Terug

Compensatieaanvraag vanwege vertraging vlucht

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Vertraging vlucht

Klacht

M. V.

Naar: Thai Airways International Limited

06/02/2025

Geachte mevrouw/heer, Op dinsdag 4 februari ben ik op de luchthaven Suvarnabhumi Airport aangekomen vanuit Phuket met een geldig ticket voor vlucht nr. TG934 naar Brussels Airport met uw maatschappij Thai Airways. Op de luchthaven vernam ik via mijn gmail en daarna pas via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had met 3u, dus ipv om 1u s'nachts te vertrekken werd het 3u s'nachts en waren we verplicht om heel de tijd iets te halen om te drinken of te eten om onze tijd door te komen en niet in slaap te vallen, het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Niemand communiceerde tot grote ergenis ! Uiteindelijk vertrok het vliegtuig 3u later maar stond deze weer aan de grond voor nog eens 1u30 later te vertrekken, zodat we pas vertrokken zijn om 4u30 s'nachts ! met andere woorden hebben wij een vertraging gehad van 4u30 en kwamen wij veel later aan dan gepland waardoor ik mijn werk niet heb kunnen hervatten. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 600€ per passagier (over 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten

Berichten (1)

Thai Airways International Limited

Naar: M. V.

07/02/2025

Dear Test Aankoop, On behalf of Thai Airways International, we hereby would like to apologize for all the inconveniences your customers have suffered due to the delay of our flight TG93404 feb 2025 BKK BRU After investigation of your case, we have unfortunately to inform you that according to the European law 261/2004 , the compensation for delayed flight is not applicable for your case since our THAI delayed flight has departure in a city outside Europe (departure in Bangkok) and THAI is a non-European carrier, in such case no compensation for delay of flight can be offered for return flight with arrival in Europe. European law 261/2004 compensation for delay more than 4 hours for long haul flight is not applicable to our delay as it was a return flight delay for an airline not based in Europe (non-European carrier) with departure outside Europe. Thus, we are afraid that we must turn down your request for further liability and we are sorry to disappoint you in this respect. We do hope that the next flight on Thai Airways International will be more comfor and enjoyable . In the meanwhile, we remain, --- Reservations Department Thai Airways International Brussels office THAI's Global Call Center (24/7)Tel +32 2 844 19 49 On 06/02/2025 14:30, klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform