Geachte mevrouw/heer,
Op 24/6/20214 kocht ik 2x een fiets veloci vivid via het nieuwsblad en betaalde ik er 3658,96 voor.
Direct vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, versnellingen en batterij werken niet naar behoren.
Ondertussen kwam er reeds 2 maal een techniekers om de problemen te verhelpen. Helaas zonder resultaat.
Nu hebben jullie de fiets op 14 juli 2025 opgehaald voor reparatie en ontvang ik een bestek om dezelfde onderdelen te vervangen die reeds 2x vervangen werden.
Wekelijks bel ik jullie zonder resultaat. Het is ook onmogelijk een leidinggevende te spreken.
Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld.
In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Stefanie Lachaert