Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Service 1 jaar gratis stockage wordt niet nageleefd
Op 7 november 2024 hebben wij bij Impermo Wevelgem een bestelling geplaatst voor terrastegels. Deze bestelling gebeurde ruim op voorhand, met het oog op een geplande aanleg van ons terras in de eerste maanden van 2025. Door de verkoopster werd een voorlopige leverdatum ingepland op 21 februari 2025, en eind januari vernamen wij dat de geplande tuinwerken zouden worden uitgesteld. De exacte nieuwe timing was toen nog onduidelijk. In de eerste week van februari 2025 hebben wij de volledige koopsom betaald, zodat wij konden genieten van Impermo hun service ‘1 jaar gratis stockage’, zoals vermeld op de offerte, de factuur én op hun website. Dit gaf ons de zekerheid dat de tegels op onze naam gereserveerd waren en beschikbaar zouden zijn wanneer wij ze nodig hadden. Gedurende de daaropvolgende maanden hebben wij meermaals de voorlopige leverdatum aangepast via hun systeem, telkens in overeenstemming met de vorderende planning van onze tuinman. Tot en met begin mei konden we telkens zonder problemen een datum kiezen, wat ons deed vermoeden dat de voorraad voor ons gereserveerd bleef. Op woensdag 7 mei kregen we te horen dat onze tuinman vroeger kon starten, en dat de tegels dus mocht geleverd worden. Toen ik echter opnieuw het systeem raadpleegde, bleek dat er pas leveringsdata beschikbaar waren vanaf begin juli. Uit bezorgdheid contacteerde ik de verkoopster met de vraag of de levering nog kon gebeuren. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vervolgens te horen dat onze tegel niet meer op voorraad was. Dit ondanks het feit dat wij de volledige betaling reeds maanden geleden hadden voldaan en in de veronderstelling verkeerden dat de tegels op onze naam stonden en dus niet beschikbaar zouden zijn voor doorverkoop. Wij kregen bovendien te horen dat een definitieve datum vereist is om de voorraad te garanderen — wat haaks staat op het concept van een gratis opslag van één jaar. Volgens de algemene voorwaarden van Impermo (hoofdstuk 8) blijft het eigendomsrecht bij Impermo tot volledige betaling heeft plaatsgevonden. Die betaling werd echter begin februari volledig uitgevoerd. Op dat moment zijn wij dus, conform de voorwaarden, eigenaar van de tegels geworden. Wij gingen ervan uit dat de stockage betekende dat deze tegels fysiek voor ons gereserveerd werden. Ondanks herhaalde communicatie met zowel verkoopster als klantendienst kregen wij steeds hetzelfde antwoord. Uiteindelijk werd ik opnieuw doorverwezen naar Impermo Wevelgem, waar ik persoonlijk langsging. Ter plaatse kreeg ik echter te horen dat zij niets voor ons konden doen en dat alles via de klantendienst moest verlopen. Deze nutteloze verplaatsing van bijna 100 km heen en terug had perfect vermeden kunnen worden. Vervolgens ontvingen we opnieuw een mail van de klantendienst met de melding dat hun stockage digitaal gebeurt en niet fysiek, wat ook weer tegenspreekt met wat er op hun website te vinden is. Wij zijn dan ook bijzonder teleurgesteld in de afhandeling van deze situatie. Niet alleen werd onze bestelling – ondanks betaling en de garantie van stockage – verkocht aan een andere klant, maar wij blijven nu achter met ernstige gevolgen voor onze tuinwerken. Onze tuinman moet zijn planning aanpassen, waarbij bepaalde werken nu manueel uitgevoerd moeten worden. Dit resulteert in extra kosten voor ons als klant, kosten die rechtstreeks voortvloeien uit Impero's contractbreuk. Wij eisen dan ook het volgende: 1) De betaling van de meerprijs van de tuinman als schadevergoeding. 2) De levering van onze tegels voor het einde van het bouwverlof OF volledige! terugbetaling van onze tegels zonder dat er 30% afgehouden wordt.
Geen oplossing voor foutief geleverde tegels
Op 27/2/'25 kochten wij tegels voor ons terras aan bij Impermo voor €1764,69, die op 24/4/'25 zouden geleverd worden. Bij levering doen we 1 pallet open om te controleren of het de juiste waren, dit bleek zo te zijn. Tot onze vloerder in het weekend van 1 mei onze tegels wou komen leggen en zag dat het ander pallet de foutieve tegels bevatte. Natuurlijk konden ze in het weekend van 1 mei ons niet verder helpen, omdat dit een verlengd weekend was. Maar het werd echter een heel gedoe, na veel heen en weer gebel, zouden ze uiteindelijk onze tegels pas op 12/5/'25 komen omwisselen. Terwijl onze vloerder een gaatje kon maken dit weekend (10/5/'25) om opnieuw langs te komen. Uiteindelijk zouden ze dan toch de levering vroeger kunnen laten plaats vinden, gisteren (9/5/'25). Echter hebben we niemand bij ons gezien en zijn onze tegels dus nog steeds niet omgeruild! Wij hebben uiteindelijk onze vloerder 2x moeten betalen voor werk dat hij niet heeft kunnen uitvoeren omdat impermo hun werk niet juist doet. Ondertussen hebben we al meer dan 20x gebeld, maar het enige dat ze ons meedelen is dat ze ons terugbellen. Nog nooit een telefoon terug gekregen en ook nog steeds geen tegels te zien. Ik eis een schadevergoeding en mijn tegels zo snel mogelijk geleverd.
Kwaliteitsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 26/03/2024 kocht ik een vloertegel 'Belvista White' in uw winkel en betaalde ik er €2842,37 voor. Geachte, We hebben nog niet eens een jaar onze vloer liggen bij ons thuis. Toen wij bij jullie kwamen hebben wij gevraagd voor een onderhoudsvriendelijke vloer. Er werd ons aan een keramische vloer te nemen hier hebben wij zeker naar geluisterd en vaker bij jullie langs geweest om toch zeker te zijn dat we geschikte vloer zouden kopen. Elke keer dat we langs kwamen waren jullie zo loven over deze vloer. Maar wij zeker niet tevreden over. Wij hebben deze klachten als eens later horen aan jullie toen werden wij met moesjes weg gestuurd na heel vaak zagen hebben jullie toen een expert laten komen. Die heeft ons toen geholpen met een bijtend product wat niet veilig was voor ons en ons kind. Ondertussen is het zo erg geworden dat zelf dagelijkse voetstappen niet uit vloer gaan voor keramische vloer vind ik dit echt schandalig. ( je ziet mooi het verschil van hoe wij de vloer hebben aangekocht tot wat voor vloer we nu ook hebben zelf onze vloer die er voor op lag van zoveel jaren geleden kuiste zelf beter) Wij gebruiken het product dat jullie ons hebben aangeraden met goed schuren en dan 15 minuten laten inwerken zonder dit te laten opdrogen en daarna nog 2 maal met zuiver water na spoelen zoals vermeld op het product zelf. Als dit probleem niet wordt opgelost zullen wij verdere stappen zetten want dit is echt schandalig. Wij hebben ons huis gerenoveerd en durven zelf niet mensen te vragen bij thuis gewoon doordat we duidelijke zien dat het niet uitmaakt of we kuisen of niet het blijft vuil. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - factuur
Probleem met levering
Ik bestelde 15-APR-2023 nieuwe tegels voor de verbouwingen waar we in juni aan gingen werken. Er werd een leveringstermijn van 4-8 weken geafficheerd. Na enkele malen zelf Impermo te contacteren, werd mij een verwachtte leverdatum van 25-MEI-2023 medegedeeld. Die datum passeerde, en ik contacteerde Impermo opnieuw. Dan werd er mij een leverdatum aan het einde van de volgende week medegedeeld. Zo ging het week an week verder, tot we uiteindelijk in juli zaten. Ik was het beu om aan het lijntje gehouden te worden, en ben toen naar Impermo op de Boomsesteenweg in Wilrijk gereden. Daar werd ik nogal bruut te woord gestaan door een lokale medewerker, die er liever niets mee te maken wilde hebben aangezien ik de tegels online had besteld, niet fysiek in de winkel. Na me te vertellen dat deze tegels niet meer gemaakt, en dus ook niet meer geleverd zouden worden, beloofde hij me dat het hoofdkantoor de eerstvolgende werkdag met mij contact zou opnemen. Wederom gebeurde dit niet. Ik begon dan maar terug met de klantendienst te bellen, die me wederom beloofden dat ze contact hadden gehad met de leverancier, en dat de tegels nu wel degelijk eind Juli zouden geleverd worden. Het spelletje begon opnieuw, dat de datum verstreek, ik contact opnam met Impermo, en dat ze me vertelden dat het de week erop wel degelijk geleverd zou worden, bevestigd door de leverancier. Ik vroeg een compensatie voor alle hinder die ik hiervan ondervonden had, en na meermaals vragen werd mij gratis tegellijm en voegsel aangeboden. Dit vond ik nogal een schofferende tegemoetkoming. Ik heb intussen getracht met iemand anders op de klantendienst in contact te komen, die me uiteindelijk vertelde dat er nu wel degelijk grondig contact met de leverancier zou zijn geweest, en dat de tegels verwacht worden bij impermo geleverd te worden rond begin september (3.5 maanden na initiële leverdatum). NA enorm aandringen werd er akkoord gegaan met gratis levering bij me thuis. Ik ben n in blijde verwachting van de tegels being Septmeber, maar bereid me al voor op een nieuwe teleurstelling. Grootste teleurstelling in dit hele verhaal blijft het gebrek aan serieux die Impermo hier aan de dag legde. Enerzijds werd er nooit pro-actief met mij contact opgenomen, zonder mijn aandringen en wekelijkse telefoons. Anderzijds werd er mij meermaals verteld dat er wel degelijk grondig contact met leverancier was geweest, terwijl in realiteit bleek dat dit pas in Augustus grondig gebeurde. ten laatste is er mij tot 2x toe beloofd dat het hoofdkantoor met mij contact zou opnemen, dit is ook nooit gebeurd.
Geen levering, geen oplossing
Beste, Ik bestelde Travertin tegels 30x60 en twee stuks Margaux op 31/05/2023 en kreeg op 5 juni een bevestigingsmail om ze op 17 juni op te halen in Zaventem. Dezelfde dag ontving ik de bestelbon met dezelfde datum: afhalen in Zaventem op zaterdag 17 juni.Toen ik op 17 juni aankwam in het afhaalstation in Zaventem, werd er geen levering gevonden.Ik belde de klantendienst en ze vertelden me, tot mijn verbazing, dat de levering inderdaad voorzien was voor eind juli.Hun verklaring was dat de twee stukken Margaux vertraging hadden en dus de hele levering is vertraagd en dat ze nu niets konden doen.Blijkt dat de bestellbon gesplitst had moeten worden om de deadline die je jezelf gesteld had voor 17/06 gehaald te hebben. En ik had op de hoogte moeten worden gebracht van de wijziging en/of vertraging van de levering.Toen ik de bevestigingsmail ontving, heb ik drie keer gebeld (ik heb het oproeplogboek bewaard) om er zeker van te zijn dat de levering inderdaad 17/06 te verwachten is. Elke keer kreeg ik de verzekering dat er geen probleem is en dat ik met een gerust hart de levering kan ophalen op 17/06. Dus als klant heb ik er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat alles volgens plan verloopt. Ik heb u de kans gegeven om het dossier bij verschillende gelegenheden te controleren en eventuele fouten te corrigeren.Als gevolg van de niet-communicatie door u heb ik mijn tegelzetters besteld van 19-21/06 incl. Direct gevolgd door de loodgieter om de toestellen te installeren, direct gevolgd door de parketplaatser en de goedkeuring van het water.Nu, het hele plan valt in duigen. Door de bouwverlof kan noch de tegelzetter meer verzetten, noch kan de loodgieter verder, wat betekent geen goedkeuring van het water tot in augustus of later.Wij gaan per 1 juli verhuizen.Natuurlijk heb ik dit allemaal uitgelegd maar het antwoord was en is elke keer als ik contact opneem met de klantenservice: we houden je op de hoogte wanneer de tegels geleverd kunnen worden. We konden in het weekend niets doen omdat de logistiek veel tijd nodig heeft om vooruit te plannen....In principe heb ik geen enkele verontschuldiging ontvangen, noch enig teken van echte inspanning om de fout die je hebt gemaakt te corrigeren.Mijn tegelzetter verwacht nu dat ik betaal voor de dag van vandaag, die hij voor mij had gereserveerd en toen ik hem zaterdag liet weten dat de tegels niet waren aangekomen, kon hij geen andere werk inplannen.Ik heb vandaag vrij genomen, de parkeer gereserveerd voor de tegelzetters.Impermo blijft me vertellen dat ze me op de hoogte houden, maar nooit terugbellen of contact opnemen via e-mail. Elke keer als ik bel sinds de nachtmerrie begon, moet ik het hele verhaal opnieuw beginnen, alleen maar om de les te krijgen dat je niets kunt doen, aangezien de logistiek tijd nodig heeft om de nieuwe levering in te plannen.Ik wens uitdrukkelijk en met aandrang te vragen om hier een gepaste compensatie en oplossing voor te voorzien,Dank bij voorbaat, IU
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten