beste,
Ondanks het feit dat DSM keukens toegeeft dat het werkblad en de opstaande wand in natuursteen verschillen van afwerking, kleur en structuur. Weigert men dit aan te passen.
We sommen nog even op.
Twee dagen na de opmeting krijgen we telefoon van jullie. Jullie zijn niet zeker van de opgemeten maten. (bewijs: mail aan de firma van de natuursteen met de maat van het werkblad en vermelding dat geen enkele verantwoordelijkheid bij ons ligt!)
Bij de eerste plaatsing komt de opstaande wand, kant kookplaat, in 3 delen waarvan men 1 deel niet mee heeft. We hebben er 10 talen keren op aangedrongen die opstaande moet zoals in de vorige keuken uit één deel!
Uitleg van de installateurs, we maken dat niet in één deel.
Absurd, in jullie showroom zijn we samen met de verkoper gaan kijken. Daar staat er een model dat 3 keer zo groot is dan onze wand, en dat uit één deel.
Na de eerste plaatsing hebben we beneden nergens verlichting. De plaatsers zijn al vertrokken en hebben dat niet gecontroleerd. Eerste telefonisch contact, we hebben nergens aan geweest het is niet onze fout.
Het is dus de klant zijn fout (de rode draad doorheen het volledige verhaal)
Uiteindelijk door het losmaken van een schakelaar voor het plaatsen van de opstaande wand, was een draad van de lichtschakelaar losgekomen.
Naast dat bleven we achter met een stopcontact vol krassen. Men wist niet hoe men die moest losmaken en hebben ze met een schroevendraaier geprobeerd dat los te maken. Gevolg een nieuw stopcontact ( 2 weken er voor alles vernieuwd) staat vol krassen. Ook daar doet men of het hen schuld niet is. (foto’s voor en na als bewijs in bijlage)
Zoals je aan de foto’s kan zien is de structuur, de kleur, exact hetzelfde als het werkblad. Alleen in 3 delen waarvan één deel ontbreekt.
Bijzonder is ook de andere zijwand. Volgens DSM is dat een correcte afwerking.
Bij het bellen en mailen, krijgt de klant de schuld. U had het duidelijk moeten aangeven dat u de opstaande wand uit één stuk wou. WE HEBBEN NIKS ANDERS GEZEGD VOOR WE DE BESTELBON ONDERTEKENDE. We hebben zelfs foto bewijs meegebracht om aan te tonen dat de oude keuken, de opstaande wand uit één geheel is.
Het vervolg is hallucinant.
Er wordt een nieuwe opstaande wand geplaatst uit één deel maar die is diepzwart, heeft een veel ruwere structuur.
Samen met de vertegenwoordiger van de natuursteen komt men kijken. Wordt toegegeven dat er verschil is.
Uit 2 stalen moeten we kiezen om het aan te passen. We vragen dan om alles, werkblad en opstaande wand, uit de keuze die we gaan maken, te plaatsen.
Wordt geweigerd!
Dan moet er op zijn minst opnieuw worden opgemeten, want de zijkant die compleet niet aansluit met de vensterbank, is weggehaald, een nieuwe is nog niet geplaatst en nog niet opnieuw opgemeten.
Ook de steen die te donker is loopt schuin. Waarop de vertegenwoordiger van de natuursteen zegt. Het kan zijn dat de afzuigkap of kast niet helemaal recht is.
Opnieuw waanzinnig. U bent komen opmeten nadat de kasten en afzuigkap zijn geplaatst. Met andere woorden, jullie zijn niet instaat om (mocht het al schuin zijn) dat verschil op te meten en aan te passen in het versnijden van de steen. Bijzonder!
Poging 3 voor opstaande wand. Na een nieuwe opmeting sluit alles nu wel mooi aan. Oef!
Maar die steen is nu nog zwarter, even ruw als de vorige. Verschilt onaanvaardbaar veel met het werkblad.
Opnieuw is het de klant zijn schuld! U heeft dat staal toch gekozen.
Klopt maar we konden maar uit 2 kiezen en bij het kiezen hadden we al twijfels.
Dan krijgen we te horen er zal altijd een verschil zijn want u heeft gekozen voor 3 cm werkblad, 2 cm opstaande wand.
Wij hebben dat NIET gekozen! Wij zijn geen experte. Jullie bepalen hoe dik dat alles moet zijn. Waarschijnlijk standaard, 3 en 2cm.
Mijn vrouw wordt verweten dat zij bij het eerste bezoek van de natuursteen vertegenwoordiger, niet aanwezig was. Pardon! Ik (haar man) was thuis heeft alles doorgenomen en daarna besproken.
Het is dus opnieuw de klant zijn fout!
Ondertussen doet men alles af als een aanvaardbare afwijking, dossier gesloten.
Zelf op onderzoek uitgegaan, bij andere winkels van DSM, concurrentie, en natuursteenspecialisten.
Overal krijgen we hetzelfde te horen. Wanneer je niet start vanuit één bron in natuursteen dan wordt het moeilijk om exact dezelfde te hebben voor werkblad of opstaande wand.
En dan komt het, wordt niet alleen door verschillende winkels, specialisten bevestigd, ook bij het laatste bezoek van DSM en Jetstone.
Werkblad en opstaande wand vervangen en uit één originele bron halen. Dat gaan we niet doen want (zoals overal bevestigd wordt door andere natuursteenspecialisten) de kans dat er schade gaat zijn aan de kasten en apparaten is reëel door het verwijderen van de oude steen.
Conclusie: DSM gaat vanaf dag één in de fout maar wijst altijd naar de klant. Die heeft de foute beslissing genomen en heeft de foute keuze gemaakt.
Klopt! We hebben de verkeerde keukenverkoper/installateur gekozen. Eentje die altijd de klant de schuld geeft als er iets fout is.
Hier stopt het nog niet.
We hebben een kruidenrekje bijbesteld.
Dat is ondertussen bij DSM aangekomen. We kregen de factuur en het bericht dat het klaar ligt om afgehaald te worden.
Sindsdien is mijn van DSM 4 keer bij ons geweest om enkele kleine herstelling te doen en de discussie over de natuursteen te bespreken.
GEEN ENKELE KEER HAD MEN HET KRUIDENREKJE MEE! Wat een klantenservice.
Laatste telefoontje werd beloofd, wegens alle miserie, we gaan een kredietnota sturen en het kruidenrekje gratis leveren.
Gisteren mail gekregen, dat het kruidenrekje is geleverd en samen met de kredietnota.
Groot was onze verwondering, we hebben geen kruidenrekje ontvangen en ook geen kredietnota.
Wedden dat het weer onze fout zal zijn.