Korte beschrijving van uw problee**Onderwerp: Klacht en verzoek tot terugbetaling wegens organisatorische tekortkomingen op Luchthaven Charleroi**
Geachte heer/mevrouw,
Wij schrijven u met betrekking tot een uiterst teleurstellende ervaring op Luchthaven Charleroi op 14/06. Ondanks dat wij ruim op tijd aanwezig waren voor onze vlucht, hebben wij onze vlucht gemist vanwege ernstige organisatorische tekortkomingen op de luchthaven.
Wij waren ruim op tijd aanwezig, volgens de richtlijnen van de luchthaven. Helaas bleek de luchthaven niet adequaat voorbereid om de stroom passagiers te verwerken, ondanks dat er zeven vluchten gepland stonden binnen een tijdsbestek van een half uur. Dit betekent dat er ongeveer 1400 passagiers in korte tijd moesten inchecken, wat duidelijk een onmogelijke taak bleek te zijn voor de aanwezige faciliteiten en personeel.
Vanwege de lange wachttijden en het gebrek aan duidelijke informatie en begeleiding, werd ons uiteindelijk de doorgang naar de check-in balie geweigerd. Ondanks onze herhaalde pogingen om de situatie aan te kaarten bij het aanwezige personeel, kregen wij geen adequate hulp of oplossing aangeboden. Wij beschikken over videomateriaal dat de chaotische omstandigheden en de onmogelijkheid om tijdig in te checken duidelijk illustreert. Wij zijn bereid dit bewijsmateriaal te verstrekken ter ondersteuning van onze klacht.
De gevolgen van deze organisatorische tekortkomingen zijn voor ons zeer ingrijpend geweest. Wij hebben onze vlucht gemist en daardoor aanzienlijke financiële schade geleden, waaronder de kosten van de vliegtickets en bijkomende kosten voor alternatieve reisarrangementen en accommodaties.
Op basis van bovenstaande verzoeken wij dringend om een volledige terugbetaling van de kosten van onze gemiste vlucht(en), evenals een compensatie voor de gemaakte kosten als gevolg van deze situatie. Wij gaan ervan uit dat de luchthaven verantwoordelijkheid neemt voor de gebrekkige organisatie en de daarmee gepaard gaande schade die wij hebben geleden.
Wij hopen op een snelle en correcte afhandeling van onze klacht. Mocht dit niet naar tevredenheid worden opgelost, dan zullen wij ons genoodzaakt zien verdere stappen te ondernemen, inclusief juridische stappen