Terug

Niet toegekende korting na bestelling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. B.

Naar: Standaard Boekhandel

28/12/2023

Op 24 november plaatste ik twee bestellingen via de website van Standaard Boekhandel tijdens de Black Friday actie. De eerste bestelling werd volledig betaald, voor de tweede bestelling moest nog 11 euro betaald worden bij afhaling. Op 25 en 29 november ontving ik een mail om te zeggen dat de bestellingen klaar lagen in de winkel, en op 13 december een herinneringsmail.Toen ik de bestellingen op 17 december ben gaan afhalen, zat er 1 boek niet in mijn bestelling en heb ik nog 23 euro moeten bijbetalen om de andere boeken mee te krijgen. Volgens de winkelmedewerker was de korting niet meer geldig, en moest ik het volledige bedrag voor alle boeken betalen. Nochtans staat in geen enkele mail die ik ontvangen heb iets over die beperkte termijn voor het afhalen van de boeken.Ik heb de klantendienst van Standaard Boekhandel gecontacteerd met de vraag om het teveel betaalde bedrag terug te betalen, en om ook het ontbrekende boek klaar te leggen voor afhaling. Volgens de klantendienst werd duidelijk aangegeven dat de boeken binnen een termijn van 14 dagen moesten worden opgehaald, en dus is de korting niet meer geldig en moeten alle boeken aan volle prijs betaald worden.Zelfs al stonden de actievoorwaarden duidelijk op de website vermeld (mijn fout dan, ik heb ze niet gezien) is het niet normaal dat in de bevestiging van de bestelling (en betaling) niets over de beperkte geldigheid van de korting wordt gezegd. Door deze eenzijdige aanpassing van de prijs na verkoop, voelt dit niet echt aan als eerlijke reclame en handelspraktijken.Ik verwacht van Standaard Boekhandel dan ook dat ik het ontbrekende boek (twv 22 euro) kosteloos kan afhalen, en dat de 12 euro die teveel betaald werd wordt teruggestort.

Berichten (5)

Standaard Boekhandel

Naar: L. B.

28/12/2023

Contact: 1169345 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 1169345. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omje vraagbinnende vijfwerkdagente beantwoorden. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: L. B.

04/01/2024

Contact: 1169345 Onsantwoord Beste, Hartelijk dank voor je bericht. De actie was geldig tot27/11. Bij de voorwaarden werd vermeld dat de bestelling ten laatste 14dagen na afloop van de actie moest worden afgehaald om te vermijden dat deaankoopvoorwaarden vervallen. Je bestellingen lagen reeds voor je klaarop 25/11. Je had dus wel degelijk de tijd om deze binnen deze termijn tegaan afhalen. We kunnen de artikels op dit moment dus niet meeraanbieden aan de actievoorwaarden. Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aanStandaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

L. B.

Naar: Standaard Boekhandel

05/01/2024

Wat een ongelooflijk antwoord.Speciale voorwaarden die niet op een bestelbon vermeld staan, zijn geen duidelijke voorwaarden.Als die voorwaarden dan nog eens de prijs doen veranderen (zelfs na betaling), neigt dit naar misleiding en dus naar oneerlijke handelspraktijken.Het is niet mijn fout dat de informatie op de bestelbonnen niet duidelijk en/of volledig is (en staat volledig los van het feit of ik al dan niet "wel degelijk de tijd had om deze te gaan afhalen"). Nergens in de algemene voorwaarden staat iets over een afhaaltermijn. Een betaalde bestelling 18 dagen na het klaarleggen komen afhalen lijkt mij dan ook niet zo onredelijk.

Standaard Boekhandel

Naar: L. B.

05/01/2024

Contact: 1171847 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 1171847. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omje vraagbinnende vijfwerkdagente beantwoorden. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: L. B.

16/01/2024

Contact: 1171847 Onsantwoord Beste heer/mevrouw , Hartelijk dank voor je bericht. Naar aanleiding van uw klacht hebben wij grondig onderzoek verricht naar debetreffende bestellingen en de omstandigheden rondom de verwerking ervan. Ons team heeft vastgesteld dat de bestellingen inkwestie de dag na of uiterlijk twee dagen na plaatsing gereed waren omafgehaald te worden in onze winkel, conform ons gebruikelijke beleid.Bovendien heeft u tijdig een bevestiging van de beschikbaarheid van debestelling ontvangen, evenals een herinnering binnen de gestelde termijn vande lopende actie. Wij willen benadrukken dat wij onsuiterste best doen om de klantenservice te bieden die u verdient. Echter, hetspijt ons te vernemen dat u pas na afloop van de actie heeft besloten om debestelling op te halen. Het is van belang op te merken dat deactievoorwaarden, zoals duidelijk vermeld op onze website, zijn vervallen nade aangegeven periode. Na zorgvuldige analyse van uworder met nummer 2311059600, willen wij u op de hoogte stellen van eenonvoorziene situatie die is opgetreden. U heeftmomenteel een rappel ontvangen op 08/01/24 voor een titel die sinds 29/11/23klaarligt in onze winkel. Na onderzoek hebben wegeconstateerd dat het voorschot dat voor de titel in deze bestelling werdgebruikt, voor de aankoop van een andere titel. Dus indien u de openstaandetitel nog wenst, zal u deze moeten afrekenen aan de kassa. Voor de bestelling met nummer 2311059905 zien we ook dat detitel klaarlag de dag na de bestelling en ontving je ook een rappel binnen determijn van de actie, aangezien er niet binnen de termijn werd afgehaald,kunnen we hier geen compensatie in voorzien. Wijbegrijpen dat dit wellicht teleurstellend is, en we willen ons oprechtverontschuldigen voor eventuele verwarring die hierdoor is ontstaan. Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform