Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt

Einde van verzekering

Beste, In bijlage vindt u het document van de verzekering die eindigt op 1/02/2025. Mijn zus en ik hadden hier sinds enkele maanden al verschillende keren voor gemaild en gebeld, maar kreeg tot op heden geen antwoord. Onze vader (verzekeringsnemer) is overleden in 2017. Toen werd gezegd dat dit uitbetaald zal worden op 1/02/2025 als de verzekerde (ik dus, Heidi De Potter) nog in leve is. Ik wou nu polsen of alles hierbij in orde is en op welk rekeningnummer dit bedrag zal gestort worden. Het is ook niet duidelijk of ik nog iets moet doen (kopie van mijn pas doorsturen ouzo). Ik wil graag deze week nog antwoord op deze vragen. * Op welk rekeningnummer zal dit bedrag overgeschreven worden? * Dienen wij nog iets te doen? * Een kopie van mijn pas doormailen of dergelijke? Is het mogelijk om iets te laten weten? Of ons door te verwijzen naar de persoon die dit opvolgt? Alvast bedankt voor de snelle opvolging. Vriendelijke groeten, Heidi De Potter

Afgesloten

Schrapping verzekering

Beste, Na 12 jaar, zonder enige kortingen of aanbiedingen van het bedrijf. Zal ik zo snel mogelijk al mijn financiële producten bij jullie weghalen. Een simpele vraag voor een schrapping van een verzekering, die amper gebruikt is, moet voor jullie toch nog opbrengen. Alhoewel de kost versus het aantal financiële producten nihil is voor jullie. Ik heb een poging gedaan via de telefoon, waar jullie medewerker schermde met privacy. Bij deze zal dus de geringe kost betaald worden, en de producten verhuist worden naar een ander bedrijf. Waar ik dus bij aanvang een aantal mooie voorstellen zal krijgen. Na 12 jaar klant geweest te zijn, kan ik niet zeggen dat het mij spijt een andere weg op te gaan. Ik had dit al veel eerder moeten doen. Een bedrijf dat op zulke manieren werkt, met het oog om mensen in de problemen te brengen, wens ik niks meer mee te maken te hebben. Wat denk je van dit voor privacy. Zoals ik zei tegen jullie medewerker aan de telefoon, ik dreig nooit ik handel ;-) Met teleurgestelde groeten, Youri V

Afgesloten

Geen antwoord op vragen

Beste, Ik ben havenarbeider in haven van Antwerpen, wij zijn via CEPA, mijn uitbetalingsinstelling op een levensverzekering van Athora gezet, in 2023 hebben zij een optie van de verzekering geannuleerd, ik moet sindsdien nog steeds betalen voor iets dat ik niet meer heb. Ik heb hun al meerdere malen proberen bereiken via telefoon, email, ondertussen al 30 friendly reminders gestuurd en een automatisch reply op gehad dat ze mij gaan contacteren, via telefoon krijg ik een bandje te horen dat ze me gaan terug bellen, en dat gebeurd ook helemaal niet, Ik wil gewoon weten, waarom ik maandelijks nog steeds 19,82€ moet overstorten naar hun rekening. Ik ben hier mee gestopt, en ik heb nu een eerste aanmaning gehad die ik ook niet wil betalen doordat ik niet weet waarvoor dit nog is.

Opgelost

aangetekende brieven van contracten die ik niet moet betalen

Al maanden krijg ik betalingen en aanmaningen voor 3 contracten die mijn ex werkgever betaald

Opgelost

Problemen met terugbetaling levensverzekering van mijn vader

Beste,Recentelijk ontdekte ik dat mijn vaders levensverzekering bij het bedrijf Athora op 3 december 2023 .Ik heb vóór de vervaldatum herhaaldelijk contact opgenomen met het kantoor om de overdracht van de levensverzekering te regelen. De medewerkers verzekerden mij dat de benodigde documenten naar mijn adres zouden worden gestuurd, zodat ik deze kon invullen, ondertekenen en retourneren. Helaas is dit niet soepel verlopen, omdat de documenten naar een verkeerd adres , zijn verzonden, ondanks mijn meerdere verzoeken om ze naar het juiste adres, op te sturen.Ondanks herhaalde inspanningen van mijn kant om dit misverstand op te lossen, zijn de benodigde documenten nog steeds niet op het juiste adres ontvangen. Onlangs, toen ik opnieuw contact opnam met het kantoor, werd mij verteld dat het nu te laat is en dat ik een e-mail moet sturen, omdat de calltaker op dat moment niets kon doen.Dit gebrek aan communicatie en de onjuiste verstrekking van informatie heeft geleid tot aanzienlijke verwarring en frustratie aan mijn kant. Ik vraag dan ook antwoorden, en een eerlijke terugbetaling van deze verzekering aan de begunstigden

Opgelost

na bijna 3 maanden nog geen duidelijk antwoord + mijn gegevens kwijd

Op 27 juli kreeg ik een mail om de verzekering gewaarborgd inkomen individueel verder te zetten. (Eerst ging dit om een groepsverzekering van ZNA)Deze heb ik 12 augustus ( dus binnen de 30 dagen bevestigd).Ook voldoe ik aan alle voorwaarden om dit contract voort te zetten vanaf dan. Echter heb ik op de heden (ondanks verscheidene mails en telefonische contacten) hier nog steeds geen bevestiging van gehad.De laatste mail die ik van athora heb ontvangen dateert van 11-11-2023 met nogmaals de vermelding dat ze alle gegevens nu pas hadden en met een verontschuldigd dat het zo lang duurt. Nadien heb ik niets meer gehoord. Mijn laatste mail naar athora is van 4-10-2023.Ook vandaag heb ik nogmaals telefonisch contact met Athora opgenomen, ook nu weer kon men mij niet verder helpen en blijkt dat mijn gegevens zelfs niet meer bekend waren bij hun en heeft men mij enkel gezegd dat ik nogmaals moest mailen.In Bijlage de eerste mails.(ik bezit er nog andere die ongever allemaal hetzelfde zijn)

Opgelost

Aanvullend pensioenplan dossiernummer 0367 6009 67

Beste,Betreft: Aanvullend pensioenplan dossiernummer 0367 6009 67 Gezien de vervaldatum, zijnde 01/10/2020 reeds enige tijd voorbij is en ik geen enkele communicatie ontvangen heb omtrent de uitbetaling van mijn reserves had ik graag zsm volgende info ontvangen: Simulatie van het bedrag dat ik tegoed heb als ik mijn reserves nu opneem. Gezien ik het had kunnen opvragen op 01/10/2020 en we nu 26/07/2023 zijn wat is de bijkomende rente?Simulatie van het bedrag dat ik tegoed hab als ik mijn reserves opneem op mijn wettelijke pensioendatum zijnde 1/10/2026Welke stappen (documenten) moet ik doen om deze reserves te laten uitbetalen.Mvg,Patrick

Opgelost

Likwidatie groepsverzekering

Goede dag,het derde luik van de likwidatie ( mijn sub-referentie en deze op mypension : 2737368/A ) voor een bedrag van 186000 euro blijft uit. Ik nu verschillende keren een mail gestuurd naar servicedesk.be@athora.com. Eénmaal per week. Daar krijg ik altijd en onmiddellijk een geautomatiseerd antwoord maar nog nooit een opvolging ontvangen.Ik bel dan naar een algemeen nummer van Athora en na lange, lange wachttijden krijg ik een eerste lijns medewerker aan de lijn die me dan doorverbind met de dienst likwidatie. Blijkbaar is deze dienst onderbemand en blijf ik dan ook maar wachten. Ik kan niet anders dan inleggen na een extra 10 min wachten. Momenteel weet ik niets over de likwidatie van dit derde luik en deze dienst is blijkbaar goed afgeschermd. Ik stond op punt een uniek appartement te kopen maar heb deze kans moeten laten gaan, tenzij ik een overbruggingskrediet aanging. Spijtig. Wat is de beste manier om vooruitgang te boeken in dit dossier? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet Stany

Opgelost

stopzetting levensverzekering kids

Beste, Ik heb uw schrijven ivm reductie van contract G 1220813 goed ontvangen.Maar nogmaals jullie antwoorden niet op de vragen in mijn mail.Namelijk het contract G 1200493 moet ook stopgezet worden.Hiervoor heb ik nog niets ontvangen.Ook antwoorden jullie niet op mijn vraag of de verzekering blijft lopen na stopzetting van contract.Ik ben zeer ontevreden van jullie diensten.Dit duurt als sinds 2019 toen ik vroeg om contract G1210390 terug te activeren.De heractivatie heeft nooit plaatsgevonden.Laatst, na vele malen mailen door mevr karin Janssens immotheker kregen we eindelijk het bericht dat het eigenlijk niet meer mogelijk is om te heractiveren.Waarom ik de reductie wil van de andere contracten?Omdat ik pas te weten ben gekomen dat ik eigenlijk meer betaal dan dat er gespaard wordt.Dit zijn dubieuze handelingen.Sinds jullie het bedrijf hebben overgenomen heb ik verschillende malen contact opgenomen met de contactpersonen op jullie brieven.De 3 contracten zaten bij verschillende contactpersonen die nooit antwoorden als men hen belt.Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij de immotheker die nu als contactpersoon fungeert.Het zijn verzekeringen waar ik al jaren voor betaal en ik voel me ronduit bedot.Ik heb geen overzichten meer van de betalingen. De contactpersoon bij Widawa is 3 jaar geleden thuis geweest en heeft mij alles doen weggooien aangezien jullie dit toch allemaal bijhielden.Mijn vraag naar jullie is simpel:Ik zou graag het volgende willen verkrijgen:1) De betalingen die ik voor de 3 contracten heb gedaan sinds de dag dat de contracten gestart zijn: een jaarlijks overzicht van mijn stortingen vanaf dag 1 . (jaarlijks gingen de bedragen omhoog maar eigenlijk verandert er niets aan het bedrag dat ik voor mijn kinderen spaar. ik zou meer gespaard hebben als ik de bedragen gewoon op een spaarrekening gestort had. Laat ons eerlijk zijn, wie zou hier mee akkoord gaan.2) Het bedrag dat ik voor elk contract gespaard heb tot de dag van vandaag3) Het juiste bedrag dat mijn kinderen gaan kunnen opnemen en de datum dat elk van mijn kinderen het geld kan afhalen.4) Een antwoord op mijn vraag over de verzekering: als ik het contract stopzet, loopt de verzekering dan verder en wordt dit afgetrokken van het bedrag dat ik al gespaard heb? Ja of nee?Dit zijn simpele vragen waar jullie op kunnen antwoorden aangezien jullie alle documenten hebben.Ik zou ook willen benadrukken dat het dossier naar Testaankoop (waar Athora al bekend is) is gestuurd en dat ik een afspraak heb bij een advocaat om hier verduidelijking in te vinden.Ik verwacht van jullie een duidelijk antwoord op de hierboven vermelde vragen.Een teleurgestelde klant die er alles aan gaat doen om te voorkomen dat andere mensen in jullie bootje meestappen.Mvg,

Afgesloten

geen antwoord op verzoek

Heb gevraagd of volgende van toepassing is op mijn extra legaal pensioen maar zonder antwoord sinds 2 maand.Als je vóór of in 1958 geboren bent (wat mijn geval is) kan het aanvullend pensioen uitbetaald worden?

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform