Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Levering defecte stukken
Geachte, Op 20 mei 2025 kocht ik bij u: "vidaXL Luifel automatisch met LED en windsensor 4x3 m crèmekleurig" twv € 735, 99. Bij installatie bleken de motor en windsensor defect te zijn. Dit meldde ik u op 27 mei 2025. Ondanks herhaald contact, toezeggingen en lange wachttijden hebt u tot op heden geen werkende onderdelen geleverd. Chronologisch overzicht: 27/05/2025 – melding defect via e-mail 02/06/2025 – toezegging verzending binnen 2–4 werkdagen 07/06/2025 – navraag door mij, geen levering 13/06/2025 – voorstel gedeeltelijke terugbetaling (€73), geweigerd 12/07/2025 – onderdelen zogenaamd beschikbaar rond 20 juli 31/07/2025 – opnieuw navraag, u wist niet meer om welke onderdelen het ging 05/08/2025 – onderdelen opnieuw doorgegeven, toezegging verzending binnen 2 werkdagen 09/08/2025 – melding dat onderdelen toch niet voorradig zijn, voorstel gedeeltelijke terugbetaling (€160), geweigerd Het product wordt nog steeds aangeboden op uw website, waardoor het duidelijk is dat u vervanging of omruiling mogelijk kunt maken. Toch weigert u dit, ondanks mijn voorstel om de defecte onderdelen kosteloos retour te zenden. Ik eis: Volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, aangezien het product niet conform is aan de overeenkomst. Mvg
Terugbetaling na herroeping
Beste, ik vraag terugbetaling van een deel van bovenstaande bestelling, waarbij ik me heb gebaseerd op mijn herroepingsrecht. In bijlage vindt u alle communicatie per mail, welke reeds vanaf 20 juni bezig is. Ik vermoed dat het probleem bij de vervoersfirma zit, maar dat is iets wat VidaXL heeft georganiseerd, wat hun verantwoordelijk maakt. Zij moeten zich daar niet achter verbergen om mij niet terug te betalen. Kan u deze zaak eens voor mij bekijken en eventueel optreden? Alvast bedankt, vriendelijke groeten, Linda
Kapot paviljoen
Geachte mevrouw/heer, Ik heb op 22 juli een paviljoen aangekocht bij vida xl. Het eerste probleem was dat ik al 4 onderdelen mistte in mijn bestelling. Na bijna 2 weken kreeg ik ze dan toch nog opgestuurd na veel mails en telefoons. Nu kom ik 2 september terug van op vakantie en zie ik dat die tent helemaal stuk is. De baren van de tent zijn gewoon afgebroken, gebogen en het zeil is stuk. Nu geef ik alles aan bij vida xl en zeggen ze dat het niet onder garantie valt want ik heb mijn tent buiten laten staan. Ze zeggen dat die tent niet tegen wind en regen kan. Een tent van 400 euro zou je dus elke keer moeten afbreken als het regent of als er wind is. Ik ben er al in mee gesprek gegaan maar ze wijzen me altijd door naar mijn verzekering. Ik vind dit totaal niet kunnen. Het was de eerste dat ik hier iets kocht maar nooit meer. Ik wil zoveel mogelijk mensen waarschuwen. Inbijlage kan je al de foto's bekijken. Mvg, veerle de greef
Vida xl slaagt er niet in om mijn bestelling volledig te leveren
Op 30 juli 2024 bestelde ik een tuinschuur en een tuinslang op haspel bij vida xl. De waterhaspel werd één dag later geleverd. De tuinschuur zou geleverd worden in 7 pakketten, waarvan ik 6 pakketten ontving. Het laatste pakket werd steeds opnieuw uitgesteld. Dit zou geleverd worden door postnl. Wij bleven elke dag thuis van ons werk om het pakket in ontvangst te nemen. Alleen elke dag werd de levering opnieuw met 1 dag uitgesteld. Na 2 weken uitstellen heb ik contact opgenomen met postnl waar ze mij wisten te vertellen dat ze mijn laatste stuk van de tuinschuur zijn kwijtgeraakt, dat ik vidaxl hiervoor moet contacteren. Na heel wat over en weer schrijven, beloofden ze mij op 16/08 om het laatste stuk van de tuinschuur die verloren ging bij postnl opnieuw op te sturen. Dit mocht ik binnen 2 tot 4 werkdagen verwachten.. uiteindelijk vandaag 23/08 ontving ik een pakket van de tuinschuur, maar niet het deel dat ik mistte. Maar een pakket die al reeds geleverd werd. We zijn ondertusen 24 dagen na besteldatum en nog steeds kan ik niet beginnen met mijn tuinschuur in elkaar te steken. Vida xl natuurlijk niet bereikbaar, aangezien de klantendienst enkel bereikbaar is van ma tot vrij van 9 tot 12h. Nog nooit zo gefrustreerd geweest van een online aankoop
Betalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op[10/07/2024 heb ik 2 rotan stoelen, wit, bij u gekocht voor154.99€. Ik ontving het product op 12/07/2024. Ik heb inmiddels uw factuur ontvangen . Ik kan mij echter niet (volledig) akkoord verklaren met het factuurbedrag. Ik wens uw factuur te betwisten om volgende redenen: De afrekening is niet in overeenstemming met de geafficheerde prijs op het moment van de koop. https://www.2dehands.be/v/tuin-en-terras/tuinstoelen/a134408521-vidaxl-tuinstoelen-2-st-met-kussens-poly-rattan-wit?c=45b256f2cb7b6db123076b79b019c942&casData=JSAXp8wFt1uAysi3ItNOjpU6Zlzy7H11luYq_cyDMHNxPFZPsXgbXbmfBkCyn1fFpIWqXSQqbnEfHhPwHWSciDGZ2EldqdXfA-TFDEaKnseettNrs77bbr3kjosmKoVTV86P2FonyH_VQ-5nGIQqcdaHUVwGc47gjbT_kBN9ESeThUbtlIk_1wItrXin6g4owVleVma5VMqgHvIZUS0X27CK1nnA4ObOkDuEGJToWMAbVpmKqrYhQzZ5qMUn3DEbOg4IFqExpcRB0GUppTLn7krvu2lGfO0mWhoZzReoMXTuo893jiv8AFTyJMq2BQFmLJeom0gvABEmUW24uHru8ZuHKJgDbtDW14YHhR6tYmOvbI_vFJtQ3cc8CNP9T4RVxSEGtXlmRIy_9RB4Jwt6G6e3o2gWYInWaonkpZO7DIw85D9FadvrtPhLt1F6MSbOujnushaImTAoadcvdeTcyMXTtjkS-EERFOyCkZ0q20_b02i0rJmGXouLvHWq7uV4J_84E8QNvJBtuEOdPeeYNA Ik betaalde u nu een bedrag van 154.99€. Dit bedrag komt niet overéén met de website op 2 de hands waar u uw arikel voor 149€ promote Ik verwacht van u binnen de zeven dagen een aangepassing en terugbetaling van 5.99€ te ontvangen. Met vriendelijke groet,
Tweede deellevering is nooit geleverd
Beste, Ik bestelde een bamboe loungeset. Deel 1 werd geleverd. Van de transporteur kreeg ik de melding dat deel 2 later zou geleverd worden. Plots kreeg ik een mail met melding van de tweede levering zonder de levering ontvangen te hebben. Vidaxl kon niet zeggen waar het tweede deel zou geleverd zijn en had ook geen handtekening van ontvangst voor het tweede deel. Na tientallen mails tussen diverse medewerkers van Vidaxl (zeer onprofessioneel) zou ik een volledig nieuw pakket ontvangen als het eerste deel zou teruggestuurd worden. Er werd een transport van VidaXL ingeboekt want het gaat over een pakket van 25kg maar er kwam nooit een chauffeur langs! Wanneer ik opheldering vraag is er totaal geen communicatie meer. Vidaxl blijft claimen dat deel 2 is geleverd en dat ik voor box 1 + 2 moet betalen. Dit is echt oplichterij.
Slechte kwaliteit van goederen
Ik heb 5 grote, houten bloembakken besteld op VidaXL.Het hout is echter van zo een slechte kwaliteit dat, na 1 week buiten, het hout reeds begon uit te zetten en te vervormen. Na contact op te nemen met VidaXL waren ze eerst niet akkoord om ze retour te nemen aangezien het 'extreme weersomstandigheden' waren die dit probleem hebben veroorzaakt. Echter regen zie ik niet als een extreme weersomstandigheid dus ik ben niet akkoord gegaan met dit antwoord. Toen kreeg ik een antwoord via de geschillendienst dat ik de bloembakken retour mag sturen en dat ze mijn geld zullen terug storten.Echter voor de bloembakken retour kunnen moesten ze eerst volledig gedemonteerd worden en verpakt worden in dozen. Dergelijke afmetingen zijn echter al niet evident om in grote dozen in te pakken dus ik heb dan ook speciale, grote dozen moeten aankopen om dit te kunnen doen. Na 1 week stond de retour eindelijk klaar om opgehaald te worden en werd er een afspraak ingepland met DPD voor retour. Dit alles werd vlot geregeld door VidaXL.Echter, de dag van ophaling kunnen ze mij geen exact uur geven waardoor ik een ganse dag verlof heb moeten inregelen en daardoor niet heb kunnen werken.Rond 15u begin ik echter ongerust te worden en stuur ik terug een email naar VidaXL met de vraag als er toch nog zeker iemand komt? Ik krijg een antwoord terug dat de ophaling niet gelukt is en dat het niet zal in orde komen die dag.Dit is dus compleet ongehoord dat dergelijke klachten op deze manier behandeld worden.Ik lees trouwens op internet heel wat reviews van klanten die hetzelfde verhaal hebben meegemaakt.Mijn aankoopfactuur was echter rond de 850 euro dus ik vind het dan ook veel te veel geld om het daar zomaar bij te laten.Vandaar neem ik met jullie contact op in de hoop dat jullie kunnen tussen komen zodat ik eindelijk die slechte bloembakken retour kan zenden en mijn aankoopbedrag kan terug gestort krijgen.Met vriendelijke groeten,Van Maerrem Lindsay
Geen terugbetaling na meermaals kapotte materialen ontvangen te hebben
Beste, ik bestelde onlangs een bed bij Vidaxl. Dit koste mij 126 euro. Echter de eerste maal dat dit bed aankwam misten er onderdelen, was het hout overal beschadigd, pasten de onderdelen niet op elkaar en misten er boorgaten. Ik contacteerde de klantendienst om te vragen wat er kan gebeuren. Ik kon enkel een waardebon van 20 euro krijgen ter compensatie of kon het terugsturen en een nieuw opgestuurd krijgen. Natuurlijk nam ik de 2e optie omdat die mij anders 126 euro zou verliezen. Na een lange wacht termijn voor het opsturen van het oude bed kwam het nieuwe eindelijk aan. Echter deze keer is er opnieuw enorme schade aan het hout, passen de onderdelen weer niet op elkaar en missen er. Ik wil dus mijn geld terug en desnoods dat bed terug opsturen. Dit is niet wat er geadverteerd werd. Dit is zelf strafbaar. Ik wil mijn volle pot terug zodat ik eindelijk een deftig bed kan kopen. Ik ga niet akkoord met hun compensatie bon van 20 euro als ik 126 euro verlies dit kan niet.
product stemt niet overeen met het gevraagde en is te laat geleverd
Beste,Ik wil een creditnota en volledige terugbetaling ontvangen voor mijn bestelling van 28/11/2023 voor de tuinschuur met SKU nummer 47035.Hieronder kan u de redenen terugvinden waarom. De foto's als bijlage dienen als bewijs ter ondersteuning van mijn klacht.Ik heb uw product gekozen omwille van de grote overdekte oppervlakte, de levertermijn en de prijs.Op zaterdag 2 december (één dag na de voorziene leveringsdatum) hebben we met 6 volwassenen een hele dag gewerkt om de schuur in elkaar te zetten. Dit is niet gelukt. Gezien de opleidingsgraad en de werkervaring van alle deelnemers kan ik u verzekeren dat dit niet ligt aan het IQ, het materiaal of aan de praktische kennis van de aanwezigenHet detail van de tekortkomingen, vindt u hieronder:1. De levering gebeurde niet op het afgesproken tijdstip, namelijk op 30 november, een dag te vroeg. Ik moest dus voor het binnendragen van de pakketten op iemand anders rekenen dan gepland.2.Ik merkte onmiddellijk dat er een pakket ontbrak. Er werden maar 5 van de 6 pakketten geleverd, Uw diensten zijn hier meteen van op de hoogte gebracht door mijzelf. Bij het openen van de pakketten - op zaterdag - hebben we gemerkt dat we een heel deel P1 platen misten die vooral de zijkant moesten bedekken. 3. Gezien de dringendheid van de plaatsing, zijn we toch begonnen aan de constructie,. Er is -voor de stevigheid- besloten om op de meeste plaatsen 1 om de 2 panelen te plaatsen (zie 1a - 1h). Wat we echter aan beide kanten hebben gemerkt is dat we langs beide lengten hierdoor met 1 boorgat teveel uitkomen (zie foto 1g, 4 gaten ipv 3 tussen 2 panelen). Dit komt neer op een lengte van ongeveer 10 cm dat niet overbrugd wordt met de P1 panelen en dat dus een gat in de schuur langs beide kanten zou laten. In de handleiding (zie 1z) is echter duidelijk te zien dat de P1 panelen de volledige lengte zouden moeten overbruggen Dus de profielen zijn te lang of er is een foute set panelen geleverd.4. Na het plaatsen van de dakpanelen P6 langs 1 zijde, hebben we gemerkt dat de boorgaten tussen de structuur & de P5 panelen niet overeenkomen (zie 2a-2c). Hierbij hebben wij de structuur opnieuw vergeleken met de handleiding. De conclusie was dat we de onderdelen wel degelijk in de juiste volgorde aan elkaar hebben gezet. Zijn de verkeerde dakpanelen geleverd?5. Het paneel P6 hebben we juist kunnen plaatsen en de vijzen aan de lagere kant en in het midden kwamen overeen met de gaten in de structuur maar de gaten van de structuur van de nok van de schuur waren niet waar ze hoorden te zijn (zie 3a - 3b). Ook hier hebben we de structuur er nogmaals op nagekeken of we de juiste volgorde gevolgd hebben en ook hier was geen fout op te merken op onze werkwijze.6. Hierna hebben we aan de kant van het P6 paneel alle 16 P5 panelen op het dak gelegd (zonder vast te vijzen omdat de gaten niet overeenkomen zie punt 2) met daarnaast een P8 & een P7 en dan komen we net uit aan het einde van de schuur. Volgens de handleiding moest dit echter net voorbij de zijkant komen zoals aan de andere kant. Dit was voor ons de ultieme bevestiging dat de structuur inderdaad te lang is in vergelijking met de panelen die we hebben ontvangen. Het dak bestaat uit de verkeerde panelen, of de profielen zijn te lang, één van beide.7. Uiteindelijk hebben we toch nog een laatste poging gedaan aan de andere kant van het dak. Als we daar het paneel P7 als eerste legden en dat onderdeel vanonder en in het midden op de juiste plaats van de gaten legden (zie 4a) kwam het dak scheef uit t.o.v. het paneel P6 aan de overkant (zie 4b). Toch tonen foto’s 4c-4d aan dat de juiste panelen gebruikt zijn.Vanaf dit moment van de montage komt de handleiding totaal niet meer overeen met de realiteit. Daarenboven zou ik 200 gaten moeten gaan boren in metaal.Bovenop de verspilde dag vol frustraties, heb ik uiteraard geen vertrouwen meer in dit product.Ik heb intussen het ontbrekende pakket ontvangen op dinsdag 5 december, maar dat heb ik begrijpelijkerwijze gesloten gelaten. U kan het laten ophalen, ik betaal niet voor retour. En als de levering van het laatste pakket in rekening wordt genomen is dat schromelijk boven de 3 dagen leveringstermijn die op uw website en in uw contract staat. Daarenboven kan ik niet meer rekenen op de hulp die ik op 1 december had.Tot slot blijft de timing van de plaatsing van de schuur voor mij belangrijk en moet ik toch opnieuw op zoek naar een ander product, onder dezelfde voorwaarden: grote werkoppervlakte, korte levertermijn, goede prijs.
Retour verloren, amper informatie hoe verder
Ik bestelde op 8 oktober een pakket. Ik kreeg deze pas aan op 17 oktober met bijzonder weinig informatie. Op 21 oktober retour aangevraagd via bol.com. Op 23 oktober pas bevestigd door de tussenpersoon en op 27 oktober pas een retourlabel gekregen. Op 30 oktober verstuurd via Mondial Relay, maar hierbij geen ontvangsbewijs gekregen. De fabrikant werkt via verschillende tussenpersonen (Living BE, WAYS, ...), waardoor het zoeken is naar de juiste persoon om iets aan te vragen. Uiteindelijk zowel Living BE als Mondial Relay proberen bellen, maar geen gehoor. Beide een mail gestuurd, maar niemand kan me zeggen waar mijn pakje is, hoe het nu verder moet en wanneer (en OF) ik mijn geld zou terugkrijgen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten