Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Herstelling fiets niet in orde
Geachte mevrouw/heer, Op 24/6/20214 kocht ik 2x een fiets veloci vivid via het nieuwsblad en betaalde ik er 3658,96 voor. Direct vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, versnellingen en batterij werken niet naar behoren. Ondertussen kwam er reeds 2 maal een techniekers om de problemen te verhelpen. Helaas zonder resultaat. Nu hebben jullie de fiets op 14 juli 2025 opgehaald voor reparatie en ontvang ik een bestek om dezelfde onderdelen te vervangen die reeds 2x vervangen werden. Wekelijks bel ik jullie zonder resultaat. Het is ook onmogelijk een leidinggevende te spreken. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Stefanie Lachaert
Te lange duur herstelling
Geachte mevrouw/heer, Op 24 Mei 2024 kocht ik een SpeedPedelec Fuell Fluid 1S in uw winkel en betaalde ik er 2950Euro voor. Na enkele maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft, tot 2 maal toe hetzelfde defect. Meer specifiek, een opgebrand elektronisch onderdeel in de motor. Op 24 Maart 2025 heb ik Uw bedrijf gebeld met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 02/04/2025 aan de technieker van Bizbike overgegeven. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Compensatie Bizbike
In april 2023 leasde ik een Fuell 1S speedpedelec via O2O bij de firma Bizbike. Daarnaast leasde ik ook een helm, fietstassen, een slot en een extra oplader. Het totale leasebedrag bedroeg 4488,99€. Dit bedrag betaalde ik in maandelijkse termijn terug aan O2O. Het maandelijkse bedrag bedroeg 174,52€. De fiets voldeed echter niet aan de verwachtingen. Op anderhalf jaar tijd was hij 4x defect waardoor ik voor langere tijd niet over de fiets kon beschikken. - Defecte display: van 07/04/23 tot 26/04/23 - Defecte motor: van 14/11/23 tot 01/02/24 - Defecte motor: van 03/09/24 tot 23/09/24 - Defecte motor: van 09/10/24 tot 25/10/24 Op 12/11/24 werd in overleg tussen Bizbike en O2O besloten dat Bizbike de fiets en de andere geleasde accessoires definitief terug zou nemen en het geld zou terugstorten aan O2O. Hiermee kwam er een einde aan mijn contract met O2O en beschik ik over geen fiets meer voor mijn woon-werkverkeer. De bedoeling was dat ik op het einde van de leasing de fiets en accessoires kon overnemen van O2O. Ik heb dus 19 maanden betaald voor producten die ik bij het einde van de leasing kon aankopen aan 16% van de cataloguswaarde. Aangezien de producten werden teruggenomen door Bizbike, is een aankoop niet meer mogelijk. Ik heb dus al die maanden voor niks betaald. In de periodes dat de fiets in herstelling was heeft Bizbike ook nooit voorgesteld een vervangfiets ter beschikking te stellen. Hierdoor kon ik dus niet met de fiets naar en van het werk en moest ik andere transportmiddelen aanspreken. Hierdoor verloor ik ook mijn fietsvergoeding voor de dagen dat ik de fiets niet kon gebruiken. Ik betaalde dus 19 maand huur aan O2O. x 174,52 = 3315,88€. In totaal heb ik 134 dagen niet over de fiets kunnen beschikken door defecten en de lange periodes die Bizbike nodig had om de fiets te herstellen. Dit komt overeen met 4,5 maand. Wat betekent dat ik 174,52€ x 4,5 = 785,34€ betaalde voor een product dat op dat moment niet bruikbaar was. Van die 134 dagen zonder fiets heb ik 78 dagen gewerkt. Mijn woon-werkverkeer bedraagt 25 km enkel. Heen en terug = 50 km. Dit betekent 78 dagen x 50 km = 3900 km. Ik ontving een fietsvergoeding van 0,27€ per km van mijn werkgever. Hierdoor verloor ik 3900 x 0,27 = 1053,00€. In totaal verloor ik dus een bedrag van 1838,34€. Te wijten aan de slechte kwaliteit van het product geleverd door Bizbike, de lange periodes dat ik niet over de fiets kon beschikken tijdens de herstellingen van de fiets door Bizbike. En hiermee gepaard gaand de verloren inkomsten van de fietsvergoeding. Ik vraag daarom een compensatie van het verloren geld aan Bizbike. Ik stel hen verantwoordelijk voor het leveren van een fiets die voortdurend mankementen vertoonde, de zeer lange tijd om deze mankementen te repareren en het verlies van mijn fietsvergoeding tijdens deze periodes.
Fiets met 1500km op teller ontvangen bij aankoop via Nieuwsblad
Geachte mevrouw/heer, Op 20/07 kocht ik een veloci fiets via Nieuwsblad en betaalde ik er €1318 voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht een nieuwe fiets te ontvangen. Maar uiteindelijk kreeg ik een fiets met meer dan 1500km op de teller. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Ik heb reeds meermaals met jullie contact opgenomen, echter zonder enig antwoord te mogen ontvangen. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 10 dagen een omruiling voor een nieuwe fiets of een compensatie van €500 aan mij te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet,
Staat van bakfiets , herstelling niet ok, veiligheid?
GeachteDeze mail stuurde ik op 25/10 naar Bizbikes:Onlangs lieten wij onze bakfiets herstellen voor groot onderhoud.Het is nu al een tweetal jaar dat er vaak problemen zijn met deze fiets.Batterij ziet niet goed vast, het houten paneel kraakte, de lichten vooraan zijn zeer broos en de bouten van de riempje -die onze kinderen moeten beschermen- zijn niet goed waardoor de riempjes loskomen, bouten in het houten paneel komen los.Na dit groot onderhoud is zo’n riempje alweer losgekomen. Onze kinderen zijn kinderen maar ze zitten wel altijd rustig in de bakfiets. Ik vind het toch vervelend om qua onderhoud bijna meer te moeten beginnen betalen dan de fiets zelf. De riempjes, die de bescherming van onze kinderen moeten zijn, vind ik ondermaats. Zeker nu dit, alweer is losgekomen.Graag had ik een deftige oplossing voor dit probleem gevonden.Ik stel me ook vragen bij de communicatie. Bij de vorige vraag was er duidelijk vermeld dat het wiel vooraan plat was. Ik begreep echter niet dat de persoon, die trouwens heel vriendelijk en behulpzaam was, geen materiaal of band meehad.Met 3 kinderen thuis is onze fiets bijna twee maanden buiten gebruik geweest en dat is toch een groot gemis.Wachtend op een antwoord.——————Wij wachten ondertussen nog op een antwoord.De riemen, die de veiligheid van onze kinderen zijn, komen nog steeds los.Ook de rem is alweer aan vervanging toe, alsook het de fietscomputer zit nu los.De ene bouten werden zelfs niet hersteld.We zijn niet te spreken over de staat en materialen van de bakfiets.Er zijn ook geen reserveonderdelen beschikbaar omdat ze deze fietsen niet meer maken.Ik maak me met die riemen ook zorgen over de veiligheid van onze kinderen.We hebben terugbetaling 1500 euro gekozen omdat deze fiets al zo vaak mankementen heeft, de veiligheid niet gegarandeerd wordt en er al vele herstellingen nodig zijn geweest. Er komt voorlopig ook geen respons van het bedrijf zelf.Graag uw hulp hierbij.Alvast bedankt
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten