Beste
Op 26/11 ben ik met mijn man mijn vlucht gaan halen. Ik was daar twee uur op voorhand. Dus mooi op tijd. Ik was daar met mijn dochter die ook een andere vlucht met Ryanair had een uur later naar Tirana. Als de gate open ging, ben ik opgestaan en in de rij gaan staan. ik had twee rugzakken en een handtas mee. Er waren drie dames. Zij zeiden voor mijn kleine handtas dient u 30€ te betalen omdat het teveel is. Ik vroeg in het Nederlands uiteraard, ik kan geen Frans en Engels, of mijn dochter mijn kleine handtas mocht meenemen omdat zij nog genoeg vrije plaats had. Ze zeiden ja, daarna zeiden ze maar jij zal nog steeds moeten betalen. Dus ik vroeg waarom zou ik het dan geven als ik toch zou betalen. Ik zei okey ik zal betalen. Nu is het 60€ ipv 30€ zei mevrouw. Ja, spelen met de bedragen hoe zij willen vind ik niet normaal. Als er een tarief opgelegd wordt op een handtas of bagage dan blijft het zo en verandert het niet. Ene van de vrouwen begon tegen mij in het Albanees, wat ik niet verstond terwijl ik een Belg ben en de Belgische taal Vlaams bemachtigd. Daarna kwam mijn dochter en vroeg of zij respectvol en beleefd wouden blijven tegen ons en gewoon het juiste bedrag zouden geven. Nadat zij gewoon beleefdheid en begrip vroeg heeft een van de dames besloten om de deur te sluiten en zei ze ja jullie zijn telaat en mogen niet meet opstappen. Ik reis al heel mijn leven en ben 50 jaar oud en heb nog nooit zoiets meegemaakt dat er iemand zomaar uit haar wil kan beslissen de deur van de gate te sluiten als er nog gesproken wordt met elkaar. Een man stond achter de deur nog aan het wachten op ons om ons naar de vliegtuig te brengen maar zij deed de deur niet meer open. Dus wij hebben ons vlucht gemist door hen. Wij zijn ons geld kwijt van de vlucht. Alsook hadden mijn kinderen een heel andere reis geboekt vanuit Albanie naar Dubai de volgende dag waardoor ik nogmaals kosten van 1500€ zou verliezen. Ik heb nog staan zeggen aub laat mij door en alles uitgelegd maar zij hebben ons naar buiten begeleid alsof ik een terrorist of een crimineel ben terwijl ik nooit iets verkeerd heb gedaan. Dit vind ik zo een schande. Echt schandalig hoe zij mij behandeld hebben.
Wij hebben snel tickets kunnen kopen voor Ryanair met een heel grote bedrag. Bij de controle mochten zij meteen passeren omdat de politie dat ook heel erg vond voor ons hoe zij ons behandeld hadden. Dus een grote danku aan we controles. Terug bij de gate waren dezelfde werkenmers, dames. Ik had alleen mijn twee rugzakken mee dus die van mijn man en de mijne. Zij heeft mijn jas staan controleren voor mijn handtas, mij staan fouilleren. Sinds wanneer mogen gewone werknemers een burger fouilleren aan de gate indien er geen bevel is?
Toch hebben ze dan voor een van de rugzakken gezegd dat het voor Ryanair te groot is en toch 60€ moeten betalen.
Ik heb Wizzair gecontacteerd en zij willen een formulier waarom wij niet mochten opstappen die dag zelf op het vliegtuig. Bij mijn terugkeer heb ik met de supervisor van de luchthaven gesproken. Ze zei dat zij mij niet kan helpen en bij de ticketsdesk moest gaan. Daar zeiden ze ook dat wij niets konden doen en dat wij zogezegd telaat waren aan de gate. Maar de camera’s kunnen alles bewijzen dat wij mooi op tijd waren en dat er gewoon ons geweigerd werd om op te stappen zonder enig geldig reden. Dus uiteindelijk heeft mij nog niemand kunnen helpen.
Ik eis graag heel snel hulp nodig en een grote excuus van de drie werknemers hoe zij ons behandeld hebben. Alsook mijn bedrag voor de 4 aantal gekochte tickets.
Ik heb enorme stress en verdriet opgelopen die dag. Het gevoel om behandeld te worden alsof ik een crimineel ben zegt al genoeg.
Indien ik geen oplossing ontvang van jullie, ben ik genoodzaakt om verder juridische stappen te ondernemen voor de mensenrechten en het behandelen van de burgers. De werknemers dienen de mensen te helpen en niet mensen te kleineren en zo te behandelen.