Terug

Mijn levering van gas is veel te laat

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Antargaz

18/12/2017

Beste, op maandag 11/12 bestelde ik gas voor onze tank:Klantennummer: 022311000Naam: Van den EyndeAdres: Koningsstraat 71, weeldeBedrag: €504,33Percentage in de Tank: 0% !!! Aan de telefoon werd toen heel duidelijk gemaakt dat onze tank compleet leeg was en ze deze bestelling dus alstublieft zo snel mogelijk in orde konden maken. Het bedrag van €504,33 werd maandagochtend 11/12 omstreeks 13u50 ook onmiddellijk betaald en een bewijs hiervan werd verstuurd naar credit.be@antargaz.com. Donderdag heb ik opnieuw contact opgenomen met het bedrijf en werd me verteld dat gezien wij met een lege tank zaten, vrijdag of zaterdag zeker geleverd ging worden. Zaterdag heb ik geprobeerd om contact op te nemen met Antargaz maar kreeg geen gehoor. Zelfs niet via het contactnummer voor dringende technische problemen! Op het contactnummer kon ik ook doorschakelen naar de dienst met spoedlevering maar ook hier kreeg ik geen gehoor! Vandaag 18/12 heb ik onmiddellijk omstreeks 9u opnieuw contact opgenomen waarbij men eerst vroeg op hoeveel mijn tank dan wel niet stond. Wederom heb ik meegedeeld dat wij reeds sinds 11/12 (7 dagen!!!) met een lege tank zitten en dus geen verwarming en warm water ter beschikking hebben. Hij heeft me dan verteld dat hij dit als prioritair ging opgeven. Wat men uiteraard op 11/12 reeds had moeten doen... Ik heb gemeld dat ik liefst zo snel mogelijk teruggebeld zou worden als hij nieuws had over de leveringstijd. Aangezien dit weer niet kwam, heb ik daarnet opnieuw contact opgenomen met Antargaz (nadat ik 15min in wacht gestaan heb) en werd mij (op een heel onvriendelijke manier) verteld dat er weer niet geleverd zal worden vandaag maar dat we gepland staan voor morgen. Dit wil zeggen dat we dus in totaal 9 dagen in de koude zullen gezeten hebben, in deze verschrikkelijke weersomstandigheden (de temperatuur binnen is op de meeste plaatsen minder dan 10°C).

Berichten (2)

Antargaz

Naar: A. C.

03/01/2018

Geachte,Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw klacht betreffende de levertijd van het propaangas.Wij vinden het oprecht spijtig dat de levering niet naar wens is verlopen en dat u hierdoor hinder heeft ondervonden.Echter moeten we vaststellen dat we 1 werkdag te laat geleverd hebben en niet de door u geclaimde 9 dagen. Onze algemene voorwaarden verwijzen in artikel 3.3 naar de leveringstermijnen. Hier kan u zien dat Antargaz zich engageert om de klant te leveren binnen de 5 werkdagen na de datum van ontvangst van de bestelling. Dus een bestelling op 11/12 zou resulteren in een levering ten laatste op 18/12.Jammer genoeg zijn we inderdaad pas op 19/12 kunnen langs komen met de door u verwachte gaslevering. Dit is voornamelijk te wijten aan de drukke periode die de winterpiek met zich meebrengt. Mogen we u voor uw toekomstige bestelling vragen om uw gaslevering te bestellen wanneer uw peilmeter zich tussen 25% en 30% bevindt (meer info kan u vinden in artikel 3.2.1 Moment van plaatsing bestelling van onze algemene voorwaarden).Om u tegemoet te komen willen we u een korting van 5,50Eur/100L aanbieden op de gasprijs bij uw volgende levering. Wij dragen klantentevredenheid hoog in het vaandel en hopen u hiermee toch enige compensatie te bieden.We hopen alvast hiermee het geleden ongemak te verzachten en hopen alsook dat wij hiermee het vertrouwen hebben hersteld.Meilleures salutations - Met de meeste hoogachting - Best regardsNathalie TaymansSales Support - Invoicing - Order Taking Team LeaderAntargaz Belgium NV/SADe Kleetlaan 5AB-1831 DIEGEMNuméro d'Entreprise 881.334.278 OndernemingsnummerT/32 (0)2 246 00 95F/32 (0)2 246 00 67www.antargaz.be

A. C.

Naar: Antargaz

03/01/2018

Geachteallereerst wil ik u bedanken voor uw antwoord. Toch zou ik nog graag een belangrijke opmerking aan de klacht willen toevoegen. 19/12 werd inderdaad de gas geleverd maar toen we op de meter hebben gekeken zagen we dat hier niet 50% geleverd werd maar de tank slechts voor 40% gevuld was? Ik heb hiervoor onmiddellijk op 20/12 naar antargaz gebeld en toen werd mij gemeld dat de gasprijs tussen bestelling & levering dezelfde was en dat dit dus niet aan de oorzaak van het probleem kan liggen. Ze zouden mij hiervoor onmiddellijk terug contacteren maar dit werd niet gedaan. Zou u mij hier ook meer informatie over kunnen geven? Dit is een verschil van 160 liter!!! En maakt dat het factuur €100 minder had moeten zijn. Het lijkt mij dat bij levering niet voldoende gas ter beschikking is geweest maar dit zou dan wel onmiddellijk terugbetaald moeten worden lijkt mij. Graag ontvang ik antwoord mvgJulie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform