Ik legde in mijn mail uit dat ik een plaatsing van zonnepanelen had besteld waarbij de omvormer ook werd ingesteld naar behoren en dat ik dus de factuur pas zou betalen nadat alles in orde is. Hierna heb ik nog tweemaal telefonisch contact opgenomen met de firma. Eerst heb ik 5 minuten aan de lijn moeten wachten om dan tenslotte te horen dat de medewerker bezet was. De dag erna heb ik terug gebeld naar de firma en ging er mij iemand zo spoedig mogelijk terug contacteren. Vrijdag 10 november heb ik tenslotte iemand aan de lijn gehad. Het kwam er dus op neer dat er nog steeds geen oplossing was voor de taalinstelling van de omvormer. De medewerker was heel onvriendelijk en heel grof aan de lijn. Toen ik vroeg om een nieuwe omvormer te komen plaatsen reageerde hij dat hij maandag meer zou weten van de producent. Vandaag op maandag13 november heb ik nogmaals een mail gestuurd naar de firma of er al nieuws was. Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om ofwel de taalinstelling te wijzigen of om gewoon een nieuwe omvormer te komen plaatsen. Ik denk dat als de firma IZEN geen taal kan wijzigen in de omvormer er waarschijnlijk ook een onderliggend probleem is met deze omvormer. Kortom er werden zonnepanelen op mijn dak gelegd en waarbij er ook kabels werden gelegd waarbij er gaten in mijn gevel werden geboord, terwijl ik er dus geen gebruik kan van maken. De medewerker van IZEN meldde mij dat ik wel al energie kan opnemen via de zonnepanelen maar vandaag stelde ik vast dat ze de omvormer via een setup (op afstand) volledig hebben uitgeschakeld en dus ook gereset waardoor ik dus geen energie heb opgespaard.Het is dus nu al meer dan één maand en half dat de zonnepanelen geplaatst werden. En dat ik talloze mails heb verzonden en telefoons heb gepleegd om een oplossing te vinden terwijl er geen hulp wordt geboden en ik heel onvriendelijk word behandeld. Ik heb een volledig werkend zonnepanelensysteem besteld en wens dan ook dat dit volledig in orde is voordat ik overga tot betaling. Als het nu al moeilijk is om de omvormer juist in te stellen wat zou dat dan niet zijn als ik 90 procent zou betalen..dan zal ik nog langer mogen wachten om een oplossing te krijgen. Ik had graag gewenst dat de firma IZEN misschien met hulp van jullie meer inzet zou tonen en zo vlug mogelijk een nieuwe omvormer in de Nederlandse taal zou kunnen installeren zodat ik het volledige bedrag kan betalen en dat ik dit alles kan afsluiten.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform