Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. J.
3/08/2025

Boekenbon

Beste, onlangs wilden we een cadeaubon gebruiken bij Standaard boekhandel. We kwamen snel tot de ontdekking dat deze anderhalve maand vervallen was. Toen we naar de winkel gingen werden we aangeraden om contact op te nemen met de klantendienst om deze te verlengen. Daar werd ons verteld dat we 2 weken te laat waren. Bonnen tot een maand na vervaldatum worden nog aangenomen daarna niet meer. Ik liet hen weten dat ik dit zeer spijtig vond en dat ik dit niet correct vond. Toen kreeg ik het volgende als uitleg. "Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bon in een schuif belandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel de schenker als de ontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon niet ingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor het hetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht." Dit is letterlijk gekopieerd uit hun antwoord. Dus wat ze eigenlijk zeggen is dat ze zo willen verhinderen dat de klanten hun bon op tijd gebruikt voor de bon vervalt en zo de klanten een plezier doet. maar daarna zorgen ze dan wel dat de waarde naar €0 wordt herleid. Rare logica Wat is jullie idee hierover? Kan ik hier verder iets mee? Vriendelijke groeten Gerry

In behandeling
S. D.
4/07/2025

boekenbon ongeldig

Tot mijn grote verbazing vernam ik dat mijn boekenbon, die slechts twee maanden over de vervaldatum is (04/05/25), niet meer gebruikt mag worden. Ik vind dit ronduit belachelijk. We hebben het hier niet over een verse melk die over de datum is, maar over een waardebon — een tegoed dat betaald is en waarmee ik gewoon een boek wilde kopen. Het is totaal onbegrijpelijk dat er zo rigide wordt vastgehouden aan een datum alsof het hier om bederfelijke waar gaat. Een boekenbon vertegenwoordigt waarde die door de klant betaald is, en ik verwacht op z’n minst enige coulance bij zo’n minimale overschrijding. Ik hoop van harte dat jullie deze beslissing kunnen aanvechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
W. V.
4/02/2025

Voorschot betaald, boek niet leverbaar,niet verwittigd en boekenbon verlopen

Beste, Ik vraag wat jullie denken van mijn wedervaren bij Standaard Boekhandel Schoenmarkt Antwerpen . Ik stuur de 2 vragen en antwoorden in bijlage. Vriendelijk dank voor jullie repliek. Walter Van den Keybus

Afgesloten
K. D.
8/12/2024

bon

Betreft: Vraag betreffende bon GFT2023192402801 Geachte heer/mevrouw, Ik richt mij tot u met betrekking tot een cadeaubon van de Standaard Boekhandel met referentie GFT2023192402801, waarvan de geldigheidsduur verstreek in februari. Tot mijn spijt ontdekte ik onlangs dat deze bon niet meer kan worden verzilverd. Gezien de omvang en reputatie van de Standaard Boekhandel, hoop ik dat er alsnog een mogelijkheid is om deze bon in te wisselen. Als trouwe klant én als iemand die al meer dan 20 jaar lid is van Test Aankoop, durf ik met vertrouwen deze vraag bij u neer te leggen. Ik hoop dat u begrip heeft voor mijn situatie en dat u kunt nagaan of een uitzondering mogelijk is. Bij voorbaat dank voor uw inspanningen en begrip. Met vriendelijke groet, Deschodt Katleen

Opgelost
W. D.
30/10/2024

Punten

Mevrouw De Witte, CEO Standaard Boekhandel Mijn bemerking betreft het niet-toekennen van punten. Ik krijg van Knack (niet van Standaard Boekhandel) een bon van 100 euro. Daar koop ik 5 boeken mee . Normaal zou ik daarvoor 183 punten krijgen . En dus bijna 3 euro korting. Maar uw klantendienst blijft beweren dat bij een media-actie er geen punten worden toegekend. Ik ben niet akkoord met dit standpunt, want : 1. het is geen media-actie - zoals feest van het boek - van Standaard Boekhandel maar van Knack 2. uit bijlage blijkt duidelijk dat volgens uw regels er geen sprake is dat een Knack bon geen punten kan opleveren. Daarom vraag ik vriendelijk dat u toch de 183 punten op mijn account bijschrijft. Alvast vriendelijk bedankt

Opgelost
L. R.
21/06/2024

Vervallen boekenbon

Beste, Ter gelegenheid van m'n 50 ste verjaardag kreeg ik van enkele vrienden een boekenbon van Standaard Boekhandel ter waarde van € 80. Door omstandigheden is deze bon een tijd zoek geweest. Toen we hem eerder toevallig gelukkig terug vonden bleek de geldigheidsdatum ervan overschreden. De bon was geldig tot 05/05/2024 en we hebben hem aangeboden in de winkel te Schelle op dinsdag 18/06/2024. Daar vertelde men ons dat deze bonnen nog gevalideerd kunnen worden tot 1 maand na geldigheidsdatum. Helaas waren we 13 dagen te laat. Graag zouden wij toch onze bon kunnen inruilen om tijdens de komende vakantie te kunnen genieten van enkele boeken. Jullie doen er als bedrijf geen verlies aan vermits jullie de € 80 een tijd geleden toch geïnd hebben. Hopelijk kan u ons gelukkig maken met een positief antwoord. Vriendelijke groeten, Lisa Roelants

Opgelost
K. D.
28/02/2024

Weigering boekenbons

Beste,Tot onze verbijstering stelden wij vorig weekend vast dat we onze boekenbons van Standaard Boekhandel - ter waarde van 175 EUR - niet meer konden verzilveren.De verkoopsmedewerkers vermeldden een nieuwe en strikte aanpak van de directie rond het niet langer accepteren van vervallen bons. De medewerkers zaten hier zelf duidelijk verveeld mee en ontkenden niet dat ze deze nieuwe aanpak weinig commercieel en weinig klantvriendelijk vonden. Ze verwezen ons voor een oplossing echter naar de klantendienst.Op de klantendienst kregen wij echter dezelfde strikte boodschap: 'vervallen bons zijn vervallen'. Ook de medewerker van de klantendienst kon alleen maar beamen dat deze aanpak onrechtvaardig was. Ze had echter geen enkele ruimte om iets te doen.U zal ons antwoorden dat de bon duidelijk vermeldt tot wanneer die geldig is. In het verleden konden wij ‘vervallen bons’ echter niet alleen zonder probleem inwisselen, we kregen daarbij ook telkens de boodschap van Standaard Boekhandel dat de einddatum er alleen stond om de klanten te stimuleren om de bon niet in de schuif te laten liggen en dat de bons de facto onbeperkt geldig bleven. Juist omdat we de boodschap kregen dat we ons geen zorgen hoefden maken over de geldigheidsduur van de boekenbon zijn een aantal van de oude bons even blijven liggen. Ondertussen hadden we meer recent gekregen bons wel al ingewisseld…Bij het krijgen van deze boekenbonnen hebben we geen enkel bericht gekregen van een andere policy rond de behandeling van de boekenbons. We krijgen nu een ‘boete’ van 175 EUR omdat we dachten dat we de medewerkers van Standaard Boekhandel op hun woord mochten geloven.Maar zelfs zonder dat gebroken vertrouwen vinden we een business model dat inzet op het innen van vergeten cadeaubons commercieel kortzichtig. Ook getuigen ze van een gebrek aan ethiek. We raden u dan ook aan deze policy te heroverwegen.Wat ons concreet geval betreft verzoeken we u vriendelijk onze boekenbons terug te activeren. Er is niets dat u verhindert om dit te doen. Het gaat hier om een flink bedrag … We hadden overigens ook nog enkele vervallen bons van fnac. Die konden we zonder enig probleem inwisselen.Met vriendelijke groeten,

Afgesloten
M. D.
8/02/2024

vervallen boekenbon

Ik gebruikte slechts een gedeelte van mijn boekenbon van Standaard Boekhandel. Het resterende bedrag werd niet tijdig opgebruikt. De bon is vervallen op 16 december 2023. Ik ken het beleid, maar durfde toch te vragen om de boekenbon te verlengen. Er staat nog een resterend bedrag op van €37,08 dat ik met plezier bij hen wil spenderen. Ik begrijp dat er regels zijn hieromtrent maar eigenlijk is het niet ok dat ik dit bedrag nu gewoon niet kan gebruiken en zij dit gewoon ontvangen. Het betreft bon GFT2022114914125 Webcode 543.

Afgesloten
B. D.
11/01/2024

vervallen bons

Beste,89 16/8/2023 bestelden wij 8 ex van het boek Heer, leer ons bidden van Lode Aerts.In oktober informeerden wij naar onze bestelling en kregen toen te horen dat er bij Standaard Boekhandel iets fout gelopen was met onze bestelling en dat zij die onmiddellijk opnieuw zouden plaatsen.Eind dec 2023 informeerden wij opnieuw en kregen de melding dat het boek bij de leverancier niet verkrijgbaar was.Vandaag opnieuw langs geweest bij Standaard Boekhandel in Deinze (waar men trouwens niet echt vriendelijk bediend wordt!!!-) met hetzelfde antwoord : product bij leverancier niet beschikbaar.Bij contact met de uitgeverij Halewijn kon men mij bevestigen dat het boek in oktober-november wel degelijk verkrijgbaar was. Men bekijkt nu of er momenteel nog stock is.Ondertussen beschikken wij ook over 2 bons van standaard boekhandel van elk €50 die dreigen te vervallen (1 op 23/12/2023, die kan gebruikt worden tot 23/1/2024 en 1 op 27/12/2023 die kan gebruikt worden tot 27/1/2024).Bij de vraag of deze bons konden verlengd worden om deze alsnog voor deze bestelling te gebruiken kregen wij een negatief antwoord: zowel in de winkel als telefonisch bij de klantendienst van Standaard Boekhandel.wij dreigen dus €100 te verliezen of zijn genoodzaakt nodeloze aankopen bij Standaard Boekhandel te doen.Wij verwachten van Standaard Boekhandel een commerciële geste zodat wij die €100 niet dreigen te verliezen.Alvast dank voor uw bemiddeling en tussenkomst.Vriendelijke groeten,

Afgesloten
L. B.
28/12/2023

Niet toegekende korting na bestelling

Op 24 november plaatste ik twee bestellingen via de website van Standaard Boekhandel tijdens de Black Friday actie. De eerste bestelling werd volledig betaald, voor de tweede bestelling moest nog 11 euro betaald worden bij afhaling. Op 25 en 29 november ontving ik een mail om te zeggen dat de bestellingen klaar lagen in de winkel, en op 13 december een herinneringsmail.Toen ik de bestellingen op 17 december ben gaan afhalen, zat er 1 boek niet in mijn bestelling en heb ik nog 23 euro moeten bijbetalen om de andere boeken mee te krijgen. Volgens de winkelmedewerker was de korting niet meer geldig, en moest ik het volledige bedrag voor alle boeken betalen. Nochtans staat in geen enkele mail die ik ontvangen heb iets over die beperkte termijn voor het afhalen van de boeken.Ik heb de klantendienst van Standaard Boekhandel gecontacteerd met de vraag om het teveel betaalde bedrag terug te betalen, en om ook het ontbrekende boek klaar te leggen voor afhaling. Volgens de klantendienst werd duidelijk aangegeven dat de boeken binnen een termijn van 14 dagen moesten worden opgehaald, en dus is de korting niet meer geldig en moeten alle boeken aan volle prijs betaald worden.Zelfs al stonden de actievoorwaarden duidelijk op de website vermeld (mijn fout dan, ik heb ze niet gezien) is het niet normaal dat in de bevestiging van de bestelling (en betaling) niets over de beperkte geldigheid van de korting wordt gezegd. Door deze eenzijdige aanpassing van de prijs na verkoop, voelt dit niet echt aan als eerlijke reclame en handelspraktijken.Ik verwacht van Standaard Boekhandel dan ook dat ik het ontbrekende boek (twv 22 euro) kosteloos kan afhalen, en dat de 12 euro die teveel betaald werd wordt teruggestort.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform