Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

Damaged and pilfered baggage

Dear Thai Airways I am writing to follow up on our baggage claim (File Ref. BKDTG36304) concerning damaged and pilfered baggage on flight TG029 (Ubon Ratchathani – Bangkok) on 18 August 2025. It has now been over two months since our initial report and submission of all supporting documents (Damage Report, Police Report, photos, and list of missing items). To date, we have not received any further update or settlement from Thai Airways regarding our claim for €612.99 of lost items + the damage to our lugage. As a reminder, the missing items were as follows: • Acqua di Giò Parfum €194 • Braun electric shaver €129.99 • Contact lenses (6 month) €160 • Oral-B electric toothbrush €104 • Toiletry bag — €25 Total claimed amount: €612.99 Under Article 17(2) of the Montreal Convention, Thai Airways is liable for damage and loss of checked baggage. I therefore kindly request an update on the status of my claim, and confirmation of the expected settlement date. Thank you for your prompt attention. Sincerely, Tim Piette & Sinjai Somdokkaew

In behandeling

graag vergoeding vertraging vlucht

Geachte mevrouw/heer, Op 9 februari 2025 ben ik op de luchthaven Bangkok Suvarnabuhmi aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. TG934 naar Brussel Zaventem met uw maatschappij. Op het vliegtuig vernam ik dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 05h40 en kwam het ongeveer 4H40 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van 600€ per passagier (over 3500 km). Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 1200€. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op rek. nr.BE85 0014 0342 5706 Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • bewijs van vertraging

Afgesloten

Compensatieaanvraag vanwege vertraging vlucht

Geachte mevrouw/heer, Op dinsdag 4 februari ben ik op de luchthaven Suvarnabhumi Airport aangekomen vanuit Phuket met een geldig ticket voor vlucht nr. TG934 naar Brussels Airport met uw maatschappij Thai Airways. Op de luchthaven vernam ik via mijn gmail en daarna pas via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had met 3u, dus ipv om 1u s'nachts te vertrekken werd het 3u s'nachts en waren we verplicht om heel de tijd iets te halen om te drinken of te eten om onze tijd door te komen en niet in slaap te vallen, het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Niemand communiceerde tot grote ergenis ! Uiteindelijk vertrok het vliegtuig 3u later maar stond deze weer aan de grond voor nog eens 1u30 later te vertrekken, zodat we pas vertrokken zijn om 4u30 s'nachts ! met andere woorden hebben wij een vertraging gehad van 4u30 en kwamen wij veel later aan dan gepland waardoor ik mijn werk niet heb kunnen hervatten. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 600€ per passagier (over 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten

Opgelost

Terugbetaling 4 tickets

Op 19/01/2020 hadden wij tickets geboekt naar Bangkok voor een vertrek op 13/08/2020 en terugkomst 28/08/2020. Deze vluchten werden geannuleerd ten gevolge van Corona. Ondertussen heb ik reeds een 30-tal mails gestuurd met vraag voor de terugbetaling. Deze wordt mij steeds opnieuw beloofd, maar tot heden heb ik nog niets mogen ontvangen. Kunnen jullie hiermee helpen ? Het betreft : 217 455 212 0008 217 455 212 0009 217 455 212 0010 217 455 212 0011

Opgelost

Terugbetaling vluchten

Beste, Onderstaande klacht is al meermaals gemeld. Nu zien wij dat er reeds een terugbetaling is gebeurd 3 maanden geleden (https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01772398-14). Gelieve dit dus zo snel mogelijk in orde te brengen.Ik had een ticket voor 2 retourvluchten met Thai airways geboekt voor mei 2020. Beiden zijn afgelast omwille van Corona, terwijl dit geen verplichting van de overheid was. Ik heb een voorstel gekregen voor een voucher, maar gezien de dienst niet uitgevoerd is, dient men dit terug te betalen indien ik hier niet akkoord ga + deze vervalt eind 2022 en ik heb nog steeds geen definitief antwoord ontvangen. Ik heb reeds 6 mails gestuurd naar de klantendienst. Er is nog steeds geen refund voorzien. Gezien de corona maatregelen nu opgeheven zijn, verwacht ik asap terugbetaling of op zijn minst een uitstel van beslissing gezien ik nog geen voucher ontvangen heb & deze eind 2022 zou vervallen. Het is onwettelijk dat een dienst niet geleverd wordt, en hier geen terugbetaling voorzien wordt. Additionele gegevens: boekingref: Q9RHTE Vlucht: TG934 en TG935 Alvast bedankt. mvg, Zeger & Loranne

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform