Terug

graag vergoeding vertraging vlucht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Vertraging vlucht

Klacht

S. M.

Naar: Thai Airways International Limited

06/03/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 9 februari 2025 ben ik op de luchthaven Bangkok Suvarnabuhmi aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. TG934 naar Brussel Zaventem met uw maatschappij. Op het vliegtuig vernam ik dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 05h40 en kwam het ongeveer 4H40 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van 600€ per passagier (over 3500 km). Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 1200€. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op rek. nr.BE85 0014 0342 5706 Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • bewijs van vertraging

Berichten (1)

Thai Airways International Limited

Naar: S. M.

07/03/2025

Dear Test-Aankoop , We hereby refer to your e-mail regardingthe delay of TG934/09FEB25 from Bangkok to Brussels.We are very sorry to learn of the unpleasant experience you encountered as a result of the delay of this flightbutThai Airways International bases these decisions on very high safety standards. We have to inform that the delay was caused due toatechnicalproblem of the scheduled aircraft and all necessary steps has been done to find a replacement of this aircraft to avoid the cancellation of the flight. Unfortunately the last minute replacement of an aircraft requires many steps for preparation and reloading of all luggage and cargo and therefore caused a further delay for departure at 05.40 local time.We cannot change the negative experienceof this delay, however we would like to confirm that our airline has tried to offer the best service to our passengers during thisdelay. After investigation of your case, we have to inform that according to the European law 261/2004 , the compensation foradelayed flight is not applicable for your case sinceEC261/2004 compensation law is not applied if it concerns a delay of more than 4 hours for adeparture in a city outside Europe (departure in Bangkok) andif it concerns a non-European carrier, which is the case for Thai Airways.We unfortunately haveto turndown your request for further liability and we are sorry to disappoint you in this respect. We do hope that the next flight on Thai Airways International will be more comfor and enjoyable for you. In the meanwhile, we remain, Reservations Department Thai Airways International Brussels office THAI's Global Call Center (24/7)Tel +32 2 844 19 49 On 06/03/2025 20:45, klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 07 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform