Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Service 1 jaar gratis stockage wordt niet nageleefd
Op 7 november 2024 hebben wij bij Impermo Wevelgem een bestelling geplaatst voor terrastegels. Deze bestelling gebeurde ruim op voorhand, met het oog op een geplande aanleg van ons terras in de eerste maanden van 2025. Door de verkoopster werd een voorlopige leverdatum ingepland op 21 februari 2025, en eind januari vernamen wij dat de geplande tuinwerken zouden worden uitgesteld. De exacte nieuwe timing was toen nog onduidelijk. In de eerste week van februari 2025 hebben wij de volledige koopsom betaald, zodat wij konden genieten van Impermo hun service ‘1 jaar gratis stockage’, zoals vermeld op de offerte, de factuur én op hun website. Dit gaf ons de zekerheid dat de tegels op onze naam gereserveerd waren en beschikbaar zouden zijn wanneer wij ze nodig hadden. Gedurende de daaropvolgende maanden hebben wij meermaals de voorlopige leverdatum aangepast via hun systeem, telkens in overeenstemming met de vorderende planning van onze tuinman. Tot en met begin mei konden we telkens zonder problemen een datum kiezen, wat ons deed vermoeden dat de voorraad voor ons gereserveerd bleef. Op woensdag 7 mei kregen we te horen dat onze tuinman vroeger kon starten, en dat de tegels dus mocht geleverd worden. Toen ik echter opnieuw het systeem raadpleegde, bleek dat er pas leveringsdata beschikbaar waren vanaf begin juli. Uit bezorgdheid contacteerde ik de verkoopster met de vraag of de levering nog kon gebeuren. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vervolgens te horen dat onze tegel niet meer op voorraad was. Dit ondanks het feit dat wij de volledige betaling reeds maanden geleden hadden voldaan en in de veronderstelling verkeerden dat de tegels op onze naam stonden en dus niet beschikbaar zouden zijn voor doorverkoop. Wij kregen bovendien te horen dat een definitieve datum vereist is om de voorraad te garanderen — wat haaks staat op het concept van een gratis opslag van één jaar. Volgens de algemene voorwaarden van Impermo (hoofdstuk 8) blijft het eigendomsrecht bij Impermo tot volledige betaling heeft plaatsgevonden. Die betaling werd echter begin februari volledig uitgevoerd. Op dat moment zijn wij dus, conform de voorwaarden, eigenaar van de tegels geworden. Wij gingen ervan uit dat de stockage betekende dat deze tegels fysiek voor ons gereserveerd werden. Ondanks herhaalde communicatie met zowel verkoopster als klantendienst kregen wij steeds hetzelfde antwoord. Uiteindelijk werd ik opnieuw doorverwezen naar Impermo Wevelgem, waar ik persoonlijk langsging. Ter plaatse kreeg ik echter te horen dat zij niets voor ons konden doen en dat alles via de klantendienst moest verlopen. Deze nutteloze verplaatsing van bijna 100 km heen en terug had perfect vermeden kunnen worden. Vervolgens ontvingen we opnieuw een mail van de klantendienst met de melding dat hun stockage digitaal gebeurt en niet fysiek, wat ook weer tegenspreekt met wat er op hun website te vinden is. Wij zijn dan ook bijzonder teleurgesteld in de afhandeling van deze situatie. Niet alleen werd onze bestelling – ondanks betaling en de garantie van stockage – verkocht aan een andere klant, maar wij blijven nu achter met ernstige gevolgen voor onze tuinwerken. Onze tuinman moet zijn planning aanpassen, waarbij bepaalde werken nu manueel uitgevoerd moeten worden. Dit resulteert in extra kosten voor ons als klant, kosten die rechtstreeks voortvloeien uit Impero's contractbreuk. Wij eisen dan ook het volgende: 1) De betaling van de meerprijs van de tuinman als schadevergoeding. 2) De levering van onze tegels voor het einde van het bouwverlof OF volledige! terugbetaling van onze tegels zonder dat er 30% afgehouden wordt.
Geen oplossing voor foutief geleverde tegels
Op 27/2/'25 kochten wij tegels voor ons terras aan bij Impermo voor €1764,69, die op 24/4/'25 zouden geleverd worden. Bij levering doen we 1 pallet open om te controleren of het de juiste waren, dit bleek zo te zijn. Tot onze vloerder in het weekend van 1 mei onze tegels wou komen leggen en zag dat het ander pallet de foutieve tegels bevatte. Natuurlijk konden ze in het weekend van 1 mei ons niet verder helpen, omdat dit een verlengd weekend was. Maar het werd echter een heel gedoe, na veel heen en weer gebel, zouden ze uiteindelijk onze tegels pas op 12/5/'25 komen omwisselen. Terwijl onze vloerder een gaatje kon maken dit weekend (10/5/'25) om opnieuw langs te komen. Uiteindelijk zouden ze dan toch de levering vroeger kunnen laten plaats vinden, gisteren (9/5/'25). Echter hebben we niemand bij ons gezien en zijn onze tegels dus nog steeds niet omgeruild! Wij hebben uiteindelijk onze vloerder 2x moeten betalen voor werk dat hij niet heeft kunnen uitvoeren omdat impermo hun werk niet juist doet. Ondertussen hebben we al meer dan 20x gebeld, maar het enige dat ze ons meedelen is dat ze ons terugbellen. Nog nooit een telefoon terug gekregen en ook nog steeds geen tegels te zien. Ik eis een schadevergoeding en mijn tegels zo snel mogelijk geleverd.
Kwaliteitsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 26/03/2024 kocht ik een vloertegel 'Belvista White' in uw winkel en betaalde ik er €2842,37 voor. Geachte, We hebben nog niet eens een jaar onze vloer liggen bij ons thuis. Toen wij bij jullie kwamen hebben wij gevraagd voor een onderhoudsvriendelijke vloer. Er werd ons aan een keramische vloer te nemen hier hebben wij zeker naar geluisterd en vaker bij jullie langs geweest om toch zeker te zijn dat we geschikte vloer zouden kopen. Elke keer dat we langs kwamen waren jullie zo loven over deze vloer. Maar wij zeker niet tevreden over. Wij hebben deze klachten als eens later horen aan jullie toen werden wij met moesjes weg gestuurd na heel vaak zagen hebben jullie toen een expert laten komen. Die heeft ons toen geholpen met een bijtend product wat niet veilig was voor ons en ons kind. Ondertussen is het zo erg geworden dat zelf dagelijkse voetstappen niet uit vloer gaan voor keramische vloer vind ik dit echt schandalig. ( je ziet mooi het verschil van hoe wij de vloer hebben aangekocht tot wat voor vloer we nu ook hebben zelf onze vloer die er voor op lag van zoveel jaren geleden kuiste zelf beter) Wij gebruiken het product dat jullie ons hebben aangeraden met goed schuren en dan 15 minuten laten inwerken zonder dit te laten opdrogen en daarna nog 2 maal met zuiver water na spoelen zoals vermeld op het product zelf. Als dit probleem niet wordt opgelost zullen wij verdere stappen zetten want dit is echt schandalig. Wij hebben ons huis gerenoveerd en durven zelf niet mensen te vragen bij thuis gewoon doordat we duidelijke zien dat het niet uitmaakt of we kuisen of niet het blijft vuil. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - factuur
Probleem met levering
Ik bestelde 15-APR-2023 nieuwe tegels voor de verbouwingen waar we in juni aan gingen werken. Er werd een leveringstermijn van 4-8 weken geafficheerd. Na enkele malen zelf Impermo te contacteren, werd mij een verwachtte leverdatum van 25-MEI-2023 medegedeeld. Die datum passeerde, en ik contacteerde Impermo opnieuw. Dan werd er mij een leverdatum aan het einde van de volgende week medegedeeld. Zo ging het week an week verder, tot we uiteindelijk in juli zaten. Ik was het beu om aan het lijntje gehouden te worden, en ben toen naar Impermo op de Boomsesteenweg in Wilrijk gereden. Daar werd ik nogal bruut te woord gestaan door een lokale medewerker, die er liever niets mee te maken wilde hebben aangezien ik de tegels online had besteld, niet fysiek in de winkel. Na me te vertellen dat deze tegels niet meer gemaakt, en dus ook niet meer geleverd zouden worden, beloofde hij me dat het hoofdkantoor de eerstvolgende werkdag met mij contact zou opnemen. Wederom gebeurde dit niet. Ik begon dan maar terug met de klantendienst te bellen, die me wederom beloofden dat ze contact hadden gehad met de leverancier, en dat de tegels nu wel degelijk eind Juli zouden geleverd worden. Het spelletje begon opnieuw, dat de datum verstreek, ik contact opnam met Impermo, en dat ze me vertelden dat het de week erop wel degelijk geleverd zou worden, bevestigd door de leverancier. Ik vroeg een compensatie voor alle hinder die ik hiervan ondervonden had, en na meermaals vragen werd mij gratis tegellijm en voegsel aangeboden. Dit vond ik nogal een schofferende tegemoetkoming. Ik heb intussen getracht met iemand anders op de klantendienst in contact te komen, die me uiteindelijk vertelde dat er nu wel degelijk grondig contact met de leverancier zou zijn geweest, en dat de tegels verwacht worden bij impermo geleverd te worden rond begin september (3.5 maanden na initiële leverdatum). NA enorm aandringen werd er akkoord gegaan met gratis levering bij me thuis. Ik ben n in blijde verwachting van de tegels being Septmeber, maar bereid me al voor op een nieuwe teleurstelling. Grootste teleurstelling in dit hele verhaal blijft het gebrek aan serieux die Impermo hier aan de dag legde. Enerzijds werd er nooit pro-actief met mij contact opgenomen, zonder mijn aandringen en wekelijkse telefoons. Anderzijds werd er mij meermaals verteld dat er wel degelijk grondig contact met leverancier was geweest, terwijl in realiteit bleek dat dit pas in Augustus grondig gebeurde. ten laatste is er mij tot 2x toe beloofd dat het hoofdkantoor met mij contact zou opnemen, dit is ook nooit gebeurd.
Geen levering, geen oplossing
Beste, Ik bestelde Travertin tegels 30x60 en twee stuks Margaux op 31/05/2023 en kreeg op 5 juni een bevestigingsmail om ze op 17 juni op te halen in Zaventem. Dezelfde dag ontving ik de bestelbon met dezelfde datum: afhalen in Zaventem op zaterdag 17 juni.Toen ik op 17 juni aankwam in het afhaalstation in Zaventem, werd er geen levering gevonden.Ik belde de klantendienst en ze vertelden me, tot mijn verbazing, dat de levering inderdaad voorzien was voor eind juli.Hun verklaring was dat de twee stukken Margaux vertraging hadden en dus de hele levering is vertraagd en dat ze nu niets konden doen.Blijkt dat de bestellbon gesplitst had moeten worden om de deadline die je jezelf gesteld had voor 17/06 gehaald te hebben. En ik had op de hoogte moeten worden gebracht van de wijziging en/of vertraging van de levering.Toen ik de bevestigingsmail ontving, heb ik drie keer gebeld (ik heb het oproeplogboek bewaard) om er zeker van te zijn dat de levering inderdaad 17/06 te verwachten is. Elke keer kreeg ik de verzekering dat er geen probleem is en dat ik met een gerust hart de levering kan ophalen op 17/06. Dus als klant heb ik er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat alles volgens plan verloopt. Ik heb u de kans gegeven om het dossier bij verschillende gelegenheden te controleren en eventuele fouten te corrigeren.Als gevolg van de niet-communicatie door u heb ik mijn tegelzetters besteld van 19-21/06 incl. Direct gevolgd door de loodgieter om de toestellen te installeren, direct gevolgd door de parketplaatser en de goedkeuring van het water.Nu, het hele plan valt in duigen. Door de bouwverlof kan noch de tegelzetter meer verzetten, noch kan de loodgieter verder, wat betekent geen goedkeuring van het water tot in augustus of later.Wij gaan per 1 juli verhuizen.Natuurlijk heb ik dit allemaal uitgelegd maar het antwoord was en is elke keer als ik contact opneem met de klantenservice: we houden je op de hoogte wanneer de tegels geleverd kunnen worden. We konden in het weekend niets doen omdat de logistiek veel tijd nodig heeft om vooruit te plannen....In principe heb ik geen enkele verontschuldiging ontvangen, noch enig teken van echte inspanning om de fout die je hebt gemaakt te corrigeren.Mijn tegelzetter verwacht nu dat ik betaal voor de dag van vandaag, die hij voor mij had gereserveerd en toen ik hem zaterdag liet weten dat de tegels niet waren aangekomen, kon hij geen andere werk inplannen.Ik heb vandaag vrij genomen, de parkeer gereserveerd voor de tegelzetters.Impermo blijft me vertellen dat ze me op de hoogte houden, maar nooit terugbellen of contact opnemen via e-mail. Elke keer als ik bel sinds de nachtmerrie begon, moet ik het hele verhaal opnieuw beginnen, alleen maar om de les te krijgen dat je niets kunt doen, aangezien de logistiek tijd nodig heeft om de nieuwe levering in te plannen.Ik wens uitdrukkelijk en met aandrang te vragen om hier een gepaste compensatie en oplossing voor te voorzien,Dank bij voorbaat, IU
verkeerde vloer geleverd
Beste, ik bestelde artikel 146227 beige vloer. IMPERMO leverde echter in gesloten verpakking 146226 (licht grijs)op de factuur en de bestelbon staat duidelijk de beige.We hebben dit pas gemerkt tijdens het vloeren (onze mensen weten dat niet en de klant woont daar niet. Klantendienst impero zegt dat het hun probleem niet is want we moesten de bestelling maar nakijken. Dit is er zeer ver over. Ze hebben niet geleverd wat besteld en gefactureerd is. De klant moet verder want maandag leveren ze zijn keuken. Dat kunnen we niet uitstellen. IMPERMO wil geen enkele compensatiet geven en was nogal kortaf tijdens het telefonisch gesprek. Werd vlakaf gezegd dat het ons probleem is. Kunnen we hier mee verder? We moeten zelf onze klant hier een serieuze compensatie voor gaan betalen.Groetendries lionlion building solutions
Problemen met de tegels die een verkeerde bakking hebben & de klantenservice & de leveringen
Beste, Wij hadden bij impermo besteld maar hebben nu al een 7 tal problemen gehad. Het begon met 12 november met de afhaling die gepland stond om die dag te gaan ophalen. Toen we daar toekwamen waren de tegels daar niet en vertelden ze ons dat er iets misgelopen was met de website. Ik heb dan telefonisch een nieuwe levering gepland dit keer aan huis voor de week erop donderdag 17 november, dit was al een aantal dagen vertraging op onze werken in de badkamer maar goed zolang we ze maar hadden. De donderdag om 16 u merkte ik dat ze nog steeds niet toegekomen waren en belde ik hun op, en daar vertelden ze me dat de levering niet ingepland stond en we deze dus weer niet gingen ontvangen. Ze gingen kijken voor een oplossing zodat we die zaterdag 19 november gingen kunnen afhalen en dat ging normaal inorde zijn, de dag erop vrijdag 18 november kregen we terug telefoon dat er weer iets misgelopen was en dat een deel van de bestelling in een andere plaats lag en het daardoor misliep. Ze zeiden dat ze normaal pas versturen als alles samen is maar ik vroeg of ze al konden doorsturen wat ze wel binnen hebben zodat we toch eindelijk van start konden met het leggen van de vloer aangezien die binnen waren. Die zijn dan ook zaterdag op afhaling binnen gekomen in zedelgem en zo hadden we toch een deel. Hieronder de Ultimate Carrara tegels en de Artisan moss green tegels. We gingen dan normaal de Ultimate white tegels de week erop woensdag 23 november krijgen. Wat dus al bijna 2 weken later is. De dinsdag 22 november heb ik voor de zekerheid nog eens gebelt om te zien of de tegels zeker geleverd zullen worden en daar vertelden ze me dat ze weer niet ingepland stonden doordat ze niet meer voorradig zijn. Dus nu waren ze ineens niet meer in voorraad en vertelde de persoon aan de telefoon me dat de tegels waarschijnlijk mee zijn geleverd naar een andere persoon en dat ze zo snel mogelijk zullen kijken dat we ze aan huis geleverd gingen hebben. Dit bleek pas de week erop woensdag te zijn. Zo hadden we dus al een 3 weken vertraging op onze werken. Toen de tegels dan eindelijk toekwamen waren ook 4 van de tegels beschadigd aan de zijkanten. Dit is al het 5 de probleem nu. Daar hebben ze dan niet moeilijk overgedaan en de tegels terug betaald en ook de verzendkosten kregen we terugbetaalt maar dit is eingenlijk maar normaal en ook geen vergoeding. We zijn dan van start gegaan met de Ultimate white tegels en hebben alles gesneden met professionele materialen van festool dus dit zou normaal geen probleem mogen zijn. Met de Ultimate carrara tegels die van dezelfde materiaal zijn keramische tegels van 1m20 op 1m20 hebben we geen problemen gehad met het snijden ging allemaal vlot en zonder breuken. Met de Ultimate white tegels daarin tegen zijn 8 van de 14 tegels gebroken tijdens het snijden wat geen toeval meer kan zijn dit is meer dan de helft van de tegels die breken. Nu merkten we ook op dat als je de Ultimate white tegels naast de ultimate carrara legt dat je duidelijk kan zien dat de ultimate white tegels te warm gebakken zijn en dat ze hierdoor zo snel breken. We willen dus graag al die tegels terug betaald krijgen want dit kan zo niet verder dat ze een voor een breken. we hebben al 2 tegels bij moeten bestellen die we dan aan de helft van de prijs kregen. En deze hebben nu ook al vertraging opgelopen. Nogmaals. We kunnen zo niet verder, het risico dat we ons lavabomeubel bevestigen aan de tegels en dat de tegel breekt is dus zeer groot en we willen dit ook niet proberen zo.Maar impermo weigert te accepteren dat het door de tegels is en zegt dat het onze schuld is. Na al deze problemen met hun vind ik ook dat hun klanten service echt niet goed is want ik moest zelf voor alles bellen en kijken anders gingen ze zelf nooit doorhebben dat de tegels niet geleverd werden. En nu nog eens de breuken bij de tegels en die ook nog eens beschadigd toegekomen zijn. Ik denk dat die reeks tegels dus een foute reeks is met problemen en we zullen dus moeten kijken voor andere. Maar willen graag dat toch opzijn minst deze tegels terug betaald worden.
Vroegtijdige slijtage
Beste, wij bestelden 2 jaar geleden keramisch parket maar deze vertoont nu al sporen van slijtage.-op 4 juli is er een specialist ter plaatse geweest.-op 14 september kregen we dan bericht dat we een nieuwe vloer mochten komen uitkiezen in de toonzaal. Wat er volgens mij op duidt dat er iets niet in orde was met het product.-Wij hebben daar dan op gereageerd dat de kosten om deze nieuwe vloer te leggen op kunnen lopen tot +-€10.000 gezien de oude vloer moet uitgebroken worden en alles terug moet gelegd worden.-Jullie gaan hier niet verder op in en blijven bij de oorspronkelijke vergoeding waar wij dus niets mee zijn.
Kleurverschil tegel
Beste, in de zomer van 2021 kozen wij op basis van een voorstelling in de showroom van Impermo zaventem de tegel die wij zouden voorzien bij de verbouwing van onze badkamer voorzien april 2022.De opstelling in de showroom had een wandtegel van 30x90 en een vloertegel van 60x60 in identiek dezelfde kleur. wij gebruikte die referenties om onze aankoop te doen en zowel op factuur als op de verpakking van de tegels lijken we de juiste aankoop te hebben gedaan. Echter na plaatsing van de tegel stelde wij vast dat het kleurverschil enorm is, en we niet kunnen spreken van dezelfde kleur tegel. AL is het dat wel op papier. We hebben dit aan impermo gemeld die ons enkel aangaf dat we dan maar beter de verpakking hadden moeten nakijken bij levering. Ik gaf hen door, gestaafd door foto's dat er weldegelijk sprake is van dezelfde tegelkleur volgens de verpakking. Het lijkt mij dan ook vrij normaal dat wij hier niet verder aan twijfelde en onze vloerder lieten starten met de plaatsing. Daar wij geen kosten willen dragen voor afbraak hebben we de vloer behouden ondanks dat dit eigenlijk niet is wat we verwacht hadden na het bezoek aan de toonzaal van impermo.Mij lijkt het nogal vreemd om een opstelling tentoon te stellen waar toch in realiteit grote verschillen op kunnen zitten, impermo zou dit moeten weten lijkt mij.vriendelijke groeten,Saskia vandenperre
Krijgen geanulleerde bestelling niet terugbetaald
Beste,Op 19/02/22 bestelden wij voor 317,24 Euro aan laminaat bij Impermo om af te gaan halen op 26/02/22 in het magazijn te Best (NL). Aangekomen te Best op die zaterdag was onze bestelling nergens te bespeuren.Hierna hebben we contact opgenomen met de klantendienst, deze was dan zo vriendelijk om de goederen aan huis te leveren op dinsdag 08/02/2022. Ik neem een dagje verlof en wacht rustig af tot de vrachtwagen komt leveren. Natuurlijk allemaal voor niks. Geen telefoon, geen mailtje, geen vracht gezien.Hierna weer contact opgenomen met de klantendienst. Deze wouden de vracht weer op een andere datum laten leveren. Na dat te horen te hebben gekregen hebben we geprobeerd om de bestelling dan maar te annuleren en het bedrag teruggestort te krijgen. Impermo liet weten dat dit geen enkel probleem was, en dat het bedrag 15 werkdagen later op onze rekening zou staan.15 werkdagen later stond er natuurlijk geen bedrag van Impermo op onze rekening. Hierna maar weer contact opgenomen met de klantendienst. Deze reageren ondertussen al niet meer...
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten