Terug

probleem met omvormer van zonnepanelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: IZEN - Energy

13/11/2017

Via de groepsaankoop had ik me ingeschreven voor het plaatsen van zonnepanelen. De firma IZEN kwam er als meest voordelige en kwalitatieve firma uit. Ik had een voorschot betaald van 150 euro en had met de firma een plaatsingsdatum afgesproken op woensdag 27 september2017. Bij de plaatsing meldde de technieker dat de omvormer niet in de Nederlandse taal kon geplaatst worden en in het Chinees bleef staan. Hij meldde dat dit euvel zo vlug mogelijk zou verholpen worden door ofwel een nieuwe te plaatsen ofwel het probleem uit te zoeken via de producent. Op 2 oktober kwam de keurder langs die mij meldde dat hij dit nog nooit had meegemaakt en al zeker 1000 den zonnepanelen had gekeurd. Ik nam meerdere malen telefonisch contact op met de firma IZEN. Zij beloofden mij steeds dat het probleem zo vlug mogelijk zou aangepakt worden. Op 20 oktober kreeg ik een mail waarin stond dat ik de factuur diende te betalen voor het plaatsen van de zonnepanelen. Ik stuurde hierop een mail terug met de melding dat ik graag eerst de taalinstelling van de omvormer in het Nederlands had gewild. Ze vonden dit niet kunnen en eisten dat ik reeds 90 procent van het factuurbedrag diende te betalen en de resterende 10 procent als de omvormer in orde zou zijn. Ik legde in mijn mail uit dat ik een plaatsing van zonnepanelen had besteld waarbij de omvormer ook werd ingesteld naar behoren en dat ik dus de factuur pas zou betalen nadat alles in orde is. Hierna heb ik nog tweemaal telefonisch contact opgenomen met de firma. Eerst heb ik 5 minuten aan de lijn moeten wachten om dan tenslotte te horen dat de medewerker bezet was. De dag erna heb ik terug gebeld naar de firma en ging er mij iemand zo spoedig mogelijk terug contacteren. Vrijdag 10 november heb ik tenslotte iemand aan de lijn gehad. Het kwam er dus op neer dat er nog steeds geen oplossing was voor de taalinstelling van de omvormer. De medewerker was heel onvriendelijk en heel grof aan de lijn. Toen ik vroeg om een nieuwe omvormer te komen plaatsen reageerde hij dat hij maandag meer zou weten van de producent. Vandaag op maandag13 november heb ik nogmaals een mail gestuurd naar de firma of er al nieuws was. Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om ofwel de taalinstelling te wijzigen of om gewoon een nieuwe omvormer te komen plaatsen. Ik denk dat als de firma IZEN geen taal kan wijzigen in de omvormer er waarschijnlijk ook een onderliggend probleem is met deze omvormer. Kortom er werden zonnepanelen op mijn dak gelegd en waarbij er ook kabels werden gelegd waarbij er gaten in mijn gevel werden geboord, terwijl ik er dus geen gebruik kan van maken. De medewerker van IZEN meldde mij dat ik wel al energie kan opnemen via de zonnepanelen maar vandaag stelde ik vast dat ze de omvormer via een setup (op afstand) volledig hebben uitgeschakeld en dus ook gereset waardoor ik dus geen energie heb opgespaard.Het is dus nu al meer dan één maand en half dat de zonnepanelen geplaatst werden. En dat ik talloze mails heb verzonden en telefoons heb gepleegd om een oplossing te vinden terwijl er geen hulp wordt geboden en ik heel onvriendelijk word behandeld. Ik heb een volledig werkend zonnepanelensysteem besteld en wens dan ook dat dit volledig in orde is voordat ik overga tot betaling. Als het nu al moeilijk is om de omvormer juist in te stellen wat zou dat dan niet zijn als ik 90 procent zou betalen..dan zal ik nog langer mogen wachten om een oplossing te krijgen. Ik had graag gewenst dat de firma IZEN misschien met hulp van jullie meer inzet zou tonen en zo vlug mogelijk een nieuwe omvormer in de Nederlandse taal zou kunnen installeren zodat ik het volledige bedrag kan betalen en dat ik dit alles kan afsluiten.

Berichten (5)

IZEN - Energy

Naar: A. C.

14/11/2017

GeachteGraag had ik onderstaand verhaal genuanceerd.Ook wij hebben nog nooit meegemaakt dat de omvormer niet in het nederlands omgezet kan worden.Het is aan ons als leverancier van een product om te beslissen dat we overgaan tot vervanging van een toestel, dan wel tot het aanpassen/herstellen van een toestel.Dit is een gangbare procedure bij garantie.We zijn hierover in gesprek met de fabrikant van de omvormer om te kijken wat we kunnen doen.Wat betreft de betaling van de factuur, heb ik aan mevrouw voorgesteld om een deel van de factuur open te laten staan.De installatie voldoet niet 100% aan de verwachtingen van mevrouw en ook niet aan de kwaliteit die we wensen te leveren.Een openstaand saldo van 10% of 20% van 4.189 Eur, lijkt me een meer dan fair voorstel.Het is duidelijk dat onze visie daarover niet gelijk loopt.De collega die dit dossier opvolgt bij de fabrikant, was gisteren een dagje met vakantie.Ik heb zonet met hem samengezeten en aangezien we geen afdoend antwoord gekregen hebben van de fabrikant, hebben we beslist de omvormer te vervangen.Wat betreft de beschuldiging dat IZEN vanop afstand de installatie heeft stilgelegd, dien ik dit formeel tegen te spreken.Er bestaat namelijk geen functie die deze vorm van interventie op een installatie mogelijk maakt.Het is de wens van IZEN om perfect werkende installaties af te leveren.Spijtig genoeg worden wij soms met een situatie geconfronteerd die afwijkt van de normale gang van zaken en waarbij een oplossing bieden/zoeken wat langer duurt.Het vervangen van de omvormer zal worden ingepland zodat we dit dossier spoedig kunnen afsluiten.Kris Duchesne Customer Experience ManagerK.Duchesne@IZEN.be GSM:32 475 62 68 36IZEN energy systems Hoeksken 56 2275 Lillewww.IZEN.eu 32 14 55 83 19Tip:Lees het nieuwe IZEN MagazineVoor elke vriend die via jou bestelt, storten we je Eur100 terug!

A. C.

Naar: IZEN - Energy

18/11/2017

Geachte,Tot op heden heb ik aldus nog geen telefoon of mailtje mogen ontvangen om een datum af te spreken voor de vervanging van de omvormer.De mail waarin een verantwoordelijke van de firma Izen meedeelde dat de omvormer zal vervangen worden dateert intussen van 14/11/2017. Even een telefoontje of persoonlijk mailtje om een datum te prikken om de klant gerust te stellen is blijkbaar geen optie.Hopelijk meer nieuws de komende week.

A. C.

Naar: IZEN - Energy

25/11/2017

Geachte,Tot op heden is er dus nog steeds geen oplossing gevonden voor het probleem van taalinstelling van de omvormer die in mijn woning werd geplaatst eind september 2017.Er werd zelfs nog geen afspraak gemaakt voor het plaatsen van een nieuwe omvormer. Er werd wel een mail naar mij verzonden op 20 november 2017 met de melding dat er een setup ging gebeuren op afstand. Indien deze niet zou lukken zou er uiteindelijk toch een nieuwe omvormer worden geplaatst. Dus ik veronderstel, aangezien de omvormer nog steeds in de Chinese taal staat, er met mij telefonisch contact zal opgenomen worden voor de komende week een nieuwe omvormer te komen plaatsen?Met vriendelijke groeten

IZEN - Energy

Naar: A. C.

27/11/2017

GeachteWe hebben vorige week groen licht gekregen van de fabrikant dat de aanpassing in hun systeem succesvol verlopen is.Momenteel hebben we deze update niet succesvol kunnen volbrengen.Donderdag gaat er een omvormer mee op transport en onze logistiek zal de klant contacteren om een afspraak in te plannen voor een vervanging.Dit kan, afhankelijk van de beschikbaarheid van onze mensen, vanaf vrijdag.Indien we in tussentijd toch succesvol een update kunnen uitvoeren, nemen we met de klant contact op om de afspraak te annuleren.Kris Duchesne Customer Experience ManagerK.Duchesne@IZEN.be GSM:32 475 62 68 36IZEN energy systems Hoeksken 56 2275 Lillewww.IZEN.eu 32 14 55 83 19Tip:Lees het nieuwe IZEN MagazineVoor elke vriend die via jou bestelt, storten we je Eur100 terug!

IZEN - Energy

Naar: A. C.

27/11/2017

Beste,Dag Liesje,Aanstaande vrijdag 01 december kunnen we uw omvormer komen vervangen.Past s'morgens eerste werk (omstreeks 08 - 09.00h) jou of liever in de loop van de namiddag?Alvast bedankt!Met vriendelijke groeten,Filip Van Echelpoel Installatie Manager PlanningF.VanEchelpoel@IZEN.beIZEN energy systems Hoeksken 56 2275 Lillewww.IZEN.eu 0032 14 55 83 19Tip:Lees het nieuwe IZEN MagazineVoor elke vriend die via jou bestelt, storten we je Eur100 terug!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform