Beste,Tot onze verbijstering stelden wij vorig weekend vast dat we onze boekenbons van Standaard Boekhandel - ter waarde van 175 EUR - niet meer konden verzilveren.De verkoopsmedewerkers vermeldden een nieuwe en strikte aanpak van de directie rond het niet langer accepteren van vervallen bons. De medewerkers zaten hier zelf duidelijk verveeld mee en ontkenden niet dat ze deze nieuwe aanpak weinig commercieel en weinig klantvriendelijk vonden. Ze verwezen ons voor een oplossing echter naar de klantendienst.Op de klantendienst kregen wij echter dezelfde strikte boodschap: 'vervallen bons zijn vervallen'. Ook de medewerker van de klantendienst kon alleen maar beamen dat deze aanpak onrechtvaardig was. Ze had echter geen enkele ruimte om iets te doen.U zal ons antwoorden dat de bon duidelijk vermeldt tot wanneer die geldig is. In het verleden konden wij ‘vervallen bons’ echter niet alleen zonder probleem inwisselen, we kregen daarbij ook telkens de boodschap van Standaard Boekhandel dat de einddatum er alleen stond om de klanten te stimuleren om de bon niet in de schuif te laten liggen en dat de bons de facto onbeperkt geldig bleven. Juist omdat we de boodschap kregen dat we ons geen zorgen hoefden maken over de geldigheidsduur van de boekenbon zijn een aantal van de oude bons even blijven liggen. Ondertussen hadden we meer recent gekregen bons wel al ingewisseld…Bij het krijgen van deze boekenbonnen hebben we geen enkel bericht gekregen van een andere policy rond de behandeling van de boekenbons. We krijgen nu een ‘boete’ van 175 EUR omdat we dachten dat we de medewerkers van Standaard Boekhandel op hun woord mochten geloven.Maar zelfs zonder dat gebroken vertrouwen vinden we een business model dat inzet op het innen van vergeten cadeaubons commercieel kortzichtig. Ook getuigen ze van een gebrek aan ethiek. We raden u dan ook aan deze policy te heroverwegen.Wat ons concreet geval betreft verzoeken we u vriendelijk onze boekenbons terug te activeren. Er is niets dat u verhindert om dit te doen. Het gaat hier om een flink bedrag … We hadden overigens ook nog enkele vervallen bons van fnac. Die konden we zonder enig probleem inwisselen.Met vriendelijke groeten,