Terug

vervallen bons

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Standaard Boekhandel

11/01/2024

Beste,89 16/8/2023 bestelden wij 8 ex van het boek Heer, leer ons bidden van Lode Aerts.In oktober informeerden wij naar onze bestelling en kregen toen te horen dat er bij Standaard Boekhandel iets fout gelopen was met onze bestelling en dat zij die onmiddellijk opnieuw zouden plaatsen.Eind dec 2023 informeerden wij opnieuw en kregen de melding dat het boek bij de leverancier niet verkrijgbaar was.Vandaag opnieuw langs geweest bij Standaard Boekhandel in Deinze (waar men trouwens niet echt vriendelijk bediend wordt!!!-) met hetzelfde antwoord : product bij leverancier niet beschikbaar.Bij contact met de uitgeverij Halewijn kon men mij bevestigen dat het boek in oktober-november wel degelijk verkrijgbaar was. Men bekijkt nu of er momenteel nog stock is.Ondertussen beschikken wij ook over 2 bons van standaard boekhandel van elk €50 die dreigen te vervallen (1 op 23/12/2023, die kan gebruikt worden tot 23/1/2024 en 1 op 27/12/2023 die kan gebruikt worden tot 27/1/2024).Bij de vraag of deze bons konden verlengd worden om deze alsnog voor deze bestelling te gebruiken kregen wij een negatief antwoord: zowel in de winkel als telefonisch bij de klantendienst van Standaard Boekhandel.wij dreigen dus €100 te verliezen of zijn genoodzaakt nodeloze aankopen bij Standaard Boekhandel te doen.Wij verwachten van Standaard Boekhandel een commerciële geste zodat wij die €100 niet dreigen te verliezen.Alvast dank voor uw bemiddeling en tussenkomst.Vriendelijke groeten,

Berichten (7)

Standaard Boekhandel

Naar: B. D.

11/01/2024

Contact: 1174297 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 1174297. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omje vraagbinnende vijfwerkdagente beantwoorden. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: B. D.

16/01/2024

Contact: 1174297 Onsantwoord Beste, We begrijpen dat het niet fijnis dat je boekenbon is vervallen. Door een vervaldatum duidelijk oponze boekenbonnen te vermelden, stimuleren we de klant om de bon ookeffectief te gebruiken. Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bonin een schuif belandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel deschenker als de ontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon nietingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor hethetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht.De keuze van de directie om de termijn opéén jaar te zetten, werdgemaakt omdat we merken dat het overgrote deel heel snel wordt ingeruild,mede daar dit het ideale (eindejaars)geschenk is waarbijéén jaar decorrecte periode is. We begrijpen echter dat het mogelijk is dat je debon even uit het oog verliest, waardoor we een marge geven vanéénmaand na vervaldatum. Met vriendelijke groet,Klantendienst Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

B. D.

Naar: Standaard Boekhandel

16/01/2024

Al van 16 augustus 2023 plaatsten wij een bestelling om onze bons te gebruiken.Naar aanleiding van deze klacht, kregen wij voor 2 dagen opnieuw de mededeling dat onze bestelling reeds meer dan 30 dagen open staat en dat de bestelling opnieuw geplaatst wordt en dat verwacht wordt dat de bestelde artikels over 7 tot 10 dagen beschikbaar zullen zijn.Onze bons zijn vervallen 23 en 27 Dec 2023 en dus nog slechts bruikbaar tot 23 resp 27 Jan 2024.Als onze bestelde artikelen opnieuw niet binnen de vooropgestelde tijd aankomen, dreigen wij €100 te verliezen.Een bon van Standaard boekhandel : geen goed idee!Als wij deze bons niet meer kunnen gebruiken, schakelen wij verder de diensten van test aankoop in!

Standaard Boekhandel

Naar: B. D.

16/01/2024

Contact: 1176071 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 1176071. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omje vraagbinnende vijfwerkdagente beantwoorden. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

B. D.

Naar: Standaard Boekhandel

19/01/2024

Beste,Wij kregen op vrijdag 12 januari bericht dat de bestelling nog maar eens geplaatst werd. Levertermijn 7 tot 10 werkende dagen.Vandaag contact genomen met de klantendienst met de vraag of het uitzonderlijk mogelijk is de 2 bons van elk €50 die vervallen respectievelijk 22 en 27 januari te verlengen zodat wij deze alsnog voor deze aankoop ( waarvan de bestelling al loopt van in augustus 2023)kunnen besteden.Men zou mij hier vandaag over contacteren. Tot op heden ZONDER RESULTAAT!!!Misschien iets voor de krant!!! Het wordt een echte soap!Toch blijf ik hopen op een oplossing van uwentwege.Vriendelijke groeten

Standaard Boekhandel

Naar: B. D.

19/01/2024

Contact: 1177259 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 1177259. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omje vraagbinnende vijfwerkdagente beantwoorden. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: B. D.

20/01/2024

Contact: 1177259 Onsantwoord Beste, Hartelijk dank voor je bericht. We begrijpen dat het niet fijn is dat jeboekenbon is vervallen. Door een vervaldatum duidelijkop onze boekenbonnen te vermelden, stimuleren we de klant om de bon ookeffectief te gebruiken. Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bonin een schuif belandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel deschenker als de ontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon nietingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor hethetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht.De keuze van de directie om de termijn opéén jaar te zetten, werdgemaakt omdat we merken dat het overgrote deel heel snel wordt ingeruild,mede daar dit het ideale (eindejaars)geschenk is waarbijéén jaar decorrecte periode is. We begrijpen echter dat het mogelijk is dat je debon even uit het oog verliest, waardoor we een marge geven vanéénmaand na vervaldatum. We deden hiervoor intern navraag en er isgeen mogelijkheid om hierin verdere uitzonderingen te doen. We hebben ditverder doorgegeven aan de klant. We gaven aan ter informatie datze de online bestelling kunnen annuleren. Ze kunnen dan langsgaan in eenwinkel in de buurt om een nieuwe bestelling te plaatsten en te betalen metde boekenbonnen. Dit moet gedaan worden voor de vervaldatum. De boekenbonnen kunnen niet verder verlengd worden. Metvriendelijke groet, Klantendienst Standaard Boekhandel Je vraag aanStandaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform