Terug

OPLICHTING

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. B.

Naar: Antargaz

30/01/2022

ik ben klant bij Luminus - ik kreeg digitaal 2 fakturen doorgestuurd zonder enige verwittiging (niet van Luminus en niet van Antargaz (mij onbekend) faktuur : voorschot te betalen voor 07/02/2022 Ad. EURO 113,96 ELEKTRICITEIT en EURO 101,48 GAS ik ken ANTARGAZ niet en Luminus heeft mij hierover geen enkel bericht gestuurd. iK VERMOED DAT LUMINUS in de fout ging om mijn gegevens door te sturen naar ANTARGAZ zonder mijn goedkeuring Ik vermoed hier oplichting en wens hier niet op in te gaan.Wat het gevolg hiervan gaat zijn daar heb ik geen weet van maar om mezelf te beschermen ga ik deze fakturen niet betalen tenzij ze via mijn domiciliering van mijn rekening zijn gegaan. WANTROUWEN _ Ik heb Luminus niet aangeschreven gezien de vertrouwelijkheid in zake de benoeming OPLICHTING ik zaal blijkbaar niet de enige zijn wat deze klacht betreft.

Berichten (1)

Antargaz

Naar: O. B.

10/02/2022

Beste,Bedankt voor uw e-mail.Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn dat u facturen krijgt van zowel Antargaz als Luminus voor dezelfde verbruiksperiode en EAN.Fluvius heeft ons bevestigd dat Antargaz de energieleverancier is sinds 08/12/2021, wij hebben Luminus hiervan al op de hoogte gebracht.Uw energiemakelaar Gaele heeft uw contract geactiveerd bij ons, u neemt best even met hun contact op.U kan hen telefonisch bereiken van maandag tot vrijdag tussen 9u - 12u en 13u - 16u30 op het nummer 02 899 04 68 of per mail naarinfo@gaele.be.Uiteraard begrijpen wij dat u liever wenst verder te gaan met het contract van Luminus en wij zullen dan ook zeker meewerken om u daarbij te helpen.Wij kunnen u enkel aanraden om te vragen aan Luminus uw contract met terugwerkende kracht over te nemen (mystery switch procedure).U heeft een mandaat lopen met een opt-out formule bij uw energiemakelaar Gaele, doordat u niet reageerde op hun voorstel werd het contract bij ons automatisch geactiveerd.Van zodra wij het bericht van Luminus ontvangen zullen wij deze met de hoogste prioriteit behandelen.Van onze kant uit kunnen wij dit bericht ook sturen, echter duurt dit veel langer en zijn hier meer risico's.Luminus is namelijk niet verplicht deze te aanvaarden. Als zij deze dus niet aanvaarden blijft u bij ons klant.De snelste manier is via uw voormalige energieleverancier.Weet dat zolang wij niet het bericht ontvangen van Luminus dat zij u met terugwerkend kracht willen overnemen de facturen niet gecrediteerd kunnen worden.Uiteindelijk zijn wij effectief uw energieleverancier sinds 08/12/2021 en had Luminus u geen facturen meer mogen sturen voor de verbruiksperiode van Antargaz.Op dit ogenblik is er geen domiciliering actief, de facturen bij Antargaz staan per overschrijving.Weet dat wij net als u dit allesbehalve een fijne situatie vinden en wij hierover met Gaele (Enbro) in dialoog zijn.Met vriendelijke groeten,Kayleigh CrabbéOperational Finance Support Tel. +32 (0)78 77 77 77 -Fax +32 (0)2 246 00 01LET'S GO DIGITALBeheer je facturen en klantgegevens snel en eenvoudig opMijn Antargaz!Gérez vos factures et vos données client rapidement et facilement surMon Antargaz!Antargaz BelgiumN.V./S.A.Woluwelaan 135B-1831 DiegemOndernemingsnummer 0881.334.278Numéro d'Entreprisewww.antargaz.be-www.antargaz.nl-www.antargaz.lu-www.antargaz.de Information confidentielle Ce message, ainsi que tout fichier qui y est joint, peut contenir des informations confidentielles, couvertes par le secret professionnel ou réservées exclusivement à leur(s) destinataire(s) . Toute lecture, utilisation, diffusion ou divulgation sans autorisation expresse est rigoureusement interdite. Si vous n'en etes pas le destinataire, merci de prendre contact avec l'expéditeur et de détruire ce message.Confidentiality Warning This message, and any attachments, can contain some confidential informations which are protected by the professional confidentiality or reserved exclusively to the intended recipient(s). Any reading, use, distribution or disclosure without authorization is strictly forbidden. If you are not the legitimate recipient, please contact the sender and destroy this message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform