Terug

Niet naleven garantievoorwaarden vermogens opbrengst zonnepanelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. Z.

Naar: IZEN - Energy

08/08/2022

KOPIE brief: Hoevenen,19/02/2022Degruyter MoniqueZoutendijk M.O.Berkenlaan 932940 Hoevenen0475/980871Email : mdeg53@gmail.comAan : Izen energy systemsHoeksken 562275 LilleBTW BE 0461.969.032Aangetekend:INGEBREKESTELLINGBetreft: Niet conforme levering & installatie van zonnepanelen 07/02/2020 Geachte,Op 09/09/2019 kregen we van Izen een offerte voor plaatsing en levering van een zonnepanelen installatie op ons adres.Deze installatie werd uitgevoerd op 07/02/2020.Bij deze aankoop (ref factuur 200250 10/02/2020) als consument is de garantiewetgeving van toepassing.Op uw factuur is er een bijkomende duidelijke vermelding van 10 jaar omnium garantie.In 2021 stelde ik volgende gebreken vast:De opbrengstgarantie van de panelen door U gegeven voor het 1ste jaar (schaduwverlies coëfficiënt van 0.95). 4.684 kWh, in 2021 en 2022 (het 2de jaar en 3de jaar) werd deze opbrengstgarantie helemaal niet gehaald.Dit werd u gemeld in de loop van 2021 via email, zonder enige noemenswaardige actie van Izen hierop.De PV-installatie heeft voor mij niet de eigenschappen die ik als consument mag verwachten en voldoet niet aan de offerte en voorwaarden, ze vertoont dus conformiteitsgebreken.Ik beroep mij op de garantiewetgeving opgenomen in het Burgerlijk Wetboek onder de art. 1649bis tot 1649octies en op uw 10-jarige omnium garantie.Ik verzoek u vriendelijk met aandrang het product, nl de 18 zonnepanelen van 330Wp te willen vervangen. Gezien dit nog onder de garantie valt, zijn er geen kosten zijn verbonden aan de vervanging.Ik reken erop dat u uw wettelijke garantieverplichtingen nakomt.Ondertussen werd door uw vertegenwoordiger dhr. Tim Noyens in de email van 12/07/2022 bevestigd dat er inderdaad een kwaliteitsprobleem met de geleverde zonnepanelen is.U stelt voor alle panelen kosteloos te vervangen door een soortgelijk type, zoals onder de garantievoorwaarden overeengekomen is.Graag had ik van u verder een concrete datum voor deze herstelling gekregen, ons opbrengstverlies van +- 40% loopt wel heel erg op. Graag had ik van Izen de verdere uw standpunt hiervoor ontvangen, waarvoor bij voorbaat dank. Met vriendelijke groeten,Degruyter M.Zoutendijk M.O.

Berichten (1)

IZEN - Energy

Naar: M. Z.

09/08/2022

BesteWij hebben de klacht goed ontvangen zijn hier meteen mee aan de slag gegaan.Gisteren werd onze klant reeds opgebeld en te woord gestaan.Er is een afspraak ingepland op 17/08 voor de vervanging van de zonnepanelen.Zonnige groeten,Katrien BellensCustomer experienceT +32 14 55 83 18IZEN energy systemsHoeksken 56 2275 LilleT +32 14 55 83 18www.izen.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform