Meest recente klachten

J. V.
30/08/2024

niet werkende zonnepanelen

Sedert juni 2023 hebben wij 30 zonnepanelen en 4 grote batterijen laten installeren door Izen. De zonnepanelen hebben tot April 2024 geen enkel rendement geleverd door allerhande problemen zoals verkeerde aansluitingen bij de installatie, foute batterijen die niet compatible waren met de software e.d.. TTelkens waren de mensen vn IZEN nagenoeg niet te bereiekn en hebben wij letterlijk 10 tallen telefoons moeten doen vooraleer iemand aan de lijn te krijgen. Toen dit ook niet lukte ben ik persoonlijk naar de kantoren van de firma gereden en zelfs daar werd ik ergens naar een adres verwezen waar hun kantoren eigenlijk waren. Dit adres bestond niet...... Uiteindelijk zijn er een paar batterijen vervangen en heeft het systeem van Mei tot nu Augustus naar behoren gefunctioneerd. Sedert 1 week zien we echter dat er weer geen energie naar de lege batterijen gaat. Telkenmale doen wij een reset van de batterijen en dan werken deze een paar uren en vallen terug uit. Het is weeral onmogelijk om iemand van IZEN te bereiken. telefoon slaat af, gen enkele reactie op verschillende mails etc... Wij zijn ten einde raad en overwegen nu juridische stappen . Dit lijkt mij echt frauduleus en ik wil mensen hiervoor waarschuwen.

Afgesloten
J. V.
27/02/2024

indienstreding batterij

Beste,ik schafte in 2022 een batterij aan bij izen,na herhaalde foutmeldingen van de batterij werd deze hersteld door izen.Maar nu geeft ze nog foutmeldingen en kunnen wij ze ook niet aansturen.Het betreft hier een batterij voor zonne energie.

Afgesloten
H. J.
14/02/2024

Kortsluiting differentieel omvormer zonnepanelen

Beste,In augustus 2016 hebben jullie in een appartementsgebouw te Lichtaart, zonnepanelen geplaatst met 4 omvormers. Er is een kortsluiting geweest in één van de appartementen . Nu blijkt dat de schroeven van het differentieel waren overgedraaid waardoor er een slecht contact was. In het andere differentieel zat de bekabeling niet vast waardoor ook vonk vorming was en begon te smeulen. Foto's vindt u als bijlage. We hebben hiervoor een interventie gevraagd maar IZEN kon pas een week later en met aanzienlijke voorrijkosten langskomen. We hebben daarom onze elektricien dit euvel laten herstellen. Jullie antwoorden op onze mails dat jullie geen aansprakelijkheid erkennen voor een installatie van 7 jaar oud. Maar een onafhankelijke keurder zegt dat de installatie inderdaad dateert van 2016 maar een differentieel mag nooit beginnen smeulen en/of vonken veroorzaken, zelfs niet na 10 of meer jaren. Graag ontvangen we daarom een financiële tegemoetkoming in de factuur van Claessen Electriciteitswerken bv voor het vervangen van het differentieel.Graag ontvangen wij uw reactie.Met vriendelijke groeten,Carine en Herman Janssens-Remysen

Opgelost
P. D.
30/12/2023

opstarten installatie

Ik bestelde zonnepanelen via aannemer Ecohuis. Ecohuis liet de panelen leggen door IZEN in oktober 2023. Fluvius plaatste de defintieve meter op 3 november 2023, na uiteraard de keuring door BTV op 31 oktober 2023, volledig zoals gepland. Ik wacht dus al van 3 november 2023 op het opstarten van de installatie van de omvormer en de panelen door IZEN en hun extra keuring. Bij Ecohuis werd bijkomend aangedrongen om dit voor 31/12/2023 te realiseren. Noch via IZEN, noch via Ecohuis een afspraak kunnen vastleggen, niettegenstaande alle facturen al volledig zijn betaald, wat een vereiste is bij Ecohuis.

Opgelost
P. R.
1/08/2023

Geen dienst na verkoop

Beste,In 2007 hebt u bij mij een zonneboilerinstallatie geplaatst. Ik stel nu een defect vast en heb uw klantendienst gecontacteerd voor herstelling.Uw medewerker vertelde me dat ik bij u niet terecht kon voor herstelling (aangezien u deze toestellen niet meer plaatst), en dat u mij ook niet kon doorverwijzen naar een installateur/hersteller die mij wel zou kunnen helpen (met name een hersteller die uw toestellen kent, en bijgevolg voor de meest efficiënte oplossing kan zorgen). Ik vind dit erg teleurstellend voor een firma die duurzaam ondernemen als één van haar kernwaarden heeft, en voel me hierdoor in de steek gelaten.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform