Terug

Fiets raakt maar niet écht gerepareerd, blijft maanden aanslepen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. V.

Naar: Bizbike

05/11/2023

Eerst even in twee zinnen: Bizbike slaagt er niet in mijn fiets te repareren en kan geen vervangfiets voorzien waardoor ik al maandenlang zonder fiets zit waardoor ik zware financiële en persoonlijke verliezen lijd.Mijn fietstocht van 38km duurt gemiddeld 70 minuten enkele rit en brengt me 19 euro per dag op, met openbaar vervoer is het gemiddeld 120 minuten en kost het gemiddeld 20 euro per dag aan tickets.Hieronder een tijdlijn:10.08.22 werd mijn nieuwe fuell 1s speed pedelec door Bizbike geleverd, een fiets die mét korting nog 3899 euro kost.Onderhoud liet ik regelmatig uitvoeren door Bizbike, met name op 03.11.22 en 17.03.22In juni 2023 beginnen de problemen die vandaag nog steeds aanslepen.03.07.23 ik neem verlof voor bezoek technieker Bizbike omdat de fiets doortrapt tot het punt dat er niet meer mee gefietst kan wordenEen gekend probleem, volgens de technieker, nl. kapotte clutch, te vervangen in atelier.07.07.23 ik neem verlof voor ophaling fiets. Ophaler stuurt zijn kat, ook al wordt mij telefonisch tot 2x toe verzekerd dat die zeker zijn ronde zal afwerken, zij het met vertraging door een platte band.Achteraf wordt er dan nog eens achterbaks en leugenachtig gereageerd dat de ophaler aan mijn deur gestaan heeft en ons telefonisch niet kon bereiken. Het correcte scenario is waarschijnlijk dat het overslaan van mijn adres de ophaler veel tijdswinst bezorgt, dus word ik dan maar opgeofferd.13.07.23 ik neem verlof en de ophaler komt de fiets ophalen. De gevraagde vervangfiets is niet aanwezig.Vervolgens krijg ik een gepeperde rekening waarin garantievoorwaarden volledig genegeerd worden. Na bel en mailverkeer wordt deze frauduleuze poging uiteindelijk rechtgezet en wordt er 10% korting gegeven op de overige kosten. Naast een nieuwe clutch werden ook enkele slijtage onderdelen vervangen. Ik verwacht dus dat mijn fiets weer nagenoeg als nieuw zal zijn.09.08.23 ik neem verlof en de fiets wordt geleverd.Op dag 2 dagen maakt de fiets een ratelend geluid. Gek toch, voor een fiets die net gemaakt is.18.09.23 ik neem verlof, technieker komt langs. Tegen dan geeft de fiets totaal geen elektrische ondersteuning meer en werd een telefoontje dat de fiets best gewoon opgehaald wordt, genegeerd.Technieker zegt al snel deze fiets moet opgehaald worden. Zo snel mogelijk dan? Neen.26.09.23 ik neem verlof en de fiets wordt opgehaald. Vervangfiets is weer niet aanwezig.Snel repareren en terugbrengen? Neen.11.10.23 ik neem verlof en de fiets wordt teruggebracht als een soort bouwpakket. Ik moet nog zelf de pedalen erop zetten en het stuur vastzetten. De man van de levering of de aanwezige papieren doen geen enkele melding over die noodzakelijkheden.12.10.23 fiets blijkt niet operationeel te zijn. Nul assistentie van de motor en op het display de foutmelding 28h. Dezelfde dag komt technieker langs en repareert de fiets.Ik stuur een klachtenmail naar pedro@bizbike.be, met oplijsting van de problemen en eis tot schadevergoeding. Deze mail blijft tot op heden onbeantwoord.Na 2 dagen fietsen blijken beide batterijen tekenen van grote hitte te vertonen, gesmolten plastic aan het contact. 1 van de 2 batterijen geeft daardoor ook geen energie meer door aan de fiets. De fiets begint ook wéér door te trappen en ik krijg nog eens foutmelding 28h te zien, allebei mankementen die reeds hersteld werden.23.10.2023 ik neem verlof, technieker komt langs en stelt vast wat ik telefonisch al uitletgde, de fiets moet weer opgehaald worden.27.10.2023 de fiets wordt opgehaald, deze keer mét vervangfiets!Verkoopt Bizbike slechte fietsen of zijn ze gewoon slecht in het herstellen van fietsen? Hadden ze niet al lang een nieuwe fiets moeten geven? Bizbike toont geen enkel teken van goede wil en onderneemt niets om mij als klant tegemoet te komen.De tijd tussen melding van problemen en technieker aan huis,  en vervolgens ophaling, kan elke keer pas korter nadat ik boze telefoontjes pleeg.Hieronder som ik even de schade toe die Bizbike reeds berokkend heeft met hun onkunde + gebrek aan inzet en goede wil.1. Acht maal verlof moeten nemen, zie oplijsting hierboven. Dus als mijn zoontje nog onverwachts ziek zou worden heb ik misschien niet genoeg verlofdagen om zonder verlies van loon voor hem te kunnen zorgen.2. Sinds juli heb ik slechts enkele dagen mijn fiets kunnen gebruiken. Dat zijn intussen, zonder verlofperiodes, al 65 werkdagen aan 76km per dag en 0,25 euro per km. Dus een totaal van 1235 euro aan niet ontvangen fietsvergoeding.3. Trein- en bustickets om op het werk te geraken, aan gemiddeld 20 euro per dag. Een totaal van 1300 euro.4. Verlies van mijn eigen tijd, 50 minuten extra reistijd per dag, een totaal van meer dan 58 uren die ik niet bij mijn gezin en 2 jarig zoontje heb kunnen doorbrengen.Puur financieel is dat een som van 2535 euro.Graag zie ik dat bedrag vergoed door Bizbike én ontvang ik zo snel mogelijk een nieuwe fiets, aangezien ze deze duidelijk niet kunnen herstellen.

Berichten (2)

Bizbike

Naar: V. V.

08/11/2023

----------------------------------------------Pedro, 8 nov 2023 15:44 CETBeste mevr. Van DoorenWij hebben jouw schrijven in goede orde ontvangen, waarvoor dank.Omdat wij zeker wel begrip kunnen opbrengen voor jouw verzuchtingen, hebben we beslist op jouw vraag om een nieuwe fiets te leveren, in te gaan.Op dinsdag 21/11 zullen we bij jou langskomen om de vervangfiets af te halen en om jouw nieuwe fiets te leveren. Gelieve deze afspraak nog te bevestigen.Deze nieuwe fiets is het nieuwere model van jouw huidige fiets. Ziehier de belangrijkste verschillen - Nexus 5 versnellingen- gea¯ntegreerde MIK-adapter- enkele fietsstandaard- niet-verende zadelpen- glossy uitvoeringMet je nieuwe fiets zullen volgende zaken meegeleverd worden - Je huidige nummerplaat wordt kosteloos overgezet op je nieuwe fiets.- nieuwe COC- nieuw douanedocument- roze formulier DIV. Hierop zal je moeten aangeven dat je al een nummerplaat hebt en je zal dat kenteken hier ook moeten invullen.Gelieve bij deze levering volgende zaken terug mee te geven - de vervangfiets- COC van je oude fiets- douanedocument van je oude fiets- document nummerplaat van je oude fiets zowel deel thuis als deel voertuig!Alvast bedankt om hier rekening mee te houden.We sturen jou ook nog persoonlijk een e-mail betreffende je schadevergoedingsclaim.Mocht je nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet ons opnieuw te contacteren.Met fiets vriendelijke groeten,Pedro----------------------------------------------Klachtenbox, 5 nov 2023 14:37 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van BizBike.[LR2L3V-1PY1Y] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van BizBike.[LR2L3V-1PY1Y]

Bizbike

Naar: V. V.

09/11/2023

Hi Klachtenbox,We zouden graag horen wat je vond van onze klantenservice. Je kan deze beoordelen via volgende link:Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen?U kunt het volgende webadres naar uw browser kopieren en een beoordeling opgeven: s:bizbike.zendesk.com/requests/74905/satisfaction/new/AUy2EmGvbghtCVA79mWyBd7BH?locale=1005Hieronder kan je nog een overzicht vinden van je laatste contact met ons:----------------------------------------------Pedro, 8 nov 2023 15:44 CETBeste mevr. Van DoorenWij hebben jouw schrijven in goede orde ontvangen, waarvoor dank.Omdat wij zeker wel begrip kunnen opbrengen voor jouw verzuchtingen, hebben we beslist op jouw vraag om een nieuwe fiets te leveren, in te gaan.Op dinsdag 21/11 zullen we bij jou langskomen om de vervangfiets af te halen en om jouw nieuwe fiets te leveren. Gelieve deze afspraak nog te bevestigen.Deze nieuwe fiets is het nieuwere model van jouw huidige fiets. Ziehier de belangrijkste verschillen - Nexus 5 versnellingen- gea¯ntegreerde MIK-adapter- enkele fietsstandaard- niet-verende zadelpen- glossy uitvoeringMet je nieuwe fiets zullen volgende zaken meegeleverd worden - Je huidige nummerplaat wordt kosteloos overgezet op je nieuwe fiets.- nieuwe COC- nieuw douanedocument- roze formulier DIV. Hierop zal je moeten aangeven dat je al een nummerplaat hebt en je zal dat kenteken hier ook moeten invullen.Gelieve bij deze levering volgende zaken terug mee te geven - de vervangfiets- COC van je oude fiets- douanedocument van je oude fiets- document nummerplaat van je oude fiets zowel deel thuis als deel voertuig!Alvast bedankt om hier rekening mee te houden.We sturen jou ook nog persoonlijk een e-mail betreffende je schadevergoedingsclaim.Mocht je nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet ons opnieuw te contacteren.Met fiets vriendelijke groeten,Pedro----------------------------------------------Klachtenbox, 5 nov 2023 14:37 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van BizBike.[LR2L3V-1PY1Y] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van BizBike.[LR2L3V-1PY1Y]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform