Terug

Disproportionele schadevergoeding van 30% zonder uitvoering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

S. E.

Naar: DSM Keukens

09/07/2025

Geachte, Ik wens klacht in te dienen tegen DSM Keukens wegens het eisen van een verbrekingsvergoeding van 30% op een bestelling die nooit werd uitgevoerd en waarvoor geen enkel voorschot werd betaald. De overeenkomst is tot stand gekomen onder omstandigheden die juridisch problematisch zijn (medische situatie, geen duidelijke toelichting van het schadebeding, etc.). Tot op heden is er: • geen keuken in productie genomen, • geen levering of werk uitgevoerd, • geen voorschot betaald. Desondanks werd mij een forfaitaire schadevergoeding van meer dan €13.000 opgelegd, wat ik als disproportioneel en onwettig beschouw. DSM heeft intussen een advocaat ingeschakeld die hiermee blijft aandringen. Ik heb zelf een voorstel tot minnelijke regeling gedaan van €950, wat ik redelijk acht in verhouding tot de mogelijke administratieve kosten, maar hierop werd nog geen aanvaardend antwoord gegeven. Ik wens graag dat Test-Aankoop optreedt om mij hierin bij te staan, en DSM ertoe aanzet een realistische regeling te aanvaarden in overeenstemming met de consumentenwetgeving. Met dank bij voorbaat voor jullie ondersteuning. Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

DSM Keukens

Naar: S. E.

10/07/2025

Geachte, We hebben deze klacht in goede orde ontvangen doch betwisten wij de inhoud ervan. Het dossier werd doorgegeven aan onze raadsman, op geen enkel moment mochten wij een minnelijk voorstel ontvangen. Niet onze raadsman, noch wijzelf. Integendeel zelfs, er werd een mail gestuurd waarin uw abonnee blijft aandringen op een kosteloze annulatie, de (absurde) redenen niet vernoemend. De verdere communicatie verloopt via onze raadsman, wij geven geen verder gevolg aan deze klacht. Uw abonnee mag onze raadsman steeds contacteren via de door hem gekende coördinaten voor het vervolg van zijn dossier. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, ​Metvriendelijkegroeten, ​ SofieWILLEMS Commercieelmanagementassistent , DSMKeukens esofie.willems@dsmkeukens.be wwww.dsmkeukens.be a VaartLinks7 , 9850 , Nevele Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 9 juli 2025 11:31 Aan: INFO DSM CUISINES info@dsmcuisines.be Onderwerp: Disproportionele schadevergoeding van 30% zonder uitvoering OPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 25 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform