Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. C.
24/09/2024

Factuur klopt niet met de verkoopvoorwaarden

Betreft: Betwisting van factuurnummer 0800014887 van 26 08 2024 Geachte mevrouw/heer, Op 24 09 2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €  827,15. Dat moet echter een vergissing zijn: in de algemene verkoopvoorwaarden die van kracht gingen in januari 2024 geldt bij artikel 4.3.1. dat er geen kosten verbonden zijn aan het beeïndigen van het contract: "Een Huishoudelijke Klant en een KMO kunnen een Overeenkomst opzeggen zonder kosten mits het naleven van een opzeggingstermijn van één maand." Deze verkoopvoorwaarden hebben betrekking op het contract dat in 2022 werd afgesloten en het ging over een contract van onbepaalde duur, wat inhoudt dat dit contract op elk moment kan worden opgezegd zonder kosten mits de opzeggingstermijn wordt gerespecteerd, wat hier ook het geval is. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 427,15, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
D. A.
6/09/2023

In gebreke stelling betaling

Op 5/9/2023 ontving ik een brief van een gerechtsdeurwaarder voor een minnelijke invordering voor een bedrag van €1.588,39.Ik heb op 6/9/2023 getracht te praten met de dienst facturatie van Antargaz om te achterhalen waarom ik deze brief krijg. Ik betaal namelijk elke maand €150 via een domiciliëring aan hen. En al wat ik als antwoord krijg is dat niet wat zij zien bij hen op het systeem. Ik heb echter op mijn uitreksels van mijn bank Argenta duidelijk het mandaat en de referentienummers als bewijs.De eerste persoon aan de lijn is spijtig genoeg de Nederlandse taal niet machtig om een gesprek te voeren. Ik heb nochtans op 1 gedrukt voor Nederlands. Spijtig voor de dame aan de lijn maar ik wens over dit onderwerp een duidelijk gesprek te hebben en niet te worden onderbroken als ik mijn verhaal doe, en al zeker niet te moeten horen dat ik ongelijk heb voor ik iets kan zeggen. Al wat ik krijg te horen is U niet betaal meneer. Nadat ik vraag om met iemand anders te spreken krijg ik een andere persoon aan de lijn die het probleem hopelijk mee kan oplossen. Al snel merk ik dat deze persoon niet gediend is met mijn verhaal en zegt eigenlijk gewoon hetzelfde. Wij zien niet dat u betaald. Dus u hebt niet betaald. dit terwijl ik probeer om uit te leggen dat ik wel betaal en dat er een fout moet zijn ergens in het systeem of een miscommunicatie tussen mijn bank en hen. Na meermaals vragen wat ik kan doen om te bewijzen dat ik wel aan hen betaal krijg ik antwoord op een heel denigrerende toon dat het misschien slim is om misschien aan de deurwaarder een berichtje te sturen. eh meneer is dat niet slim? Als ik haar daarop aanspreek en vraag naar de verantwoordelijke blijkt deze persoon dit te zijn. En ik geef toe op dit moment liep mijn emmer over en heb ik gezegd dat als zij zo praat ik snap dat andere mensen op de dienst daar ook zo onrespectvol zijn tegen de klanten en ingehaakt.Niet mijn beste moment, maar als je probeerd uit te zoeken waarom je plots meer dan €1500 moet betalen voor iets dat je al betaald hebt en niet wordt geholpen maar gekleineerd dan ben ik ook maar een mens.Kortom ik heb ondertussen al een mail gestuurd met hopelijk genoeg info naar de deurwaarder.Wat ik niet kunnen vind is dat er over een periode van bijna een jaar volgens hen geen betaling heeft plaatsgevonden. Maar dat ik niet 1 brief, e-mail of telefoon heb gekregen om hierachter te informeren.Ik heb hen eind vorig jaar gecontacteerd omdat ik van bank was gewisseld (Belfius => Argenta) en er blijkbaar iets mis was gegaan met de toen lopende domiciliëring. Ik heb toen een openstaand bedrag betaald van €834,73. De toen niet werkende domiciliëring werd toen geschrapt en ik heb van hen een document toegestuurd gekregen om een nieuwe domiciliëring op te starten. Ik heb dit toen ingevuld en ondertekend terug naar hen gestuurd en in Januari ging er dan ook €150 van mijn rekening. En sindsdien ook elke maand opnieuw.Ik weet niet wat er toen is misgelopen, noch wil ik iemand de schuld geven of met de vinger wijzen. Maar ik heb wel degelijk betaald.En als bedrijf vind ik niet dat je klanten zo behandeld als ze bellen met een volgens mijn mening serieuze vraag over een best aardige som geld.

Opgelost
N. D.
7/07/2023

Gevraagde schadevergoeding

Beste,Ik heb een contract bij Antargaz voor levering propaangas. Echter werd de tank niet vergund (deze stond jarenlang in overtreding). Hierdoor kan het contract niet uitgevoerd worden. M.i. vermelden hun eigen algemene voorwaarden in dit geval een veel beperktere schadevergoeding, echterhouden zij vast aan een ander artikel uit de algemene voorwaarden.

Afgesloten
E. R.
27/10/2022

Problemen met betalingen in het algemeen

Beste Na meerdere malen contact opgenomen te hebben met antargaz is ons probleem nog steeds niet opgelost.IN 1ste instantie leek dit wel zo omdat zij een credit nota opmaakte...Na deze creditnota deed zich exact hetzelfde voor...Antargaz neemt de vrijheid het voorschot bedrag zelf te bepalen zonder enig overleg en dat wanneer wij een leegstandtarief voor gas hebben aangevraagd.Wij verbruiken op ons adres Nihil aan gas.Op 3 dagen tijd werd er €3067.42 van onze rekening gehouden voor 1 maand....!??Daarenboven hebben wij hiervoor geen enkel factuur ontvangen.Als er een factuur gestuurd word is deze zo onduidelijk en zonder detail, dat het onmogelijk word alles op een normale manier na te kijken!Antargaz is zelf niet bereikbaar en alles moet via Odot lopen....Wij zijn uitermate ontevreden!!Wij eisen een onmiddellijke terug betaling van de bedragen die op 17/10, 26/10 en 27/10 van onze rekening zijn gegaan.Met een overzichtelijke en gedetailleerde factuur zullen wij onze facturen betalen. Laat ons realistisch blijven €3067.42 betalen op 3 dagen in maand tijd voor energie... Aan welk loon moet je werken om nog te kunnen voorzien in je basisbehoeften?!

Opgelost
H. K.
14/08/2022

zogezegde overstap via Gaele

Beste, Ik krijg hoge factuur van Antargaz (voor dec 21 tot maart 22) omdat ik zgz via Gaele naar hen zou zijn overgestapt.. Dit klopt niet want ik was tot maart 2022 klant bij Mega (ook altijd aan hen betaald)ik ben al sedert begin dit jaar aan het proberen dit recht te zetten. Ook via jullie want ik ben via jullie aan Gaele gekomen..Maar mijn mails blijven onbeantwoord en onopgelost hieronder een mail van jullie waarover het eigenlijk gaat Gaele heeft 6000 klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier overgezet naar Antargaz. Blijkbaar waren daar een aantal bij die niet bij de Vlaamse Energie Leverancier zaten. Ik ben dus 1 van die klanten. Ik was NIET bij Vlaamse Energie maar bij Mega en heb altijd aan Mega betaald aan een goed tarief. Nu krijg ik een factuur via incasso die ondertussen is opgelopen tot bijna 1500 eur!!! Ik wil dat dit stopt! Ik kreeg mails van jullie dat jullie dit zouden rechtzetten maar dat is nooit gebeurd.

Opgelost
K. V.
9/03/2022

Antargaz wacht speciaal anderhalve week met levering waardoor er 2 prijsstijgingen zijn.

Beste,Op 25 Februari bestelde ik propaangas. Dit werd in het verleden telkens binnen de 3 werkdagen geleverd.Zo was dit eerst ook bevestigd in het klantenportaal. Nadien is dit veranderd naar 04/03/2022.Op 04/03/2022 kreeg ik de melding dat de levering pas zou doorgaan op 07/03/2022, en vermits er nog eens een prijsstijging was op 05/03/2022 moet ik hierdoor opeens €0.12 per L extra betalen voor diezelfde levering (ongeveer 79 euro).Er was op 26/02/2022 reeds een prijssteiging geweest van €0.05 per L (ongeveer 33 euro) dus dit maakt dat ik tussen bestelling en levering opeens 112 euro extra moet betalen.Wanneer je besteld op de site geven ze aan dat er word aangerekend naargelang de dagprijs, maar geven ze ook aan dat ze binnen 5 werkdagen gaan leveren.Vermits ze hun eigen leveringsvoorwaarden niet kunnen nakomen moet ik nu opeens een hoop extra geld betalen, wanneer ik het bedrijf hiermee confronteer krijg ik keer op keer hetzelfde standaar mailtje teruggestuurd over dat er naargelang de dagprijs gefactureerd word.Omdat in mijn ogen de schuld hier bij de leverancier ligt vind ik niet dat ik die kost moet dragen. Het lijkt hier op kwaad opzet dat ze expres wachten om te leveren na de prijsstijgingen...Vermits ik niets van medewerking kreeg heb ik mijn bestelling dus aangepast naar 500L (het minimum).Ondertussen zijn ze op 08/03/22 komen leveren..660L aan 1.0432 euro/l, ipv 500l aan 0.9215 euro/l.Wanneer ik de factuur protesteer krijg ik voor de zoveelste kee rhet standaar zinnetje voorgeschoteld dat er gefactureerd word naargelang de dagprijs. Het feit dat er 160L teveel is geleverd word gewoonweg genegeerd.Ik heb alvast 500L aan de dagprijs van 04/03/22 betaald vermits dit is wat ik had besteld en dit de prijs zou geweest zijn als ze hun eigen voorwaarden konden nakomen.In bijlage vind je hun eigen Algemene voorwaarden waar je bij punt 3.3 de leveringstermijnen kan bekijken. Hier word aangegeven dat indien de leveringstermijn langer dan 5 werkdagen zou zijn dit overlegt zou worden met de klant.Echter is er NIETS van communicatie geweest tot ik aan de alarmbel trok.Graag zou ik een herziening van mijn factuur krijgen, vermits Antargaz hier de schuld treft naar mijn mening, ze komen hun afspraken niet na en willen niet eens meedenken over een eventuele oplossing (een andere financiele compensatie, zoals over de huur van de tank ofzo).

Afgesloten
J. G.
7/03/2022

Ongewenste overstap naar Antargaz via Gaele

Ik mail in naam van mijn zoon. Ik had graag uitleg over een ongewenste overstap van Engie naar Antargaz zowel voor elektriciteit als gas dit terwijl hij nog maar een vast contract had bij Engie, dat voor hem veel voordeliger was.Hij was al overgestapt naar Engie sinds begin oktober 2021 en zit nu sinds januari met een variabel contract bij Antargaz die 2x duurder is. Dit is gebeurd via Gaele maar hij heeft aan Gaele helemaal geen toestemming gegeven of iets ondertekend voor deze overstap naar Antargaz. Bij meerdere pogingen om te bellen naar Gaele geven ze niet thuis en via mail geven zij aan dat 90% van hun personeel afwezig is wegens corona (?)Ik verzoek u vriendelijk om de overstap naar Antargaz ongedaan te maken en terug te zetten naar de voorwaarden van zijn vorig contract bij Engie.

Opgelost
O. B.
30/01/2022

OPLICHTING

ik ben klant bij Luminus - ik kreeg digitaal 2 fakturen doorgestuurd zonder enige verwittiging (niet van Luminus en niet van Antargaz (mij onbekend) faktuur : voorschot te betalen voor 07/02/2022 Ad. EURO 113,96 ELEKTRICITEIT en EURO 101,48 GAS ik ken ANTARGAZ niet en Luminus heeft mij hierover geen enkel bericht gestuurd. iK VERMOED DAT LUMINUS in de fout ging om mijn gegevens door te sturen naar ANTARGAZ zonder mijn goedkeuring Ik vermoed hier oplichting en wens hier niet op in te gaan.Wat het gevolg hiervan gaat zijn daar heb ik geen weet van maar om mezelf te beschermen ga ik deze fakturen niet betalen tenzij ze via mijn domiciliering van mijn rekening zijn gegaan. WANTROUWEN _ Ik heb Luminus niet aangeschreven gezien de vertrouwelijkheid in zake de benoeming OPLICHTING ik zaal blijkbaar niet de enige zijn wat deze klacht betreft.

Opgelost
G. M.
4/10/2021

omruilen gasfles

BesteIk heb sedert 2002 een Antragaz Cube gasfles in gebruik en wil die nu omruilen voor een Calypso. De leverancier vraagt echter de waarborgkaart -- iets wat ik voordien nooit heb moeten tonen. Nadat ik met u contact heb genomen gaf u aan niet op mijn vraag te kunnen ingaan omdat u (a) enkel de waarborg voor de Cube fles wilt restitueren bij aanwezigheid van een waarborgkaart, en (b) omruilen van de ene fles naar de andere niet kan omdat ze verschillen qua omvang en waarborgprijs. Als reden voor niet terugbetalen van waarborg gaf u aan dat anders onduidelijk is welke waarborg is betaald. Ik betwist dit, de waarborg vertegenwoordigt de waarde van de fles op dat ogenblik. Per slot van rekening heeft u ook heel die tijd de waarborgsom in uw bezit en impliceert het teruggeven van waarborg altijd de som plus interesten. Enkel indien u kan aantonen dat de fles niet in goede orde terug ontvangen is bent u mij de volledige som verschuldigd. En zelfs indien we volledig binnen uw redenering blijven: er is geen enkele logica om de ene fles niet voor de andere fles in te ruilen omdat bij het ontvangen van de 'nieuwe' fles bij inruil er geen waarborgkaart wordt meegleverd en er om die reden volgens dezelfde logica ook nooit waarborgsom zou kunnen terug gevorderd worden. Dat er een prijsverschil van 5€ in waarborg is tussen beide flessen en het andere flessen zijn is dan ook volkomen irrelevant in jullie logica. Aan u dus de keuze: u kan mij de waarborg van de cube fles terug betalen waarna ik de calypso kan aankopen maar dan met betaling van waarborg ofwel laat u mij toe om te wisselen zonder afgifte van waarborgkaart maar dan ook zonder betalen van waarborg voor de calypso fles.

Opgelost
A. C.
18/12/2017

Mijn levering van gas is veel te laat

Beste, op maandag 11/12 bestelde ik gas voor onze tank:Klantennummer: 022311000Naam: Van den EyndeAdres: Koningsstraat 71, weeldeBedrag: €504,33Percentage in de Tank: 0% !!! Aan de telefoon werd toen heel duidelijk gemaakt dat onze tank compleet leeg was en ze deze bestelling dus alstublieft zo snel mogelijk in orde konden maken. Het bedrag van €504,33 werd maandagochtend 11/12 omstreeks 13u50 ook onmiddellijk betaald en een bewijs hiervan werd verstuurd naar credit.be@antargaz.com. Donderdag heb ik opnieuw contact opgenomen met het bedrijf en werd me verteld dat gezien wij met een lege tank zaten, vrijdag of zaterdag zeker geleverd ging worden. Zaterdag heb ik geprobeerd om contact op te nemen met Antargaz maar kreeg geen gehoor. Zelfs niet via het contactnummer voor dringende technische problemen! Op het contactnummer kon ik ook doorschakelen naar de dienst met spoedlevering maar ook hier kreeg ik geen gehoor! Vandaag 18/12 heb ik onmiddellijk omstreeks 9u opnieuw contact opgenomen waarbij men eerst vroeg op hoeveel mijn tank dan wel niet stond. Wederom heb ik meegedeeld dat wij reeds sinds 11/12 (7 dagen!!!) met een lege tank zitten en dus geen verwarming en warm water ter beschikking hebben. Hij heeft me dan verteld dat hij dit als prioritair ging opgeven. Wat men uiteraard op 11/12 reeds had moeten doen... Ik heb gemeld dat ik liefst zo snel mogelijk teruggebeld zou worden als hij nieuws had over de leveringstijd. Aangezien dit weer niet kwam, heb ik daarnet opnieuw contact opgenomen met Antargaz (nadat ik 15min in wacht gestaan heb) en werd mij (op een heel onvriendelijke manier) verteld dat er weer niet geleverd zal worden vandaag maar dat we gepland staan voor morgen. Dit wil zeggen dat we dus in totaal 9 dagen in de koude zullen gezeten hebben, in deze verschrikkelijke weersomstandigheden (de temperatuur binnen is op de meeste plaatsen minder dan 10°C).

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform