Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
graag vergoeding vertraging vlucht
Geachte mevrouw/heer, Op 9 februari 2025 ben ik op de luchthaven Bangkok Suvarnabuhmi aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. TG934 naar Brussel Zaventem met uw maatschappij. Op het vliegtuig vernam ik dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 05h40 en kwam het ongeveer 4H40 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van 600€ per passagier (over 3500 km). Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 1200€. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op rek. nr.BE85 0014 0342 5706 Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • bewijs van vertraging
Compensatieaanvraag vanwege vertraging vlucht
Geachte mevrouw/heer, Op dinsdag 4 februari ben ik op de luchthaven Suvarnabhumi Airport aangekomen vanuit Phuket met een geldig ticket voor vlucht nr. TG934 naar Brussels Airport met uw maatschappij Thai Airways. Op de luchthaven vernam ik via mijn gmail en daarna pas via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had met 3u, dus ipv om 1u s'nachts te vertrekken werd het 3u s'nachts en waren we verplicht om heel de tijd iets te halen om te drinken of te eten om onze tijd door te komen en niet in slaap te vallen, het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Niemand communiceerde tot grote ergenis ! Uiteindelijk vertrok het vliegtuig 3u later maar stond deze weer aan de grond voor nog eens 1u30 later te vertrekken, zodat we pas vertrokken zijn om 4u30 s'nachts ! met andere woorden hebben wij een vertraging gehad van 4u30 en kwamen wij veel later aan dan gepland waardoor ik mijn werk niet heb kunnen hervatten. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 600€ per passagier (over 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten
Terugbetaling 4 tickets
Op 19/01/2020 hadden wij tickets geboekt naar Bangkok voor een vertrek op 13/08/2020 en terugkomst 28/08/2020. Deze vluchten werden geannuleerd ten gevolge van Corona. Ondertussen heb ik reeds een 30-tal mails gestuurd met vraag voor de terugbetaling. Deze wordt mij steeds opnieuw beloofd, maar tot heden heb ik nog niets mogen ontvangen. Kunnen jullie hiermee helpen ? Het betreft : 217 455 212 0008 217 455 212 0009 217 455 212 0010 217 455 212 0011
Terugbetaling vluchten
Beste, Onderstaande klacht is al meermaals gemeld. Nu zien wij dat er reeds een terugbetaling is gebeurd 3 maanden geleden (https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01772398-14). Gelieve dit dus zo snel mogelijk in orde te brengen.Ik had een ticket voor 2 retourvluchten met Thai airways geboekt voor mei 2020. Beiden zijn afgelast omwille van Corona, terwijl dit geen verplichting van de overheid was. Ik heb een voorstel gekregen voor een voucher, maar gezien de dienst niet uitgevoerd is, dient men dit terug te betalen indien ik hier niet akkoord ga + deze vervalt eind 2022 en ik heb nog steeds geen definitief antwoord ontvangen. Ik heb reeds 6 mails gestuurd naar de klantendienst. Er is nog steeds geen refund voorzien. Gezien de corona maatregelen nu opgeheven zijn, verwacht ik asap terugbetaling of op zijn minst een uitstel van beslissing gezien ik nog geen voucher ontvangen heb & deze eind 2022 zou vervallen. Het is onwettelijk dat een dienst niet geleverd wordt, en hier geen terugbetaling voorzien wordt. Additionele gegevens: boekingref: Q9RHTE Vlucht: TG934 en TG935 Alvast bedankt. mvg, Zeger & Loranne
Problemen met terugbetaling tickets
Dear,Im referring to the following flights booked on the 6th of march 2020.Concerning the EU regulation 261/2004TG935 Brussels to Bangkok - June 6, 2020TG431 Bangkok to Denpasar - June 7, 2020TG432 Denpasar to Bangkok - June 21, 2020TG934 Bankgkok to Brussels - June 21, 2020These tickets were issued under the following reservation code: WP7LRAThese tichets were issued under the following ticket numbers: 2172332798668 and 2172332798669 under the names Mr. Weyers Jordy and Mrs. Rymen Jana.The total amount of the booked tickets is €1280,58 paid in advance by paypal via the account of Jordy WeyersThe following actions by Thai Airways occurred after the booking of the tickets.March 18, 2020 : First flight change executed by Thai Airways / Flight TG431 date changes from June 7 to June 9 / Flight TG432 date changes from June 21 to June 23.March 26, 2020 : Second flight change executed by Thai Airways / Flight TG935 date changes from June 6 to June 7 / Flight TG 934 date changes from June 22 to June 23.April 20, 2020 : All 4 flights are cancelled by Thai Airways.A Paypal claim is requested by us on April 20, 2020. Our ticket numbers are being asked and given to Thai.On May 2, 2020 Thai Airways offers us 4 options: Extend ticket validity,travel voucher,rebook new flight, or refund for partially used tickets.No full refund of unused tickets of cancelled flights is offered. On May 6, 2020 We asked Thai Airways for a full refund of all unused tickets of cancelled flights. We get No response from Thai Airways. On May 28, 2020 Thai Brussels office gives us the option to ask a full refund, which we chose. At the time of writing this email, we still did not get any refund. We are referring to the EU regulation 261/2004 regarding passenger rights which remains unchanged during the COVID-19 pandemic.The European Regulation (EC) 261/2004 provides for the choice between a refund within 7 days or an alternative flight . The European Regulation (EC) 261/2004 stipulates that the airline must refund tickets in case of cancellation.The European Commission has determined that a voucher may also be offered, but confirms the right of option.I am also referring to the Thai Airways Term and Conditions concerning amendments or cancellations by Thai. The following is stated in your T&C:We are only liable to you for significant changes. A significant change is one that we make to your booking before your departure that affects an essential term of your booking. Accordingly, a significant change is one that involves canceling the booking or a significant part of it or changing:• If we make a significant change then you have a choice. You may, as applicable:- Accept a refund to be credited to your credit card account.We ask again for a full refund of €1280,58 executed as soon as possible.
Problemen met terugbetaling
Beste, heb een vlucht geboekt voor 2 personen bij Thai airways Int.op 14 januari 2020 voor een vlucht H/T van Brussel naar Bangkok op 19 april 2020 . Door de corona wordt de vlucht geannuleerd.Hebben een nieuwe datum gemaakt op 7 november 2020 en opnieuw werd de vlucht geannuleerd.Moest opnieuw een nieuwe datum geven voor vertrek in 2021 of terugbetaling van de tickets.Heb voor het laatste gekozen.Heb reeds meerdere mails verstuurt ,maar de vliegmaatschappij heeft gezegd dat dit een jaar kan duren indien ze ondertussen geen faillissement hebben aangevraagd.
Problemen met terugbetaling
Beste,Onze vliegtickets werden vorig jaar geannuleerd door Thai Airways wegens het verbod op reizen door COVID. Wij vroegen toen om een terugbetaling van het volledige bedrag. Helaas hebben wij tot op heden nog niets mogen ontvangen. Er wordt ook niets meegedeeld wanneer de uitbetaling zou komen. We wachten nu ondertussen al 1 jaar op ons geld... Alvast bedankt om dit spoedig in orde te maken.
Problemen met terugbetaling
Beste,Ik had een ticket voor 2 retourvluchten met Thai airways geboekt voor mei 2020. Beiden zijn afgelast omwille van Corona, terwijl dit geen verplichting van de overheid was.Ik heb een voorstel gekregen voor een voucher, maar gezien de dienst niet uitgevoerd is, dient men dit terug te betalen indien ik hier niet akkoord ga. Ik heb reeds 4 mails gestuurd naar de klantendienst (met automatische reply dat het momenteel druk is) sinds april. Zowel omtrent vouchers als terugbetaling heb ik geen communicatie meer aangekregen. Het gevolg is dat wij nog +- 1100 euro dienen teruggestort te krijgen. Additionele gegevens:boekingref: Q9RHTEVlucht: TG934 en TG935Alvast bedankt.mvg,Zeger & Loranne
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten