Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Diefstal & onrespectvolle behandeling op luchthaven Charleroi na veiligheidscontrole
Beste, Op 18 juli 2025 rond 16u werd ik op Brussels South Charleroi Airport na de veiligheidscontrole onrespectvol en agressief behandeld door twee leden van het veiligheidspersoneel. Er ontstond een discussie over het aantal vloeistoffen in mijn handbagage — wat ik zelf toegegeven heb — maar hun gedrag was volledig onprofessioneel: brutaal, vijandig en persoonlijk aanvallend. Later ontdekte ik dat er persoonlijke eigendommen ontbraken uit mijn bagage, die tijdens de controle onder toezicht van dit personeel stond. Concreet: • Roze CHI-stijltang → nog steeds niet teruggevonden • Oral-B iO elektrische tandenborstel → later via Lost & Found teruggevonden • Mogelijk andere items (mijn koffer voelde opvallend leeg) Het incident gebeurde aan de eerste band rechts van de veiligheidscontrole. De betrokken personeelsleden: • Een jonge man, zwart haar met snor, rond 20–25 jaar • Een jonge vrouw met kort bruin haar, ongeveer 25 jaar oud Beiden toonden een onprofessionele, onvriendelijke en respectloze houding, wat mijn ervaring als reiziger zwaar verstoorde. Ik heb hierover: • Contact opgenomen met Lost & Found (referentie 78788) • Een formele klacht ingediend bij de politie (in voorbereiding) • En richt mij nu tot Test-Aankoop om deze situatie onder de aandacht te brengen Ik hoop op een objectieve opvolging van dit dossier en de nodige ondersteuning in deze zaak. Met vriendelijke groet, Imani Brauer imanibrauer@hotmail.com +32484951993 Referentie Lost & Found: 78788
Weigering instappen zonder reden
Beste Op 26/11 ben ik met mijn man mijn vlucht gaan halen. Ik was daar twee uur op voorhand. Dus mooi op tijd. Ik was daar met mijn dochter die ook een andere vlucht met Ryanair had een uur later naar Tirana. Als de gate open ging, ben ik opgestaan en in de rij gaan staan. ik had twee rugzakken en een handtas mee. Er waren drie dames. Zij zeiden voor mijn kleine handtas dient u 30€ te betalen omdat het teveel is. Ik vroeg in het Nederlands uiteraard, ik kan geen Frans en Engels, of mijn dochter mijn kleine handtas mocht meenemen omdat zij nog genoeg vrije plaats had. Ze zeiden ja, daarna zeiden ze maar jij zal nog steeds moeten betalen. Dus ik vroeg waarom zou ik het dan geven als ik toch zou betalen. Ik zei okey ik zal betalen. Nu is het 60€ ipv 30€ zei mevrouw. Ja, spelen met de bedragen hoe zij willen vind ik niet normaal. Als er een tarief opgelegd wordt op een handtas of bagage dan blijft het zo en verandert het niet. Ene van de vrouwen begon tegen mij in het Albanees, wat ik niet verstond terwijl ik een Belg ben en de Belgische taal Vlaams bemachtigd. Daarna kwam mijn dochter en vroeg of zij respectvol en beleefd wouden blijven tegen ons en gewoon het juiste bedrag zouden geven. Nadat zij gewoon beleefdheid en begrip vroeg heeft een van de dames besloten om de deur te sluiten en zei ze ja jullie zijn telaat en mogen niet meet opstappen. Ik reis al heel mijn leven en ben 50 jaar oud en heb nog nooit zoiets meegemaakt dat er iemand zomaar uit haar wil kan beslissen de deur van de gate te sluiten als er nog gesproken wordt met elkaar. Een man stond achter de deur nog aan het wachten op ons om ons naar de vliegtuig te brengen maar zij deed de deur niet meer open. Dus wij hebben ons vlucht gemist door hen. Wij zijn ons geld kwijt van de vlucht. Alsook hadden mijn kinderen een heel andere reis geboekt vanuit Albanie naar Dubai de volgende dag waardoor ik nogmaals kosten van 1500€ zou verliezen. Ik heb nog staan zeggen aub laat mij door en alles uitgelegd maar zij hebben ons naar buiten begeleid alsof ik een terrorist of een crimineel ben terwijl ik nooit iets verkeerd heb gedaan. Dit vind ik zo een schande. Echt schandalig hoe zij mij behandeld hebben. Wij hebben snel tickets kunnen kopen voor Ryanair met een heel grote bedrag. Bij de controle mochten zij meteen passeren omdat de politie dat ook heel erg vond voor ons hoe zij ons behandeld hadden. Dus een grote danku aan we controles. Terug bij de gate waren dezelfde werkenmers, dames. Ik had alleen mijn twee rugzakken mee dus die van mijn man en de mijne. Zij heeft mijn jas staan controleren voor mijn handtas, mij staan fouilleren. Sinds wanneer mogen gewone werknemers een burger fouilleren aan de gate indien er geen bevel is? Toch hebben ze dan voor een van de rugzakken gezegd dat het voor Ryanair te groot is en toch 60€ moeten betalen. Ik heb Wizzair gecontacteerd en zij willen een formulier waarom wij niet mochten opstappen die dag zelf op het vliegtuig. Bij mijn terugkeer heb ik met de supervisor van de luchthaven gesproken. Ze zei dat zij mij niet kan helpen en bij de ticketsdesk moest gaan. Daar zeiden ze ook dat wij niets konden doen en dat wij zogezegd telaat waren aan de gate. Maar de camera’s kunnen alles bewijzen dat wij mooi op tijd waren en dat er gewoon ons geweigerd werd om op te stappen zonder enig geldig reden. Dus uiteindelijk heeft mij nog niemand kunnen helpen. Ik eis graag heel snel hulp nodig en een grote excuus van de drie werknemers hoe zij ons behandeld hebben. Alsook mijn bedrag voor de 4 aantal gekochte tickets. Ik heb enorme stress en verdriet opgelopen die dag. Het gevoel om behandeld te worden alsof ik een crimineel ben zegt al genoeg. Indien ik geen oplossing ontvang van jullie, ben ik genoodzaakt om verder juridische stappen te ondernemen voor de mensenrechten en het behandelen van de burgers. De werknemers dienen de mensen te helpen en niet mensen te kleineren en zo te behandelen.
Boete parking Charleroi wegens staking?!
Beste, Wij zijn met onze twee kleine kindjes een week op reis geweest. We parkeerden onze auto op de luchthaven van Charleroi van 6 tot 13 september. Onze vlucht kwam normaal gezien smorgens aan, zodat we de 13de terug naar huis konden rijden. Echter, door de stakingen op 13 september, werden wij aan ons log over gelaten. We konden niet terug naar huis en stonden daar met ons gezin: geen vlucht, geen huisje/overnachting meer, huurauto moest ingeleverd worden en onze auto stond in Charleroi geparkeerd. De eerst volgende vlucht was pas 16 september. Dat was voor ons niet haalbaar vanwege werk, kindjes… dus hebben wij de zaterdag een noodvlucht moeten nemen naar Parijs (dit heeft ons bijna 1000 euro extra gekost). Echter, toen wij zaterdagavond (1 dag te laat) onze auto gingen ophalen, moesten wij verplicht €50 extra boete betalen. Wij zijn hier echt niet mee akkoord. We probeerden Charleroi parking te contacteren, maar krijgen maar geen antwoord terug. Ik stuurde 5 dagen geleden een mail (verwerkingstijd normaal 2 dagen) en via telefoon nemen zij niet op. We wensen dus een terugbetaling van €50, want we zijn echt niet akkoord dat wij hier zo de dupe van moeten zijn. Ten eerste: wij konden niets doen aan deze staking, dit is de schuld van de luchthaven. Ten tweede: wij hebben die nacht geprobeerde om de parking te contacteren om te vragen als ze dit een dag langer konden reserveren, maar geen antwoord. Wij willen dus een terugbetaling van de €50 parkeerboete op de luchthaven. De extra overige kosten van vlucht, taxi, extra overnachting… zijn al meer dan genoeg. In bijlage het bewijs van onze geannuleerde vlucht en de kost die we moesten betalen
Schadevergoeding
Geachte mevrouw/heer, Op 01/04/2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. FR6464 geboekt van CRL naar ZAD voor de dag 12/09/2024. Op 12/09/2024 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €250. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring
Annulering vlucht
Geachte mevrouw/heer, Op [BOEKINGSDATUM] heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. [VLUCHTNUMMER] geboekt van [LUCHTAHAVEN VAN VERTREK] naar [LUCHTHAVEN VAN BESTEMMING] voor de dag [VERTREKDATUM]. Op [DDMMJJ] heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal [€]. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring
Boarding gate toegang ontzegd
Korte beschrijving van uw problee**Onderwerp: Klacht en verzoek tot terugbetaling wegens organisatorische tekortkomingen op Luchthaven Charleroi** Geachte heer/mevrouw, Wij schrijven u met betrekking tot een uiterst teleurstellende ervaring op Luchthaven Charleroi op 14/06. Ondanks dat wij ruim op tijd aanwezig waren voor onze vlucht, hebben wij onze vlucht gemist vanwege ernstige organisatorische tekortkomingen op de luchthaven. Wij waren ruim op tijd aanwezig, volgens de richtlijnen van de luchthaven. Helaas bleek de luchthaven niet adequaat voorbereid om de stroom passagiers te verwerken, ondanks dat er zeven vluchten gepland stonden binnen een tijdsbestek van een half uur. Dit betekent dat er ongeveer 1400 passagiers in korte tijd moesten inchecken, wat duidelijk een onmogelijke taak bleek te zijn voor de aanwezige faciliteiten en personeel. Vanwege de lange wachttijden en het gebrek aan duidelijke informatie en begeleiding, werd ons uiteindelijk de doorgang naar de check-in balie geweigerd. Ondanks onze herhaalde pogingen om de situatie aan te kaarten bij het aanwezige personeel, kregen wij geen adequate hulp of oplossing aangeboden. Wij beschikken over videomateriaal dat de chaotische omstandigheden en de onmogelijkheid om tijdig in te checken duidelijk illustreert. Wij zijn bereid dit bewijsmateriaal te verstrekken ter ondersteuning van onze klacht. De gevolgen van deze organisatorische tekortkomingen zijn voor ons zeer ingrijpend geweest. Wij hebben onze vlucht gemist en daardoor aanzienlijke financiële schade geleden, waaronder de kosten van de vliegtickets en bijkomende kosten voor alternatieve reisarrangementen en accommodaties. Op basis van bovenstaande verzoeken wij dringend om een volledige terugbetaling van de kosten van onze gemiste vlucht(en), evenals een compensatie voor de gemaakte kosten als gevolg van deze situatie. Wij gaan ervan uit dat de luchthaven verantwoordelijkheid neemt voor de gebrekkige organisatie en de daarmee gepaard gaande schade die wij hebben geleden. Wij hopen op een snelle en correcte afhandeling van onze klacht. Mocht dit niet naar tevredenheid worden opgelost, dan zullen wij ons genoodzaakt zien verdere stappen te ondernemen, inclusief juridische stappen
Parking Brussel Charleroi airport
Beste,Betreft: dubbele betaling parkeren auto op BSCA parking Charleroi airport,Aangezien ik een weekend gepland had met mijn zoon in Manchester van 17/2 tot en met 18/2 en onze vlucht vanuit Charleroi airport vertrok, had ik op 13/2 13:25 een ticket gekocht om mijn wagen te parkeren.Bij aankomst op 17/2 bleek de QR code, die ik vooraf ontvangen had, niet te werken.De persoon aan de info balie van de parking adviseerde mij om een nieuw ticket te nemen en het probleem verder te regelen bij terugkomst.Bij onze terugkomst ging ik naar de balie van de parkeergarage. Ik probeerde in mijn beste frans, het probleem uit te leggen, maar de persoon aan de infobalie was niet aanspreekbaar en begon een scheldtirade tegen mezelf en mijn zoon dat we dan een nieuw ticket moesten kopen.Ik heb dan opnieuw een ticket gekockt van 50 euro en dezelfde dag een klacht gestuurd naar Brussel Zuid Charleroi Airport. In eerste instantie werd ons een tegoedbon aangeboden, waar ik niet mee akkoord ging.Een tijdje later nadat ik aangegevan had Test aankoop en de Fod Economie in te schakelen, kreeg ik volgend antwoord:We bevestigen de ontvangst van uw e-mail.We bevestigen dat we je dossier hebben overgedragen aan onze financiële afdeling.Gezien de huidige werkdruk is de terugbetalingstermijn langer dan gebruikelijk.Hartelijk dank voor uw begrip,HoogachtendCUSTOMER SERVICERue des Frères Wright 8 | BE - 6041 Gosselies customerservice@charleroi-airport.comIk begrijp niet waarom de 50 euro niet onmiddellijk op onze rekening kan gestort worden.
Problemen met terugbetaling verkeerd gerekend parking ticket
Er was een probleem met twee parkeertickets waardoor ik 315 euro moest betalen voor een parkeertijd van minder dan 30 minuten voor de auto met kenteken 2DGG251Op 2 november heb ik iemand afgezet op het vliegveld en heb ik de parkeerkosten 3 euro betaald. Op de camera kan menzien dat ik dezelfde dag de parkeerplaats en het terrein van de luchthaven heb verlaten.Op 10 november heb ik iemand opgehaald en ben om 19.21 uur de parkeerplaats opgegaan. Omdat ik de parkeerplaats bij de slagboom wilde betalen, heb ik per ongeluk de kaartjes verwisseld (die van 2 november had ik nog in mijn auto) en ik betaalde 315 euro voor minder dan een half uur.?? Ik had er eigenlijk niet opgelet welk bedrag ik aan het betalen was, want ik verwachtte dat de luchthaven deze transacties correct afhandelt.Ik heb via de klantendienst een ticket geopend en verschillende mails gestuurd in de laatste weken, maar ze klantendienst heeft tot nu toe geen oplossing gegeven.Ik verzoek de terugbetaling van de 315 euro min het verschuldigde bedrag voor de 30 minuten parkeren op 10.11.
dubbel betaald
Op zondag 15 oktober had ik reeds het probleem ingegeven via jullie klachtenformulier, waar ik geen reactie op heb gekregen.Het probleem is als volgt:We hadden een parking geboekt van woensdag 04 oktober tot zondag 15 oktober: 117€ ( P2)Enkele dagen voor de reis ontvangen we van Ryanair een mededeling dat onze vlucht van 04/10 werd geannuleerd.We hadden een optie om 1 dag vroeger te vertrekken namelijk op 03 oktober.We zijn dus op 03 oktober naar de luchthaven gekomen met de bedoeling nog 1 dag bij te boeken.Bij aankomst bleek de parking volzet en konden we niet anders dan snel P1 in te rijden, want we hadden door de opstoppingen al veel tijd verloren.Bij terugkomst bleek dat we alles ( van 03/10 tot 15/10) opnieuw moesten betalen : 188€!In totaal heeft de parking ons dus 305€ gekost.Na indienen klachtenformulier liet Charleroi Airport doodleuk weten dat ze dit niet gaan terugbetalen!.
Prijs parking
Beste, ik heb mijn auto geparkeerd op p4 van de luchthaven van Charleroi. Online stond vermeld dat dit 55 euro ging kosten. Nergens stond vermeld dat dit een andere prijs was als je niet reserveerde. Ook zijn de tarieven van de parking, ter plaatse genomen, nergens online te vinden. Bij het betalen bleek dat ik 97 euro moest betalen, hetgeen duurder is dat 1 week op de lock parking 1 te staan (die niet online geboekt kan worden) . Ik heb reeds een mail gestuurd naar Charleroi airport. Zij zeggen dat ik online had moeten boeken om van dit tarief te kunnen genieten.Ik vind het niet correct, dit zou vermeld moeten worden. Zo'n groot prijsverschil voor exact hetzelfde product! Waarom een parking reserveren als je op een rustige dag vertrekt en er een overvloed aan plaats is? Als je reserveert moet je al zeker zijn dat je vlucht geen vertraging heeft of je ticket is niet meer geldig. Mijn laatste ervaring met een reservatie in deze luchthaven was trouwens een fiasco.Alvast bedankt voor de hulp
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten