Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Herstelling fiets niet in orde
Geachte mevrouw/heer, Op 24/6/20214 kocht ik 2x een fiets veloci vivid via het nieuwsblad en betaalde ik er 3658,96 voor. Direct vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, versnellingen en batterij werken niet naar behoren. Ondertussen kwam er reeds 2 maal een techniekers om de problemen te verhelpen. Helaas zonder resultaat. Nu hebben jullie de fiets op 14 juli 2025 opgehaald voor reparatie en ontvang ik een bestek om dezelfde onderdelen te vervangen die reeds 2x vervangen werden. Wekelijks bel ik jullie zonder resultaat. Het is ook onmogelijk een leidinggevende te spreken. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Stefanie Lachaert
Te lange duur herstelling
Geachte mevrouw/heer, Op 24 Mei 2024 kocht ik een SpeedPedelec Fuell Fluid 1S in uw winkel en betaalde ik er 2950Euro voor. Na enkele maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft, tot 2 maal toe hetzelfde defect. Meer specifiek, een opgebrand elektronisch onderdeel in de motor. Op 24 Maart 2025 heb ik Uw bedrijf gebeld met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 02/04/2025 aan de technieker van Bizbike overgegeven. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Compensatie Bizbike
In april 2023 leasde ik een Fuell 1S speedpedelec via O2O bij de firma Bizbike. Daarnaast leasde ik ook een helm, fietstassen, een slot en een extra oplader. Het totale leasebedrag bedroeg 4488,99€. Dit bedrag betaalde ik in maandelijkse termijn terug aan O2O. Het maandelijkse bedrag bedroeg 174,52€. De fiets voldeed echter niet aan de verwachtingen. Op anderhalf jaar tijd was hij 4x defect waardoor ik voor langere tijd niet over de fiets kon beschikken. - Defecte display: van 07/04/23 tot 26/04/23 - Defecte motor: van 14/11/23 tot 01/02/24 - Defecte motor: van 03/09/24 tot 23/09/24 - Defecte motor: van 09/10/24 tot 25/10/24 Op 12/11/24 werd in overleg tussen Bizbike en O2O besloten dat Bizbike de fiets en de andere geleasde accessoires definitief terug zou nemen en het geld zou terugstorten aan O2O. Hiermee kwam er een einde aan mijn contract met O2O en beschik ik over geen fiets meer voor mijn woon-werkverkeer. De bedoeling was dat ik op het einde van de leasing de fiets en accessoires kon overnemen van O2O. Ik heb dus 19 maanden betaald voor producten die ik bij het einde van de leasing kon aankopen aan 16% van de cataloguswaarde. Aangezien de producten werden teruggenomen door Bizbike, is een aankoop niet meer mogelijk. Ik heb dus al die maanden voor niks betaald. In de periodes dat de fiets in herstelling was heeft Bizbike ook nooit voorgesteld een vervangfiets ter beschikking te stellen. Hierdoor kon ik dus niet met de fiets naar en van het werk en moest ik andere transportmiddelen aanspreken. Hierdoor verloor ik ook mijn fietsvergoeding voor de dagen dat ik de fiets niet kon gebruiken. Ik betaalde dus 19 maand huur aan O2O. x 174,52 = 3315,88€. In totaal heb ik 134 dagen niet over de fiets kunnen beschikken door defecten en de lange periodes die Bizbike nodig had om de fiets te herstellen. Dit komt overeen met 4,5 maand. Wat betekent dat ik 174,52€ x 4,5 = 785,34€ betaalde voor een product dat op dat moment niet bruikbaar was. Van die 134 dagen zonder fiets heb ik 78 dagen gewerkt. Mijn woon-werkverkeer bedraagt 25 km enkel. Heen en terug = 50 km. Dit betekent 78 dagen x 50 km = 3900 km. Ik ontving een fietsvergoeding van 0,27€ per km van mijn werkgever. Hierdoor verloor ik 3900 x 0,27 = 1053,00€. In totaal verloor ik dus een bedrag van 1838,34€. Te wijten aan de slechte kwaliteit van het product geleverd door Bizbike, de lange periodes dat ik niet over de fiets kon beschikken tijdens de herstellingen van de fiets door Bizbike. En hiermee gepaard gaand de verloren inkomsten van de fietsvergoeding. Ik vraag daarom een compensatie van het verloren geld aan Bizbike. Ik stel hen verantwoordelijk voor het leveren van een fiets die voortdurend mankementen vertoonde, de zeer lange tijd om deze mankementen te repareren en het verlies van mijn fietsvergoeding tijdens deze periodes.
Fiets met 1500km op teller ontvangen bij aankoop via Nieuwsblad
Geachte mevrouw/heer, Op 20/07 kocht ik een veloci fiets via Nieuwsblad en betaalde ik er €1318 voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht een nieuwe fiets te ontvangen. Maar uiteindelijk kreeg ik een fiets met meer dan 1500km op de teller. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Ik heb reeds meermaals met jullie contact opgenomen, echter zonder enig antwoord te mogen ontvangen. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 10 dagen een omruiling voor een nieuwe fiets of een compensatie van €500 aan mij te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet,
Staat van bakfiets , herstelling niet ok, veiligheid?
GeachteDeze mail stuurde ik op 25/10 naar Bizbikes:Onlangs lieten wij onze bakfiets herstellen voor groot onderhoud.Het is nu al een tweetal jaar dat er vaak problemen zijn met deze fiets.Batterij ziet niet goed vast, het houten paneel kraakte, de lichten vooraan zijn zeer broos en de bouten van de riempje -die onze kinderen moeten beschermen- zijn niet goed waardoor de riempjes loskomen, bouten in het houten paneel komen los.Na dit groot onderhoud is zo’n riempje alweer losgekomen. Onze kinderen zijn kinderen maar ze zitten wel altijd rustig in de bakfiets. Ik vind het toch vervelend om qua onderhoud bijna meer te moeten beginnen betalen dan de fiets zelf. De riempjes, die de bescherming van onze kinderen moeten zijn, vind ik ondermaats. Zeker nu dit, alweer is losgekomen.Graag had ik een deftige oplossing voor dit probleem gevonden.Ik stel me ook vragen bij de communicatie. Bij de vorige vraag was er duidelijk vermeld dat het wiel vooraan plat was. Ik begreep echter niet dat de persoon, die trouwens heel vriendelijk en behulpzaam was, geen materiaal of band meehad.Met 3 kinderen thuis is onze fiets bijna twee maanden buiten gebruik geweest en dat is toch een groot gemis.Wachtend op een antwoord.——————Wij wachten ondertussen nog op een antwoord.De riemen, die de veiligheid van onze kinderen zijn, komen nog steeds los.Ook de rem is alweer aan vervanging toe, alsook het de fietscomputer zit nu los.De ene bouten werden zelfs niet hersteld.We zijn niet te spreken over de staat en materialen van de bakfiets.Er zijn ook geen reserveonderdelen beschikbaar omdat ze deze fietsen niet meer maken.Ik maak me met die riemen ook zorgen over de veiligheid van onze kinderen.We hebben terugbetaling 1500 euro gekozen omdat deze fiets al zo vaak mankementen heeft, de veiligheid niet gegarandeerd wordt en er al vele herstellingen nodig zijn geweest. Er komt voorlopig ook geen respons van het bedrijf zelf.Graag uw hulp hierbij.Alvast bedankt
Fiets raakt maar niet écht gerepareerd, blijft maanden aanslepen
Eerst even in twee zinnen: Bizbike slaagt er niet in mijn fiets te repareren en kan geen vervangfiets voorzien waardoor ik al maandenlang zonder fiets zit waardoor ik zware financiële en persoonlijke verliezen lijd.Mijn fietstocht van 38km duurt gemiddeld 70 minuten enkele rit en brengt me 19 euro per dag op, met openbaar vervoer is het gemiddeld 120 minuten en kost het gemiddeld 20 euro per dag aan tickets.Hieronder een tijdlijn:10.08.22 werd mijn nieuwe fuell 1s speed pedelec door Bizbike geleverd, een fiets die mét korting nog 3899 euro kost.Onderhoud liet ik regelmatig uitvoeren door Bizbike, met name op 03.11.22 en 17.03.22In juni 2023 beginnen de problemen die vandaag nog steeds aanslepen.03.07.23 ik neem verlof voor bezoek technieker Bizbike omdat de fiets doortrapt tot het punt dat er niet meer mee gefietst kan wordenEen gekend probleem, volgens de technieker, nl. kapotte clutch, te vervangen in atelier.07.07.23 ik neem verlof voor ophaling fiets. Ophaler stuurt zijn kat, ook al wordt mij telefonisch tot 2x toe verzekerd dat die zeker zijn ronde zal afwerken, zij het met vertraging door een platte band.Achteraf wordt er dan nog eens achterbaks en leugenachtig gereageerd dat de ophaler aan mijn deur gestaan heeft en ons telefonisch niet kon bereiken. Het correcte scenario is waarschijnlijk dat het overslaan van mijn adres de ophaler veel tijdswinst bezorgt, dus word ik dan maar opgeofferd.13.07.23 ik neem verlof en de ophaler komt de fiets ophalen. De gevraagde vervangfiets is niet aanwezig.Vervolgens krijg ik een gepeperde rekening waarin garantievoorwaarden volledig genegeerd worden. Na bel en mailverkeer wordt deze frauduleuze poging uiteindelijk rechtgezet en wordt er 10% korting gegeven op de overige kosten. Naast een nieuwe clutch werden ook enkele slijtage onderdelen vervangen. Ik verwacht dus dat mijn fiets weer nagenoeg als nieuw zal zijn.09.08.23 ik neem verlof en de fiets wordt geleverd.Op dag 2 dagen maakt de fiets een ratelend geluid. Gek toch, voor een fiets die net gemaakt is.18.09.23 ik neem verlof, technieker komt langs. Tegen dan geeft de fiets totaal geen elektrische ondersteuning meer en werd een telefoontje dat de fiets best gewoon opgehaald wordt, genegeerd.Technieker zegt al snel deze fiets moet opgehaald worden. Zo snel mogelijk dan? Neen.26.09.23 ik neem verlof en de fiets wordt opgehaald. Vervangfiets is weer niet aanwezig.Snel repareren en terugbrengen? Neen.11.10.23 ik neem verlof en de fiets wordt teruggebracht als een soort bouwpakket. Ik moet nog zelf de pedalen erop zetten en het stuur vastzetten. De man van de levering of de aanwezige papieren doen geen enkele melding over die noodzakelijkheden.12.10.23 fiets blijkt niet operationeel te zijn. Nul assistentie van de motor en op het display de foutmelding 28h. Dezelfde dag komt technieker langs en repareert de fiets.Ik stuur een klachtenmail naar pedro@bizbike.be, met oplijsting van de problemen en eis tot schadevergoeding. Deze mail blijft tot op heden onbeantwoord.Na 2 dagen fietsen blijken beide batterijen tekenen van grote hitte te vertonen, gesmolten plastic aan het contact. 1 van de 2 batterijen geeft daardoor ook geen energie meer door aan de fiets. De fiets begint ook wéér door te trappen en ik krijg nog eens foutmelding 28h te zien, allebei mankementen die reeds hersteld werden.23.10.2023 ik neem verlof, technieker komt langs en stelt vast wat ik telefonisch al uitletgde, de fiets moet weer opgehaald worden.27.10.2023 de fiets wordt opgehaald, deze keer mét vervangfiets!Verkoopt Bizbike slechte fietsen of zijn ze gewoon slecht in het herstellen van fietsen? Hadden ze niet al lang een nieuwe fiets moeten geven? Bizbike toont geen enkel teken van goede wil en onderneemt niets om mij als klant tegemoet te komen.De tijd tussen melding van problemen en technieker aan huis, en vervolgens ophaling, kan elke keer pas korter nadat ik boze telefoontjes pleeg.Hieronder som ik even de schade toe die Bizbike reeds berokkend heeft met hun onkunde + gebrek aan inzet en goede wil.1. Acht maal verlof moeten nemen, zie oplijsting hierboven. Dus als mijn zoontje nog onverwachts ziek zou worden heb ik misschien niet genoeg verlofdagen om zonder verlies van loon voor hem te kunnen zorgen.2. Sinds juli heb ik slechts enkele dagen mijn fiets kunnen gebruiken. Dat zijn intussen, zonder verlofperiodes, al 65 werkdagen aan 76km per dag en 0,25 euro per km. Dus een totaal van 1235 euro aan niet ontvangen fietsvergoeding.3. Trein- en bustickets om op het werk te geraken, aan gemiddeld 20 euro per dag. Een totaal van 1300 euro.4. Verlies van mijn eigen tijd, 50 minuten extra reistijd per dag, een totaal van meer dan 58 uren die ik niet bij mijn gezin en 2 jarig zoontje heb kunnen doorbrengen.Puur financieel is dat een som van 2535 euro.Graag zie ik dat bedrag vergoed door Bizbike én ontvang ik zo snel mogelijk een nieuwe fiets, aangezien ze deze duidelijk niet kunnen herstellen.
Bafan klokje elec-fiets
Beste, test aankoop ?We kochten twee fietsen van het belang van Limburg. Betaald en bij aankomst was digitale meter een fout in. Ik vermelde dat direct en chauffeur zegt geeft dat maar door ! Zo gedaan dan er niets meer van gehoord . Ze komen het gratis onderhoud doen wordt weer vermeld technieker zegt het is niet erg blijft zo. Enkel maanden erna wordt de vlek op display erger en erger ! Ik schrijf een mail naar bizbike leg alles uit dat het was bij aankomst van de fietsen. Komt in orde meneer maken een afspraak ok zeg ik. Nu komt een technieker en zegt aan mijn vrouw meteen klokje valt niet onder garantie… ik was op het werk ! Vrouw belt en zegt klokje is niet onder garantie…. Ik krijg een andere lijn op mijn werk hoor 10min niets. Vrouw belt mij opnieuw en zegt ik heb 120€ voor klokje en 59€ voor 20min werk totaal 180€ voor 20min werk ! Ik was in alle state wat oplichters zijn me dat ! Is dat de dienst van bizbike. Dat moet mensen allemaal weten. Ik heb ze opnieuw gemaild om de 120€ terug te vorderen. Doen ze dat niet gooi ik het sociaal media!
Zeer slechte kwaliteit fiets
In oktober vorig jaar kocht ik voor mijn woon-werkverkeer via het nieuwsblad een speedpedelec aan bij Bizbike. In maart ging er een sensor stuk . Ik heb de fiets binnen gedaan bij een fietsmaker die samenwerkt met jullie, hij kon het niet herstellen en heeft de fiets naar jullie gestuurd. Ik was toen mijn fiets meer dan een maand kwijt met alle extra kosten voor mn benzine en geen fietsvergoeding kwam dit op meer dan 200 euro. Een maand nadat ik mn fiets terugkreeg ben ik bijna zwaar ten val gekomen omdat mijn spaken van mn achterwiel het hadden begeven. Toen jullie mn fiets kwamen herstellen liet de mecanieker half doorschijnen dat het mijn schuld is omdat ik niet iedere keer controleer ofdat mijn spaken wel nog vast zaten en dat jullie dit IEDERE keer bekijken als je een fiets binnenkrijgt. Mijn fiets was nog maar net hersteld door jullie.... . Nog een maand later is mn crankarm er afgevallen. Dit was nu al de 3e keer in enkele maanden tijd dat iemand mij moest komen ophalen omdat mijn nieuwe fiets kapot was. Na een 2 tal weken zijn jullie mn fiets komen herstellen. Ik had jullie ook gevraagd om enkele andere ongemakken op te lossen. Het meegeleverde slot kan je zeer moeilijk openen, blijkbaar moet je een bus contactspray meenemen om het slot van een nieuwe fiets open te krijgen. . 1 van de batterijen zit vast als ik de batterij eruit wil halen. Dit is volgens de mecanieker normaal en kan makkelijk opgelost worden door op de batterij te slaan tot hij loskomt. Vroeger kwam de batterij wel makkelijk los dus volgens mij is dit niet normaal. Nog geen maand later begin september heeft de fiets het terug begeven en start hij niet meer. Deze week komen jullie de fiets weeral eens herstellen en ondertussen ben ik terug geld kwijt omdat ik met de wagen naar mn werk moet gaan. Een collega van me heeft dezelfde fiets en al vele km's zonder 1 probleem. Mijn fiets voldoet duidelijk niet aan de kwaliteitsvereisten die je van zo'n dure fiets mag verwachten. Daarom wil ik dat jullie mn fiets vervangen. Eens de garantie weg is mag ik zelf opdraaien voor de kosten en ondertussen ben ik ook al veel geld kwijt omdat ik mn fiets niet kan gebruiken. Ik heb jullie vorige week gebeld om te vragen voor een oplossing, maar hierin willen jullie me niet in tegemoet komen en lachen jullie het weg. Net zoals de andere keren gingen jullie er licht over en zal wel de laatste keer zijn. Een beetje zelfrespecterend bedrijf zorgt ervoor dat producten die duidelijk niet aan de kwaliteitsvereisten voldoen vervangen worden... hopelijk komen jullie tot inkeer en leveren jullie een fiets die aan de kwaliteitsnormen voldoet of houden jullie de fiets en krijg ik mijn geld terug zodat ik een fiets kan kopen bij een handelaar die kwaliteit wel belangrijk vindt.
Duurtijd herstelling
Veloci fiets 5 jaar oud, 4000km, probleem met fiets8 juni : herstelling aan huis , diagnose : batterij stuk. Dus direct een nieuwe besteld. Maar die werkte ook niet. Prijs 70,07 €16 juni : nieuwe herstelling fiets (niet de batterij maar de motor is stuk). Prijs : 66,64 €26 juni : mijn fiets wordt opgehaald voor herstelling in de werkplaats. Geen vervangfiets !10 juli : telefonisch contact.12 juli heb ik via e-mail een prijsofferte gekregen voor de herstelling. Ik heb dezelfde dag telefonisch bevestigd dat ik akkoord ga.26 juli : mail verstuurd.30 augustus ‘herstelde fiets zou geleverd worden’, maar helaas, het sprinkler- systeem in herbegroef werd door een kortsluiting geactiveerd, en mijn fiets was het slachtoffer13 september : met ‘Kobe’ gebeld : ik moest nog geduld hebben’. Probleem met de verzekering 19 september : ik heb mijn fiets nog altijd niet terugOndertussen huur ik een fiets (50€/maand). Totaal al 250€
Probleem met terugbetaling
Beste, Op 20 juli werd een verkeerde fiets geleverd. Ik ben op 22 juli terug naar de velociwinkel gegaan in Kuurne en werd daar aangeraden als ik snel de goede fiets wou ik best een 2de fiets zou aankopen wat ik ook deed. Het geld zou na ophalen van de verkeerd geleverde fiets 1 na max 2 weken terug gestort worden. Dit is echter na 5 weken nog steeds niet gebeurd. Ik heb op 23 augustus nog contact gehad hierover met bizbike en ze melden dat ze het hadden doorgeven aan mediahuis. Toen in zelf contact opnam met mediahuis waren ze blijkbaar van niets op de hoogte, vandaag hoor ik dat bizbike nog steeds niet doorgeven heeft dat de fiets werd terug gebracht. Ik vind dit echt allesbehalve, het gaat toch over 1999€ niet? Nu krijg ik vandaag alweer hetzelfde antwoord, we brengen het in orde maar kan een week duren....dit kan toch niet....Met vriendelijke groeten Tiny
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten