Terug

Vergoeding aan DSM

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: DSM Keukens

16/08/2024

Op de batibouw beurs hebben wij DSM keukens bezocht en werd er een offerte voor ons gemaakt. De keuken zou ons grofweg €21.000 kosten en omdat we nog geen tekenening van de architect hadden wouden we in eerste instantie nog niets tekenen maar er werd ons verzekerd dat we nog alles zouden kunnen aanpassen en kiezen. Na de tekening van de architect zijn we naar DSM gegaan voor de tekening van de keuken. Volgens verkoper Bart de Pover zouden wij in het middelste segment zitten qua kwaliteit en eenmaal in de winkel zeggen ze dat we in het goedkoopste segment zitten. Alles wat mijn architect heeft getekend zoals bv greeploze lades zitten niet in het goedkoopste segment en kunnen wij dus niet kiezen terwijl er werd gezegd dat we alles zouden kunnen kiezen. We werden een beetje lastig en toen kwam de manager en die zei dat ze de keuken van de architect zouden tekenen en dat we dan gingen zien aan hoeveel we zouden komen. De nieuwe tekening was inneens €34.000 wat we niet kunnen betalen. We kunnen ook niet meer onder de offerte onderuit en moeten €6000 boete betalen terwijl we nu ergens een keuken hebben moeten kopen en er geen budget meer over is voor die boete te betalen. We zijn belogen geweest over kwaliteit alsook over de aanpassingen die we niet konden doen. Graag willen wij hiervoor zo snel mogelijk een oplossing.

Berichten (4)

DSM Keukens

Naar: K. V.

22/08/2024

Geachte,We hebben onderstaande klacht in goede orde ontvangen.Graag komen we even terug op de inhoud ervan.Op 19/02/2024 ondertekenden onze klanten een bestelbon voor een bedrag van 21.900 euro. Ze ondertekenden eveneens een grondplan voor akkoord en vulden het BTW attest in. We namen een kopie van hun ID’s.De keuken werd gevraagd met als vooropgestelde leverperiode juli – augustus 2024.Onze diensten hebben een opmeting uitgevoerd op 27/04/2024, na deze opmeting is het de bedoeling dat we een laatste bespreking inplannen in onze toonzaal voor het finaliseren van de keuken. Volgens een ontwerp van de architect van de klanten maken we een aangepast ontwerp maar bijgevolg ook een andere prijs. Het ontwerp wijkt sterk af van het initiële grondplan.Daar loopt het spaak en komen we uit op een stevige meerprijs waarmee de klant niet akkoord gaat. Ze willen afzien van de aankoop dus wensen ze de éénzijdige verbreking van de bestelbon.Onze annulatie voorwaarden worden kenbaar gemaakt en er wordt overwogen om enkel meubilair af te nemen voor in de praktijkruimte van de klant.Mijn collega’s uit de toonzaal nemen contact op voor het inplannen van de opmeting van die ruimte. Blijkt dat er geen budget meer over is en dat ze de keuken/ meubelen niet zullen afnemen, zeker aangezien ze de keuken elders hebben aangekocht.Op onze mail van 02/08/2024 krijgen we geen reactie tot we deze klacht hebben ontvangen. In geval van een eenzijdige verbreking op vraag van de klant vragen wij de betaling van de verbrekingsvergoeding van 30%. Echter willen wij tot een gepaste oplossing komen en stellen wij uitzonderlijk en eenmalig de betaling voor van een verbrekingsvergoeding van 15% - 3285 euro.Uiteraard blijven onze eerder gedane voorstellen geldig: Afname van meubilair – 50%Uitstel naar de uiterste leverperiode van februari 2026 – maar aangezien er een andere keuken staat zal deze niet van toepassing zijn.Wij kunnen niet kosteloos afzien van de ondertekende bestelbon, dit staat evenzo vermeld in onze algemene voorwaarden.Indien wij voor 31/08/2024 geen reactie mochten ontvangen zien wij ons genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, het spreekt voor zich dat we dit willen vermijden.Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,​Metvriendelijkegroeten,​​​​​SofieWILLEMSCommercieelmanagementassistent,DSMKeukensesofie.willems@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.beaVaartLinks7,9850,NeveleVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: vrijdag 16 augustus 2024 22:45Aan: INFO DSM CUISINES info@dsmcuisines.beOnderwerp: Vergoeding aan DSMOPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

K. V.

Naar: DSM Keukens

22/08/2024

We willen graag wat meer informatie geven over dat er allemaal is gebeurd vooraleer we de bestelbon hebben ondertekend. Op 19/02/2024 zijn we voor de eerste keer naar batibouw in brussel geweest. Op dat moment hadden we enkel het compromis van onze koopwoning ondertekend, dus nog geen sleutels van de woning. We hadden totaal geen idee hoe we de verbouwing gingen aanpakken en wat we juist wilden doen met de ruimtes. Ons bezoek naar batibouw was puur voor inspiratie op te doen naar de toekomst toe. Daar werden we aangesproken door een verkoper van DSM keukens of we 10 minuten van ons tijd hadden voor een vrijblijvende offerte. Aangezien we van plan waren om een nieuwe keuken te kopen met onze verbouwingen leek ons dat zeker interessant om te doen. We gaven aan dat we totaal niet weten wat we wilden, dat we de afmetingen niet wisten omdat het grondplan niet up to date was van onze woning. En dat we ook geen toegang hadden tot de woning voor dat moment. De verkoper gaf aan om zelf een tekening te maken en dat achteraf alles aangepast kon worden naar onze wensen. Hij gaf aan dat we op die dag een prijs vast gemaakt kon worden met de batibouw koriting en we 2 jaar tijd hadden om alles op orde te zetten. We gaven aan dat we de toestellen zelf gingen aanschaffen. (Koelkast, oven, microgolf, quooker, kookplaat en afzuigkap). Toch werder deze toegevoegd aan de offerte, we hadden de verkoper gevraagd waarom hij deze had toegevoegd en hij antwoordde erop dat we dat later alles nog konden aanpassen. ( achteraf gezien is dat beter voor DSM, hoe hoger de offerte hoe hoger de vergoedingen) Ook gaf hij aan dat de kwaliteit van de keuken 2e klasse was echter bij onze afspraak achteraf bij dsm was deze 3e klasse. Ook staat er 19/02/2021 op de bestelbon als datum terwijl het 19/02/2024. We hadden besloten om een interieurarchitect in huren om ons te helpen met de inrichting van onze koopwoning. Toen we daarmee naar dsm keukens gingen dan kon plotseling niets waargemaakt worden. We hadden maar enkele keuzen van kleuren, patronen. Ze gaven ook aan dat ze geen rondingen in hún materiaal konden maken terwijl heel ons huis met rondingen zit. Na een kleine discussie hierover vroegen de om met de manager te praten, die kon ons zeggen dat het wel allemaal ging met een extra €14.000. Totaal €34.000. We hadden ook de optie om de keuken zonder werkblad en zonder toestellen te kopen voor €24.000 wat boven ons budget zit voor een niet complete keuken. Daar kregen we ook te horen dat er een boete was van 30% of aankoop van andere meubelen voor 50%. De enthousiasme voor onze eerste koopwoning en verbouwing is totaal verpest door deze ervaring van DSM. Er zijn onvoorziene kosten bijgekomen tijdens de verbouwingen en we hebben een keuken bij ikea gekocht op afbetaling. Het budget is op zoals we hebben doorgegeven dsm. We begrijpen dat DSM wat kosten heeft gehad met ons (opmeting, werkuren verkoper/tekenaar..) Daarom zijn we bereid om een vergoeding te betalen van €1000 Mvg Amine en Kim

DSM Keukens

Naar: K. V.

27/08/2024

Geachte,We hebben uw reactie nagelezen.Door het ondertekenen van deze bestelbon zijn jullie akkoord met onze algemene voorwaarden.Er kunnen ten allen tijde aanpassingen doorgevoerd worden aan de keuken, het spreekt voor zich dat dit ook mits de nodige min – of meerprijzen zijn. Wij begrijpen dat er zich altijd onvoorziene omstandigheden kunnen voordoen en dat het budgettair ook moeilijk is maar dit doet geen afbreuk aan de bestelbon die door jullie beiden werd ondertekend.Om kort verhaal te maken in dit dossier willen wij geheel uitzonderlijk en enkel vanuit commerciële overwegingen het tegenvoorstel doen dat we mits betaling van 2190 euro (komt overeen met 10% ipv 30%) akkoord kunnen gaan om de bestelbon te verbreken. Indien u hier niet mee akkoord kan gaan dan zien wij ons genoodzaakt uw dossier door te geven aan onze juridische dienst. Het spreekt voor zich dat wij het niet zo ver willen laten komen. Indien gewenst kunnen wij akkoord gaan met een afbetalingsplan. Kunt u ons laten weten hoe u hiertegenover staat? Hopend op een positieve reactie,​Metvriendelijkegroeten,​​​​​SofieWILLEMSCommercieelmanagementassistent,DSMKeukensesofie.willems@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.beaVaartLinks7,9850,NeveleVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 22 augustus 2024 21:15Aan: INFO DSM CUISINES info@dsmcuisines.beOnderwerp: Nieuw bericht van KIM VOPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

DSM Keukens

Naar: K. V.

27/08/2024

Beste,Bedankt voor uw reactie, we gaan akkoord met het voorstel. Wat zijn de mogelijkheden voor een afbetalingsplan?MvgVerzonden vanuit Outlook voor iOSVan: Sofie WILLEMS sofie.willems@dsmkeukens.beVerzonden: Tuesday, August 27, 2024 12:03:04 PMAan: amine.nassibi@outlook.com amine.nassibi@outlook.comCC: klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beOnderwerp: Test Aankoop Nieuw bericht van KIM V - !!Batibouw/D06/En-Nassibi/Lebbeke Geachte,We hebben uw reactie nagelezen.Door het ondertekenen van deze bestelbon zijn jullie akkoord met onze algemene voorwaarden.Er kunnen ten allen tijde aanpassingen doorgevoerd worden aan de keuken, het spreekt voor zich dat dit ook mits de nodige min – of meerprijzen zijn. Wij begrijpen dat er zich altijd onvoorziene omstandigheden kunnen voordoen en dat het budgettair ook moeilijk is maar dit doet geen afbreuk aan de bestelbon die door jullie beiden werd ondertekend.Om kort verhaal te maken in dit dossier willen wij geheel uitzonderlijk en enkel vanuit commerciële overwegingen het tegenvoorstel doen dat we mits betaling van 2190 euro (komt overeen met 10% ipv 30%) akkoord kunnen gaan om de bestelbon te verbreken. Indien u hier niet mee akkoord kan gaan dan zien wij ons genoodzaakt uw dossier door te geven aan onze juridische dienst. Het spreekt voor zich dat wij het niet zo ver willen laten komen. Indien gewenst kunnen wij akkoord gaan met een afbetalingsplan. Kunt u ons laten weten hoe u hiertegenover staat? Hopend op een positieve reactie,​Metvriendelijkegroeten,​​​​​SofieWILLEMSCommercieelmanagementassistent,DSMKeukensesofie.willems@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.beaVaartLinks7,9850,NeveleVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 22 augustus 2024 21:15Aan: INFO DSM CUISINES info@dsmcuisines.beOnderwerp: Nieuw bericht van KIM VOPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform