Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. E.
9/07/2025

Disproportionele schadevergoeding van 30% zonder uitvoering

Geachte, Ik wens klacht in te dienen tegen DSM Keukens wegens het eisen van een verbrekingsvergoeding van 30% op een bestelling die nooit werd uitgevoerd en waarvoor geen enkel voorschot werd betaald. De overeenkomst is tot stand gekomen onder omstandigheden die juridisch problematisch zijn (medische situatie, geen duidelijke toelichting van het schadebeding, etc.). Tot op heden is er: • geen keuken in productie genomen, • geen levering of werk uitgevoerd, • geen voorschot betaald. Desondanks werd mij een forfaitaire schadevergoeding van meer dan €13.000 opgelegd, wat ik als disproportioneel en onwettig beschouw. DSM heeft intussen een advocaat ingeschakeld die hiermee blijft aandringen. Ik heb zelf een voorstel tot minnelijke regeling gedaan van €950, wat ik redelijk acht in verhouding tot de mogelijke administratieve kosten, maar hierop werd nog geen aanvaardend antwoord gegeven. Ik wens graag dat Test-Aankoop optreedt om mij hierin bij te staan, en DSM ertoe aanzet een realistische regeling te aanvaarden in overeenstemming met de consumentenwetgeving. Met dank bij voorbaat voor jullie ondersteuning. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
F. D.
13/06/2025

LEVERING & INSTALLATIE PROBLEEM

Geachte mevrouw/heer, Op 26/05 begon u aan de installatie van de KEUKEN die wij bestelden. Al gauw die dag bleek dat er heel veel niet in orde was, zowel qua levering als qua plaatsing. * De kast onder het kookvuur paste niet. * Specifieke afwerkingslatten ontbraken volledig. * Een schuifdeur werd doorboord en beschadigd tijdens de installatie. * Een spatwand ontbrak. Op 3/06 werd het ceramiek WERKBLAD geleverd en geïnstalleerd. Dit bleek het verkeerde product / blad te zijn. Wij hebben onmiddellijk DSM proberen te bereiken, maar geen gehoor die dag. Met als gevolg dat alles in een losse staat werd achtergelaten. Geen wasbak aansluiting, etc.. Na aandringen werd een meeting belegd met DSM DROGENBOS op 6/06. DSM zou dinsdag erop met een actieplan komen zodat alles nog op tijd voor onze verhuis op 21/06 in orde zou komen. Helaas blijkt nu dat dit niet het geval is. De ontbrekende keuken elementen kunnen pas in half august worden geleverd en geïnstalleerd. Het Nieuwe werkblad wordt helaas ook pas na de verhuis geïnstalleerd. Er werd ook na een gat in onze nieuwe MORETX keukenvloer ontdekt. Waarschijnlijk door een harde slag, maar vooral heel spijtig en onaangenaam dat dit niet gemeld is. Dit heeft geleid tot heel wat ongemakken en stress want momenteel is een deel van de keuken onbruikbaar, en wij kunnen onze verhuis van 21/06 niet uitstellen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen begin volgende week een reactie Met vriendelijke groeten, dossier nr : DSM08BIS24D2576 LOFT VLAAMSE STEENWEG

Opgelost
M. J.
17/10/2024

Bedrieglijke en Agressieve Verkoop

Beste, Wij willen uw aandacht vragen voor ernstige klachten die wij hebben over DSM Keukens in Genk. Onze ervaring met hen was helaas een voorbeeld van misleidende en agressieve verkooppraktijken waarbij wij onder druk zijn gezet om een keukencontract te ondertekenen op basis van valse beloften. Het lijkt erop dat de misleiding in de toonzaal van DSM te Genk opzettelijk wordt georkestreerd, aangezien onze ervaring sterk overeenkomt met de negatieve beoordelingen van andere klanten op Google Reviews. Bij ons eerste bezoek aan de toonzaal begon de verkoper met het maken van een grondplan op papier, op basis waarvan hij een prijs berekende. Hij startte met de cataloguswaarde en gaf ons vervolgens een reeks kortingen. De offerte was slechts opgeschreven met een stift op een simpel stuk A3 papier zonder details over de afwerking omdat dit volgens de verkoper in orde ging komen. Toen we aangaven meer tijd nodig te hebben en niet direct wilden tekenen, reageerde de verkoper zichtbaar geïrriteerd. De verkoper verliet toen even zijn bureau en kwam terug met een zogenaamde ‘commerciële geste’, een extra korting, maar onder de voorwaarde dat we onmiddellijk zouden tekenen. Net zoals bij andere klanten werd er ook bij ons hun verkooptruc toegepast waarbij de regiomanager “toevallig” aanwezig was om deze korting te bevestigen. Het voorstel om elders te gaan vergelijken viel helemaal niet in goede aarde. Hij benadrukte dat deze korting zou vervallen zodra we de showroom zouden verlaten. Onder deze aanzienlijke druk voelden wij ons uiteindelijk gedwongen om te tekenen op basis van een simpele schets van het grondplan, zonder dat we een 3D-ontwerp konden zien omdat we vertrouwen hadden in het imago dat DSM Keukens uitstraalt. Pas een week later ontvingen we de 3D-tekeningen, die totaal niet aansloten bij de eerdere beloftes van de verkoper. In plaats van het beloofde maatwerk, werd duidelijk dat er standaardmodules werden gebruikt. Dit werd zichtbaar in het 3D-ontwerp, waar bv. de kasten werden afgewerkt met extreem grote plinten boven en onder. Dit staat haaks op wat ons aanvankelijk werd verkocht en voelt als een bewuste misleiding om ons het grondplan te laten tekenen waar dit niet zichtbaar op was. Tijdens de verdere besprekingen over de keuken kwamen we erachter dat elke aanpassing die we wilden doorvoeren om dit recht te zetten extra kosten met zich meebracht. Daarnaast werd ons, toen we overwogen om het project stop te zetten, meegedeeld dat we een verbrekingsvergoeding van 30% op het totaalbedrag van 25.000 euro zouden moeten betalen. Dit bedrag was ons budgetplafond en een dergelijke clausule was voor ons absoluut onaanvaardbaar. Naast deze misleidende verkooppraktijken, verliep de communicatie met DSM Keukens uiterst chaotisch. We hebben tot nu toe te maken gehad met maar liefst acht verschillende medewerkers, waardoor essentiële informatie telkens verloren ging of verkeerd werd doorgegeven. Hierdoor werden onze meest zorgwekkende klachten nooit op de juiste manier behandeld. De installatie van de keuken zelf verliep allesbehalve vlekkeloos. De dag van de installatie zelf ontdekten we tal van problemen, waaronder beschadigingen, verkeerde materialen en esthetische tekortkomingen door slecht geïnformeerde medewerkers bij DSM, die allemaal leidden tot veel stress en frustraties binnen ons gezin, vooral omdat we ook nog recentelijk verhuisd zijn met een pasgeboren zoon. Deze situatie heeft een enorme tol geëist op ons dagelijks leven en welzijn. Wij eisen nu dat DSM Keukens dringend passende oplossingen biedt, zoals het verplaatsen van de vaatwasser op een correcte manier, het deftig afwerken van de fineerkasten en het herstellen van de beschadigingen zodat deze uitputtende kwestie eindelijk afgesloten kan worden. In de bijlage vindt u 3 documenten: de A3 schets die we onder druk moesten ondertekenen om in aanmerking te komen voor de kortingen, evenals de brief van hun advocaat en ons antwoord daarop. Met vriendelijke groet

Opgelost
K. V.
16/08/2024

Vergoeding aan DSM

Op de batibouw beurs hebben wij DSM keukens bezocht en werd er een offerte voor ons gemaakt. De keuken zou ons grofweg €21.000 kosten en omdat we nog geen tekenening van de architect hadden wouden we in eerste instantie nog niets tekenen maar er werd ons verzekerd dat we nog alles zouden kunnen aanpassen en kiezen. Na de tekening van de architect zijn we naar DSM gegaan voor de tekening van de keuken. Volgens verkoper Bart de Pover zouden wij in het middelste segment zitten qua kwaliteit en eenmaal in de winkel zeggen ze dat we in het goedkoopste segment zitten. Alles wat mijn architect heeft getekend zoals bv greeploze lades zitten niet in het goedkoopste segment en kunnen wij dus niet kiezen terwijl er werd gezegd dat we alles zouden kunnen kiezen. We werden een beetje lastig en toen kwam de manager en die zei dat ze de keuken van de architect zouden tekenen en dat we dan gingen zien aan hoeveel we zouden komen. De nieuwe tekening was inneens €34.000 wat we niet kunnen betalen. We kunnen ook niet meer onder de offerte onderuit en moeten €6000 boete betalen terwijl we nu ergens een keuken hebben moeten kopen en er geen budget meer over is voor die boete te betalen. We zijn belogen geweest over kwaliteit alsook over de aanpassingen die we niet konden doen. Graag willen wij hiervoor zo snel mogelijk een oplossing.

Opgelost
R. W.
17/06/2024

Oplevering - conflict

Beste Poging tot oplevering is er nog steeds niet. Na bellen met de klantendienst (intern waren ze bezig), na 4maand nog geen nieuws. Ondertussen andere gebreken opgemerkt. Hoelang het nog gaat duren weet ik niet, maar m'n geduld is op. Enkel spijtig dat je eerst alles moet betalen, maar achteraf niet de zogenaamde droomkeuken hebt. Qua verkoper en opmeter ben ik enorm tevreden. De uitvoering is een ander verhaal. Zelf in een afwerkingsbedrijf gewerkt en nog steeds actief in de bouw. Dus gekende problematieken op organisatorisch vlak. Geen enkel probleem mee, mits goeie communicatie. Op de dag van vandaag is het project nog steeds niet opgeleverd. Zolang dit niet gebeurd, is er geen sprake van start van garantie. Er is geen communicatie van DSM uit, wat me enkel frustreert. Met vriendelijke groeten Wannes

Opgelost
A. B.
17/04/2024

Tegemoetkoming na vele problemen

In 2021 bestel ik een keuken bij DSM, deze werd door Cedric ( aartselaar) perfect behandeld, heel fijn gevoel. we krijgen een contract waar we 2 jaar prijsbehoud hebben.in 2022 gaan we onze keuken finaliseren en krijgen een nieuwe persoon toegewezen, David. het eerste contact is oke en fijn, echter liep het al heel snel mis dat er geen acties komen omtrent het gegeven dat ze ons de 3d tekening bezorgen, een correcte offertelijst, de juiste planning etc. er werd ons beloofd dat de keuken in april 2023 zou worden geplaatst, wij hebben in februari tijd vrij gemaakt om deze in april klaar te krijgen. we krijgen geen gehoor meer, de keuken laat op zich wachten, mails worden niet meer beantwoord, telefoons worden doorgeschakeld en verbroken. uiteindelijk krijgen wij Chloe aan de lijn en die laat weten dat de keuken in AUGUSTUS zal worden geleverd. hier kunnen wij niet mee lachen, onze nieuwbouw staat te wachten en kan dus niet verder worden afgewerkt, laat staan verhuist zonder keuken. wij nemen contact op dat dit zo niet kan, ze spreken over juli ahja maar wacht tis dan bouwverlof dusja dan werken we niet mevrouw, tzal toch augustus zijn, niks aan te doen wij moeten wachten, meermaals worden er mails verzonden, klachten geuit. onze keuken arriveert in SEPTEMBER. de levering loopt vlot, is oke en wordt goed geplaatst. de dampkap is geen juiste dus deze moet vervangen worden, echter dat moet eerst bekeken worden of dat wel juist is wat jullie zeggen' David geeft aan de dienst nazorg mee dat het klopt en dat hij foutief heeft ingevoerd. de dampkap wordt vervangen in FEBRUARI. tussentijd werd ons beloofd er compensatie te bezorgen, wanneer alle facturen komen, blijf ik mailen over de compensatie, geen gehoor, wekelijks mails. plots is er beweging en krijgen wij het antw u dient eerst de facturen te betalen en het dossier moet afgerond zijn alvorens wij een compensatie doen, deze is echter altijd in vorm van een kado (?!) wij ronden het dossier dus af in Februari na herplaatsing dampkap. 7 (!!!!) mails later naar Chloe, de store manager aartselaar krijg ik midden maart de mail met een lijst van opties kadootjes waaruit wij kunnen kiezen. wij mailen die zelfde dag terug wat we kiezen.. intussen zijn we 17/4, heb ik al 5 reminders gestuurd, zonder antwoord, en zonder kado ontvangen. mijn geduld is meermaals gerekt en gestrekt geweest, het is op. NOOIT meer DSM voor ons. ik wil gewoon mijn compensatie in welke vorm dan ook, en heel dit gebeuren loslaten.

Opgelost
V. D.
6/03/2024

Levering en plaatsing van ontbrekende onderdelen

Beste,Ik bestelde een keuken bij jullie in april 2023. Levering en plaatsing zou gebeuren begin oktober 2023. Bij plaatsing bleek dat er een aantal onderdelen ontbraken, zodat de keuken niet volledig afgewerkt kon worden. Dit werd toen zowel door de plaatser zelf als door mij aan de project coördinator onmiddellijk gemeld. Ik kreeg toen antwoord dat de ontbrekende onderdelen opnieuw besteld zouden worden. Na een maand niets gehoord te hebben, heb ik zelf contact opgenomen half november. Toen bleek dat er iets was misgegaan bij de productie en de ontbrekende onderdelen nog eens opnieuw in productie zouden gaan. In december heb ik meermaals geprobeerd contact op te nemen met de project coördinator voor een status opvolging, maar zonder succes. Half januari heb ik eindelijk de project coördinator wel kunnen bereiken, toen heeft hij me verzekerd dat de ontbrekende onderdelen waren aangekomen en dat de plaatser mij zou contacteren om de keuken te komen finaliseren. Opnieuw niets meer gehoord, dus ik heb zelf nogmaals gemaild eind februari, maar weeral krijg ik geen gehoor. Ondertussen wacht ik reeds 5 (!) maand op de levering en plaatsing van de ontbrekende onderdelen en finalisering van mijn keuken. De factuur voor de keuken werd correct betaald, ik heb het probleem van de ontbrekende onderdelen onmiddellijk gemeld, en al meermaals zelf contact gezocht om dit opgelost te krijgen, maar tevergeefs tot hiertoe.Ik verzoek jullie vriendelijk om dit nu eindelijk op te lossen en de volledige afwerking en oplevering van mijn keuken nog deze maand in orde te brengen.

Opgelost
A. P.
4/03/2024

Slechte dienst na verkoop

We hebben een keuken aangekocht bij DSM.De dienst na verkoop heeft zeer slechte documentatie doorgegeven, zoals de opening van de dampkap was gewoon verkeerd opgegeven, om de werf klaar te krijgen tegen levering van de keuken. Hiervoor zijn we machines gaan huren die we dan uiteindelijk niet nodig hadden, dus een extra kost naar ons toe. Die hadden we graag gecompenseerd gezien. De communicatie is beneden alle peil en er wordt gewoon niet gereageerd, beloftes worden niet nagekomen.Sebastiaan De Jonge is niet in staat om een keuken deftig uit te tekenen, vergeet speling te houden met een granietsteen. Hij is zeer slecht in communicatie en geeft geen respons op mails. Wij als klant moeten overal om vragen en zelf contact opnemen via telefoon, daar worden dan beloftes gemaakt en niet nagekomen. Verkeerde zaken worden er geleverd. Onze keuken is nog steeds niet in orde en we zijn ondertussen al vier maand verder. We wachten nog steeds op een nieuwe kast die verkeerd was opgemeten. We weten tot op heden niet wanneer deze zal geleverd worden en of ze überhaupt ook besteld is geweest. De dienst na verkoop communiceert gewoon weg niet. En op mails wordt niet geantwoord. Maar de klant moet wel alles op voorhand betalen of er wordt niet geleverd. Hadden we zelf niet gebeld om te horen hoe het zat met ons keukenblad, dan had het er tot op vandaag nog niet op gelegen. Graag had ik een compensatie gezien wegens de zeer slechte en onvolledige dienst na verkoop.

Opgelost
L. C.
15/01/2024

verkoop keuken

Een tijd geleden hebben we een keuken gekocht bij DSM Roeselare . Wat een droom was blijkt later begin van een nachtmerrie. Bij de aankoop hadden we duidelijk aangegeven nog bezig met de bouwvergunning van de woning . Een bijzonder opdringere verkoper deed ons tekenen en verzekerde ons dat we de plannen nog altijd konden wijzigen.Onze bouwvergunning werd afgekeurd en we moesten opnieuw starten.Telkens hebben we contact genomen met DSM Roeselare om een update te geven over de situatie . Vorige zomer toen onze bouwvergunning goedgekeurd was zijn we trots opnieuw naar DSM Roeselare gegaan met onze nieuwe plannen. Een verkoper die ons keukenplan getekend heeft bleek toen we gingen voor de eindbespreking ontslagen Niemand van DSM roeselare heeft op dat ogenblik ook maar de minste moeite in ons project gestopt. We zijn van de kast naar de muur gezonden en uiteindelijk radeloos vertrokken .Precies 1 week later kregen een aangetekend brief van de advocaat van DSM om een verbrekingsvergoeding te eisen van onze keuken! Radeloos zijn we opnieuw naar DSM getrokken waar ze ons dan gezegd als we een voorschot zouden betalen dat we ons dan geen zorgen moesten maken. We hebben dat dan ook gedaan .We dachten dat we de situatie opnieuw onder controle hadden.Dat was buiten mr Galle van DSM Roeselare gerekend. Vanaf dat ogenblik in de stroom mails niet meer gestopt ? deze kwamen steeds agressiever. Mijn vrouw zou volgens MR Galle een oplichters zijn.Een laatste poging om de plooien glad te strijken is gisteren opnieuw op niets uitgelopen. Volgens mr Galle waren we oplichters omdat we twee verschillende adressen hadden opgegeven ( 1 van de werf en 1 van onze huidige woning) .Mer dergelijke mensen als ons wilden ze bij DSM noiit nog iets te maken hebben . Na een slaaploze nacht heb ikzelf besloten om de stekker eruit te trekken. Ik heb een mail gezonden om mijn contract op te zeggen. Resultaat . Voorschot kwijt en contract breuk moeten betalen .Dit kost een hoop geld waar mijn vrouw en ik heel veel moet voor werken . Dit is de strategie van DSM . Een keuken verkopen en dan de klant moe maken totdat ze contract breuk doen . Hier zijn volgens mijn geen woorden voor . Voor mij is 1 ding zeer duidelijk nooit nog DSM meer . Laat dit een les zijn voor ieder die dit leest .

Opgelost
R. V.
10/12/2023

Anders gekregen dan besteld

Beste, onlangs bestelden wij een keuken bij jullie met als leverdatum 5/11/2023-19/11/2023. Die is ondertussen geleverd. Mooie keuken, zoals verwacht en kwalitatief zeker in orde. Doch zijn er enkele puntjes die wij zeker niet gevraagd hebben. Wij hebben de keuken gekozen in de toonzaal van Schoten. Daar is duidelijk te zien dat de bovenste spotjes in houtkleurige afwerking geplaatst zijn maar wij hebben die gekregen in MDF die we dan zelf moeten schilderen in een kleur naar keuze en waarvan dan eerst weer de deurtjes eronder moeten verwijderd worden. Dat hebben wij zeker niet besteld. De onderste spotjes zitten in de toonzaal in een zwarte afwerking en die hebben wij in een witte afwerking gekregen. Ook niet besteld. De verkoper M. die onlangs naar het filiaal in St. Niklaas is verhuisd schuift alle schuld van zich af en zegt dat de keuken die we bestelden ook geen exacte copy is geworden zoals die van de toonzaal.Dat klopt, er is nog aan apothekerskast bijgekomen en een paar andere kleinigheden, maar dat is dan toch geen reden om te zeggen dat het bovenste plankje ook niet moet zijn zoals in de toonzaal. Deze zegt dan dat het bovenste plaatje nooit voorzien is geweest. Moeten wij dat maar weten? En het staat duidelijk op de rendering zegt hij, inderdaad achteraf gezien staat het er op zoals het geleverd is, maar is het aan ons om die gebreken te zien? Wij als particulieren kijken daar anders naar. Wij zien niet echt naar die details en gaan ervan uit dat alles in orde is. Als die bovenplaat niet voorzien is moet hij dat aan ons vermelden dat deze niet bij die keuken hoort, of is dat een optie? Als hij dat had vermeld hadden wij nog altijd kunnen reageren, nu kan er niets meer aan gedaan worden zegt hij. Hopelijk kunnen jullie hier nog iets aan doen. Met vriendelijke groet,Ronny Van Landeghem - Tania Demeyere

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform