Meest recente klachten

S. C.
24/09/2024

Factuur klopt niet met de verkoopvoorwaarden

Betreft: Betwisting van factuurnummer 0800014887 van 26 08 2024 Geachte mevrouw/heer, Op 24 09 2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €  827,15. Dat moet echter een vergissing zijn: in de algemene verkoopvoorwaarden die van kracht gingen in januari 2024 geldt bij artikel 4.3.1. dat er geen kosten verbonden zijn aan het beeïndigen van het contract: "Een Huishoudelijke Klant en een KMO kunnen een Overeenkomst opzeggen zonder kosten mits het naleven van een opzeggingstermijn van één maand." Deze verkoopvoorwaarden hebben betrekking op het contract dat in 2022 werd afgesloten en het ging over een contract van onbepaalde duur, wat inhoudt dat dit contract op elk moment kan worden opgezegd zonder kosten mits de opzeggingstermijn wordt gerespecteerd, wat hier ook het geval is. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 427,15, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
D. A.
6/09/2023

In gebreke stelling betaling

Op 5/9/2023 ontving ik een brief van een gerechtsdeurwaarder voor een minnelijke invordering voor een bedrag van €1.588,39.Ik heb op 6/9/2023 getracht te praten met de dienst facturatie van Antargaz om te achterhalen waarom ik deze brief krijg. Ik betaal namelijk elke maand €150 via een domiciliëring aan hen. En al wat ik als antwoord krijg is dat niet wat zij zien bij hen op het systeem. Ik heb echter op mijn uitreksels van mijn bank Argenta duidelijk het mandaat en de referentienummers als bewijs.De eerste persoon aan de lijn is spijtig genoeg de Nederlandse taal niet machtig om een gesprek te voeren. Ik heb nochtans op 1 gedrukt voor Nederlands. Spijtig voor de dame aan de lijn maar ik wens over dit onderwerp een duidelijk gesprek te hebben en niet te worden onderbroken als ik mijn verhaal doe, en al zeker niet te moeten horen dat ik ongelijk heb voor ik iets kan zeggen. Al wat ik krijg te horen is U niet betaal meneer. Nadat ik vraag om met iemand anders te spreken krijg ik een andere persoon aan de lijn die het probleem hopelijk mee kan oplossen. Al snel merk ik dat deze persoon niet gediend is met mijn verhaal en zegt eigenlijk gewoon hetzelfde. Wij zien niet dat u betaald. Dus u hebt niet betaald. dit terwijl ik probeer om uit te leggen dat ik wel betaal en dat er een fout moet zijn ergens in het systeem of een miscommunicatie tussen mijn bank en hen. Na meermaals vragen wat ik kan doen om te bewijzen dat ik wel aan hen betaal krijg ik antwoord op een heel denigrerende toon dat het misschien slim is om misschien aan de deurwaarder een berichtje te sturen. eh meneer is dat niet slim? Als ik haar daarop aanspreek en vraag naar de verantwoordelijke blijkt deze persoon dit te zijn. En ik geef toe op dit moment liep mijn emmer over en heb ik gezegd dat als zij zo praat ik snap dat andere mensen op de dienst daar ook zo onrespectvol zijn tegen de klanten en ingehaakt.Niet mijn beste moment, maar als je probeerd uit te zoeken waarom je plots meer dan €1500 moet betalen voor iets dat je al betaald hebt en niet wordt geholpen maar gekleineerd dan ben ik ook maar een mens.Kortom ik heb ondertussen al een mail gestuurd met hopelijk genoeg info naar de deurwaarder.Wat ik niet kunnen vind is dat er over een periode van bijna een jaar volgens hen geen betaling heeft plaatsgevonden. Maar dat ik niet 1 brief, e-mail of telefoon heb gekregen om hierachter te informeren.Ik heb hen eind vorig jaar gecontacteerd omdat ik van bank was gewisseld (Belfius => Argenta) en er blijkbaar iets mis was gegaan met de toen lopende domiciliëring. Ik heb toen een openstaand bedrag betaald van €834,73. De toen niet werkende domiciliëring werd toen geschrapt en ik heb van hen een document toegestuurd gekregen om een nieuwe domiciliëring op te starten. Ik heb dit toen ingevuld en ondertekend terug naar hen gestuurd en in Januari ging er dan ook €150 van mijn rekening. En sindsdien ook elke maand opnieuw.Ik weet niet wat er toen is misgelopen, noch wil ik iemand de schuld geven of met de vinger wijzen. Maar ik heb wel degelijk betaald.En als bedrijf vind ik niet dat je klanten zo behandeld als ze bellen met een volgens mijn mening serieuze vraag over een best aardige som geld.

Opgelost
N. D.
7/07/2023

Gevraagde schadevergoeding

Beste,Ik heb een contract bij Antargaz voor levering propaangas. Echter werd de tank niet vergund (deze stond jarenlang in overtreding). Hierdoor kan het contract niet uitgevoerd worden. M.i. vermelden hun eigen algemene voorwaarden in dit geval een veel beperktere schadevergoeding, echterhouden zij vast aan een ander artikel uit de algemene voorwaarden.

Afgesloten
E. R.
27/10/2022

Problemen met betalingen in het algemeen

Beste Na meerdere malen contact opgenomen te hebben met antargaz is ons probleem nog steeds niet opgelost.IN 1ste instantie leek dit wel zo omdat zij een credit nota opmaakte...Na deze creditnota deed zich exact hetzelfde voor...Antargaz neemt de vrijheid het voorschot bedrag zelf te bepalen zonder enig overleg en dat wanneer wij een leegstandtarief voor gas hebben aangevraagd.Wij verbruiken op ons adres Nihil aan gas.Op 3 dagen tijd werd er €3067.42 van onze rekening gehouden voor 1 maand....!??Daarenboven hebben wij hiervoor geen enkel factuur ontvangen.Als er een factuur gestuurd word is deze zo onduidelijk en zonder detail, dat het onmogelijk word alles op een normale manier na te kijken!Antargaz is zelf niet bereikbaar en alles moet via Odot lopen....Wij zijn uitermate ontevreden!!Wij eisen een onmiddellijke terug betaling van de bedragen die op 17/10, 26/10 en 27/10 van onze rekening zijn gegaan.Met een overzichtelijke en gedetailleerde factuur zullen wij onze facturen betalen. Laat ons realistisch blijven €3067.42 betalen op 3 dagen in maand tijd voor energie... Aan welk loon moet je werken om nog te kunnen voorzien in je basisbehoeften?!

Opgelost
H. K.
14/08/2022

zogezegde overstap via Gaele

Beste, Ik krijg hoge factuur van Antargaz (voor dec 21 tot maart 22) omdat ik zgz via Gaele naar hen zou zijn overgestapt.. Dit klopt niet want ik was tot maart 2022 klant bij Mega (ook altijd aan hen betaald)ik ben al sedert begin dit jaar aan het proberen dit recht te zetten. Ook via jullie want ik ben via jullie aan Gaele gekomen..Maar mijn mails blijven onbeantwoord en onopgelost hieronder een mail van jullie waarover het eigenlijk gaat Gaele heeft 6000 klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier overgezet naar Antargaz. Blijkbaar waren daar een aantal bij die niet bij de Vlaamse Energie Leverancier zaten. Ik ben dus 1 van die klanten. Ik was NIET bij Vlaamse Energie maar bij Mega en heb altijd aan Mega betaald aan een goed tarief. Nu krijg ik een factuur via incasso die ondertussen is opgelopen tot bijna 1500 eur!!! Ik wil dat dit stopt! Ik kreeg mails van jullie dat jullie dit zouden rechtzetten maar dat is nooit gebeurd.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform