Beste,We geven u hieromtrent graag uitleg over hoe Gaele te werk gaat. In bijlage 1 'Wie is Gaele en wat doet ze voor jou' kan u alvast zien waarvoor we staan en hoe we te werk gaan vanaf het moment u zich heeft geregistreerd.Het overzicht van de registratie kan u in bijlage 'Registratie Gielens Tom' terugvinden.We verwijzen ook graag naar onze algemene voorwaarden ( www.gaele.be/terms-conditions ) die telt als overeenkomst waarmee u een volmacht verstrekt aan Gaele om in naam en rekening van u als klant (artikel 4):regelmatig leveringsovereenkomsten voor energie te onderhandelen en af te sluiten met een op de Belgische markt en in het gewest van het leveringsadres van de klant opererende energieleverancier(switching)de bestaande leveringsovereenkomst gesloten tussen de energieleverancier en de klant middels opzegging te (laten) beeindigenalle voor haar dienstverlening noodzakelijk informatiegegevens op te vragen bij de energieleverancier(s), de netbeheerder(s) en de meetbedrijvenU bent verantwoordelijk voor de juistheid van uw gegevens op uw Gaele profiel, ik verwijs hiervoor naar artikel 4 van onze algemene voorwaarden. Het is uiterst belangrijk om ons te laten weten indien uw situatie veranderd. (verhuis, nieuw contract afgesloten, etc..). De informatie zoals EAN code, adres, . krijgen wij enkel via de klant en niet via een derde partij. U heeft in het verleden een contractvoorstel van Gaele gekregen van 'De Vlaamse Energieleverancier' waarop u via het opt-out principe (automatische overschakeling) bent ingegaan. Daar via ons systeem de overschakeling naar de leverancier werd uitgevoerd, stond u bijgevolg geregistreerd als klant van De Vlaamse Energieleverancier, getroffen door het faillissement. Ter goeder trouw hebben wij gehandeld in uw belang om een alternatief te voorzien volgens het principe van de totale ontzorging die we bij Gaele aanbieden. Daar u koos voor de automatische overstap en wij geen weigering mochten ontvangen, werden uw gegevens overgemaakt naar Antargaz.In bijlage kan u de e-mails terugvinden die u werden toegestuurd, alsook de tijdstippen:7 december 20219 december 202130 december 202121 januari 2022Gaele biedt haar klanten de mogelijkheid om het type ontzorging te kiezen. Daar de meerderheid van de bevolking vaak geen tijd, zin of naar hun mening onvoldoende kennis heeft om zich bezig te houden met hun energie, geeft men de voorkeur aan een energiemakelaar als Gaele om de zaken voor hen te regelen. De standaard ontzorging van Gaele bestaat uit een opt-out systeem (automatische overschakeling) waarin de klant de mogelijkheid heeft om het voorgestelde contract te weigeren in een periode van 14 dagen. Doet men dat niet, dan regelt Gaele de overstap naar de leverancier en kan de klant genieten van hun ideaalvoorstel. Daarnaast merken we dat er zeker ook interesse is in Gaele van mensen die wel hun tijd en energie willen steken in het vergelijken van verschillende leveranciers. Daarom bestaat er bij Gaele ook de mogelijkheid om te kiezen voor het opt-in systeem. In tegenstelling tot het klassieke verhaal van Gaele, zal men hier gedurende 14 dagen de mogelijkheid hebben om het contractvoorstel te bekijken en hier op in te gaan door op '˜ik ga akkoord' te klikken. Doet men gedurende 14 dagen niets, dan verdwijnt het contractvoorstel en zal er geen overstap plaatsvinden.Deze keuze van ontzorging door Gaele kan gemaakt worden tijdens de registratie, maar kan ook na registratie te allen tijde aangepast worden op uw profielpagina. Uiteraard bent u als consument, met een verbruik kleiner dan 100.000 KWh, vrij om maandelijks van leverancier te veranderen. Indien u het contract met Antargaz wenst stop te zetten, volstaat het om een contract af te sluiten met een leverancier naar keuze. Uiteraard kan u hiervoor uw vorige leverancier contacteren, die u hier perfect kan mee helpen.Wilt u liever niet meer dat Gaele uw energiecontract voor u regelt? Schrijf u dan uit via uw persoonlijke profiel pagina.Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet om contact met ons op te nemen.Met vriendelijke groeten,KimberleyTeam GaelePowered by Enbro Kortrijksesteenweg 387 8530 Harelbeke(+32(0)2 899 04 68 - * info@gaele.beVan: AZ Energy Marketing FIN BE finance@antargaz.com Verzonden: donderdag 24 maart 2022 10:28Aan: info info@gaele.beCC: 'klachtenbox@test-aankoop.be' klachtenbox@test-aankoop.beOnderwerp: FW: Klacht - Ongewenste overstap naar Antargaz via Gaele - (CPTBE01478179-93)Hallo Team Gaele,Graag kopie van de volmacht voor dossier 4013021469.Tom Gielens, Hemelrijkstraat 70a te 3473 Waanrode.Betreft een klacht via testaankoop.Met Vriendelijke Groeten /Cordialement/ Kind RegardsEllen Van EetveltOperations Finance Energy Marketing BelgiumAntargaz Belgium N.V./S.A. Woluwelaan 135B-1831 DiegemOndernemingsnummer 0881.334.278Numéro d'Entreprisewww.antargaz.be-www.antargaz.nl-www.antargaz.lu-www.antargaz.de Information confidentielle Ce message, ainsi que tout fichier qui y est joint, peut contenir des informations confidentielles, couvertes par le secret professionnel ou réservées exclusivement à leur(s) destinataire(s) . Toute lecture, utilisation, diffusion ou divulgation sans autorisation expresse est rigoureusement interdite. Si vous n'en etes pas le destinataire, merci de prendre contact avec l'expéditeur et de détruire ce message. Confidentiality Warning This message, and any attachments, can contain some confidential informations which are protected by the professional confidentiality or reserved exclusively to the intended recipient(s). Any reading, use, distribution or disclosure without authorization is strictly forbidden. If you are not the legitimate recipient, please contact the sender and destroy this message.