Terug

Antargaz wacht speciaal anderhalve week met levering waardoor er 2 prijsstijgingen zijn.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Antargaz

09/03/2022

Beste,Op 25 Februari bestelde ik propaangas. Dit werd in het verleden telkens binnen de 3 werkdagen geleverd.Zo was dit eerst ook bevestigd in het klantenportaal. Nadien is dit veranderd naar 04/03/2022.Op 04/03/2022 kreeg ik de melding dat de levering pas zou doorgaan op 07/03/2022, en vermits er nog eens een prijsstijging was op 05/03/2022 moet ik hierdoor opeens €0.12 per L extra betalen voor diezelfde levering (ongeveer 79 euro).Er was op 26/02/2022 reeds een prijssteiging geweest van €0.05 per L (ongeveer 33 euro) dus dit maakt dat ik tussen bestelling en levering opeens 112 euro extra moet betalen.Wanneer je besteld op de site geven ze aan dat er word aangerekend naargelang de dagprijs, maar geven ze ook aan dat ze binnen 5 werkdagen gaan leveren.Vermits ze hun eigen leveringsvoorwaarden niet kunnen nakomen moet ik nu opeens een hoop extra geld betalen, wanneer ik het bedrijf hiermee confronteer krijg ik keer op keer hetzelfde standaar mailtje teruggestuurd over dat er naargelang de dagprijs gefactureerd word.Omdat in mijn ogen de schuld hier bij de leverancier ligt vind ik niet dat ik die kost moet dragen. Het lijkt hier op kwaad opzet dat ze expres wachten om te leveren na de prijsstijgingen...Vermits ik niets van medewerking kreeg heb ik mijn bestelling dus aangepast naar 500L (het minimum).Ondertussen zijn ze op 08/03/22 komen leveren..660L aan 1.0432 euro/l, ipv 500l aan 0.9215 euro/l.Wanneer ik de factuur protesteer krijg ik voor de zoveelste kee rhet standaar zinnetje voorgeschoteld dat er gefactureerd word naargelang de dagprijs. Het feit dat er 160L teveel is geleverd word gewoonweg genegeerd.Ik heb alvast 500L aan de dagprijs van 04/03/22 betaald vermits dit is wat ik had besteld en dit de prijs zou geweest zijn als ze hun eigen voorwaarden konden nakomen.In bijlage vind je hun eigen Algemene voorwaarden waar je bij punt 3.3 de leveringstermijnen kan bekijken. Hier word aangegeven dat indien de leveringstermijn langer dan 5 werkdagen zou zijn dit overlegt zou worden met de klant.Echter is er NIETS van communicatie geweest tot ik aan de alarmbel trok.Graag zou ik een herziening van mijn factuur krijgen, vermits Antargaz hier de schuld treft naar mijn mening, ze komen hun afspraken niet na en willen niet eens meedenken over een eventuele oplossing (een andere financiele compensatie, zoals over de huur van de tank ofzo).

Berichten (7)

Antargaz

Naar: K. V.

10/03/2022

Geachte Mevrouw, MijnheerWij hebben uw onderstaande e-mail in goede order mogen ontvangen, deze heeft al onze aandacht weerhouden.Naar aanleiding van de grote drukte die er momenteel heerst is de levertermijn van 5 werkdagen momenteel opgedreven naar maximum 10 werkdagen voor leveringen. Hiervoor bieden wij u alleszins onze oprecht excuses voor het ongemak. Dit is een situatie van overmacht waarvoor bij alles in het werk stellen om onze klanten zo zpoidige mogelijk te beleveren. Wat de facturatie betreft van het geleverde product deze gebeurt als volgt zoals beschreven staat in onze Algemene voorwaarden voor de levering van propaan, butaan en LPG in bulk - Versie 01.04.2017 Artikel 6.1 Product: De Geleverde hoeveelheid in de Tank wordt gefactureerd aan de officiele maximumprijs die van kracht is op de dag van levering volgens de Programmaovereenkomst betreffende de regeling van de maximum verkoopprijzen van de aardolieproducten. De Geleverde hoeveelheid aan een woning van een Propaangasnetwerk wordt gefactureerd aan de gewogen gemiddelde officiele maximumprijs gedurende de periode van verbruik. De officiele maximumprijs voor leveringen van meer dan 2000 liter en de met de Klant overeengekomen commerciele korting op de officiele prijs voor leveringen van minder dan 2000 liter zijn niet cumuleerbaar.In afwachting maken wij u onze welgemeende groeten over.Met vriendelijke groeten, Sincères salutations, Mit freundlichen Gra¼aŸen, Best Regards,Roekens OlivierComplaints Coordinator Tel +32 (0)2 246 00 30Antargaz Belgium N.V./S.A.Woluwelaan 135B-1831 DiegemOndernemingsnummer 0881.334.278Numéro d'Entreprisewww.antargaz.be www.antargaz.nl www.antargaz.de www.antargaz.lu Information confidentielle Ce message, ainsi que tout fichier qui y est joint, peut contenir des informations confidentielles, couvertes par le secret professionnel ou réservées exclusivement à leur(s) destinataire(s) . Toute lecture, utilisation, diffusion ou divulgation sans autorisation expresse est rigoureusement interdite. Si vous n'en etes pas le destinataire, merci de prendre contact avec l'expéditeur et de détruire ce message.Confidentiality Warning This message, and any attachments, can contain some confidential informations which are protected by the professional confidentiality or reserved exclusively to the intended recipient(s). Any reading, use, distribution or disclosure without authorization is strictly forbidden. If you are not the legitimate recipient, please contact the sender and destroy this message.

K. V.

Naar: Antargaz

11/03/2022

Goede middag,U reageert hier nogmaals maar op 1 deel van de klacht.Er zijn hier 2 punten:- Jullie leveren meer dan gevraagd, hoe gaan we dit aanpakken?- Jullie leveren niet voor de afgesproken datum.Die tekst over de facturatie aan de maximum dagprijs ken ik ondertussen uit mijn hoofd, dank daarvoor.Echter geven jullie in jullie EIGEN voorwaarden aan binnen de 5 werkdagen te leveren en indien een langere levertermijn van toepassing zou zijn dit in overleg gebeurt met de klant.Ik zal jullie eigen tekst hieronder even inplakkenQuote/Artikel 3.3: LeveringstermijnenAntargaz engageert zich om de Klant te leveren binnen vijf werkdagen na de datum van ontvangst van de bestelling (of een langere termijn in overleg met de Klant). Indien Antargaz dit engagement niet kan nakomen en de Klant Product te kort zou kunnen komen, levert en installeert Antargaz gratis een noodgasfles. In uitzonderlijke gevallen kunnen leveringen binnen een kortere termijn dan de hierboven bepaalde vijf werkdagen worden geaccepteerd voor zover Antargaz de gelegenheid heeft om een spoedlevering uit te voeren. Antargaz heeft het recht om een toeslag van 150,00 euro excl. BTW in rekening te brengen bij een spoedlevering.Unquote//Echter is er niets van overleg geweest.

Antargaz

Naar: K. V.

11/03/2022

Geachte heer Van der Valk,Wij hebben uw onderstaande e-mail in goede order mogen ontvangen.Graag bieden wij u onze excuses aan voor de uitgelopen levertermijn dit is te wijten aan de uitzonderlijke drukte die er momenteel heerst, hierdoor is de er een uitloop van de initiele levertermijn van 5 werkdagen. Wij stellen alles in het werk om onze klanten zo spoedig mogelijk te beleveren.Wat de 90 liters extra geleverde liters betreft dit kan gebeuren. Aangezien dit gas in de loop van de komende weken en maanden zal worden verbruikt kunnen wij u echter enkel voorstellen om deze eventueel meerdere keren te betalen.In afwachting maken wij u onze welgemeende groeten over.Met vriendelijke groeten, Sincères salutations, Mit freundlichen Gra¼aŸen, Best Regards,Roekens OlivierComplaints Coordinator Tel +32 (0)2 246 00 30Antargaz Belgium N.V./S.A.Woluwelaan 135B-1831 DiegemOndernemingsnummer 0881.334.278Numéro d'Entreprisewww.antargaz.be www.antargaz.nl www.antargaz.de www.antargaz.lu Information confidentielle Ce message, ainsi que tout fichier qui y est joint, peut contenir des informations confidentielles, couvertes par le secret professionnel ou réservées exclusivement à leur(s) destinataire(s) . Toute lecture, utilisation, diffusion ou divulgation sans autorisation expresse est rigoureusement interdite. Si vous n'en etes pas le destinataire, merci de prendre contact avec l'expéditeur et de détruire ce message.Confidentiality Warning This message, and any attachments, can contain some confidential informations which are protected by the professional confidentiality or reserved exclusively to the intended recipient(s). Any reading, use, distribution or disclosure without authorization is strictly forbidden. If you are not the legitimate recipient, please contact the sender and destroy this message.

K. V.

Naar: Antargaz

11/03/2022

90 liter? 160 Liter bedoelt u?En ik ga nog steeds niet akkoord met die meerprijs hoor.Als jullie mij nu op voorhand op de hoogte hadden gebracht ok, maar dit is niet gebeurd.Wat stellen jullie hiervoor voor?

K. V.

Naar: Antargaz

28/03/2022

Friendly reminder.Ik zou dit graag uitgeklaard hebben voor ik aanmaningen ga ontvangen van jullie..

Antargaz

Naar: K. V.

29/03/2022

DATA NOT AVAILABLE

K. V.

Naar: Antargaz

29/03/2022

Beste Olivier,Leest u überhaupt wel wat er gezegd wordt?MvgKevin van der Valk


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform