Terug

boekenbon ongeldig

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

S. D.

Naar: Standaard Boekhandel

04/07/2025

Tot mijn grote verbazing vernam ik dat mijn boekenbon, die slechts twee maanden over de vervaldatum is (04/05/25), niet meer gebruikt mag worden. Ik vind dit ronduit belachelijk. We hebben het hier niet over een verse melk die over de datum is, maar over een waardebon — een tegoed dat betaald is en waarmee ik gewoon een boek wilde kopen. Het is totaal onbegrijpelijk dat er zo rigide wordt vastgehouden aan een datum alsof het hier om bederfelijke waar gaat. Een boekenbon vertegenwoordigt waarde die door de klant betaald is, en ik verwacht op z’n minst enige coulance bij zo’n minimale overschrijding. Ik hoop van harte dat jullie deze beslissing kunnen aanvechten. Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

Standaard Boekhandel

Naar: S. D.

07/07/2025

Anneke Derkinderen (Standaard Boekhandel) 7 jul 2025 09:23 CEST Geachte, Hartelijk dank voor uw bericht en de bemiddeling in het dossier betreffende de vervallen boekenbon. Allereerst willen wij benadrukken dat we het oprecht jammer vinden dat de klant de boekenbon niet heeft kunnen gebruiken binnen de geldigheidsduur. We begrijpen dat dit tot teleurstelling kan leiden. Onze boekenbonnen worden standaard uitgegeven met een duidelijke vermelding van de vervaldatum, die op één jaar na uitgiftedatum is vastgesteld. Dit is een bewuste keuze van onze directie, gebaseerd op de vaststelling dat het merendeel van de bonnen binnen een relatief korte termijn wordt ingeruild, vaak naar aanleiding van eindejaarsgeschenken of gelegenheden waarbij de ontvanger snel een keuze maakt. We geven bovendien een extra marge van één maand na de vervaldatum waarin de bon nog kan worden gebruikt. Deze goodwill-maatregel is bedoeld als tegemoetkoming voor situaties waarin een klant de bon per ongeluk over het hoofd ziet. In dit specifieke geval was helaas ook deze extra termijn reeds verstreken. We willen hierbij onderstrepen dat het hanteren van een geldigheidsduur ook belangrijk is voor onze interne administratie, waardebepaling en boekhouding. Het is geen manier om klanten te benadelen, maar om het gebruik van de bonnen transparant en beheersbaar te houden. Hoewel we begrip hebben voor de teleurstelling van de klant, blijven we bij onze geldende voorwaarden zoals vermeld op de bon en op onze website. We hopen hierbij op uw begrip. Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, Cordialement, Klantenservice Standaard Boekhandel Klachten 4 jul 2025 19:00 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Volg ons op: [RKPVLJ-K2XXR]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform