Terug

Schadevergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Annulering vlucht

Klacht

K. V.

Naar: Brussels South Charleroi Airport

13/09/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 01/04/2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. FR6464 geboekt van CRL naar ZAD voor de dag 12/09/2024. Op 12/09/2024 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €250. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring

Berichten (1)

Brussels South Charleroi Airport

Naar: K. V.

25/09/2024

Geachte heer of mevrouw, Wij bevestigen de ontvangst van de klacht die u bij onze luchthaven heeft ingediend (Ref.: L-24-09-337). Vermeld deze referentie in uw volgende uitwisseling. Ten eerste, zouden wij u willen meedelen dat wij kennis hebben genomen van de situatie die u beschrijft en wij danken u daarvoor. Gelooft u alstublieft dat het ons oprecht spijt voor het ongemak dat u heeft veroorzaakt. Ten tweede, de staking op 12 en 13/09/2024 was een geval van overmacht, volledig buiten onze wil en buiten de controle van het management. De staking was 15 dagen van tevoren aangekondigd en er waren besprekingen aan de gang toen het personeel staakte voordat de opzegtermijn was verstreken, wat in strijd is met alle regels voor sociaal overleg. Deze actie was dus onvoorspelbaar en onregelmatig en wij betreuren dit ten zeerste. In deze situatie zult u begrijpen dat wij niet positief op uw verzoek kunnen antwoorden. Wat het herboeken van vluchten betreft, verzoeken wij u contact op te nemen met uw luchtvaartmaatschappij. Hoewel, met betrekking tot uw eventueel boeken in een of onze parking zijn wij echter bereid om u te compenseren voor het ongemak dat u heeft ondervonden, tot maximaal het bedrag van de gemaakte kosten. Kunt u ons hiervoor per omgaande de reserverings- en betalingsbewijzen (PDF-formaat) toesturen? Wij hopen dat u niet op deze negatieve ervaring zal blijven en we hopen u dan ook opnieuw te mogen welkomen op de luchthaven van Brussels South Charleroi. Dit email is aan u gericht onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkening. Hoogachtend, Legal Service BSCA De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: vendredi 13 septembre 2024 10:45 À: customerservice customerservice@charleroi-airport.com Objet: Schadevergoeding ATTENTION: Ce mail provient de l'extérieur de BSCA. Ne cliquez jamais sur aucun lien ou n'ouvrez aucune pièce jointe, sauf si vous attendiez ce mail et/ou que vous êtes certain de sa fiabilité. Vous ne recevez pas souvent de courriers de la part de klachten@test-aankoop.be. Découvrez pourquoi cela est important ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Pensez Environnement ! N’imprimez cet email seulement si c’est nécessaire et pensez à recycler votre papier. N’oubliez pas de trier régulièrement votre boîte de réception et de stocker vos emails sur un serveur. Think Green! Print this email only if necessary and remember to recycle your paper. Remember to regularly sort your inbox and store your emails on a server.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform